המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר המועצה לצרכנות

ניוזלטר המועצה לצרכנות

משחק הוגן- חדשות המועצה הישראלית לצרכנות- ינואר 2011

ב-29/12/10 הכנסת אישרה את חוק ההסדרים לשנים 2011-2012.
בעקבות אישור החוק נכנסו וייכנסו לתוקף סעיפים משמעותיים ומהותיים שיביאו להגברת התחרות בתחום הסלולר ולהסרת חסמי המעבר מחברה לחברה.


לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 31/01/11 גליון מספר 22
חדשות הצרכנות

חדש בתחום הצרכנות... 

ב-29/12/10 הכנסת אישרה את חוק ההסדרים לשנים 2011-2012.
בעקבות אישור החוק נכנסו וייכנסו לתוקף סעיפים משמעותיים ומהותיים שיביאו להגברת התחרות בתחום הסלולר ולהסרת חסמי המעבר מחברה לחברה.

כלי התקשורת השונים דנו רבות בנושא בשבועות האחרונים, ולפניכם דוגמאות.
גיליון זה של "משחק הוגן" עוסק בשינויים שייכנסו או ניכנסו כבר לתוקף, ובאירועים הצרכניים הנובעים, בין היתר מכניסת התיקונים.

גם הדו"ח השנתי של המועצה לצרכנות מראה כי תחום התקשורת ובתוכו תחום הסלולר, הם המובילים במספר התלונות של צרכנים. לממצאי הדו"ח.

להמשך לחצו כאן>

 
טיפ
לאור השינויים והתיקונים שנכנסו בתחום הסלולר, ריכזנו עבורכם מספר טיפים המנחים כיצד כדאי לפעול כעת מול חברות הסלולר. אילו פעולות כדאי לדחות כעת ולהמתין מספר חודשים ומה חשוב לעשות כעת לפני שיהיה מאוחר מדי.
למידע נוסף
 
 
הצו הצרכני

מועצה לצרכנות קראה לצרכנים לצאת למאבק נגד התנהלות חברות הסלולר. כחלק מהמאבק הצרכנים שלחו מכתב "נמאס לי" למנכ"לי החברות, הצטרפו לדף הפייסבוק והמירו כל יום 3 דקות שיחה מהנייד לאחת מהאפשרויות שהוצעו להם. הצטרפו גם אתם למאבק!
למידע נוסף

 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

גלישה סלולרית בעשרות אלפי שקלים.
חברות הסלולר מספקות גם שירותי אינטרנט. מה קורה כשמחייבים חיוב מוגזם על גלישה בעת שהות בחו"ל?
למידע נוסף

 

 
חוק וסדר
תיקונים בחקיקה בתחום הסלולר
משרד התקשורת ערך "שימוע"  לחברות הסלולר בתחילת שנת 2010. בעקבות השימוע המשרד קבע מספר שינויים ותיקונים שחברות הסלולר מחוייבות אליהם.
 להמשך>
 
חינוך והסברה
הסברה בתחום הסלולר
באתר המועצה לצרכנות קיים מידע המסביר לצרכנים כיצד ניתן להמיר 3 דקות שיחה מהנייד מדי יום.
בין הדרכים המוצעות: הוזלת השיחה על ידי התקשרות מטלפון נייח, ושימוש באפשרויות שיחה והודעות טקסט בחינם.
להמשך>



מאמר עמדה 
הצרכן צריך להתחיל להשתמש בכוחו- שרת החקלאות, לשעבר סגנית שר התמ"ת, אורית נוקד
נתח ההוצאה השנתית של משפחה בישראל על שרותי סלולר תופס נתח מכובד מסך ההוצאות הכלליות שלה, נתח זה אשר הולך וגדל משנה לשנה עדיין לא מביא אנשים לשקול מעבר מחברה לחברה. סיבה מרכזית היא התחושה שממילא כל החברות גובות פחות או יותר אותם סכומים.
להמשך>
 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.