המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא רהיטים > לאחר חודשיים של המתנה לשידה - הלקוחה ביקשה לבטל את העסקה

לאחר חודשיים של המתנה לשידה - הלקוחה ביקשה לבטל את העסקה

 
תיאור המקרה:

 

ס' מתל מונד רצתה לרהט מחדש את ביתה , ס' החליטה להתחיל במספר מצומצם של רהיטים קודם ומשם כשהיד תהיה משגת היא תרהט את היתר.

 

קודם רכשה ס' שידה וסקרטר , השידה שנרכשה לא הייתה במלאי ובית העסק ידע את ס' כי ייקח כשלושה חודשים להגעת השידה לארץ ולמסירתה לס' . ס' הסכימה להמתין בסבלות להגעת השידה.

 

לאחר חודשיים של המתנה החליטה ס' שהיא איננה רוצה את השידה ומבקשת את כספה בחזרה ,ס' שלא קיבלה תשובה לשביעות רצונה מבית העסק החליטה שהיא לא מוותרת ופנתה למועצה הישראלית לצרכנות לסיוע בכדי לקבל את כספה בחזרה מבית העסק .


הטיפול בתלונה:

 
תלונתו של ס' הגיעה לידי ליאת כרמי המטפלת בתלונות מתאם המועצה הישראלית לצרכנות.
 
כרמי פנתה להנהלת חנות הרהיטים ודרשה מהם לבטל באופן מיידי את התשלום על השידה ומתן החזר כספי לס' בהסתמך על חוק הגנת הצרכן המאפשר ללקוח בדומה למקרה הזה ,לבטל את העסקה ולקבל את מלוא כספו בחזרה בקיזוז 100 ₪ או 5% מערך העסקה ( לפי הנמוך מבניהם) במידה והמוצר טרם סופק לבית הלקוחה . ולכן על בית העסק לספק מיידית את ההחזר הכספי המלא .

 התוצאה:

 

בית העסק פנה בתשובתו לליאת ולס' וידע אותם כי מלוא ההחזר יוזרם לכרטיס האשראי של הלקוחה . ס' הודתה בפני ליאת ולמועצה הישראלית בצרכנות על הסיוע לס' מול בית העסק .