| מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) |
| תאריך: | 09/01/2019 |
| שעה: | 08:59:55 |
|
ישי שלום רב,
מבחינה חוקית, העובדה שבית עסק לא חייב בגין שירותים שסיפק לצרכן משך תקופה ארוכה, אינה פוגמת בזכותו לקבל תשלום בגין השירותים שסופקו ללא עלות, והתנהלותו אינה מזכה את הצרכן בזכות לקבל את השירותים חינם.
אף על פי כן, מחוייב בית העסק ליידע את הצרכן וכן לאפשר לו לשלם את התשלומים באותו האופן בו היה משלם אותם ללא התנהלותו הרשלנית לכאורה של בית העסק, כלומר, בחיובים חודשיים נוחים, ללא ריבית וללא הצמדה.
כמובן של בית העסק מוטלת חובת גילוי מוגברת לגבי השירותים בגינם הוא מחייב, עלותם ומועד השימוש בהם.
על פניו, ההתנהלות המתוארת אינה תואמת את הוראות הדין. |
|
|