זכויות הצרכן בזמן מלחמה ובשעת חירום - שאלות ותשובות
בעקבות שאלות צרכנים שהגיעו למועצה לצרכנות בנושאים הקשורים למלחמה, גיבשה המועצה רשימת הבהרות ועצות צרכניות לטיפול בבעיות. המועצה מבהירה כי בנוסף לעילות המשפטיות הקיימות לביטול עסקאות בעת מלחמה או מצב חירום, זכאים צרכנים רבים לבטל עסקאות מסוימות בהסתמך על הוראות הקיימות בדין ללא קשר עם המלחמה. למידע נוסף >>
בוטלה לכם טיסה בגלל המלחמה? היכנסו לבדוק את זכאותכם לפיצויים והטבות
ביום 11/2/2025 תוקן החוק בהוראת שעה התקפה רק בתקופת מלחמה (חרבות ברזל) שמעניקה פטור לחברת התעופה או למארגן מתשלום פיצוי לנוסע, בהתאם למועד הטיסה שבוטלה או הוקדמה. בנוסף, לשרת התחבורה הסמכות לקבוע, לאחר פרסום התיקון לחוק, הקלות לחברות התעופה לעניין שירותי הסיוע, הזכאות לכרטיס חלופי ולפיצוי למידע נוסף >>
ביטול אירועים בשל המלחמה - מה זכויות הצרכן?
קבעתם תאריך לחתונה, אולם בשל המצב הבטחוני והנחיות פיקוד העורף - לא ניתן לקיים את האירוע. מה ניתן לעשות במצב כזה ומי אמור לשאת בעלויות? עמדת המועצה לצרכנות למידע נוסף >>
זכויות הצרכנים במקרה של ביטול מופע בשל מלחמה
במועצה לצרכנות התקבלו פניות צרכנים שמסרו כי מופע שהיה אמור להתקיים, בוטל ולא ניתן היה ליצור איתם קשר טלפוני. באילו מקרים מגיע לנו החזר כספי מלא?
זכות רוכשי דירות מקבלן לתבוע פיצוי בגין איחור במסירת דירה בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל'
במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות תלונות צרכנים נגד קבלנים/יזמים בעניין איחור במסירת דירה, וסירוב הקבלן/היזם לשלם פיצוי כפי שנקבע בחוק, בטענה כי האיחור נובע מהמלחמה שפרצה ביום 7.10.2023. בחלק מהמקרים, הקבלנים מוסרים כי האיחור במסירת דירה נובע מהתנהלות הרשויות השונות ו/או ממחסור בעובדים ובחומרי גלם עקב המלחמה, וכי מדובר במצב של סיכול שאינו בשליטתם למידע נוסף >>
התנתקות משירותים מתמשכים בשעת חירום - מידע לצרכים
בעקבות המצב הבטחוניי, צרכנים רבים לא יכולים לממש את המנוי לחדר הכושר או מעוניינים לבטל את המנוי לעיתון עקב עזיבת הבית. באילו מקרים ניתן לבטל או להקפיא?
ביטולי טיסות במצב חירום - כל המידע לצרכן ותשובות לשאלות
בעקבות פניות רבות שהגיעו אל המועצה לצרכנות עקב ביטולי טיסות - ריכזנו עבורכם את כל השאלות והתשובות בנוגע לסוגיה זו: מה קורה אם חברת התעופה מבטלת את הטיסה ומה קורה אם אנחנו אלו שנאלצים לבטל את הטיסה ברגע האחרון?