המועצה > סוגיות צרכניות > כל הסוגיות הצרכניות > הצגת שלטים של מבצעים: מה מותר ומה אסור?

הצגת שלטים של מבצעים: מה מותר ומה אסור?

 

 

האם בית עסק יכול להציג פרסום מבצע לזמן בלתי מוגבל? כיצד נכון להציג מחיר מבצע? באילו מקרים ניתן להסתפק בשלט פרסום באילו לא? להלן טבלה מפורטת של כל האפשרויות לפרסום מבצעים מתוך הנחיית הרשות לסחר הוגן

 

סוג מבצע

הצגת מחיר

פרסום

מבצע רגיל – הנחה ממחיר קודם על גבי המוצר יופיע מחירו של המוצר לפני ההנחה וכן המחיר לאחר ההנחה.
יחד עם זאת, במבצע לתקופה של עד 35 ימים ניתן להציג את מחיר המבצע על גבי שלט/תווית שיוצמד למדף הסמוך למוצר במבצע. על גבי השלט יש להציג את המחיר שקדם למבצע ואת המחיר לאחר ההנחה (מחיר ולא אחוז הנחה)
יש לפרסם את המחיר לפני ההנחה כמו כן, יש לפרסם את המחיר לאחר ההנחה או את שיעור ההנחה (לבחירת העוסק)
מבצע 1+1 כאשר הפריט השני הוא ממגוון פריטים

על גבי המוצר יוצג המחיר שקדם למבצע/המחיר הרגיל.


אין צורך בשלט הצגת מחיר ובו פירוט מחיר לאחר המבצע, שכן לא ברור איזה מוצר יבחר הצרכן ממגוון הפריטים שבמבצע.

יפורסם המבצע עצמו באופן ברור ומדויק.


אין צורך לפרסם מחיר לפני הנחה או אחרי הנחה, שכן לא ברור איזה מוצר יבחר הצרכן ממגוון הפריטים שבמבצע

מבצע פריט שני ב – 50% הנחה כאשר הפריט השני ממגוון פריטים

על גבי המוצר יוצג המחיר שקדם למבצע/המחיר הרגיל.


אין צורך בשלט הצגת מחיר ובו פירוט מחיר לאחר המבצע, שכן לא ברור איזה מוצר יבחר הצרכן ממגוון הפריטים שבמבצע

יפורסם המבצע עצמו באופן ברור ומדויק.


אין צורך לפרסם מחיר לפני הנחה או אחרי הנחה, שכן לא ברור איזה מוצר יבחר הצרכן ממגוון הפריטים שבמבצע

מבצע 1+1 כאשר הפריט השני אותו מוצר

על המוצר יוצג המחיר שקדם למבצע/המחיר הרגיל.


אין צורך בשלט הצגת מחיר ובו פירוט המחיר לאחר הנחה (המחיר של המוצר השני שהוא 0)

יפורסם המבצע עצמו באופן ברור ומדויק.


יש לציין בפרסום את המחיר של מוצר בודד/הרגיל/הקודם

מבצע פריט שני ב – 50% כאשר הפריט השני הוא אותו מוצר

על גבי המוצר יוצג המחיר שקדם למבצע/המחיר הרגיל.


יש להציג את מחיר הפריט השני, ניתן לעשות כן בשלט כאמור ובו לציין מה מחירו הרגיל/הקודם של מוצר בודד ומה המחיר של המוצר השני (אין להסתפק בשיעור הנחה)
למשל – מחיר של מוצר בודד – 40 ₪, מחיר של המוצר השני – 20 ש"ח

יפורסם המבצע עצמו באופן ברור ומדויק.


יש לציין בפרסום מהו מחירו הרגיל/הקודם של מוצר בודד

מחיר אחד על מגוון פריטים (למשל, כל השמלות ב – 99 ₪)  מחירו הרגיל/הקודם יוצג על כל פריט. ניתן להציג את מחיר המבצע בשלט אחד שיונח בסמוך לפריטים שבמבצע (ככל שהמחיר הרגיל/הקודם מוצג על הפריט עצמו לא נראה באי פירוט המחיר הרגיל/הקודם בשלט כהפרה) ניתן לציין בפרסום את מחיר המבצע בלבד ואת פרטי המבצע. אין חובה לציין את המחיר הקודם של כל פריט כי מדובר במגוון פריטים
שני מבצעים שונים על אותו מוצר כגון 20% הנחה על כל המוצרים וכן 30% הנחה בקניה של 4 מוצרים ומעלה

על המוצר יוצג מחירו הרגיל/הקודם. בשלט הצגת מחיר יש להציג את מחיר המוצר לאחר הנחת 20% וכן את המחיר הרגיל/הקודם


לא ניתן בשלט הצגת מחיר להציג את המחיר בתוספת המבצע השני שכן לא ברור אם בכלל יחול וניתן, לגבי המבצע השני, להסתפק בשלט פרסום המבהיר לצרכן את מהות המבצע השני (30% הנחה על רכישה של 4 פריטים ומעלה)

יפורסם המבצע עצמו באופן ברור ומדויק.


ככל שההנחה היא על מגוון פריטים, אין חובה לפרסם את המחיר הקודם של כל פריט כמו כן, ניתן לפרסם שיעור הנחה.

מבצע רק לחברי מועדון

על המוצר יוצג מחירו הרגיל/הקודם. יש להציג מחיר לאחר הנחה בשלט ולציין כי מחיר זה הוא לחברי מועדון בלבד (יש להציג על גבי השלט גם את המחיר שקדם למבצע).

 

אין להציג את המחיר לחברי מועדון על גבי המוצר עצמו שכן זה עלול להטעות צרכנים שאינם חברי מועדון ולחייב עוסק להשיב כסף לצרכן על פי כלל הבדל מדף קופה

יש לפרסם כי המבצע הוא  לחברי מועדון בלבד.

 

יפורסם המחיר שקדם למבצע וניתן לציין שיעור הנחה

מבצע לכלל הציבור ומבצע נוסף לחברי מועדון למשל "20% הנחה על כל הפריטים ובנוסף, 10%לחברי מועדון על המוצר יוצג מחירו הרגיל/הקודם. על גבי שלט הצגת מחיר יש להציג את המחיר לאחר הנחת 20% וכן את המחיר הרגיל/הקודם וכן להציג את המחיר לחברי מועדון לאחר הוזלה נוספת של 10% - יש להציג את המחיר עצמו ולא שיעור הנחה

יפורסם המבצע עצמו באופן ברור ומדויק תוך אבחנה בשיעורי ההנחה בין כלל הציבור לחברי מועדון.

 

אם מדובר במגוון פריטים אין חובה לפרסם מחיר קודם

 

לצפיה בחוות דעת משפטית של הרשות לסחר הוגן בנושא הצגת מחיר של מבצעים לחצו כאן >>.