המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא שעונים ותכשיטים > רכשה תכשיט מיהלום ,קיבלה שירות כמו אבן

רכשה תכשיט מיהלום, קיבלה שירות כמו אבן

 
 
 
תיאור המקרה:

י' מחולון רכשה תכשיט יהלום מחנות יוקרה. כבר מספר שעות לאחר הרכישה הביעה י' את חרטה על רכישת התכשיט אך לטענתה המוכר הניעה אותה להשאיר את התכשיט באמצעות הפעלת לחצים עליה .
 
למחרת י' התחרטה סופית וביקשה להחזיר את התכשיט ולקבל את כספה בחזרה , אך בית העסק מצידו טען כי ברגע שבוצע שינוי בגודל התכשיט בכדי להתאימו אליה הוא איננו יכול לקבל בחזרה את התכשיט ולבטל את העסקה. י' אף הציעה למוכר פיצוי כספי על השינוי בתנאי שיחזיר את יתרת הסכום, אך המוכר סירב.

לאחר מספר ניסיונות שכנוע הן של י' והן של בעלה בבקשה לביטול העסקה ולהחזרת במוצר תמורת החזר כספי, החליטו י' ובעלה לא לוותר ופנו למועצה הישראלית לצרכנות לסיוע בכדי לקבל את כספה בחזרה מבית העסק. 
 

הטיפול בתלונה:

תלונתו של י' הגיעה לידי ליאור זרנקין המטפל בתלונות מתאם המועצה הישראלית לצרכנות.

 

זרנקין פנה להנהלת חנות התכשיטים ודרש מהם לבטל באופן מיידי את התשלום על תכשיט ומתן החזר כספי ל-י' בהסתמך על חוק הגנת הצרכן המאפשר ללקוח בדומה למקרה זה ,לבטל את העסקה ולקבל את מלוא כספו בחזרה בקיזוז 100 ₪ או 5% מערך העסקה ( לפי הנמוך מבניהם) במידה והלקוח ביקש לבטל את העסקה עד שני ימי עבודה מיום הרכישה.


התוצאה:

 

רק לאחר דין ודברים ממושך הודיע בעל החנות לי' ולליאור זרנקין כי ניתן יהיה להחזיר את התכשיט ובתמורה תקבל י' ובעלה את סכום העסקה במלואה בקיזוז 100 ₪ כנהוג בחוק.