| מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) |
| תאריך: | 04/01/2019 |
| שעה: | 10:54:35 |
|
משה שלום רב,
אני בהחלט מבינה את הטענה, אך התקנות עוסקאות אך ורק במקרה של חרטה, כלומר, כאשר המוצר תקין לחלוטין ולא נעשה בו שימוש.
ואינן נוגעות או פוגעות בזכויות הנוגעות לביטול עקב פגם או עקב הפרת הסכם.
מדובר על הוראות דין העוסקות בסיטואציות שונות לחלוטין.
הבעיתיות בחוק המכר נובעת מכך שהיא מחייבת את הצרכן לאפשר לעוסק לרפא את הפגם ולא מקימה זכות אוטומטית לביטול העסקה.
אף על פי כן, במקרים מסוימים, ניתן להעלות טענה להפרה של סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, האוסר הטעיה בנוגע לטיב המוצר, ומאפשר ביטול עסקה במקרה של הטעיה כאמור. |
|
|