|
הצבת שלטי "מבצע" גדולים באופן שלא תמיד ברור לגבי אילו מוצרים מתייחס המבצע.
|
|
שימוש בכרזות "מבצע" כדי לציין את המחיר הרגיל.
|
|
מכירת מוצרים במארז כך שנוצר הרושם שמדובר בקניה משתלמת.
|
|
הצבת ערימות גדולות של מוצרים מיד בכניסה לסניף, כך שהצרכנים מניחים שהם ב"מבצע" ומוסיפים אותם מיד לעגלה, עוד לפני שהתחילו עם קניותיהם והעגלה עוד ריקה.
|
|
ציון "אריזת חסכון" כשאין כל חיסכון (גבינה 250, 500, 750 גרם במחירים המהווים כפולת ההגדלה).
|
|
הצבת מוצרים ליד הקופות לטובת "קניה ספונטנית".
|
|
תמחור מוצרים ב-99 אגורות.
|
|
הצבת מוצרי הייסוד בחלק האחורי של הסניף על מנת שהצרכן יעבור בין רוב המדפים.
|
|
סידור מוצרים הקורצים לילדים במדפים הנמוכים, בגובה העיניים של הילדים.
|
|
הגדלת גודל העגלה עצמה כך שייווצר הרושם אצל הצרכנים שהם לא העמיסו יותר מדי.
|
|
סידור מוצרים זולים במדפים הגבוהים יותר, במקום שהעין לא קולטת במהרה.
|
|
הסרה או הסתרה של מוצרים בפיקוח או צמצום כמותם ויצירת מחסור.
|
|
התזת מים על הפירות והירקות על מנת שיראו טריים יותר ממה שהם באמת.
|
|
תאורה מיוחדת במחלקת הפירות והירקות.
|
|
ייקור מוצרים מראש ואז הצגת מחיר מיוחד במבצע.
|
|
אותיות קטנות: מבצע מוגבל לחברי מועדון, מוגבל לקנייה מעל סכום מסוים, הגבלת המבצע לברקוד ספציפי כאשר הכותרת מתייחסת למוצר גנרי כללי.
|
|
הנחות על מארזים כשמדובר במוצרים בעלי תפוגה קרובה וכו'.
|
|
שימוש קבוע במדבקות המזוהות עם מבצעים (מדבקות אדומות ברשת מסויימת).
|
|
פרסום מאסיבי של הוזלה של מספר מוצרים אטרקטיביים ובמקביל ייקור מוצרים אחרים בסל, כך שבסופו של דבר לא ברור אם ההנחה השתלמה לנו, הצרכנים.
|
|
שינוי מחירים ומבצעים תכוף , כך שהצרכן לא יכול לדעת מה המחיר הריאלי של המוצר, וכתוצאה לא יודע האם המבצע משתלם או לא.
|
|
הגבלת משקל: רק בקופה אתה רואה את המשקל ואם עברת במעט אז הצרכן ישלם מחיר מלא.
|
|
מחירי ריצפה עבור מוצרים שעומד לפוג תוקפם ללא גילוי נאות וברור לצרכנים.
|
|
ייקור מוצרים לאחר תקופות מבצעים (כדוגמת החגים) לרמה שהיא מעל לרמת לפני ההוזלות.
|
|
כרטיסי מועדון וכרטיסי אשראי של הרשתות – לאחר השנה הראשונה ברובם מתחילים לגבות עמלה חודשית.
|
|
"השני ב 50%" "קבל מוצר X בתוספת של XX ₪ בלבד!" הצרכן לא יכול באותו הרגע לבצע השוואת מחירים ולכן לעיתים מתפתה לרכוש מוצרים שאינו צריך כלל.
|
|
"קנו מעל - קבלו חינם" צרכנים לעיתים מתפתים להוסיף לסל מוצרים שכלל לא תכננו לרכוש רק כדי להגיע לסף העלות הנדרש כדי לקבל את המתנה "בחינם".
|
|
"אריזת חסכון" שהיא סתם אריזה גדולה לעומת "אריזה חסכונית" שאכן משתלמת כלכלית.
|
|
הקטנת המוצר אך השארת המחיר על כנו.
|
|
שימוש במוצרים בנפחי אריזה דומים עבור מוצרים בנפח או משקל שונים (למשל בייגללך בטעמים שונים).
|
|
מבצעים בקופה המוצעים ע"י הקופאית.
|
|
מחיר היכרות וכעבור מספר שבועות ייקורו.
|
|
הצגת מארזים בגדלים שונים ובהם פריטים במספר שונה, באופן המקשה על ביצוע בדיקת כדאיות השוואתית.
|
|
שלטי מבצע גדולים על מוצר שאזל מהמלאי, אך "במקרה" יש ליד מוצר דומה במחיר מלא.
|