המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא טיפולי יופי בריאות ואוכל > ביקש להחזיר מיכלי משקה ולקבל את דמי הפיקדון, אך סורב בטענה ש"העובד בהפסקה"

ביקש להחזיר מיכלי משקה ולקבל את דמי הפיקדון, אך סורב בטענה ש"העובד בהפסקה"

 
תיאור התלונה:
 

ר', תושב המרכז, הגיע בשעה 21:00 לסניף של רשת קמעונאית גדולה וידועה יחד עם אשתו כשברשותם 100 מכלי משקה מסומנים. לטענת ר', העובד בקופה טען שהוא לא יכול לקבל את הבקבוקים כיוון שהעובד שאיתו יצא להפסקה,  ולכן הוא צריך להישאר בקופה למקרה ויגיע לקוח וירצה לקנות.


ר' מתאר בפנייתו: "הסברתי לעובד ם שאני לקוח וקבלת מכלי משקה זה חלק מהשירותים שעליהם לתת, ולכן אני דורש שלמרות שהעובד נמצא בהפסקה , שמישהו יסייע לי. העובד התעקש  שהקופה היא ביתעדוף גבוה יותר,  ולכן הוא לא יכול לעזוב את הקופה (למרות שבדקות שהייתי בחנות  לא היו אנשים כלל). העובד אמר שהוא  לא רוצה להפריע לעובד שיצא להפסקה, לכן אני צריך לחזור בפעם אחרת. בסופו של דבר, לאחר 10 דקות  של ניסיון לשכנע אותו לקבל את הבקבוקים הוא סירב,  ואני נאלצתי לחזור לביתי מבלי שניתנה לי האפשרות להחזיר את מיכלי המשקה".
 

ר' פנה לשירות הלקוחות של הרשת בבקשה שיחזרו אליו, אולם לא נענה ולכן פנה אל מוקד הפקדון של המועצה לצרכנות לסיוע.


הטיפול בתלונה:


הפניה הגיעה לטיפול ליאת, מהמוקד לטיפול בפניות הציבור בנושא חוק הפיקדון הפועל בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה האחראי על יישום הוראות החוק.


מיד עם קבלת הפניה שלחה ליאת מכתב אל הנהלת הרשת בו כתבה בין השאר:  "ביום 1.12.2021 נכנס לתוקף תיקון לחוק הפיקדון על מכלי משקה, תשנ"ט-1999 המאפשר החזרת גם מכלי משקה גדולים מ-1.5 ליטר ועד 5 ליטר וקבלת  דמי הפיקדון.  חשוב להבהיר, בהתאם לקבוע בסעיף 6 לחוק הפקדון על מכלי משקה תשנ"ט – 1999 בית עסק שמוכר משקאות של היצרן ו/או היבואן של מכלי המשקאות שהוחזרו – מחוייב לקבל את מכלי המשקה של הצרכן ולהחזיר לו את דמי הפיקדון שנגבו עבורם, זאת בהתאם להוראות החזר פיקדון לצרכן:  6.  (א)    צרכן שיש בידיו מכל משקה ריק מסומן, רשאי להחזירו לבית עסק שבו מוכרים מכלי משקה מלאים מסוג כלשהו, של היצרן או היבואן, לפי העניין, של מכל המשקה שהוחזר.   (ב)    בית עסק כאמור בסעיף קטן (א) חייב לקבל מכל משקה ריק מסומן שמוסר לו צרכן, ולשלם לו את דמי הפיקדון בעדו".

 "על כן, חשוב לציין כי סירובכם לקבל את בקבוקי המשקה, אינה תואמת את הוראות הדין ועלולה לחשוף אתכם לתביעת פיצוי ללא הוכחת נזק וכן לסנקציות מנהליות נוספות".


 יצויין כי עפ"י החוק, ניתן להחזיר עד 50 מכלים לאדם בודד ליום – אך ר' הגיע יחד עם אשתו לסניף, כך שמספר הבקבוקים הגבוה לא מנע את החזרת דמי הפיקדון.

 

לאחר שליחת המכתב להנהלת הרשת התקבלה במשרדי המועצה לצרכנות תשובת בית העסק לפיה הוא מצר על כך שהצרכן לא זכה להחזיר את הבקבוקים ואף פיצה אותו בסכום של 200 ש"ח.

 

למידע נוסף אודות חוק הפקדון לחצו כאן >>