המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא רהיטים > קנה כיסאות לחדר אוכל וביקש לבטל את העסקה עקב חוסר התאמה

קנה כיסאות לחדר אוכל וביקש לבטל את העסקה עקב חוסר התאמה

 
תיאור המקרה:

 

ד' פנה אל חנות רהיטים במרכז הארץ במטרה לקנות 10 כיסאות לביתו, לאחר שראה כיסא אחד מהתצוגה ביצע הזמנה של 10 כיסאות. בהגעתם של הכיסאות לביתו שם לב ד' שהכיסאות אינם תואמות את פינה האוכל כפי שציפה.

 

לכן לאחר 3 ימים מעת העסקה פנה ד' אל בית העסק בבקשה לבטל את העסקה ונענה שהוא נדרש לשלוח את בקשתו בפקס, לאחר שליחת הבקשה בפקס עם החשבונית ומכתב מצורף נאמר לד' שהנושא יטופל. אך לדאונו של ד' הנושא לא טופל ואף הוא לא זכה למענה הולם בהם הוא מבקש את כספו בחזרה.

 

במקום זאת הוא כן זכה לטרטורים מהמנכ"ל למנהל החנות הלוך חזור.


הטיפול בתלונה:

 
הנושא הגיע לטיפולה של גב' ליאת כרמי מרכזת תלונות של המועצה הישראלית לצרכנות, וכן נשלח על ידה מכתב לבעל העסק בדרישה לטיפול בנושא ולבטל את העסקה לפי הנאמר בחוק הגנת הצרכן שכן רשאי לקוח לבטל עסקה כל עוד לא עבר 14 יום מקבלת המוצר ולקבל את כספם חזרה בדרך שבה שילמו. כמו כן הנושא נדון בהרחבה בתקנה 2 ותקנה 5 בתקנות הגנת הצרכן.
 
 
כמו כן רשאי בית העסק לגבות דמי ביטול של 5% מסכום העיסקה או 100 ₪ כנמוך מבניהם.

 התוצאה:

 

רק לאחר התערבות המועצה לצרכנות העסקה בוטלה והכסף הוחזר ללקוח בניכוי 100 ₪ דמי ביטול.