חיפוש בפורום:
חיפוש מורחב
חזרה לפורום

re:החזר כספי
מחבר:המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני)
תאריך:13/01/2019
שעה:11:52:10

שלום וברכה סימה,

בעקרון החיוב המרכזי כעת הינו על בית העסק לתקן את הליקויים במוצר, או להעמיד מוצר תקין תחתיו. ככל שלא יעשה כן בית העסק בתוך זמן סביר קמה זכות לביטול העסקה מכוח חוק המכר, המחייב את בית העסק לתקן כל אי התאמה במוצר בתוך זמן סביר (ראי סעיפים 11 ו - 28 לחוק המכר). ניתן בנסיבות מסויימות לטעון כי עצם העובדה שהמוצר אינו תקין למן הראשון ונזקק להתקנה מחדש וכו', הדבר מהווה אי התאמה שאינה ניתנת לריפוי על ידי בית העסק, ולפיכך קמה בידי הצרכן הזכות לבחור האם לקיים את העסקה, על דרך של החלפת המוצר בתקין וכיוצ"ב, או לבטלה ולקבל את התמורה ששולמה על דיו בחזרה. נסי לבוא בדברים (אולי גם בכתב) עם בית העסק לסיום הפרשה לאור האמור לעיל.
13/1/2019 09:34 סימה החזר כספי
13/1/2019 11:52 המועצה לצרכנות    re:החזר כספי