המועצה > פרוייקטים > המחלקה לאכיפה אזרחית > פסקי דין בתביעות קטנות שנוסחו ע"י המועצה לצרכנות

חייאיב נ' בית אגמי - התנעות מהאחריות על הספה

 

חברת הריהוט התנערה מהאחריות על הספה. התובעת זכתה בפיצוי גדול

 

פגמים שהתגלו במערכת ישיבה סלונית שנתיים לאחר שנרכשה לא טופלו על ידי חברת הריהוט על אף תעודת האחריות למשך 5 שנים. שופטת ביהמ"ש פסקה לתובעת פיצויים בשווי של 5,300 ש"ח

 

 

לאחרונה ניתן בבית משפט לתביעות קטנות ברחובות פסק דין בתיק בו סייעה המועצה לצרכנות בניסוח כתב תביעה כנגד חברת בית אגמי, המקבל תביעתה של הצרכנית ובהתאם לכך נפסקו לה פיצויים משמעותיים. מדובר בתביעה אחת מתוך סדרת תביעות מרוכזות שניסחנו כנגד הנילון, אשר כאמור נסובו על איחורים ניכרים ובלתי סבירים בהספקת הריהוט לצרכנים, וכן בשל טענות לפגמים ואי התאמות שהתגלו בריהוט שכן סיפוק ושלא ניתן מענה הולם לצרכן לצורך תיקונם היעיל והממצה.

 

פסק הדין שניתן, עוסק בפגם מהותי שהתגלה במערכת ישיבה סלונית שסיפקה הנתבעת לצרכנית עוד בראשית שנת 2014, ואשר התגלה לעיניה שנתיים לאחר מכן, בחודש פברואר 2016.  עם זאת, מאז אותו רגע ועד להכרעת בית המשפט בעניינה היום (שנה וחצי לערך) עברה הצרכנית סאגה של התנהלות קלוקלת עם הנתבעת לצורך מימוש זכותה מכוח תעודת האחריות שנמסרה לה בעבור הריהוט למשך 5 שנים, על מנת לתקן באופן יעיל את הפגם ברגלי הריהוט. תיקון אחד של הנתבעת ברגלי הריהוט כשל, ומאז הנתבעת התחמקה מהצרכנית ומפניות המועצה בשמה, על מנת להביא לפיתרון עבורה.

 

בית המשפט שהיה ער לכך נתן את דעתו בהתאם בפסק הדין. לצרכנית נפסקו פיצויים בגין הפגם שהתגלה ברגלי הריהוט, בסכום של 3,800 ₪. כמו כן, בגין התנהלות הנתבעת כלפיה ועוגמת הנפש היתרה שגרמה לתובעת, פסק בית המשפט לתובעת פיצוי נוסף, בגין נזק לא ממוני (עוגמת נפש וטרחה), בסכום כולל של 1,500 ₪. ובסך הכול נפסק לצרכנית סך של 5,300 ₪.

 

לצפיה בפסק הדין ת"ק 6661-02-17 חייאיב נ' בית אגמי לחצו כאן >>

 


 

כתב תביעה לדוגמא

 

פסקי דין

 

 

מדריך תביעות קטנות

 

הסבר על התהליך

 

הגשת תלונה