המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא רהיטים > הצרכן ביקש לבטל הזמנה. בעל העסק טען: המיטה כבר מוכנה

הצרכן ביקש לבטל הזמנה. בעל העסק טען: המיטה כבר מוכנה

 
תיאור המקרה:

 

האם ניתן לבטל הזמנת ריהוט, כשעדיין לא חלפו מספר הימים המותרים לביטול, על אף שבית העסק כבר סיים את עבודת הייצור?

 

ש' רכש מיטה+מזרן מחברה מוכרת בתחום המזרנים בעלות כוללת של 6114 ₪, לאחר כמה ימים דרש ש' לבטל את הזמנת המיטה ולהזמין רק את המזרן בעלות של 2714 ₪ כמו כן חשוב להדגיש שש' לא קיבל את המוצרים לביתו ושילם מקדמה בסך 766 ₪.


ע"פ טענת הלקוח המיטה והמזרן הם במידות סטנדרט ולא ביקש מידות מיוחדות, ויותר מזה מיטה זהה הייתה בתצוגה והלקוח דרש מיטה באותו גודל ובאותו צבע.


הלקוח ביקש מהחברה לבטל את העסקה על המיטה אך נענה בסירוב בטענה ש"המיטה כבר מוכנה".

הטיפול בתלונה:

 
התלונה הגיעה לטיפולה של גב' ליאת כרמי , וכן נשלח מכתב אל מנהל שירות הלקוחות של החברה בטענה שהדגמים היו מתצוגה ולא "יוצרו במיוחד עבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות" וכן רשאי הצרכן לבטל את העסקה וקבל את כספו בחזרה בניכוי דמי ביטול.

התשובה מבית העסק הייתה שאכן הלקוח רכש מזרן+בסיס מיטה+ראש מיטה וכן בסיס המיטה הם במידות לא סטנדרטיות וראש המיטה הינה במידה סטנדרטית ולכן את ראש המיטה אושר לבטל אבל את הבסיס אי אפשר לבטל.

 התוצאה:

 

רכישת ראש המיטה שהייתה במידות לא סטנדרטיות בוטלה והוחזר הכסף ללקוח.