| מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) |
| תאריך: | 13/01/2019 |
| שעה: | 11:22:32 |
|
שלום וברכה סיגל,
חוק הגנת הצרכן מקים זכות לחרטה ולביטול עסקת מכר מרחוק (למשל באינטרנט כמו שנעשה במקרה שלך יש להניח), וזאת בתוך 14 מיום קבלת המוצר בכפוף לדמי ביטול בשיעור 5% משווי העסקה או בסך 100 ש"ח, לפי הנמוך, ובכפוף ליתר הוראות החוק, לרבות הדרישה שהצרכן יעמיד את המוצר לרשות בית העסק. עיון בתקנון בית העסק נשוא פנייתך מלמד כי הוראות התקנון מחריגות את זכות החרטה האמורה לעיל במקרה של נעלי עור ובגדי עור על יסוד אמתלה לפיה המדובר בייצור מיוחד עבור הצרכן. ברם, עיון באתר בית העסק מלמד כי אין הדברים כך, ואין המדובר בייצור מיוחד עבור הצרכן אשר יש בו כדי להחריג את זכות החרטה והביטול בהתאם להוראות החוק. אדרבה נראה כי מדובר במוצרים "קטלוגיים" אשר מפורטים באתר החברה. לא ניתן להתנות על הוראות חוק הגנת הצרכן לרעת הצרכן, ולפיכך התקנון אינו חוקי ומהווה הטעיה אסורה. אנו מציעים כי תפני בכתב לבית העסק לאור האמור לעיל בדרישה לכבד את הודעת הביטול שניתנה על ידך בהתאם לחוק, ולהשיב את התמורה ששולמה כחוק. במידת הצורך תוכלי להגיש תלונה באתר המועצה אליה יש לצרף כל מסמך וראיה רלוונטיים. |
|
|