מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) |
תאריך: | 01/01/2019 |
שעה: | 11:06:13 |
|
שלום וברכה גל,
תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) מטילות חובה על נותן אחריות היצרן לתקן כל ליקוי שמתגלה במוצר במרוצת השנת האחריות הראשונה. ברי כי ככל שמבוצע תיקון הכרחי במוצר, גם כזה הכרוך בפתיחתו, בית העסק אחראי על התיקון ותוצאותיו. יש לציין כי גם אי התאמה במוצר כנטען בפנייתך, הרי שחוב המכר מחייב את בית העסק המוכר לתקנו בתוך זמן סביר, ובמקרה שהדבר אינו צולח להעמיד מוצר חדש חלופי ותקין או לבטל את העסקה לבחירת הצרכן. יתכן ויהיה קשה לבסס זכות לקבלת מוצר חדש ותקין על יסוד החשש שפתיחת הטלוויזיה אינה באה בחשבון מבחינתך. אבל יש בהחלט מקום לנסות ולבוא בדברים עם בית העסק, שעה שלטענתך מוצר שכזה אשר למן היום הראשון מתגלה בו תקלה והוא נזקק לטיפול משמעותי, דין הוא ע"פ חוק המכר להבנתך להחליפו בחדש. |
|
|