המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא טלויזיה, כבלים ואינטרנט > הטכנאי לא הגיע. החברה לא הסכימה לפצות ואף חייבה את הצרכן על הביקור

הטכנאי לא הגיע. החברה לא הסכימה לפצות ואף חייבה את הצרכן על הביקור

 

 

תיאור המקרה:

 

ל' תושב תל אביב סבל תקופה ממושכת מניתוקים חוזרים ונשנים של רשת האינטרנט בביתו ועל כן חברת התקשורת שלו תיאמה לו ביקור טכנאי בין השעות 13:00-15:00.

 

לטענת ל', בשעה 14:19 התקשר הטכנאי אליו אולם מיד כשענה ל' לטלפון השיחה נותקה. כל נסיונותיו של ל' לחזור למספר ממנו התקשר הטכנאי נותקו ע"י הטכנאי מיד עם קבלתם. גם SMS ששלח ל' לטכנאי לא זכה למענה. בסופו של יום הטכנאי כלל לא הגיע.

 

לתדהמתו של ל', כשפנה לחברת האינטרנט בדרישה לקבלת פיצוי לפי חוק הטכנאים, החברה לא רק שלא היתה מוכנה להיענות לבקשתו אלא אף הגדילה לעשות וברוב חוצפתם חייבו אותו ב-200 ש"ח בגין ביקור סרק. לטענת החברה, הטכנאי ניסה ליצור קשר עם הצרכן ומכיוון שלא ענה - הוא לא הגיע ומבחינתם הצרכן אשם וחייב בתשלום עבור הביקור.

 

עקב כך החליט ל' להגיש תלונה במועצה לצרכנות.

 

הטיפול בתלונה:

 

הפניה הגיעה לידי המשפטן אשר יאסו - מטפל בפניות צרכנים במועצה לצרכנות. אשר פנה תחילה אל החברה עם תיאור פניית הצרכן  על מנת לקבל את התייחסותם, אולם החברה עמדה על שלה, לא הסכימה לזכות והשאירה את החיוב על כנו.

 

אשר לא ויתר ושלח לחברה צילומים מתוך הטלפון של הצרכן בהם ניתן לראות את כל השיחות הנכנסות והיוצאות והנסיונות להשיג את הטכנאי. בעקבות כך, החברה נאותה רק לוותר ל-ל' על החוב בגין ביקור סרק על סך 200 ש"ח בלבד, אבל התעקשה שלא מגיע לצרכן כל פיצוי לפי חוק הטכנאים. אשר שוב התעקש ושוב פנה אל החברה עם הוכחות חותכות ועם לשן החוק לפיו הצרכן זכאי לפיצוי בסך 600 ש"ח על אי הגעת הטכנאי.

 

רק לאחר חודשיים שלמים של חילופי תכתובות לא פוסקים בין אשר לחברה וההתעקשות שלו על מתן הפיצוי לצרכן - נאותה החברה לפצות את הצרכן בסכום של 600 ש"ח כפי שקבוע בחוק.

 

הצרכן הודה למועצה לצרכנות על הטיפול המסור וההתעקשות של אשר לקבלת הפיצוי.

 

למידע נוסף אודות חוק הטכנאים לחצו כאן >>