המועצה > אודות > מטרות המועצה ותחומי הפעילות

מטרות המועצה ותחומי הפעילות

מטרות המועצה לצרכנות

 

טיפול, הגנה וסיוע לצרכנים מול גופים פרטיים וציבוריים.


קידום חינוך, פרסום והסברה למודעות צרכנית.


ייזום הצעות לחקיקה בתחום הגנת הצרכן.


עריכת בדיקות מוצרים ושירותים, בדיקות השוואתיות, הגשה וייצוג בתובענות, עתירות והליכים משפטיים שונים.

 

חוות דעת וניירות עמדה בענייני צרכנות.


קשר עם ארגוני צרכנות בינלאומיים.


הגברת מודעות צרכנית בקרב האזרחים - באמצעות הנעת שת"פ עם משרדי  משלה רלוונטיים.

 

הגברת יוזמות הסברה וחינוך, הגברת מחקרי שוק וחשיפות של כשלים ועוולות וקמפיין הסברה צרכני בשיתוף משרד הכלכלה ו/או הרשות לסחר הוגן.

קידום התחרות במשק והפחתת יוקר המחיה - עריכת מסמך דינמי של רעיונות לבשורות תיקון כשלים ועוולות במשק הישראלי.

הטמעת נוהל ייצוג המועצה בוועדות הרלוונטיות בכנסת, הגברת כמות ואיכות ניירות עמדה בסוגיות צרכניות עכשוויות, והגברת ייזום הליכים משפטיים שונים.


יצירת שיתופי פעולה וסנכרון עם הרשות לסחר הוגן להגברת הטיפול המשולב בכשלים ועוולות והגברת ההרתעה.

שדרוג מערך ההסברה והגברת המודעות הצרכנית בדגש על אוכלוסיות מוחלשות כגון: קשישים, נכים, עולים חדשים,  מגזר לא יהודי (ערבים, בדואים, דרוזים), חרדים, קטינים ונוער.

הנגשת השירותים לפריפריה ולאוכלוסיות מוחלשות

מטרות אתר המועצה לצרכנות
 
מתן ביטוי לפעילות המועצה ולמסר שלה: נלחמים על זכותכם להגינות! 
 
הצגת מידע באופן ידידותי בנושאי צרכנות הוגנת: חוקים, זכויות, עצות צרכניות, מדריכים להגשת תביעות קטנות ועוד.
 
לאפשר לצרכנים קשר עם הצוות המקצועי של המועצה לצרכנות לרבות מחלקת הטיפול בתלונות והמחלקה המשפטית.
 
מתן ביטוי לפעילות החינוכית וההסברתית.

 

העשרת הידע של הגולשים


הגברת המודעות והמעורבות של הציבור בנושאים צרכניים


העלאת נושאים חשובים על סדר היום הציבורי

מטרות מחלקת חינוך והסברה
 
מחלקת חינוך, הסברה ומידע אחראית על קידום אחד היעדים החשובים ביותר של המועצה לצרכנות - טיפוח התנהגות צרכנית נבונה והגברת המודעות לזכויות הצרכניות בקרב כלל האוכלוסייה. המחלקה לחינוך, הסברה ומידע פועלת ליישום יעדים אלה באמצעות מגוון ערוצי פעולה, וביניהם:

תכניות לימודים: פיתוח תכנים ופעילויות בנושאי צרכנות בזיקה למקצועות הלימוד בבתי-הספר, כגון: חינוך לשוני, אזרחות, מולדת וחברה, גיאוגרפיה, מתמטיקה ועוד.

מבצעי הסברה: מעת לעת מובילה המחלקה מבצעי הסברה בנושאים צרכניים נבחרים, בהתאמה לקהל יעד ספציפי, כדוגמת הקמפיין "פראייר מי שמבזבז" לגילאי 10-12 בשיתוף פעולה עם ערוץ הילדים.

הפקת מצגות, דפי טיפים, עיתון קיר, סרטוני הסברה ומשחקים: המחלקה מפיקה חומרי הסברה שונים כחלק ממאמצי ההסברה לצרכנות נבונה.

הפקת ערכות הסברה: המחלקה פיתחה ערכות הסברה להעברת סדנאות דינמיות וחוויותיות בנושאים שונים, כגון: זכויות הצרכן, סלולר, הטעיות ומבצעים.

יום הצרכן הבינלאומי: מדי שנה, לרגל אירועי יום הצרכן, המחלקה מובילה פעילות חינוכית בנושא צרכני נבחר לרגל אירועי יום הצרכן, ומשתפת פעולה עם גופים חינוכיים שונים במטרה לציין את היום החשוב הזה ולמנף סביבו את מאמצי ההסברה.
.

 

מטרות מחלקת דוברות וקשרי חוץ
 
הצגת מידע לציבור הצרכנים על זכויותיו ועל מימושן. 
 
עידוד הציבור להפוך למודע לזכויותיו והפיכתו לשותף פעיל בשיח התקשורתי.
 
ייזום שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים לקידום מטרות משותפות.
 
ייזום כתבות, תדרוכים וראיונות, תגובות לנושאים צרכניים העולים בתקשורת והכנת חומרים לשעת משבר (כנסת).
 
השתלבות בעבודת המטה של המועצה .