המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא ביגוד והנעלה > מחיר התחפושת בקופה היה גבוה מאשר על המדבקה

מחיר התחפושת בקופה היה גבוה מאשר על המדבקה

תיאור המקרה:

לקראת חג הפורים נ' תושב אשדוד הגיע יחד עם בתו לחנות צעצועים בעיר מגוריו על מנת לקנות לבתו תחפושת לחג. במהלך החיפושים מצאה בתו של נ' תחפושת שאהבה שעליה 2 מדבקות אחת ירוקה עם מחיר של 169 שקלים ועליה מדבקה צהובה שמחירה מראה מבצע 89 שקלים. יד ביד הלכו נ' ובתו לקופה כדי לשלם על התחפושת.

בקופה אמר לנ' שעליו לשלם 169 ₪, נ' ניסה להבין את פשר העניין כי הרי רשום על המדבקה 89 שקלים ודרש לשלם את המחיר שרשום על המדבקה, אחרי ויכוחים רבים שילם נ' את המחיר המלא ויצא מהחנות כעוס.
 
רק כשהגיע הביתה עשה את מה שצריך לעשות והגיש תלונה במועצה לצרכנות.

הטיפול בתלונה:

גב' אורלי כהן, נציגת תלונות של המועצה לצרכנות פנתה אל חנות הצעצועים במכתב שבו נאמר שאכן נ' צודק בטענתו ולפי חוק הצרכן זכאי הצרכן לשלם את המחיר שרשום על המוצר!
כמו כן ביקשה הנציגה טיפול בהקדם והחזרת הפרש הכספים למטופל לפני תביעה משפטית לעוגמת נפש שנגרמה למטופל.

לפי הוראות סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן, על העוסק להציג את המחיר הכולל של המוצר בשקלים, במקום הנראה לעין, בספרות ברורות על גבי המוצר או על גבי אריזתו.

עוד קובע הסעיף כי המחיר המחייב של המוצר יהיה המחיר שהוצג עליהם, אף אם מחירם בקופה גבוה מהמחיר האמור.

 
התוצאה:

לאחר דין ודברים בין המועצה לצרכנות להנהלת החנות, התקבל מייל חוזר מחנות הצעצועים בו הם הודיעו כי נ' מוזמן לגשת לחנות ולקבל בחזרה 80 ₪ (ההפרש בין התחפושות) כהחזר על הטעות.