| מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) |
| תאריך: | 06/01/2019 |
| שעה: | 12:20:10 |
|
שלום וברכה,
ברי כי לא ניתן להתנות על הוראות הדין לרעת הצרכן, ומקום בו קמה לו זכות ביטול עסקה בכפוף לדמי הביטול בשיעור ובסכום שהזכרת בפנייתך. בהעדר זכות חרטה וביטול עסקה שכזאת הרי שענייני ביטול/החזר/דמי ביטול נתונים להסכמות שבין הצדדים, לרבות חוזה ו/או תקנון בית העסק וכו'. חוק הגנת הצרכן קובע כי ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק לרכישת שירות בתוך 14 יום ממועד עשייתה (או ממועד קבלת מסמך גילוי, לפי המאוחר) ובתנאי שנותרו יומיים לפחות לפני המועד הקבוע לתחילת השירות. אולי ניתן להקים זכות לביטול מכוח סיווג העסקה כעסקה מתמשכת, אשר לגביה קובע החוק כי ניתן לבטלה בכל עת, ומרגע כניסה לתוקף של הודעת הביטול לא ניתן לחייב את הצרכן בגין השירות. דמי ביטול במקרה כזה ניתן לגבות רק מקום בו הדבר צויין במפורש בהסכמות שבין הצדדים כאמור לעיל. |
|
|