המועצה > פרוייקטים > המחלקה לאכיפה אזרחית > פסקי דין בתביעות קטנות שנוסחו ע"י המועצה לצרכנות

ודעי נ' אגד תעבורה בע''מ - פסיקת פיצויים על אי עצירת אוטובוס בתחנה שיועדה לו

 

האוטובוס לא עצר בתחנה היעודה, הצרכן בעל המוגבלות הפיזית זכה בתביעה

 

בית המשפט לתביעות קטנות פסק פיצוי לצרכן בעל מוגבלות פיזית בשל אי עצירת האוטובוס בתחנה שיועדה לו, ובכך מנעה ממנו הלכה למעשה להשיג את האוטובוס ולעלות עליו בזמן. כתב התביעה נוסח על ידי המחלקה לאכיפה אזרחית במועצה לצרכנות

 

תמונת אילוסטרציה

 

פסק דין חשוב ניתן בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים, בו קיבל ביהמ"ש מהות הטיעון של המועצה לצרכנות כנגד חברת אגד, בדבר אי עצירה של אוטובוס אגד בתחנה שיועדה למס' קו זה. חשוב לציין, כי נסיבות עניינו של הצרכן מעט חריגות, שכן המדובר בצרכן בעל מוגבלות פיסית, אשר אי עצירת האוטובוס בתחנה שיועדה לו, מונעת ממנו הלכה למעשה להשיג את האוטובוס ולעלות עליו בזמן.

 

פסק הדין, על אף שאינו פוסק פיצויים ניכרים לצרכן בשל עוגמת הנפש שנגרמה לו מהתנהלות הנתבעת בעניינו, ומכיר עקרונית במתווה השטח של פריסת התחנות, כי יתכן והאוטובוס לא יוכל לעצור במדויק בתחנה המיועדת לו – עדיין מוצא לנכון לתת ביטוי מפורש למצב בו נהג האוטובוס צריך לקחת בחשבון הזדקקות של בעלי מוגבלויות (בדגש על פיסיות) להשיג בזמן את האוטובוס ולעלות עליו.

 

ולכן, במצב בו נהג האוטובוס אינו עוצר בתחנה שיועדה למספר הקו בו הוא נוהג, אין אפשרות מעשית כי בעל המוגבלות הפיסית "ירוץ" על מנת להשיג את האוטובוס מספר מטרים ממקום התחנה שלו ולעלות עליו. לפיכך, במצב שכזה יש להכיר בעוגמת הנפש של צרכן שכזה, אשר לא היה ניתן למנוע בנסיבות העניין העדר אפשרותו המעשית לעלות על האוטובוס, ובשל כך להמתין זמן נוסף לאוטובוס הבא.

 

מדובר בכתב תביעה ראשוני של צוות אכיפה אזרחית במועצה לצרכנות בנושא זה, וכבר על התיק הראשון הצלחנו להגשים המטרה לשמה סייענו לצרכן בניסוח כתב התביעה. קיימת אמרה ברורה של ביהמ"ש, כיצד על חברות האוטובוס ועל נהגיהם לקחת בחשבון נוסעים בעלי מוגבלויות באופן עצירתם בתחנה שיועדה להם, כל זאת על מנת שלא לגרום סבל ועוגמת נפש לאותם אנשים בקבלת שירותי תחבורה ציבורית.

 

לצפיה בפסק הדין ת''ק 29306-07-16 אבנר ודעי נ' אגד תעבורה בע''מ לחצו כאן >>

 


 

כתב תביעה לדוגמא

 

פסקי דין

 

 

מדריך תביעות קטנות

 

הסבר על התהליך

 

הגשת תלונה