המועצה > פרוייקטים > המחלקה לאכיפה אזרחית > פסקי דין בתביעות קטנות שנוסחו ע"י המועצה לצרכנות

קליפון ואח' נ' גיא - גביה ביתר עבור פתיחת סתימה


 

עבור פתיחת ביוב שילמו פי עשרה מהמקובל בשוק

 

 

 

בשנים האחרונות יצא לנו לטפל במספר תביעות מעטות, במסגרתן צרכנים (בפרט מבוגרים) נוצלו על ידי נותני שירות בביתם, כגון: מנעולנים ואינסטלאטורים, אשר גבו מהם מחיר הגבוה אף פי 10 מהמחיר המקובל בשוק בעבור אותו שירות.

 

כך הדבר היה גם במקרה שלפנינו. מדובר בעבודת אינסטלציה פשוטה יחסית, אשר בדיעבד נבדק מול ספקי שירות אחרים בענף והתגלה כי עלות השירות מסתכמת ב- 350 ₪ לערך.

 

הנתבע שהוזמן לבית הצרכנים לספק את אותו שירות כלל לא הציג בפניהם תחשיב מסודר של עלויות לביצוע התיקון הנדרש, אלא לאחר שסיים את התיקון (מבלי שהצרכנים יכלו להבין או לבקר מה ביצע בפועל), הוא חייב אותם בלא פחות מ- 3,250 ₪. כמעט פי 10 מהמחיר המקובל בשוק.

 

צוות האכיפה האזרחית במועצה לצרכנות סייע בניסוח כתב התביעה, ובית המשפט לתביעות קטנות בנתניה קיבל את התביעה והורה לנתבע להשיב לצרכנים סך של 2,290 ₪ (אומדן הפרשים ביחס לשוק), בתוספת הוצאות משפט בסך 500 ₪. סה"כ נפסקו לצרכנים 2,790 ₪.

 

מדובר בפסק דין ראשון מנומק בעניין זה, אשר נותן לנו כיחידה רוח גבית להמשיך ולהילחם ביתר שאת בניצול מצוקה של צרכנים ובגביית מחיר שערורייתית בגין מתן שירות בביתם, מבלי שמתאפשר להם לקבל הצעת מחיר מסודר ואת המחיר הסופי שיגבה מהם בגין אותם שירותים.

 

מנסח כתב התביעה: עו"ד יזהר רגב.

 

לצפיה בפסק ת"ק 35630-09-17 קליפון ואח' נ' גיא   לחצו כאן >>

 


 

כתב תביעה לדוגמא

 

פסקי דין

 

 

מדריך תביעות קטנות

 

הסבר על התהליך

 

הגשת תלונה