המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא טיפולי יופי בריאות ואוכל > ביקשה לבטל "ארוחת בוקר ועיסוי" אך נאלצה לקבל זיכוי

ביקשה לבטל "ארוחת בוקר ועיסוי" אך נאלצה לקבל זיכוי

תיאור המקרה:

צרכנית הזמינה ארוחת בוקר ועיסוי זוגי עבורה ועבור בן זוגה בעלות של 354 ש"ח.

 תוך כדי ההזמנה  הצרכנית ביקשה שבעלה  יקבל עיסוי מידי מעסה אשה ולא גבר. נאמר לה שעדיין  אי אפשר לדעת אילו מעסים יהיו זמינים ביום  שנקבע, ויהיה אפשר לבדוק  זאת רק בשבוע שלאחר מכן, בסמוך למועד שנקבע למתן העיסוי, וכי  היא תוכל לבטל את ההזמנה עד יומיים לפני המועד שנקבע.

לאחר מספר ימים בודדים, בטרם חלפו 14 יום,  התברר לצרכנית כי המועד שנקבע לבילוי המשותף אינו מתאים לבעלה, והיא פנתה בבקשה לבטל את ההזמנה. באותו יום התקשרו מהספא והודיעו  לצרכנית כי היא לא תוכל לקבל החזר כספי, אלא רק זיכוי  כיוון שאפשר לקבל זיכוי כספי  עד 7 ימים  לפני המועד  שנקבע לקבלת השירות.

בצר לה פנתה הצרכנית למועצה הישראלית לצרכנות.

הטיפול בתלונה:

הטיפול בתלונה הועבר לשירלי תלמי המטפלת בתלונות בתחום,  והיא פנתה אל הספא בדרישה לביטול העסקה בטענה שלצרכנית עומדת זכות ביטול עד שני ימי עסקים לפני המועד שנקבע  לקבלת השירות. כמוכן ציינה כי לא הומצא לצרכנית מסמך גילוי פרטים הכולל פרטים בדבר הזכות לביטול עסקה, כמתחייב בחוק.

תוצאה:

בעקבות פניית המועצה לצרכנות זוכתה הצרכנית במלוא שווי העסקה.

הסבר:
העסקה המתוארת הינה עסקת "מכר מרחוק"  לקבלת שירות חד פעמי. בעסקה  כזו רשאי הצרכן לבטל את העסקה תוך 14 יום ממועד ביצוע העסקה ובתנאי שנותרו לפחות יומיים, שאינם ימי מנוחה (חג או שבת), עד למועד שנקבע למתן השירות.