תיאור המקרה:
ל', תושבת תל אביב, רכשה מכשיר שמיעה מחברה ידועה, לאחר שהובטחה לה תקופת ניסיון של חודש ימים, תמורת סך של 22,000 ₪. נציג החברה התחייב בפני הלקוחה כי במידה ותחליט להחזיר את המכשיר בתום תקופת הניסיון יוחזר כספה בניכוי דמי ביטול בסך של 500 ₪.
ל' ביקשה להתנתק ולהחזיר את המכשיר במהלך תקופת הניסיון, אך לתדהמתה גילתה, כי החברה לא עמדה בהתחייבותה וגבתה ממנה דמי ביטול מופרזים בסך של 2,200 ₪ המהווים 10% ממחיר הרכישה. פניותיה להחזיר לה את יתרת המקדמה בסך 1,700 ₪ לא זכו לתגובה מצד החברה.
הטיפול בתלונה:
ל. זרנקין מהמועצה לצרכנות פנה לחברה ודרש ממנה לבטל את העסקה ולהחזיר ללקוחה את כספה בניכוי דמי ביטול, כפי שנקבע מראש בין הצדדים, בסך של 500 ש"ח.
התוצאה:
בעקבות פניית המועצה הישראלית לצרכנות, החברה הודיעה כי תשלח המחאה על סך 1,700 ₪ ללקוחה.