המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא סלולאר וטלפוניה > לא ניתן היה לבטל את החניה הסלולארית. הצרכן נאלץ לשלם על יום מלא

לא ניתן היה לבטל את החניה הסלולארית. הצרכן נאלץ לשלם על יום מלא

תיאור המקרה:

ו' תושב הרצליה החנה את רכבו ברעננה והפעיל אפליקצייה סלולרית לתשלום החניה. לאחר כחצי שעה, חזר לרכבו וניסה להיכנס לאפליקצייה הסלולרית כדי לבטל את החניה, אך לא הצליח. ו' נדרש לשלם 49 ₪ עבור יום חניה מלא. בשעות הערב כשהצליח סוף סוף ליצור קשר טלפוני עם החברה, נאמר לו ש"אין מה לעשות" ועליו לשלם עבור כל שעות החניה. בצר לו פנה למועצה לצרכנות כדי שזו תסייע לו בהשבת כספו.
 
הטיפול בתלונה:
ניר אמסילי, מטפל בתלונות מטעם המועצה לצרכנות, יצר קשר עם החברה בדרישה להחזיר ללקוח את כספו. בשל תקלה באפליקציה, ו' לא יכל לבטל את החניה ובכך הפרה החברה את תנאי ההסכם.

במקרה של הפרה, קובע חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה) כי הנפגע זכאי לפיצויים בעד הנזק שנגרם לו עקב ההפרה.
 

תוצאה:

בעקבות פניית המועצה הישראלית לצרכנות, התקבלה תגובת החברה ולפיה נרשמו מספר ניסיונות כניסה של ו' לאפליקצייה לאחר חצי שעת חנייה, ללא הצלחה. על כן, הוחלט לזכות את ו' במלוא הסכום.