 |  | מדור זה מציג הצעות חוק, אשר הונחו על שולחן הכנסת ומטרתן לשפר את ההגנה על ציבור הצרכנים. הצעות החוק הינן בנושאים שונים כגון: החזר כספי, החזרת מוצר וביטול מנוי.
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – הגבלת זמן המתנה בשירות טלפוני), התשע"ד–2014 |
|
מטרתה של הצעת החוק היא להרחיב את חובתו של עוסק המנוי בתוספת השנייה לחוק הגנת הצרכן לספק לצרכן שירות טלפוני חינם ולעמוד בהוראות תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), התשע"ב–2012, שעניינן הגבלת זמן המתנה למענה אנושי, כך שהחובה לפי התקנות תחול על כל פנייה של צרכן לעוסק ולא רק על פנייה שעניינה ליקויים או פגמים בטובין או בשירות. חובה זו תחול על כל עוסק המנוי בתוספת השנייה, ומספק שירותי טלפון נייח, טלפון נייד, כבלים, לוויין, אספקת גז, אספקת חשמל, אספקת מים, שירותי גלישה באינטרנט ושירותי רפואה דחופה בעסקה מתמשכת. תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), התשע"ב–2012, יחולו בהתאמה, ולפיהן זמן ההמתנה למענה אנושי לא יעלה על שלוש דקות מתחילת השיחה. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – דרישת חוב בגין עיסקה צרכנית), התשע"ד–2014 |
|
עוסקים יכולים לפעול לגביית סכומים המגיעים להם, לטענתם, עפ"י כללי ההתיישנות בתקופה שלא תעלה על 7 שנים. במקרים רבים, נדרש הצרכן לראשונה, לשלם רק לאחר שנים רבות ממועד יצירת החוב, ולעיתים סמוך למועד התיישנות החוב. לעיתים אף מדובר בתביעות שאינן מבוססות או הליכים שננקטו בעקבות עסקאות שלא בוצעו בהתאם לדין, ולמשל עסקאות מכר מרחוק שבוצעו ללא גילוי נאות או אי משלוח טופס הגילוי הסטטוטורי. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תיקון – ייצוג ציבור הצרכנים בוועדת מחירים וקביעת סל מוצרי מזון בסיסיים), התשע"ג–2013 |
|
רמת הפיקוח על מחירי מוצרים היא נושא בעל חשיבות יתרה והשפעה על המשק כולו ועל כלל הציבור, ולפיכך כל החלטה בעניין זה מחייבת בחינה מעמיקה ומפורטת של מאפייני השוק. בחוות דעת מיוחדת שהוציא מבקר המדינה העלה המבקר שורה של ליקויים על אופן ביצוע הפיקוח על המחירים, במעקב אחרי המוצרים שהפיקוח מהם הוסר, הצביע על הצורך בהטלת פיקוח על מוצרים ועל כך שיש לנקוט באמצעים להבטחה שקולם של הצרכנים יישמע בוועדות המחירים. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – קריאה טלפונית ממספר גלוי), התשע"ג–2013 |
|
כיום נוצר מצב אבסורדי שטכנאי יכול להתקשר לבטל הגעה והצרכן אשר לא עונה כלל לא יודע על ביטול הגעת הטכנאי, ואילו הטכנאי מצידו יוכל לטעון כי מילא אחר חובתו גם אם לא נענה ולא קיבל אישור מהצרכן. על כן, מוצע לחייב את כל הטכנאים ונותני השירותים לצרכן לחשוף את מספרי הטלפון שלהם, כך שבעת התקשרות עם הצרכן, מספר הטלפון ממנו בוצעה השיחה יהיה גלוי וידוע. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - ביטול עסקה בשל מוצר פגום), התש"ע-2010 |
|
הצעת החוק מוסיפה לחוק הגנת הצרכן הסדר הקובע כי צרכן יוכל להחזיר מוצר פגום עד 30 יום מיום קבלת המוצר ולקבל תמורתו החזר כספי מלא.
|
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - פרסומת למזון המכוונת לקטינים), התש"ע-2010 |
|
הצעת החוק מבקשת לקבוע כללים לפרסומות של מזון ומשקאות לקטינים, לרבות הנחיה כללית כי פרסום לקטינים ייעשה מתוך אחריות, ובכל מקרה, בלי לעודד זלילה. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - הגבלת זמן המתנה לקבלת מענה טלפוני אנושי), התש"ע-2009 |
|
הצעת החוק זו היא תוצאה של שיתוף פעולה בין המועצה לצרכנות לבין ח''כ איתן כבל. מטרתה להגביל את זמן ההמתנה לקבלת מענה אנושי באמצעות הטלפון - של עוסקים המונים למעלה מ-10,000 לקוחות, של בעלי רישיון למתן שירותי אינטרנט, ושל העוסקים נותני השירותים המנויים בתוספת השנייה לחוק. לפי ההצעה, במידה שנותן השירות לא יוכל לספק מענה אנושי בתוך 3 דקות, רשאי הוא לאפשר השארת הודעה קולית וזאת בתנאי שיחזרו לצרכן בתוך שלוש שעות. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – איסור פרסום מחירים שלא ניתן לשלמם במעות שבמחזור), התשס"ח–2008 |
|
התיקון מציע ליצור מצב בו הצרכן ישלם את הסכום המדויק על המוצרים שרכש ויוכל לקבל החזר על מלוא הסכום לו זכאי. לפי הצעה זו, לא ינקוב אדם במחיר שאינו מאפשר קבלת עודף במטבע ישראלי. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - בחירה מבין נותני שירותים), התשס"ח-2008 |
|
חולים רבים רוצים לבחור את הרופא או את המרכז הרפואי בו ימצאו מזור לבעיתם. הבעיה בולטת במיוחד בתחום כירוגיית הלב, נוירוכירוגיה ואונוקולוגיה בהם יש משמעות רבה למיומנות והניסיון של הרופא המטפל. הצעת החוק באה לאפשר לחולים לבחור את בית החולים ואת הרופא שיטפל בהם, מתוך כלל הרופאים שבקופה. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון – הגבלת סכומי עמלות), התשס"ח–2008 |
|
מוצע להגביל במחיר מרבי את העמלות הנפוצות המתבצעות מול פקיד הבנק, וכן לקבוע כי סך העלות בעבור עמלות אלו בחודש, לא יעלה מעל 18 שקלים חדשים, לכלל הלקוחות, כשלגבי אוכלוסיות מסוימות, כגון מקבלי גמלה, קשישים ועולים חדשים, סך העמלות כאמור לא יעלה על 10 שקלים חדשים. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – פרסום תאריך תפוגה למוצרי הגנה מהשמש), התשס"ח–2008 |
|
הצעת חוק זו באה לתקן את חוק הגנת הצרכן, התשמ"א–1981, ולקבוע חובת סימון תאריך תפוגה על מוצרים להגנה מהשמש. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – תווי קניה), התשס"ח–2008 |
|
רבים רוכשים תווי קנייה בשל מחירם הנמוך יותר ממחירם הנקוב. הבעיה היא שמנפיקי תווים מגבילים את תקופת התו, ובחלוף המועד הקונים מאבדים את כספם. הצעת החוק נועדה לשמור על ערך התווים ללא הגבלת זמן.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 16.6.2008. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק: הגנת הצרכן (תיקון – הגבלת פרסום בבתי-מגורים), התשס"ח-2008
|
|
הצעת החוק זהה להצעת החוק: דברי פרסומת בבתי צרכנים – מס' 16. חומרי פרסום רבים מגיעים אל תיבות הדואר שלנו או נזרקים בחדרי המדרגות. בכך יש לא רק מטרד ופגיעה בסדר ובניקיון, אלא גם פגיעה סביבתית קשה בשל השימוש הבזבזני בנייר.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 19.5.2008 |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק: הגנת הצרכן (תיקון – סימון מוצרי מזון ותרופות המצריכים קירור כתנאי לאחסנתם), התשס"ח-2008 |
|
איכותם של תרופות ושל מוצרי מזון רבים במהלך שינועם, תלויה באחסונם בטמפרטורה מתאימה. מטרת הצעת החוק: לעקוב אחרי איכות המזון והתרופות באמצעות תג שיציין את טריות המוצר – בהתאם לחשיפתו לטמפרטורות שונות ולזמן שחלף ממועד ייצורו.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 19.5.2008. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון- עסקה לתקופה קצובה לרכישת רדיו טלפון נייד), התשס"ח-2008 |
|
התיקון מציע לאסור להעלות את תעריפי שיחות בטלפון נייד (סֶלוּלָר) בעסקות ארוכות טווח, וזאת במשך כל תקופת ההתקשרות עם הצרכנים.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 18.2.2008.
|
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מספר 25) הגבלת זמן המתנה ופיצוי ללא הוכחת נזק), התשס"ח 2008
|
|
התיקון מציע להגביל את זמן ההמתנה לטכנאים לשעתיים אחרי השעה שתואמה. בנוסף, הצרכנים יהיו זכאים לפיצוי – ללא הוכחת נזק – בשל איחור הטכנאים.
מטרת התיקון היא להטיל על העוסקים אחריות נוספת על אחריותם על-פי התקנות, המכונות: תקנות אחריות ושירות.
|
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – מספר זיהוי לנציג שירות או מכירות) התשס"ח - 2008 |
|
התיקון מציע: חברות נותנות שירותים יציידו את נציגי השירות ואת נציגי המכירות שלהן, הבאים במגע עם הצרכנים, במספר זיהוי, אשר ישמש להזדהות בפני הלקוחות.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ב -31.3.08 |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - ביטול עסקה והחזר כספי) - התשס"ח 2008 |
|
במקרים רבים צרכנים נקשרים בעסקות, על אף שאינם יכולים לבדוק את המוצר או את השירות. כך הם משלמים עבור מוצר או שירות, שאינם דרושים להם, ונכבלים בעסקות מיותרות – ארוכות טווח.
התיקון מציע להאריך את המועד לביטול של שלושה סוגי עסקות מ-14 יום ל-30 ימים:
א. עִסְקַת מֶכֶר-מֵרָחוֹק ב. עסקת רוֹכְלוּת ג. עסקה לרכישת יחידות נופש.
כמו כן, מוצע להוסיף לחוק זה שני מקרים של זכות לצרכנים לבטל עסקה: א. פגמים במוצרים או בשירות שנרכשו, או שאינם מתאימים למסוכם בין הצדדים ב. נוחות אובייקטיבית לצרכנים
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 7.1.2008
|
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - הזכות להפסקת שירות מתמשך) התשס"ח - 2008 |
|
התיקון מציע: שירות מתמשך, אשר נרכש בדרך פשוטה וקלה, הצרכנים יוכלו להפסיק את קבלתו במועד מאוחר יותר – באותה הדרך הפשוטה והקלה של הרכישה.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 28.1.2008 |
 |
|
|
|
 | | הגנת הצרכן (תיקון – השתתפות במכירה מיוחדת) התשס"ח-2007 |
|
במוקדי שירות רבים הצרכנים נאלצים להמתין זמן רב למענה. כשמספר מוקד השירות הוא תָאִי (סלולארי), משך ההמתנה הארוך מעלה את עלות השיחה. לכן, התיקון מציע לחייב את מי שמציע מבצעים באמצעות מכר-מרחוק טלפוני, לתת גם מספר טלפון קווי, אשר עלות ההמתנה למענה בו – זולה יותר.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 31.12.2007.
|
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - גילוי נאות של כמות פריטים המוצעים במכירה מיוחדת), התשס"ח-2007 |
|
התיקון מציע לחייב גילוי נאות של מספר הפריטים הכלולים במבצע הוזלות. פרסום זה ימנע את הטעיית הציבור, שאינו מודע לכמות הפריטים שמעמיד העוסק למכירה במסגרת המבצע.
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 19.11.2007. |
 |
|
|
|
 | | הצעת חוק: הגנת הצרכן (תיקון – פרסומת למזון המכוונת לקטינים), התשס"ח-2007 |
|
מוצע לקבוע כללים לפרסום מזון ומשקאות לקטינים , באופן שיתקן את סעיף 7א בחוק: הגנת הצרכן. הצעת החוק מפרטת את הכללים, לרבות ההנחיה הכללית: פרסום לקטינים ייעשה מתוך אחריות, ובכל מקרה הוא ייעשה מבלי לעודד "זלילה".
הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ביום 15.10.2007.
|
 |
|
|
|
דברים שעשויים לעניין אותך |
|