המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא מוצרים חשמליים > הצרכן גילה כי למערכת הקולנוע הביתית אין אבא ואין אמא

הצרכן גילה כי למערכת הקולנוע הביתית אין אבא ואין אמא

 
 
 
תיאור המקרה:
 
מ' מאיזור השפלה רכש מערכת קולנוע ביתי מאתר מכר ידוע ומוכר. לאחר הרכישה ביקש מ' לאסוף את המערכת בעצמו על מנת לחסוך את תשלום ההובלה. מ' הספיק להתנסות 3 פעמים בלמד במערכת בטרם ה-DVD שבק חיים.

 
מ' ניסה קודם כל ליצור קשר עם החנות שסיפקה את המערכת וממנה אסף אותה אך לא היה מענה. משם המשיך בניסיון לקבל אחריות מצידו של היבואן הרשמי של המוצר אך לדאבונו לא קיבל את מבוקשו ובכל צורות ההתקשרות שניסה לא היה מענה.
 
 
מ' שהתאכזב כשלא קיבל תשובה מעשרות הטלפונים שעשה ומכל הפניות, החליט לא לוותר ופנה למועצה הישראלית לצרכנות בדרישה שמישהו, או המוכר או היבואן, יקחו אחריות על מחויבותם במעמד הרכישה ויעניקו שירות ואחריות מלאה. 
 
הטיפול בתלונה:

תלונתו של מ' הגיעה לידי עו"ד לירן כהן צפדיה המטפלת בתלונות מטעם המועצה הישראלית לצרכנות ,עו"ד צפדיה פנתה לייבואן בדרישה לעמוד בהתחייבות של החברה כפי שהיא התחייבה ללקוח וכפי שהחוק הגנת הצרכן מחייב את החברה לעשות כן.

סעיף 2.א לתקנות אחריות ושירות לאחר מכירה קובע כי יצרן של טובין שנמכרו לצרכן יתקן, בעצמו או באמצעות אחר מטעמו, כל קלקול שנתגלה בטובין במהלך תקופת האחריות, בלא תמורה; נדרשה במסגרת התיקון החלפה של פריט טובין, כולו או חלקים ממנו, תבוצע ההחלפה על ידי היצרן בלא תמורה.

התוצאה:

כתוצאה מהתערבותה של עו"ד לירן כהן צפדיה כנציגת המועצה לצרכנות במקרה זה , החליט היבואן לעתור לדרישתם של מ' והמועצה הישראלית לצרכנות ותואם החלפה של כל המערכת ללא תשלום.