המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא שעונים ותכשיטים > המוכר טען: השעון עולה יותר מ-3,000 ₪, ולכן לא ניתן לבטל את העסקה

המוכר טען: השעון עולה יותר מ-3,000 ₪, ולכן לא ניתן לבטל את העסקה

תיאור המקרה:

ת' רכש שעון יוקרתי בעלות של 13,986 ₪ מחנות בתל אביב, אולם התחרט על הקניה וביקש לבטל את העסקה בתוך 48 שעות.

בעל החנות סירב בטענה כי לטעמו שעון נחשב לתכשיט ולא ניתן לבטל את העסקה, הואיל וסכום התמורה עולה על 3,000 ₪.

הטיפול בתלונה:

ציפי קיברסקי, מנהלת מח' פניות הציבור במועצה לצרכנות, פנתה לחנות ודרשה מבעליה לפעול לפי הוראות הדין:


לפי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) אין זכות ביטול לעסקה בה נרכש תכשיט שהמחיר ששולם בעדו גבוה מ – 3,000 ₪, אך חריג זה אינו חל על שעונים.


לגבי שעון, קובעות התקנות כי ניתן לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת השעון, בתנאי שלא נעשה בו שימוש.


במקרה זה, קובעות התקנות, רשאי העוסק לגבות מהצרכן דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר השעון, או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם.

התוצאה:


בעקבות פניית המועצה העסקה בוטלה, הצרכן קיבל את כספו חזרה למעט 100 ₪ דמי ביטול.