המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא טלויזיה, כבלים ואינטרנט > במפרט הטלוויזיה הובטחה כניסת LAN, בפועל לא הייתה כניסה כזו

במפרט הטלוויזיה הובטחה כניסת LAN, אך בפועל לא הייתה כניסה כזו

תיאור המקרה:


ש', תושב אור יהודה, רכש טלוויזיה בעסקת מכר מרחוק דרך אתר אינטרנט לאחר שבדק במפרט הטכני באתר שיש בטלוויזיה כניסת LAN. כשקיבל את הטלוויזיה, הפלא ופלא, לא הייתה בטלוויזיה כניסת LAN. בנוסף, ש' לא קיבל חוברת הוראות הפעלה בעברית לטלוויזיה.

 

לטענתו, פנייתו לבית העסק לבטל את העסקה נדחתה ונאמר לו כך - "נכתב בטעות שיש כניסת LAN. תעשה עם זה מה שאתה רוצה". ש' פנה למועצה לצרכנות שזו תסייע לו לקבל את הטלוויזיה שהזמין על סמך הפרסום באתר, או לקבל פיצוי שווה ערך.

 

הטיפול בתלונה:


עו"ד לירן כהן צפדיה, מטפלת בתלונות במועצה לצרכנות, פנתה אל ספק הטלוויזיה ודרשה ממנו לפעול לפי הוראות החוק.


 

לפי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן חל איסור על עוסקים להטעות צרכנים בנוגע לשימוש והתועלת שניתן לעשות בנכס ובמקרה שלפנינו – היעדר כניסת LAN.


במקרה של הטעייה כאמור, רשאי הצרכן לבטל את העסקה בתוך זמן סביר מהמועד שבו נודע לו על ההטעיה ועל העוסק להשיב לצרכן את מלוא התמורה בתוך 7 ימים מיום שקיבל הודעה על הביטול.


על הצרכן להעמיד את המוצר שרכש בהעמדתו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לצרכן. במקרה שלפנינו המוצר סופק בבית הלקוח ולכן על המוכר לשאת בעלויות העברת הטלוויזיה חזרה לבית העסק.



תוצאה:


עם קבלת המכתב מהמועצה לצרכנות, הספק קיים שיחת ועידה עם הצרכן ועם נציגת המועצה לצרכנות בה הוצע לצרכן פיצוי - משקפיים תלת מימד, או ביטול עסקה. משסירב הצרכן לפיצוי ולאחר משא ומתן שנמשך מעל לחודש, נאות הספק להחליף לש' את הטלוויזיה לדגם חדיש עם כניסת LAN ללא עלות נוספת לשביעות רצונו המלאה של ש'.