תאריך: 02/01/2011 המועצה לצרכנות: הצעת החוק לפיצוי על איחור בטיסות תשים קץ למדיניות היד הרכה של בתי המשפט כלפי מפעילי ומארגני טיסות שכר, במקרים של שינוי במועדי הטיסה
למועצה לצרכנות מגיעות תלונות רבות של צרכנים שעניינן- שינויים במועדי הטיסה, לרבות עיכובים והעברת נוסעים לטיסות אחרות מאלה שנרכש עבורם כרטיס במועדים אחרים. מנתוני המועצה לצרכנות עולה כי כ- 16% מכלל התלונות בתחום התיירות עוסקות בנושא זה. לעמדת המועצה לצרכנות הצעת החוק מציעה פתרון לבעיה נמשכת, המטרידה רבים מהצרכנים נתון זה הוא עקבי במשך שנים ונובע, בעיקר ממדיניות היד הרכה בה נוקט ביהמ"ש כלפי מפעילי ומארגני טיסות שכר במקרים של שינויים במועדי הטיסה, תוך הטלת מרבית הנזקים שנגרמים, במקרים רבים, פיתחו של הצרכן.
המועצה לצרכנות רואה חשיבות רבה בקידום הצעת החוק שתביא ככל הנראה לצמצום ניכר בהיקף התופעה, כפי שקרה באירופה לאחר שהתקבלה הדירקטיבה עליה מסתמכת הצעת החוק.
למרות החשיבות הרבה של הצעת החוק לפתרון הבעיה, הצעת החוק מתגלגלת, בנוסחים דומים, כבר קדנציה שלישית בכנסת ואולם, טרם עברה אפילו אישור בקריאה ראשונה.
מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג קורא לועדת הכלכלה להשלים את נהלי החקיקה שתחייב מפעילי טיסות לשלם פיצוי לצרכנים במקרה של איחור או שינוי מועד טיסה, ולאמץ את ההסדר הקיים באיחוד האירופי מזה שנים רבות.
|