המועצה > חדשות ועדכונים > חדשות המועצה > משבר נגיף הקורונה - הנחיות ועדכונים שוטפים
תאריך: 21/01/2020

עמדת המועצה לצרכנות בנוגע לביטול טיסות עקב חשש לוירוס קטלני
המחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות מפרסמת את עמדתה המועצה האם הצרכנים רשאים לבטל את הטיסה וקוראת למשרד הבריאות להנחות את הציבור כיצד להתנהל

 


בעקבות פניות שהגיעו למועצה לצרכנות, לפיהם נוסעים שעתידים לנסוע לסין, מעוניינים לבטל את הנסיעה בעקבות הפרסומים על נגיף מסתורי שגבה חייהם של מספר חולים, המועצה לצרכנות מחדדת את הוראות הדין בעניין:

 

על פי הוראות הדין, צרכן רשאי לבטל עסקה לרכישת כרטיס טיסה ו/או חבילת נופש, במסגרת 14 ימים מיום ביצוע העסקה, ובתנאי שנותרו לו למעלה משבעה ימים (בעסקת מכר מרחוק) או 14 ימים (בעסקה פרונטאלית), שאינם ימי מנוחה, לפני מועד הטיסה.

 

אם העסקה נעשתה בשיחה טלפונית או בצ'אט צרכן שהוא אזרח ותיק, בעל תעודת נכה או עולה חדש, רשאי לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים מיום ביצועה, ובלבד שנותרו למעלה משבעה ימים שאינם ימי מנוחה, לפני מועד הנופש.

 

העובדה כי לאחרונה התגלה מידע חדש בנוגע להתפרצות של נגיף מסתורי במדינת היעד, אינה מקנה לצרכנים זכות אוטומטית לביטול העסקה ולקבלת החזר כספי, אלא במקרה בו הצרכן רכש ביטוח נסיעות המאפשר את ביטול העסקה מכל סיבה שהיא.

 

עד למועד זה עדיין לא פרסם משרד הבריאות הוראות או אזהרות מסע הנוגעות לנגיף ועל כן הצרכנים אינם יודעים כיצד עליהם להתגונן ומאילו אזורים בסין מומלץ להימנע מלהגיע. על כן, המועצה סבורה כי בראש ובראשונה על המשרד לפרסם אזהרה בעניין, ולהנחות את הציבור כיצד להתנהל.

 

לסוגיות צרכניות נוספות בנושא תיירות לחצו כאן >>