המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא מוצרים חשמליים > מייבש כביסה פגום

מייבש כביסה פגום

 
תיאור המקרה:
 
משפחת ק' רכשה מייבש כביסה, ומיד עם קבלתו התקשרו לשירות הלקוחות כדי לתאם את מועד התקנתו. נאמר להם כי עליהם לפתוח את הקופסה  ולחבר את מייבש הכביסה לחשמל. עם פתיחת הקופסה גילו כי המכסה העליון פגום. משפחת ק' הודיעה על כך מיד לנציג שירות הלקוחות, והוא הודיע להם שישלח אליהם טכנאי .הטכנאי הגיע כעבור  כמה שבועות, בדק את הפגם, אך לא עשה דבר.
 
משפחת ק' פנתה בתמיהה לשירות הלקוחות, וההסבר שניתן היה כי הביקור הראשון של הטכנאי הוא רק להערכה.כך  הופנו אליהם עוד ארבעה טכנאים, וכל אחד מהם לא תיקן את  הפגם בתירוץ אחר: אחד שאל בטלפון מה הבעיה וטען שאין לו מכסה כך שאין טעם שיבוא, אחר הגיע אך לא עם מכסה מתאים, וכן הלאה.שבעה חודשים וחצי עברו מאז קנתה משפחת ק' את מייבש הכביסה, והמכסה עדיין לא תוקן.בצר לה פנתה משפחת ק' לעזרת המועצה הישראלית לצרכנות.

הטיפול בתלונה:
 
התלונה הגיעה אל לנה פורטנוי, מטפלת בפניות ציבור במועצה הישראלית לצרכנות.לנה פנתה אל החברה בדרישה לתקן או להחליף את המכסה מייד, וכן דרשה כי תפצה את הצרכנים, שכן לא ייתכן כי צרכן ימתין למעלה משבעה חודשים להחלפת חלק במוצר חדש בניגוד לחוק. על פי החוק, על היבואן לתקן את הפגם במייבש כביסה תוך שלושה ימים אם הקלקול מונע את השימוש במוצר או תוך שבוע ימים אם הוא לא מונע את השימוש במוצר.
 
התוצאה:
 
מיד לאחר התערבותה של המועצה הישראלית לצרכנות פנתה החברה אל משפחת ק', התנצלה, החליפה את מכסה המייבש, ואף שלחה  תווי קנייה  בשווי 500 ₪.