המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר- משחק הוגן

ניוזלטר- משחק הוגן

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - נובמבר 2012

תלונות על גביית רשות השידור
למועצה לצרכנות מגיעות תלונות צרכנים על אופן גביית אגרת רשות השידור. צרכנים מתלוננים על מערך גבייה אגרסיבי, על דרישת תשלום למרות שאין ברשותם מכשיר, או על דרישת תשלום כפולה.


 

לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 18/11/2012 גליון מספר 42
חדשות הצרכנות

                   

חדש בתחום הצרכנות... 

תלונות על גביית רשות השידור
למועצה לצרכנות מגיעות תלונות צרכנים על אופן גביית אגרת רשות השידור. צרכנים מתלוננים על מערך גבייה אגרסיבי, על דרישת תשלום למרות שאין ברשותם מכשיר, או על דרישת תשלום כפולה.
אגרת טלוויזיה מוטלת מכוח סעיף 28א(א) לחוק רשות השידור, והיא מחייבת את "המחזיק במקלט טלוויזיה".
להמשך הקריאה>

4 במאה? 
 צרכן רכש ברשת שיווק,   מארז של 3 קופסאות שימורי פטריות, לאחר ששלט המבצע- 3 ב 11.99 ₪ משך את עינו.  כשהגיע מספר ימים לאחר מכן לחנות, כששלט המבצע עדיין תלוי, היה זקוק לקופסא בלבד, שהמדבקה עליה של 3.99 חישוב פשוט מראה כי אריזת המבצע יקרה ממכפלת מארז בודד ב 3 .
מומלץ לבדוק תמיד במבצעים את מחיר המוצר הבודד משום שלעתים מחיר המארז יקר יותר ואין במבצע שום הנחה. כמו כן, מומלץ לבדוק את תאריך התפוגה של מוצרים מזון בהנחה משום שלעיתים הנחות גבוהות במוצרים נועדות לנקות מדפים" .
להטעיות נוספות ברשתות שיווק>

 
טיפ- רכישת דירה

המאבק על הבית ומחאת האוהלים העלתה לסדר היום הציבורי את נושא הדיור. רכישת דירת מגורים היא בדרך כלל העסקה הגדולה והמורכבת ביותר ש"האזרח הקטן" עורך במהלך חייו. לצורך זה נוטל על עצמו הרוכש נטל כבד וארוך טווח הכרוך בסיכונים שונים, ובדרך כלל גם מלווה בהלוואה ארוכת טווח מגורם מממן כנגד משכון הנכס.
בעבר אירעו מקרים בהם חברות בניה וקבלנים נקלעו לקשיים והצרכנים מצאו עצמם ללא קורת גג ואחרי ששלמו מאות אלפי שקלים. החוק מעניק הגנה על רוכשי דירות וכדאי לדעת מה זכויותיהם.
מה יכולים הצרכנים לעשות כדי להגן על עצמם?
למידע נוסף>


 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

צרכן הצטרף כמנוי בחברת סלולר דרך נציג בדוכן בקניון. המסלול שהוצע לו כלל חבילת דקות למספרים של המפעיל, חבילת דקות למספרים של מפעילים חיצוניים, חבילת מסרונים וגלישה המוגבלת ל- 2 ג'יגה. הצרכן ביקש מנציג החברה לפתוח את הגלישה לבלתי מוגבלת, ונאמר לו לבוא לשם כך ביום המחרת ולחתום על המסמכים. כעבור 3 חודשים גילה הצרכן להפתעתו, כי המסלול שהוא משתייך אליו אינו המסלול שהוצע לו והוסכם על ידו, כי אם מסלול הכולל 400 דקות שיחה בלבד וגלישה ללא הגבלה שגרם לו לחריגה.
לטיפול בתלונה >

 

 

 

 

 

 
חוק וסדר
ביום 15.10.12 נדונה בועדת הכנסת הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון מס' 19) (הודעה ללקוח על נקיטת פעולה לגבי הלוואה), שאושרה על כל סעיפיה לקריא שנייה ושלישית (נוסח הצעת החוק כפי שאושרה טרם פורסם).
הצעת החוק הינה הצעת חוק צרכנית, שמתייחסת ללקוחות שלקחו מהבנק הלוואה ולא עמדו בפירעונה . על פי התיקון,  על בנק שמתכוון להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי מודיע ליידע את הלקוח שהוא מתכונן לנקוט נגדו הליכים משפטיים, יידרש להודיע  ישירות לצרכן ולהסביר מהן  המשמעויות שיש להליכים אלו.
 
חינוך והסברה

 קמפיין המועצה  לצרכנות- פראייר מי שמבזבז –המועצה הישראלית לצרכנות וערוץ הילדים יוצאים בקמפיין הסברה לצרכנות נבונה בכיכובם של טל מוסרי, עודד פז והאחיות "דבל לייק".
 את הקמפיין יוביל קליפ "פראייר מי שמבזבז" שחובר במיוחד לקמפיין. (מילים:עדי דורון לחן: גיא מזיג)
זו הפעם הראשונה בה עולה המועצה הישראלית לצרכנות  בקמפיין טלביזיה לצרכנות נבונה.  הקמפיין  הוא בכיכובם של טל מוסרי, עודד פז והאחיות "דבל לייק"  (הדר ונוי) .   את הקמפיין יוביל קליפ "פראייר מי שמבזבז" שחובר במיוחד לקמפיין.
הקמפיין עלה בערוץ הילדים במהלך חודש  אוקטובר ימשך כחצי שנה, וישודר מספר פעמים ביום בערוץ הילדים, וכן  באתרי ערוץ הילדים והמועצה הישראלית לצרכנות.
לקליפ ואתר הפעילות>

 

 



מאמר עמדה 

אפליית מחירים בלתי הוגנת? צדק חברתי! / ד"ר טל רוטמן
מדי פעם מתפרסמות ידיעות על מוצרי צריכה זהים שנמכרים במחירים שונים לאוכלוסיות שונות, תופעה המעוררת זעם ציבורי. דווקא אפליית מחירים בין העשירים לעניים מהווה את החלוקה ההוגנת ביותר עבור הצרכנים.
להמשך המאמר >

 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.  

להסרה מרשימת התפוצה אנא לחץ/י כאן

Powered by Publicators