| 5/11/2020 14:10 |
natalieyitzhak@gmail.com |
 | | מחבר: | natalieyitzhak@gmail.com (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/11/2020 | | שעה: | 14:10:02 |
| שלום,רכשנו שולחן לסלון לפי דגם סטנדרטי שמופיע בתצוגת החנות.
השולחן הגיע אך לא מתאים כי גדול מדי בחלל הסלון שלנו. הוא ארוז באריזתו המקורית ועברו רק 4 ימי עסקים מהיום שסופק.
בעל החנות (מחסני הנמל) לא מוכנים לתת זיכוי כספי בטענה שמדובר בהזמנה מיוחדת כיוון שהם לא מחזיקים מלאי אלא מייצרים במיוחד ולכן לטענתם לא מארים זיכוי כספי או אפילו החלפה.
האם תקין? | |
|
|
|
| 8/11/2020 15:59 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/11/2020 | | שעה: | 15:59:23 |
| שלום רב נטלי,
כיצד בוצעה העסקה- האם במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
בפנייתך את מציינת כי:
"...השולחן הגיע אך לא מתאים כי גדול מדי בחלל הסלון שלנו..."- כיצד גילית שהמוצר גדול? האם המוצר הורכב? | |
|
|
|
| 8/11/2020 17:12 |
natalieyitzhak@gmail.com |
 | | מחבר: | natalieyitzhak@gmail.com (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/11/2020 | | שעה: | 17:12:16 |
| קנינו את המוצר בחנות עצמה ולא בעסקה טלפונית, ראינו את השולחן, פיזית,בתצוגת החנות
השולחן לא הורכב ולא נפתח מאריזתו המקורית, הוא עדיין עטוף בניילון המקורי.
עם זאת רואים בבירור את הגודל ובפועל, בסלון הבית זה גדול מדי לטעמנו ולכן רוצים להחזיר.
מה הדין? העל החנות כמובן טען שזאת עסקה מיוחדת כי אין לו מלאי קיים והזמין את השולחן במיוחד עבורנו לכן לא מסכים לבטל את העסקה.האם תקין?
לגבי החלפה הוא עוד בודק וגם זה לא בטוח שיאושר לנו.
אנחנו כמובן מעוניינים לבטל לגמרי את העסקה ולא לבצע החלפה.
| |
|
|
|
| 9/11/2020 10:36 |
natalieyitzhak@gmail.com |
 | | מחבר: | natalieyitzhak@gmail.com (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 10:36:50 |
| בוקר טוב
אשמח להתייחסותכם
תודה רבה | |
|
|
|
| 9/11/2020 13:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 13:10:57 |
| שלום רב נטלי,
עקרונית, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן לבטל עסקה פרונטלית, בין היתר, בריהוט, בתוך 14 ימים מקבלת המוצר, בניכוי 5% או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ואם התשלום שולם באמצעות כרטיס אשראי, בית העסק רשאי לדרוש את דמי עמלת הסליקה, ככל שנגבה ממנו כנגד הצגת ראיה לגביה, ובלבד הצרכן עומד בתנאים הללו:
1.שהמוצר לא יוצר במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות של הצרכן.
2. שלא נעשה בו שימוש ולא נפגם
3.שהמוצר לא הורכב בבית הצרכן
לפיכך, וככל שמדובר במוצר סטנדרטי הקיים בקטלוג של בית העסק(תעייני בקבלה/הזמנה אולי רשום מספר מק"ט) ושהודעת הביטול נעשתה במועד הקבוע בתקנות, באפשרותך לפנות אל בית העסק מכח תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה).
ואם תתקלי בבעיה, תנסי להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 10/11/2020 11:01 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/11/2020 | | שעה: | 11:01:13 |
| | רכשתי טלפון סלולרי, פתחתי אותו והשתמשתי מעט, כשרציתי להכניס כרטיס - הוא לא נקלט, הראיתי אותו לכמה חנויות המבינות בסלולרי ואמרו לי שהמוצר מזוייף ונמכר לי במחיר של מקורי, כשבאתי להחזיר את המוצר לחנות תוך 24 שעות מהרכישה, המוכר רוצה להוריד לי 20% מהעלות בעקבות שימוש, מה אומר החוק במקרה כזה? | |
|
|
|
| 11/11/2020 23:05 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 23:05:09 |
| שלום רב מיכל,
עקרונית, בעסקה פרונטלית, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות לבטל את העסקה, בין היתר, במוצר חשמלי, בתוך 14 ימים מקבלת המוצר, בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובלבד שהמוצר לא חובר לחשמל( מהווה שימוש במוצר).
מתיאור בפנייתך, לא תקום לך זכות לבטל את העסקה מכח תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה).
עם זאת, בעניין טענתך לפיה:"... שהמוצר מזוייף ונמכר לי במחיר של מקורי..." - עקרונית,סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל, בכל עניין מהותי בעסקה, כאשר הסעד בגין ההטעיה, הינו ביטול עסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן.
על כן, ובהנחה שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך להטעיה במוצר שנרכש(חוות דעת), באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, ואם תתקלי בבעיה את מוזמנת להגיש תלונה באתרנו, בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 10/11/2020 10:02 |
אורן |
 | | מחבר: | אורן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/11/2020 | | שעה: | 10:02:29 |
| שלום
רכשנו חופשה משפחתית לערב ראש השנה
כמובן שבגלל הסגר החופשה בוטלה
המקום מעכב את ההחזר בכל מיני טענות שונות.
אפשר לדעת לפי איזה חוק אני זכאי לקבל את ההחזר.
שוב מדובר על חופשה בארץ באירוח קיבוצי | |
|
|
|
| 11/11/2020 22:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 22:47:05 |
| שלום רב אורן,
מי ביטל עסקה- האם הביטול נעשה ביוזמתך או ביוזמת בית העסק?
בפנייתך אתה מציין כי:
"...המקום מעכב את ההחזר בכל מיני טענות שונות..."- האם פנית אל בית העסק בכתב? אם כן, מה תגובת בית העסק? | |
|
|
|
| 9/11/2020 23:12 |
משה ש. |
 | | מחבר: | משה ש. (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 23:12:51 |
| | מי שיכול לעזור לי מול בעל עסק שמכר לי מכשיר לי סלולרי עם בעיות קליטה וזיכה אותי בתעודת זיכוי וכעת אינו מוכן לכבד את הזיכוי ואני נשארתי על המים | |
|
|
|
| 11/11/2020 21:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 21:47:34 |
| שלום רב משה,
אנא פרט את תלונתך- מתי נרכש המוצר(תאריך)? מתי קיבלת את שובר הזיכוי?
האם בוצעה פניה אל בית העסק בכתב? | |
|
|
|
| 9/11/2020 21:28 |
אורן מור לוין |
 | | מחבר: | אורן מור לוין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 21:28:34 |
| | קניתי כמות מחברות מאוד גדולה מקרביץ ולאחר 4 ימים שמתי לב שהמחיר לכל מחברת ירד ב-9 שקלים, יש אפשרות לקבל החזר על ההפרש בין הסכום ששילמתי לסכום שהמחברות עולות כרגע? | |
|
|
|
| 11/11/2020 21:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 21:34:09 |
| שלום רב אורן,
לא. אולם, באפשרותך לעיין במדיניות של בית העסק ולפעול בהתאם. | |
|
|
|
| 9/11/2020 15:49 |
איתן |
 | | מחבר: | איתן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 15:49:55 |
| שלום רב,
אבא שלי(74), גילה השבוע שמחייבים אותו ב90 שח כל חודש.
לאחר שהתקשר ובירר, הסתבר שהם גובים מכ.א שלו שמופיע אצלם תחת הת.ז שלי.
קשה לזכור אבל ייתכן ולפני 12 שנה, אבא נתן לי כ.א
לרכוש מהם חבילה בזמנו.
טענתם היא שהחבילה לא הופסקה כי אם הושהתה וחודשה באופן אוטומטי אחרי חצי שנה ללא שום עדכון, כשמחירה עולה כל פרק זמן, שוב, ללא שום עדכון.
לאורך כל 12 השנה האלו אין שום שימוש באנטרנט מצד הלקוח.
ולמרות כל זאת הם מאשימים את אבי שלא בדק ואינם מוכנים לפצות אותו כלל.
סליחה, הציעו 120 שח פיצוי. בדיחה עצובה.
כשאני מנסה לחשב את כל בני גיל הזהב שאוכלים מהם את הסרט הזה אני מגיע למליוני שקלים שפשוט נגנבים בגסות ונראה שאין דין ואין דיין.
| |
|
|
|
| 11/11/2020 21:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 21:26:53 |
| שלום רב איתן,
עקרונית, בעסקה לתקופה קצובה, על בית העסק להודיע בהודעה מוקדמת על סיום תקופת ההתקשרות/הסכם/חוזה בדרכים הבאות:
1. בחוזה אם קיים חוזה בכתב, או במסמך
2. בכל חשבונית, או קבלה או הודעת תשלום
3. במסרון למספר הטלפון הנייד שמסר הצרכן לעוסק ככל שמסר.
בנוסף, סעיף 13א(ג)(1) בחוק הגנת הצרכן אוסר על חידוש אוטומטי בעסקה.
עם זאת, האיסור על חידוש אוטומטי לא יחול על:
"שירותי טלפון בסיסיים הניתנים על ידי מי שקיבל רישיון למתן שירותי בזק פנים-ארציים נייחים או רישיון למתן שירותי רדיו טלפון נייד, לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982." ובלבד שהעוסק הודיע בכתב לצרכן, במהלך תקופת ההודעה, על מועד סיום העסקה או ההתחייבות, כמפורט בסעיף 13א(ד)(1) בחוק הגנת הצרכן.
לפיכך, ובהנחה שהחברה לא שלחה לכם הודעה מוקדמת על סיום העסקה, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב לבירור העניין לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים, על מנת לברר בעניינך. | |
|
|
|
| 9/11/2020 13:47 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 13:47:36 |
| אני רוצה לממש את זכותי לעיין בתוצאות המבחן שנערך באדם מילוא אך נמסר לי מהם
'' על מנת לבצע חשיפת תוצאות של יום האבחון יש להגיע פיזית למכון- בימים אלה לא ניתן לממש זאת תחת מגבלות הנחיות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה.
אנחנו מציעים שיחות משוב במחיר מוזל של 380 ש"ח לשעת שיחה מקוונת על ידי פסיכולוג''
אני לא מעוניינת לשלם את המחיר המופקע הזה על מנת לראות את התוצאות כאשר אני זכאית לזה ללא תשלום.
מה ניתן לעשות?
| |
|
|
|
| 11/11/2020 21:24 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 21:24:31 |
| שלום רב עדי,
בפנייתך את מציינת כי:
"אני רוצה לממש את זכותי לעיין בתוצאות המבחן...בימים אלה לא ניתן לממש זאת תחת מגבלות הנחיות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה..." אם כך, באפשרותך לפנות אל בית העסק לבירור מתי יתאפשר להגיע פיזית לבית העסק, או שתעקבי אחרי הנחיות של משרד הבריאות.
בנוסף, וככל שבוצעה פניה אל בית העסק בכתב, תנסי אולי להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 9/11/2020 19:19 |
נעמה |
 | | מחבר: | נעמה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 19:19:27 |
| אהל
טסתי עם חברות תעופה לפני כמה שנים
איך אפשר למחוק את מידע שיש לחברת תעופה
פניתי לחברה קבלתי תשובה שלילית | |
|
|
|
| 11/11/2020 16:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 16:33:19 |
| שלום רב נעמה,
הנושא אינו בתחום טיפולנו. | |
|
|
|
| 9/11/2020 17:14 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 17:14:06 |
| | היי פניתי ממחלקה המשפטית של צהל אם אפשר אפשר למחוק תיק צבאי לצמיתות אמרו שאי אפשר האם זה נכון? | |
|
|
|
| 11/11/2020 16:29 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 16:29:05 |
| שלום רב מיכל,
העניין אינו בתחום טיפולנו, תנסי אולי להתייעץ מול עו"ד פרטי. | |
|
|
|
| 9/11/2020 17:10 |
דנה |
 | | מחבר: | דנה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 17:10:50 |
| היי
בעבר חפשתי עבודה דרך חברות כוח אדם
בקשתי מהם שימחקו את פרטיי סברבו למי עליי לפנות | |
|
|
|
| 11/11/2020 16:27 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 16:27:48 |
| שלום רב דנה,
העניין אינו בתחום טיפולנו, תנסי אולי להתייעץ מול עו"ד פרטי.
| |
|
|
|
| 9/11/2020 17:12 |
דנה |
 | | מחבר: | דנה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 17:12:07 |
| היי
פניתי להרשות להגנת הפרטיות ומשרד המשפטים
כדי שיבדקו באיזה מאגרי מדיע אני נמצא אמרו שאי אפשר האם זה נכון? | |
|
|
|
| 11/11/2020 16:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 16:26:01 |
| שלום רב דנה,
לא הבנתי את שאלתך.
| |
|
|
|
| 8/11/2020 12:19 |
לירן |
 | | מחבר: | לירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/11/2020 | | שעה: | 12:19:30 |
| | הייתי אמור לקבל מוצר שרכשתי במועד שנקבע מראש דרך חברת שליחויות. לא קיבלתי את המוצר כל היום, לא יצרו איתי קשר ויום לאחר מכן כשפניתי לחברת השליחויות נמסר לי שהשולח (המוכר) ביטל את המשלוח כשהמשלוח כבר היה בדרך. הוא כבר גבה ממני תשלום. אני מעוניין לתבוע פיצויים על אי הגעת שליח במועד שנקבע, האם עליי לתבוע את המוכר או את חברת השליחויות? | |
|
|
|
| 9/11/2020 13:39 |
לירן |
 | |
|
| 10/11/2020 14:43 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/11/2020 | | שעה: | 14:43:47 |
| שלום רב לירן,
בפנייתך אתה מציין כי: "...ביטל את המשלוח כשהמשלוח כבר היה בדרך. .."- מדוע העסקה בוטלה על ידי בית העסק? האם היתה מחלוקת? מול מי בוצעה העסקה ולמי שולם הכסף? בנוסף, אתה מציין כי: "...אני מעוניין לתבוע פיצויים על אי הגעת שליח במועד שנקבע, ..."-האם נקבע מועד להגעת שליח? בכל מקרה, אשמח אם תפרט את תלונתך על מנת שיהיה ניתן לתת מענה.
| |
|
|
|
| 11/11/2020 10:37 |
לירן |
 | | מחבר: | לירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 10:37:47 |
| התקשרתי לתמיכה של חברת HP כדי להזמין מטען למחשב הנייד, הפנו אותי למספר שטענו שזה מחלקת המכירות שלהם. התקשרתי למספר וענה לי בחור שהציג את עצמו מ-HP, הזמתי ממנו את המוצר, שילמתי לו בכרטיס אשראי והוא אמר שהוא שולח את המוצר אליי דרך חברת UPS ביום יומיים הקרובים. הוא שלח לי חשבונית מס מתאימה רק שהיא הייתה מעסק בשם ICSC בנתניה (לא מכיר, כנראה משווק מורשה שלהם). ואכן יום לאחר מכן קיבלתי הודעת סמס מ-UPS שהמוצר בדרך אליי ויגיע עם שליח בין השעות 7:30 ל-16:00. השליח לא הגיע כל היום. יום למחרת התקשרתי ל-UPS לברר למה השליח לא הגיע ואמרו לי שהמשלוח בוטל ע״י השולח ושעליי לפנות אליו לבירור. שאלתי מה קרה ולמה UPS לא עדכנו אותי, אמרו לי שהם מעדכנים רק את הלקוח שלהם שבמקרה הזה זה השולח. התקשרתי לאותו מספר של מחלקת המכירות של HP שממנו הזמנתי, לא הצלחתי לקבל מהם הסבר או עזרה להבין מה קרה בדרך, אמרו שיחזרו אליי ולא חזרו. קיבלתי מהם חשבונית זיכוי על כל הסכום אבל אני עדיין לא רואה את הזיכוי בפירוט כרטיס אשראי שלי. בנוסף ניסיתי להתקשר כבר כמה פעמים נוספות ואין מענה. אני חושש שנפלתי על תרמית. אני רוצה לקבל את הכסף שלי בחזרה וגם להגיש תביעה על אי הגעת שליח במועד שנקבע. אני לא יודע את מי לתבוע במקרה הזה - את חברת HP שחשבתי אני מתנהל מולה, את העסק ICSC כי בפועל הוא זה שמופיע על החשבונית או את UPS שהודיעו לי שהם באים באותו יום אבל בסוף לא באו.
שוב תודה על העזרה. | |
|
|
|
| 11/11/2020 16:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 16:09:01 |
| שלום רב לירן,
היות שאתה מציין כי:
"...הוא שלח לי חשבונית מס מתאימה רק שהיא הייתה מעסק בשם ICSC בנתניה (לא מכיר, כנראה משווק מורשה שלהם)..." אני מציעה כי תפנה אל החברה המופיעה בקבלה, בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך.
ואם תתקל בבעיה, הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 9/11/2020 12:14 |
הילה |
 | | מחבר: | הילה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 12:14:13 |
| שלום רב,
אני חברה שמספקת התקנת מערכות מיזוג בפרוייקטים משלב הבניה, האם לקוח יכול לבטל הזמנת מערכת מיזוג שנה וחצי לאחר ההזמנה וסיפוק תוכנית מיזוג ועבודות גבס ללקוח?
תודה,
הילה | |
|
|
|
| 10/11/2020 09:56 |
הילה |
 | | מחבר: | הילה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/11/2020 | | שעה: | 09:56:25 |
| | אודה לקבלת תגובתכם, האם במקרה שכתבתי לעיל זה נכלל במתן שירות ועל כן אין אפשרות לביטול אחרי 14 יום? | |
|
|
|
| 11/11/2020 14:25 |
הילה |
 | | מחבר: | הילה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 14:25:21 |
| למה אתם לא עונים?? חשוב לי לדעת אם זה נחשב עסקה למתן שירות או הספקת מוצר?
| |
|
|
|
| 11/11/2020 15:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 15:44:58 |
| שלום רב הילה,
ראשית, הקפצת השאלה מחזירה אותך לראש התור, דבר המעכב את המענה בשאלתך.
שנית, המועצה הישראלית לצרכנות פועלת מכח חוק הגנת הצרכן, על מנת לסייע לציבור הצרכנים אל מול בתי העסק.
לפיכך והיות שפנייתך נעשית בעבור בית עסק, אנו מנועים מלסייע לך.
תנסי לברר אולי מול הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה.
| |
|
|
|
| 9/11/2020 17:05 |
דניאלה |
 | | מחבר: | דניאלה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 17:05:48 |
| היי
בעבר למדתי במוסד אקדמי מוכר שימחקו את כל המדיע שלי את תייקת סטודנט
המועצה לשהשכלה גבוהה אמרו שאין באפשרותם לעזור
אשמח לעזרה | |
|
|
|
| 11/11/2020 15:21 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 15:21:15 |
| שלום רב דניאלה,
העניין אינו בתחום טיפולנו, תנסי אולי להתייעץ מול עו"ד פרטי.
| |
|
|
|
| 9/11/2020 17:05 |
אביב |
 | | מחבר: | אביב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 17:05:18 |
| שלום אני נכנסתי לאתר תיירות והיה מחיר טוב לחופשה בדובאי (150 דולר לאדם) הזמנתי את החופשה ןקיבלתי אישור למייל וגם בסמס שההזמנה אושרה והמסמכים ישלחו 24 שעות לפני החופשה
לאחר חצי שעה התקשר אליי מישהו וטען שיש טעות במחיר והמחיר 600 דולר והוא מבטל את העסקה. לא הסכמתי לכך ואמרתי שאפנה להתייעצות
האם יש משהו שאפשר לעשות? האם אין עליהם לספוג את הטעות? תודה. | |
|
|
|
| 11/11/2020 14:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 14:19:35 |
| שלום רב אביב,
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל, בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעיה במחיר ובפרסום, כאשר הסעד בגין ההטעיה הינו ביטול עסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן.
יש לציין כי סעיף 17ב(ד) בחוק הגנת הצרכן קובע כי:
" (ד) המחיר המחייב של טובין יהיה המחיר שהוצג עליהם בהתאם להוראות סעיף זה, אף אם מחירם בקופה גבוה מהמחיר האמור."
לפיכך, ועל מנת שנוכל לברר את פנייתך מול בית העסק, יש לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך ולאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 9/11/2020 13:55 |
תמר פינק |
 | | מחבר: | תמר פינק (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 13:55:37 |
| הזמנתי חברת שרותי דרך (במסגרת הביטוח) לאחר שרכבי לא הניע. הטכנאי שהגיע טען בתוקף שהמצבר אינו בתוקף כיוון שתוקף האחריות הוא לשנה וחצי, על המצבר הישן היה חרוט התאריך 04/19. הראתי לטכנאי את תעודת האחריות.
הנני סובלת מרוחק ראיה, ולא ראיתי את הספרות של תוקף האחריות. ביקשתי מהטכנאי לוודא את תוקף האחריות והאחרון התעקש שאחריות המצבר הינה לשנה וחצי, כלומר האחריות אינה בתוקף ושכנע אותי לקנות מצבר חדש. סמכתי על הטכנאי וקניתי מצבר חדש.
עם שובי לעבודתי,פניתי לחברת "שרפ" ואלו הפנו את תשומת ליבי כי תוקף האחריות הינו ל20 חודשים. גם האחריות החדשה הינה ל20 חודשים, כלומר הטכנאי היה מודע לכך שאחריות המצברים הינה לשנה ושמונה חודשים ולא לשנה וחצי כפי שטען.
פניתי טלפונית ובמייל ולא נענתי.
מה לעשות?
למה אני זכאית במסגרת החוק?
תודה
| |
|
|
|
| 11/11/2020 13:30 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 13:30:56 |
| שלום רב תמר,
בעניין זה תנסי לפנות אל המפקח על הביטוח רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/capital_market_authority | |
|
|
|
| 11/11/2020 13:56 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 13:56:19 |
| לידע כללי, מצברים יכולים להחזיק גם מעל 4 שנים. אם נוסעים הרבה נסיעות עירוניות, המצבר לא נטען מספיק ויכול לקרות מה שקרה. זה לא אומר שהמצבר מקולקל אלא רק לא טעון וצריך להתניע ולצאת לנסיעה בינעירונית ללא אורות ומזגן של כחצי שעה כדי לטעון אותו. מומלץ לעשות זאת גם מדי פעם אם נוסעים הרבה נסיעות עירוניות.
בנוגע למה שקרה, נראה לי שהאחריות היא על חברת שירותי הדרך (הטעיה/ניצול מצוקה) ולא על חברת הביטוח ואז זה מקרה של מילה מול מילה. ידוע שמנסים למכור מצברים שלא תמיד לצורך לחסרי ידע בנושא. | |
|
|
|
| 9/11/2020 15:49 |
איתן |
 | | מחבר: | איתן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 15:49:46 |
| שלום רב,
אבא שלי(74), גילה השבוע שמחייבים אותו ב90 שח כל חודש.
לאחר שהתקשר ובירר, הסתבר שהם גובים מכ.א שלו שמופיע אצלם תחת הת.ז שלי.
קשה לזכור אבל ייתכן ולפני 12 שנה, אבא נתן לי כ.א
לרכוש מהם חבילה בזמנו.
טענתם היא שהחבילה לא הופסקה כי אם הושהתה וחודשה באופן אוטומטי אחרי חצי שנה ללא שום עדכון, כשמחירה עולה כל פרק זמן, שוב, ללא שום עדכון.
לאורך כל 12 השנה האלו אין שום שימוש באנטרנט מצד הלקוח.
ולמרות כל זאת הם מאשימים את אבי שלא בדק ואינם מוכנים לפצות אותו כלל.
סליחה, הציעו 120 שח פיצוי. בדיחה עצובה.
כשאני מנסה לחשב את כל בני גיל הזהב שאוכלים מהם את הסרט הזה אני מגיע למליוני שקלים שפשוט נגנבים בגסות ונראה שאין דין ואין דיין.
| |
|
|
|
| 11/11/2020 13:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 13:53:39 |
| שלום רב איתן,
עקרונית, בעסקה לתקופה קצובה, על בית העסק להודיע בהודעה מוקדמת על סיום תקופת ההתקשרות/הסכם/חוזה בדרכים הבאות:
1. בחוזה אם קיים חוזה בכתב, או במסמך
2. בכל חשבונית, או קבלה או הודעת תשלום
3. במסרון למספר הטלפון הנייד שמסר הצרכן לעוסק ככל שמסר.
בנוסף, סעיף 13א(ג)(1) בחוק הגנת הצרכן אוסר על חידוש אוטומטי בעסקה.
עם זאת, האיסור על חידוש אוטומטי לא יחול על:
"שירותי טלפון בסיסיים הניתנים על ידי מי שקיבל רישיון למתן שירותי בזק פנים-ארציים נייחים או רישיון למתן שירותי רדיו טלפון נייד, לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982." ובלבד שהעוסק הודיע בכתב לצרכן, במהלך תקופת ההודעה, על מועד סיום העסקה או ההתחייבות, כמפורט בסעיף 13א(ד)(1) בחוק הגנת הצרכן.
לפיכך, ובהנחה שהחברה לא שלחה לכם הודעה מוקדמת על סיום העסקה, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב לבירור העניין לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים, על מנת לברר בעניינך.
| |
|
|
|
| 9/11/2020 13:47 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 13:47:26 |
| אני רוצה לממש את זכותי לעיין בתוצאות המבחן שנערך באדם מילוא אך נמסר לי מהם
'' על מנת לבצע חשיפת תוצאות של יום האבחון יש להגיע פיזית למכון- בימים אלה לא ניתן לממש זאת תחת מגבלות הנחיות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה.
אנחנו מציעים שיחות משוב במחיר מוזל של 380 ש"ח לשעת שיחה מקוונת על ידי פסיכולוג''
אני לא מעוניינת לשלם את המחיר המופקע הזה על מנת לראות את התוצאות כאשר אני זכאית לזה ללא תשלום.
מה ניתן לעשות?
| |
|
|
|
| 11/11/2020 13:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 13:20:25 |
| שלום רב עדי,
בפנייתך את מציינת כי:
"אני רוצה לממש את זכותי לעיין בתוצאות המבחן...בימים אלה לא ניתן לממש זאת תחת מגבלות הנחיות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה..." אם כך, באפשרותך לפנות אל בית העסק לבירור מתי יתאפשר להגיע פיזית לבית העסק, או שתעקבי אחרי הנחיות של משרד הבריאות.
בנוסף, וככל שבוצעה פניה אל בית העסק בכתב, תנסי אולי להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 9/11/2020 12:43 |
שלום |
 | | מחבר: | שלום (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 12:43:17 |
| שלום, אנחנו ביצענו 2 פגישות עם מעצבת מטבחים, ובפגישה הראשונה נחתמה הזמנה (עם תשלום מקדמה), ובפגישה השנייה (לאחר זמן מה) חתמנו על התוכניות לייצור (ושולם היתרה).
באותו לילה, לאחר הפגישה השנייה שלחנו מייל בהול למעצבת כי יש לנו עוד שאלות לגבי התוכניות וביקשנו שלא יורידו את המטבח עדיין לייצור.
אך מיום החתימה, קיבלנו יחס לא ראוי ומזלזל וביקשנו לברר את תנאי הביטול.
החברה הבטיחה לנו שהמטבח לא יירד לייצור עד לבירור רצוננו.
חברת המטבחים טוענת שאין לנו זכות ביטול למרות שלא ירד לייצור, ושזה זכותה, ולפנים משורת הדין הם מוכנים להוציא אותנו בהסדר בעלות של אלפי שקלים.
אין מחלוקת כי מיום החתימה שלנו המטבח לא ירד לייצור.
אנחנו ביקשנו דמי ביטול לפי חוק.
אשמח לדעת מה דעתכם בעניין? | |
|
|
|
| 11/11/2020 13:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 13:14:25 |
| שלום רב שלום,
לא ציינת מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
עקרונית, בעסקה פרונטלית תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות לבטל את העסקה, בין היתר, בריהוט, בתוך 14 ימים מקבלת המוצר בניכוי 5% או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובלבד שהמוצר לא יוצר במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות של הצרכן.
עם זאת , הנחיות הרשות להגנת הצרכן בעניין הזמנה מיוחדת קובעת כי לצרכן קמה הזכות לבטל את העסקה בתוך 3 ימי עסקים מביצוע העסקה, יצוין כי לעניין תכנון ועיצוב הרשות קובעת כי:
"עוסקים יכולים לתת את שירותי התכנון והעיצוב כעסקה
נפרדת העומדת בפני עצמה, מתומחרת באופן נפרד ומוצגת לצונן מראש כעסקה נפרדת, שיש לה מחיר
נפרד (גם אם העוסק מחליט מטעמיו הוא שלא לגבות מחיר זה מראש) ובתנאי שהדברים יהיו ברורים לצרכן . "
להלן הקישור לאתר הרשות להגנת הצרכן בנושא "מדיניות אכיפה בעניין ביטול עסקה לרכישת טובין שיוצרו על פי מידות או דרישות מיוחדות של הצרכן":
https://www.gov.il/BlobFolder/dynamiccollectorresultitem/cpfta_mem8/he/docs_cpfta_BitulIskaDrishotMeyuhadot.pdf
(ראה בעמוד 6).
לפיכך, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים ולאחריו אם תתקל בבעיה הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 5/11/2020 14:02 |
גיל |
 | | מחבר: | גיל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/11/2020 | | שעה: | 14:02:26 |
| שלום רב,
אני פונה בעקבות המשך חיובים של חברת הוט על אף הפסקת שירותים.
לפני כחצי שנה הודעתי לחברות הוט ו- הוטנט על ניתוק מלא מכלל השירותים (טלוויזיה, טלפון, תשתית אינטרנט וספקית אינטרנט).
את הודעת הפסקת ההתקשרות העברתי (לשתי החברות בנפרד) באמצעים הבאים:
1) אתר "נתק"
2) שליחת פקסים
3) שליחת הודעת ניתוק בדואר אלקטרוני
ברשותי אישורי שליחה (כולל של הפקסים ושל אתר "נתק") לכל ההודעות הנ"ל.
כשמונה ימים לאחר שליחת הודעת הניתוק הראשונה, ולאחר שלא קיבלתי תגובות כלשהן מהחברות ואף לא עלה בידי ליצור קשר טלפוני עם שירות הלקוחות של החברות (מדובר היה בתקופת הקורונה והם עבדו באופן מצומצם), הגעתי על דעת עצמי למרכז שירות של הוט והחזרתי את כל הציוד (ברשותי אישור של הוט על החזרת כל ציוד).
על אף כל הנ"ל, החברות ממשיכות לחייב אותי ללא כל סיבה על אף שעברה למעלה מחצי שנה מהניתוק (כולל החזרת ציוד) ושבתקופה הזו לא סופק שירות כלשהו.
נסיונותיי לבירור מול החברות נכשלו, נציגי החברה מבטיחים "שהנושא ייבדק ושיחזרו אליי", אבל בפועל לא חוזרים. פקסים נוספים והודעות דואר אלקטרוני שנשלחו זוכים להתעלמות.
אשמח לייעוץ לגבי:
1) כיצד לגרום לחברות להפסיק לחייב אותי
2) כיצד לקבל בחזרה את הכספים אשר נגבו ללא רשות מאז הניתוק
בנוסף, לאור העובדה שהחברות הללו לכאורה פועלות ב"שיטת מצליח" ובונות על כל כך שזה משתלם להן בשורה התחתונה, ולאור העובדה שככל הנראה אני לא היחיד שזה קורה לו, אשמח מאוד אם המועצה תציע פתרון כולל (לרבות תביעה ייצוגית) ולא תסתפק בהפנייה לתביעות קטנות.
תודה מראש על העזרה. | |
|
|
|
| 8/11/2020 16:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/11/2020 | | שעה: | 16:26:16 |
| שלום רב גיל,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...לפני כחצי שנה הודעתי לחברות הוט ו- הוטנט על ניתוק מלא מכלל השירותים (טלוויזיה, טלפון, תשתית אינטרנט וספקית אינטרנט)..."- האם עיינת בהסכם על מנת לבדוק את האופן בו ניתן לבטל את העסקה? אם כן, האם הודעת הביטול נעשתה בהתאם לאמור בהסכם?
עקרונית,סעיף 14ד(ג) בחוק הגנת הצרכן קובע כי בעסקה מתמשכת קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה בכל עת שהצרכן יחפוץ בכך, כדלקמן:
" (ג) חוזה בעסקה מתמשכת יסתיים בתוך שלושה ימי עסקים מיום שנמסרה הודעת ביטול לפי הוראות סעיף 14ט, ואם נמסרה הודעת הביטול באמצעות דואר רשום – בתוך שישה ימי עסקים מיום מסירתה למשלוח, והכל אם לא נקב הצרכן במועד מאוחר יותר בהודעת הביטול (בפסקה זו – מועד הביטול); במועד הביטול יפסיק העוסק את הספקת הטובין או השירותים, ולא יחייב את הצרכן בתשלומים בעד טובין או שירותים שניתנו לאחר מועד הביטול."
סעיף 31א(א)(2ב)בחוק הגנת הצרכן מקנה לצרכן זכות לתבוע פיצויים לדוגמא ובית המשפט רשאי לפסוק פיצויים עד 10000 ש"ח כדלקמן:
"(2ב) ביקש צרכן לבטל עסקה מתמשכת באמצעות הודעת ביטול לפי הוראות סעיף 14ט – והעוסק המשיך לחייב את הצרכן בתשלומים בשל העסקה, בניגוד להוראות סעיף 13ד(ג);"
עם זאת יש לציין כי, סעיף 13ד(ד) בחוק הגנת הצרכן קובע כי:
"(ד) מסר הצרכן הודעת ביטול לפי הוראות סעיף 14ט, והעוסק המשיך לחייב את הצרכן בתשלומים בשל העסקה המתמשכת עקב נסיבות שהעוסק לא ידע ולא היה עליו לדעת עליהן, או שלא ראה ולא היה עליו לראותן מראש, וביטול העסקה המתמשכת היה בלתי אפשרי בשל נסיבות אלה, לא יחולו הוראות סעיף קטן (ג) וסעיף 31א(א)(2ב), כל עוד התקיימו אותן נסיבות."
ככל שנעשתה הודעת ביטול בהתאם למופיע בהסכם ההתקשרות, יש לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, ולאחריו, אם תתקל בבעיה הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 9/11/2020 08:53 |
גיל |
 | | מחבר: | גיל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/11/2020 | | שעה: | 08:53:28 |
| תודה על התשובה.
בהמשך מובא ציטוט מהסכם ההצטרפות להוט בנוגע לאופן הודעת ביטול העסקה. כפי שציינתי בהודעה המקורית, הודעתי על ביטולה של העסקה גם באמצעות פקס, גם באמצעות הדואר האלקטרוני המצויין בהסכם, וגם באמצעות אתר "נתק" (בנוסף, בסופו של דבר לאחר נסיונות רבים אף טלפונית, אך זהו איננו תנאי לביטול לאור העובדה שהודעתי במקור בשלושה אמצעים אחרים).
תלונה הוגשה באתרכם בצירוף מסמכים במייל.
עם זאת, ולאור העובדה שחברת הוט ושלוחותיה לכאורה נוקטים בשיטות הנ"ל של המשך גבייה לאחר ניתוק באופן שיטתי לאורך שנים, ייתכן והמועצה צריכה להתייחס לכך כאל יותר מאל מקרה פרטני.
"ניתן לבטל את העסקה בטלפון 6910 *או 6910-10-800-1 או בדואר ל-HOT מערכות תקשורת בע"מ,
יורו-פארק, קיבוץ יקום, 6097200 או בפקס: 701-700-801-1 או בדואר אלקטרוני בכתובת
אתר באמצעות שהצטרפו ללקוחות www.hot.net.il בכתובת האינטרנט באתר או Customer.relations@hot.net.il
האינטרנט.
יש לציין שם ומספר ת"ז וכל אמצעי זיהוי שיידרש ע"י החברה, כדין, לפי העניין. בפניה לביטול עסקה בעל פה יש
לציין גם את 4 הספרות האחרונות של אמצעי התשלום המעודכן במנוי." | |
|
|
|
| 11/11/2020 09:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2020 | | שעה: | 09:44:04 |
| שלום רב גיל,
לעניין תלונתך במשרדנו, אנא המתן לבירור בעניינך.
לאור בקשתך כמצוין לעיל והיות שלמועצה לצרכנות אין סמכות אכיפה, באפשרותך לפנות גם לרשות להגנת הצרכן וחסחר הוגן, במשרד הכלכלה והתעשייה, האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן, ועל מנת שתיתן את דעתה בעניין. | |
|
|
|
|