חיפוש בפורום:
חיפוש מורחב
חזרה לפורום

אחריות במקרה שבר
מחבר:גלעד (לשליחת דואר אלקטרוני)
תאריך:14/01/2019
שעה:22:32:41

קניתי לפני חצי שנה מחשב נייד (לפטופ) מחברה מוכרת. לאחרונה התנתק ממקומו חלק פלסטיק (כיסוי על הצירים שבין המחשב למסך). התברר שהחיבורים העדינים שלו נשברו ויש צורך להחליף את כל מכסה המחשב על מנת להחזיר את המצב לקדמותו.
פניתי למימוש האחריות והם הגיבו שעל שבר אין אחריות. הערתי את תשומת ליבם שאין החרגה כזו בתעודת האחריות, החריג היחיד הרלוונטי הוא נזק כתוצאה משימוש בלתי נאות, ואני השתמשתי בזהירות רבה. תשובתם היתה שאם החלק נשבר בוודאי השימוש היה בלתי נאות.
לאחר שעמדתי על דעתי הם הואילו להסכים לבדיקה במעבדת היבואן בתל אביב. לשאלתי אם יש להם שירות גם בירושלים לא הגיבו.
מנוסח התקנות הרלוונטי אני מבין שחובת ההוכחה על שימוש שלא לפי ההוראות מוטלת על היצרן / יבואן. השאלה היא מבחינה פרקטית, אם אכניס את המחשב לבדיקה במעבדה מטעמם סביר להניח שהם יקבעו שמדובר בשימוש לא נכון ויחייבו אותי בתשלום. כיצד ניתן למנוע מצב כזה?
כמו כן בתקנות מופיע שהיצרן / יבואן חייב לספק שירות גם בירושלים, כיצד ניתן לאלץ שירות כזה?
14/1/2019 22:32 גלעד אחריות במקרה שבר
15/1/2019 12:31 המועצה לצרכנות    re:אחריות במקרה שבר
15/1/2019 14:16 משה    re:אחריות במקרה שבר