החוקים החדשים שנכנסים לתוקף בינואר 2009
1.1.09 פירוט מספר הפריטים שבמבצע
מהיום בעלי עסקים יחויבו לפרסם גם את המספר המינימלי של כל הפריטים שבמבצע ואת המספר המינימלי של הפריטים המוצעים בהנחה המקסימלית. חשוב לציין שהחוק החדש לא חל על פריטים שמחירם אחרי הנחה פחות מ-50 ₪. בנוסף, בעל העסק יידרש להחזיק מלאי סביר של הפריטים שבמבצע, בהתאם להיקף הפרסום , ולפרסם מהי ההנחה . אם המלאי אזל או אם השירותים אינם עוד במבצע, החוק אוסר על העסק להמשיך ולפרסם את המבצע ברבים או בעסק עצמו.
1.1.09 מחיר ליחידת מידה
מהיום חובה על רשתות קמעוניות (החוק חל על חנויות ששטחן גדול מ-100 מ"ר) להציג את המחיר ליחידת מידה או על האריזות של המוצרים או על גבי תווית או שלט הצמודים למדף שעליו הם מונחים. כך יוכל הצרכן לדעת מה מחיר המוצר לקילו או לליטר ( לגבי מוצרי מזון, יוצג המחיר ל- 100 גר' או 100 מ"ל). המידע יקל על הצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים דומים, הנמכרים באריזות שונות, או להשוות בין אריזות של אותו מוצר בגדלים שונים. התקנות החדשות לא חלות על מוצרי איפור, לחם לא ארוז, תרופות ותוספי מזון, יין, סיגריות, מוצרים שמחירם נמוך מ-10 אג', מוצרים הנמכרים במכונה אוטומטית, מוצרים מסוגים שונים הנמכרים באריזה אחת, מוצרים שמחירם הופחת בשל איכות ירודה או פגם, מוצרים המוצגים בחלון ראווה, חפצי אמנות ועתיקות.
1.1.09 סלולר - איסור העלאת תעריפי סלולר בתקופת ההתחייבות
תיקון רישיונות חברות הסלולר אוסר מהיום על החברות להעלות תעריפים למנויים פרטיים במשך תקופת ההתחייבות. מיום 1.1.09 מפעילי הסלולר יחויבו להציג למנוייהם תנאי התקשרות סופיים, ידועים וקבועים מראש לכל תקופת ההתחייבות. תעריפי השירותים ייקבעו ביום ההתקשרות על ידי המפעיל, ויהיו אחידים ונקובים בשקלים למשך כל תקופת ההתחייבות. התיקון לא חל על חוזים קיימים, אלא רק על חוזי התקשרות חדשים. באוקטובר 2007 המועצה לצרכנות פנתה למשרד התקשורת בבקשה לבחון את התנהלות חברות הסלולר בעניין בגלל הפגיעה החמורה בציבור הצרכנים. בעקבות פניית המועצה לצרכנות ובעקבות תלונות צרכנים, משרד התקשורת ערך שימוע בעניין וזה הוביל בסופו של דבר לרפורמה החדשה.
1.1.09 סלולר - חיוב זמן אוויר לפי שנייה במקום לפי 12 שניות.
מיום 1.1.09, על חברות הסלולר לחייב את לקוחותיהן לפי יחידות זמן אוויר של שנייה, ולא 12 שניות כנהוג עד היום, כשאי אפשר להציע חלופות אחרות, כגון תכניות של תעריפים על פי דקת שיחה.
חברות הסלולר המשיכו לשווק תכניות לפי דקת שיחה, כפי שהרישיון אפשר להם, אולם הן הפכו את שיטת החיוב הזאת לשיטת חיוב עיקרית, ובחלק מהחברות שיעור המצטרפים לתכניות לפי דקה הגיע ליותר מ-80%, כעולה מבדיקת משרד התקשורת שנעשתה בשנת 2006.
עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי תכניות החיוב לפי דקה פוגעות בלקוחות, שכן מספר השניות הלא מנוצל, שעבורו משלם הלקוח, גדול בהרבה בתכניות אלה מאשר בתכניות הרגילות, המחייבות לפי 12 שניות, והנזק הכספי של הלקוחות עמד על עשרות מיליוני שקלים.
משרד התקשורת ערך שימוע ובדיקה והורה על ביטול תכניות החיוב לפי דקה ב-2007. לפיכך, מיום 1.1.2009 חברות הסלולר מחויבות לחייב את לקוחותיהן לפי שנייה בלבד. משמעות הרפורמה היא כי הציבור לא ישלם כלל עבור מקטעי זמן אוויר שלא ניצל, והחיסכון שלו נאמד במיליוני שקלים.
1.1.09 חיוב חניה לפי מקטעים של 15 דקות משעת החניה השנייה
בחניונים רבים מחושבים דמי החניה ביחידות זמן של שעות שלמות, ולא בהתאם לזמן החניה בפועל. כך למשל, נגבה תשלום עבור שעתיים גם כאשר הצרכן חנה שעה ועשר דקות בלבד. על פי החוק חניון יגבה דמי חניה, החל מתום שעת החניה הראשונה, לפי יחידות זמן של 15 דקות. החוק החדש קובע שלא תהיה מניעה לגבות דמי חניה יומיים, שבועיים וחודשיים. החוק יחול הן על חניונים עירוניים והן על חניונים פרטיים.