| מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) |
| תאריך: | 26/03/2023 |
| שעה: | 09:59:07 |
|
תודה
אבל אשמח בבקשה לקבל תשובה ברורה מהמועצה. |
|
|
| 25/3/2023 08:48 |
משה |
re:החזרת מוצר | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/03/2023 | | שעה: | 08:48:38 |
| אתה צודק והוא מחויב לאסוף את לאסוף את המוצר מביתך ולתקן ללא עלות. מהחוק:
(ב) ***המקום שבו מכר העוסק את הטובין לצרכן (בתקנה זו ובתקנה 10 – נקודת המכירה) ישמש תחנת שירות***, אלא אם כן קיימת בקרבת מקום תחנת שירות לפי תקנת משנה (א); בתקנת משנה זו, "קרבת מקום" – מרחק שאינו עולה על 15 קילומטרים.
36. הוראות חוק זה יחולו על אף כל ויתור או הסכם נוגד.
חוק הגנת הצרכן גובר על כל מה שהסכמת. אין לי קשר למועצה, והם לא צפויים לומר לך משהו שונה. | |
|
|
|
|
|
| 27/3/2023 12:07 |
המועצה לצרכנות |
re:re:החזרת מוצר | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/03/2023 | | שעה: | 12:07:31 |
| מיקי שלום,
נשמח לדעת ראשית את מקור התקלה? האם כתוצאה מפעולה שלך או (כלל הנראה) מפגם מובנה, לשיטתך, שיש למוצר? | |
|
|
|
| 28/3/2023 18:01 |
מיקי |
re:re:re:החזרת מוצר | | מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/03/2023 | | שעה: | 18:01:09 |
| אני לא יודע. קניתי אוזניות בלוטוס. ב-180 שח עבדו מצוין ואחרי כחצי שנה. שומעים מהם ממש נמוך.
אין בעיה בטלפון ובדקתי עם אוזניות אחרות.
בכל אופן המוכר טוען שהאוזניות האלה מצוינות. והוא מסכים לקחת על זה אחריות.
אבל אני זה שצריך להביא לו האוזניות כי כך התחייבתי בקנייה (וזה באמת נכון סימנתי וי על הריבוע שאני מאשר במידה ויהיה תקלה אז אני אחראי להביא לו את האוזניות. והוא פטור מאיסוף, כי אין לו סניפים ברחבי הארץ.
בכל אופן לא חשבתי שזה יתקלקל כי הם באמת אוזניות אמינות. ועכשיו ליסוע לדרום זה המון זמן לבזבז. ולשלוח בדואר ישראל. אני לא יודע מתי זה בכלל יגיע אליו. האם הוא חייב לאסוף את המוצר ממני או שאכלתי אותה בגלל שסימנתי וי?
מה החוק אומר? האם לפי החוק אסור למוכר לעשות ביני לבינו הסכם דברים בנוגע להחזרת המוצר?
| |
|
|
|
|
|
| 4/4/2023 13:14 |
מיקי |
re:re:re:re:החזרת מוצר | | מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/04/2023 | | שעה: | 13:14:52 |
| תודה על התשובה. אבל מה הסיבה לכך. הרי לפי החוק הלקוח יכול להחזיר ל-4 נקודות פרוסות בארץ.
האם יתכן שחוזה ביני לבין המוכר גובר על החוק?
| |
|
|
|
|
|
| 28/4/2023 01:32 |
מיקי |
re:re:re:re:re:החזרת מוצר | | מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/04/2023 | | שעה: | 01:32:55 |
| אבל המוכר שרכשתי ממנו הוא היבואן הרשמי של האוזניות האלה. אז בעצם הוא מחויב לפתוח נקודות נוספות בארץ ,לא?
למרות שחתמתי על כך שאני מחויב להביא לו את המוצר במקרה של תקלה. | |
|
|
|
| 3/5/2023 08:14 |
המועצה לצרכנות |
re:re:re:re:re:החזרת מוצר | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/05/2023 | | שעה: | 08:14:04 |
| מתוך הסעיף:
יצרן חייב לקיים תחנת שירות אחת לפחות בכל אחת מן הערים: ירושלים, תל-אביב-יפו, חיפה ובאר שבע, או בסביבתן הקרובה; חיוב כאמור לא יחול על עוסק שמכר טובין לצרכן ואינו יצרן. | |
|
|
|
| 1/6/2023 00:17 |
מיקי |
re:re:re:re:re:re:החזרת מוצר | | מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/06/2023 | | שעה: | 00:17:43 |
| אבל הוא היבואן של המוצר?
כמה כבר יצרנים קיימים בארץ ,אם החוק חל רק על יתרן ,אז החוק להקים 4 נקודות איסוף בארץ לא רלוונטי ,כי כמעט ואין יצרנים בארץ למוצרי אלקטרוניקה. אשמח בבקשה לתשובה ברורה,האם עליי החובה להביא את המוצר לדרום או שזה אחריות היבואן בדרום ? מזכיר שלפני ביצוע הרכישה אז היבואן החתים אותי ,שאם יש תקלה במכשיר בתקופת האחריות ,אזי האחריות להביא את המוצר זה על הלקוח, ושאין נקודות איסוף בארץ מלבד החנות בדרום.
אשמח לתשובתכם בהקדם. כי עוד מעט נגמרת לי תקופת האחריות. תודה רבה
| |
|
|
|
| 1/6/2023 07:53 |
משה |
re:re:re:re:re:re:החזרת מוצר | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/06/2023 | | שעה: | 07:53:44 |
| הכוונה בחוק היא גם ליבואן. עובדה שיבואנים אחרים פועלים על פי החוק למרות שכתוב "יצרן". החתימה לא רלוונטית ואל תתרגש מזה.
תתכתב מולו אם לא עשית זאת עד עכשיו, ובסיום תוכל לתבוע אותו בבית המשפט לתביעות קטנות הקרוב לביתך בפיצויים לדוגמה בסכום של עד 10000 ש"ח והכל הוצאה שתהיה לך ותצרף לתביעה את ההתכתבות. מהחוק (אתה לא צריך לציין לו זאת):
"18. בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה". | |
|
|
|
|
|