המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא מבצעים

לא קיבלתי את תנאי המבצע

תיאור המקרה: 
ש' ביקשה לרכוש מגני תחתון. על המדף בו אוחסנו המוצרים, היו שני שלטים המכריזים על "מבצע" והוצג המחיר לאחר ההנחה. בהגיעה לקופה חויבה ש' במחיר מלא. לש' לא עזר הצגת השלט שכן הנהלת החנות הפנתה אותה לפיסקה שהופיעה באותיות קטנות בשלט שבה הוגבל המבצע בתאריך, ותאריך זה עבר  5 ימים לפני שש' ביצעה את הרכישה. היא רכשה את המוצר תוך שהיא מקבלת חשבונית מהקופה, וגם על החשבונית הופיע המילה "מבצע" ליד המוצר הנ"ל, אולם לצידה המחיר המלא.
 
הטיפול בתלונה:
נציג המועצה לצרכנות, אמנון מרגלית, פנה אל הנהלת החנות שבו בוצעה הרכישה הנ"ל. מנהל החנות טען כי מדובר בטעות והשלט כבר הוסר. החוק קובע כי המחיר המחייב של טובין הוא המחיר שהוצג עליהם, אף אם מחירם בקופה גבוה יותר. לאחר שהובהר למנהל החנות ההיבט החוקי של פרסום מבצע והצורך לעמוד בתנאיו ולהימנע מהטעיית הציבור בדבר תנאי המבצע, הסכים בעל החנות להתנצל בפני ש' ולפצותה.
 
התוצאה:
בעקבות טיפול  המועצה לצרכנות, הוזמנה ש' לחנות ע"י מנהל החנות, קיבלה התנצלות וחבילת מוצרים שכללה בונבוניירת שוקולד, 2 בקבוקי יין וצנצנת דבש כיאה לתקופה בה מתקרבים חגי תשרי. ש' העבירה את תודתה למועצה הישראלית לצרכנות.