| מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) |
| תאריך: | 06/01/2019 |
| שעה: | 11:57:07 |
|
שלום רב מורן,
עקרונית, בעסקת מכר מרחוק קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה, בתוך 14 ימים מביצוע העסקה או מקבלת המוצר או מקבלת טופס גילוי נאות המאוחר מבניהם, בניכוי 5% או 100 ש"ח הנמוך מבניהם, ובלבד שהמוצר לא יוצר במיוחד בעבור הצרכן, ובמקרה המתואר, לכאורה לא קמה לך זכות לבטל את העסקה במידה שמדובר במוצר שיוצר במיוחד בעבורך.
יחד עם זאת, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל, בכל עניין מהותי בעסקה.
במידה שהוכחה ההטעיה והיא מהותית בנסיבות העניין הרי שקמה לצרכן זכות לבטל את העסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן.
מכאן, שאני, מציעה כי תפני אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים תוך ציון הוראות הדין. |
|
|