| 22/8/2021 22:31 |
רחל |
 | | מחבר: | רחל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 22:31:28 |
| | שלום, אם באתר מופיע מחיר מסויים וכאשר נכנסים למוצר מופיע מחיר שונה האם ניתן לקבל את המוצר במחיר שהופיע לראשונה על המוצר והאם ניתן להכריח את המוכר למכור לפי המחיר הראשוני? | |
|
|
|
| 26/8/2021 15:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 15:53:37 |
| שלום רב רחל,
האם יש לך צילום מסך?
האם בוצעה רכישה?
ככל שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך ובהנחה שלא בוצעה רכישה באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה, האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן, בקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page
| |
|
|
|
| 22/8/2021 21:48 |
ע |
 | | מחבר: | ע (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 21:48:34 |
| בעקבות ההנחיות החדשות ביטלתיאת הארוע היות ולא ניתן לבקש מכל ילד לעשות בדיקת קורונה. רציתי לשאול האם אני מחוייבת לפי החוק לשלם דמי בטול ומה הסכום שעלי לשלם. הדבר לא נקבע מראש.
עלות הארוע היא 2000 שח ובעל הארוע דורש 450 שח. | |
|
|
|
| 22/8/2021 21:50 |
ע |
 | | מחבר: | ע (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 21:50:40 |
| | הארוע בוטל לאחר שהחלו ההנחיות החדשות לגבי הבדיקות כשלושה ימים לפני הארוע | |
|
|
|
| 23/8/2021 11:01 |
ע |
 | |
|
| 26/8/2021 15:32 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 15:32:45 |
| שלום רב גברת,
בפנייתך את מציינת כי: "...הדבר לא נקבע מראש. עלות הארוע היא 2000 שח ובעל הארוע דורש 450 שח..."- אם כן, מכח מה בית העסק דורש דמי ביטול בסך של 450 ש"ח?
ככל שלא קיים הסכם בניכם, פני אל בית העסק בכתב, תוך פירוט תלונתך ודרישתך לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 22/8/2021 16:25 |
טליה |
 | | מחבר: | טליה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 16:25:39 |
| היי,
ביום חמישי עשיתי הזמנה של תיק וארנק מחנות באשקלון דרך הטלפון.
התקשרתי היום לוודא שהמשלוח יצא אליי ונאמר לי שטרם יצא.
את התשלום העברתי ביום חמישי.
ביקשתי לבטל את העסקה ולקבל את הכסף בחזרה.
המוכרת סירבה בכל תוקף ואמרה שזה לא נכלל ב 14 יום.
המוצר עדיין אצלה בחנות, האם מותר לה לא לבטל לי את העסקה ולא להחזיר לי את הכסף? | |
|
|
|
| 26/8/2021 15:28 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 15:28:14 |
| שלום רב טליה,
בפנייתך את מציינת כי:
"...ביום חמישי עשיתי הזמנה של תיק וארנק מחנות באשקלון דרך הטלפון..."- כיצד הגעת אל החברה- האם היה פרסום?
| |
|
|
|
| 22/8/2021 15:56 |
יוליה |
 | | מחבר: | יוליה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 15:56:12 |
| שלום, הזמנתי טיסה לבטומי באתר של איסתא, ב 13.7.21,תאריך טיסה 17.8.21 עבור 3 אנשים, עבורי, ילד בן 7 ואימא פנסיונרית. ב 20.07.21 התקשרה אלי נציגה של איסתא ועדכנה שהטיסה בוטלה בגלל שהיעד נסגר בעקבות הקורונה. בנוסף אמרה שאני אקבל החזר מלא על הכרטיסים אבל הם יחייבו אותי בדמי טיפול ושזה 50$ לכל ההזמנה, במקום 50$ לכרטיס, הסבירה שהם לא מחייבים על כרטיס של ילד אלה רק 25$ על כרטיסים של מבוגרים וביקשה ממני אישור על כך. אישרתי.ב 30.7.21 קיבלתי זיכוי חלקי, שליש מהסכום.
בנוסף הזמנתי כרטיס טיסה לבעלי לבאקו טיסה ב 15.8.21 ההזמנה בוצע ב 12.7.21. בתאריך 8.8.21 בערב בעלי קיבל תוצאה חיובית לקורונה ונכנס לבידוד. למחורת בעלי יצר קשר עם נציג איסתא והסביר את המצב, הנציג אמא שמעביר את הפניה שלו לטיפול. לאחר כמה ימים פנה אלי במייל נציג ועדכן שביטול יעלה לנו 242$ ושאל האם לבצע את הביטול. נענה לו שאנו לא מעוניינים לבטל את הכרטיס אלה להחליף תאריך וביקשתי שיצרו איתנו קשר טלפוני.
הנציג אמר שהוא לא יכול להתקשר למרות שהסברתי שבעלי חולה עם חום וכאבים, רשם לנו שאנחנו נתקשר למוקד שלהם. התקשרנו למוקד אחרי המתנה של חצי יום וחצי שעה בשיחה חוזרת נמסר שהנושא בטיפול מול מחלקת ביטולים לפי חוק הגנה לצרכן, אמרנו שאנחנו לא רוצים לבטל אז הנציגה אמרה שתעביר פניה למחלקה הנדרשת וניתקה. זה היה ביום חמישי סוף היום 12.8.21.
ביום ראשון, יום של הטיסה שום חייגנו לשירות לקוחות והסברנו את המצב, נציג אמר שהוא פונה לגורמים הנדרשים ונקבל על כך גם עותקים במייל וגם תשובה טלפונית מהם.
עד היום לא קבלנו מייל או שיחה בנושא זה.
בתאריך 18.8.21 קיבלתי שיחה מאיסתא ובה נציגה עדכנה שאני אמורה לקבל את יתר הזיכוי עבור בטומי, פחות 50$ לכרטיס, אמרתי את מה שנמסר לי מנציגה שעדכנה אותי לגבי הביטול אז היא אמרה שהנציגה טעתה והיא מתקנת את הטעות, מסרתי לה שאני לא מסכימה ואפעול בהתאם.אני בטוחה שזה קשור למקרה של כרטיס של בעלי.
אבקש לדעת מה ניתן לעשות בנושאים לו.
| |
|
|
|
| 26/8/2021 15:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 15:19:58 |
| שלום רב יוליה,
על מנת לברר בעניין וככל שיש ברשותך ראיה התומכת בטענתך, אנא פני אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 19/8/2021 20:14 |
שרון |
 | | מחבר: | שרון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/08/2021 | | שעה: | 20:14:36 |
| שלום לכולם
לפני שלושה חודשים הזמנתי חופשה במלון בצפון הארץ. ההזמנה בוצעה באתר המלון באנגלית (פשוט כך יצא בחיפוש והמשכתי איתו באנגלית כי לא הפריע לי)
באישור ההזמנה אין שום ציון לגבי תוספת מע״מ שאמורה להתווסף.
היום התקשרו להגיד לי שלמעשה המחיר שלי הוא ללא מע״מ ושלחו חד צדדית הזמנה בתוספת המע״מ.
(שלחתי להם הודעה עם צילום ההזמנה המקורית וטרם קיבלתי תשובה)
במקביל - אנחנו יוצאים לחופשה עם עוד משפחה שהזמינה באותו התאריך איתנו (מספרים הזמנות
עוקבים) וההזמנה שלהם בעברית נראית זהה לשלנו. אין שום ציון מע״מ והסכומים מאוד קרובים (4912 למול 5035) עם תוספת המע״מ עכשיו יוצא שעל הזמנה זהה אני משלמת 700₪ יותר.
אשמח להמלצה כיצד להתקדם.
תודה | |
|
|
|
| 26/8/2021 15:04 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 15:04:36 |
| שלום רב שרון,
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מה היתה תגובת בית העסק? האם המחיר הוצג בטבע ישראלי?
בפנייתך את מציינת כי: "...ההזמנה בוצעה באתר המלון באנגלית (פשוט כך יצא בחיפוש והמשכתי איתו באנגלית כי לא הפריע לי)...אנחנו יוצאים לחופשה עם עוד משפחה שהזמינה באותו התאריך איתנו (מספרים הזמנות עוקבים) וההזמנה שלהם בעברית נראית זהה לשלנו. אין שום ציון מע״מ..."- האם ידוע לך מול מי המשפחה האחרת ביצעה את העסקה- האם ישירות מול בית המלון כפי שעשיתם או דרך סוכנות נסיעות?
עקרונית, סעיף 17ב(א) בחוק הגנת הצרכן מחייב את בית העסק להציג את המחיר הכולל של העסקה, כדלקמן: "17ב. (א) עוסק המציע, המציג או המוכר טובין לצרכן יציג על גביהם או על גבי אריזתם את מחירם הכולל."
סעיף 17א בחוק הגנת הצרכן מגדיר מהו "מחיר כולל" כדלקמן: "17א. בפרק זה, "המחיר הכולל" - מחיר הכולל את סך כל התשלומים בעבור נכס או שירות ואת סך כל המסים החלים עליהם או על מכירתם והנגבים על ידי עוסק, לרבות -
(1) מס ערך מוסף, אגרות או תשלומי חובה;
(2) כל תשלום אחר הנלווה לרכישת אותו נכס או שירות, בלי שניתנת לצר | |
|
|
|
| 22/8/2021 14:38 |
רון |
 | | מחבר: | רון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 14:38:19 |
| שלום,
האם משלוח של כרטיס אשראי ע"י חברת שליחויות נכלל בחוק הטכנאים?
תואם לי משלוח של כרטיס אשראי שצריך להימסר כנגד תעודה מזהה היום בין השעות 10:00-12:00
והשעה כבר כמעט 15:00 והמשלוח לא הגיע והחברת שליחויות לא עונה.
האם יש עילה לתביעה? | |
|
|
|
| 26/8/2021 14:18 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 14:18:27 |
| שלום רב רון,
עקרונית, סעיף 18א(ג), המכונה "חוק הטכנאים" קובע פיצויים ללא הוכחת נזק באיחור מעל שעתיים מהשעה שתואמה, למידע רחב בעניין ראה באתרנו בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/technical_issue
עם זאת, סעיף 39 בחוק הגנת הצרכן קובע כי:
"
39. הוראות חוק זה לא יחולו על שירות הניתן בידי אחד מאלה:
(1) תאגיד בנקאי כמשמעותו בחוק הבנקאות (שירות ללקוח), תשמ"א-1981;
(2) מבטח או סוכן ביטוח כמשמעותם בחוק הפיקוח על עסקי ביטוח, תשמ"א-1981;
(תיקון מס' 48) תשע"ו-2016
(3) נותן שירותים פיננסיים כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו-2016;
(תיקון מס' 48) תשע"ו-2016
(4) נותן שירותי תשלום כהגדרתו בחוק שירותי תשלום, התשע"ט-2019."
לפיכך והיות שחוק הגנת הצרכן לא חל על חברות האשראי הרי שלא ניתן לדרוש פיצויים מכח "חוק הטכנאים", יחד עם זאת, באפשרותך לשקול פניה בכתב אל הנהלת פניות הציבור של חברת האשראי תוך פירוט תלונתך ודרישתך, כאמור לעיל:"...תואם לי משלוח של כרטיס אשראי שצריך להימסר כנגד תעודה מזהה היום בין השעות 10:00-12:00
והשעה כבר כמעט 15:00 והמשלוח לא הגיע והחברת שליחויות לא עונה..."
| |
|
|
|
| 16/8/2021 15:40 |
אלינור |
 | | מחבר: | אלינור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/08/2021 | | שעה: | 15:40:19 |
| | עשינו מנוי משפחתי לספורטן, בימים הקרובים יכנס התו הירוק לתוקף גם על ילדים בגילאי 3-12, אני לא מעוניינת לבצע בדיקה לילדי כל פעם שנלך לבריכה, לכן אני רוצה לבטל את המנוי. האם הספורטן מחוייב לבטל את המנוי? מה הסכום שיכלו לגבות בשל הביטול? במידה ולא מסכים לבטל האם אני יכולה לבטל את התשלומים בכרטיס אשראי? אני יודעת שהרבה אנשים מתעניינים בתשובה ונמצאים במצב דומה. תודה מראש | |
|
|
|
| 17/8/2021 10:10 |
אלינור |
 | | מחבר: | אלינור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/08/2021 | | שעה: | 10:10:41 |
| | ממש אשמח לתגובה. האם התו הירוק הוא זהה לההנחיות שלכם של משבר הקורונה? | |
|
|
|
| 18/8/2021 11:40 |
אלינור |
 | | מחבר: | אלינור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 11:40:51 |
| מדוע אינכם מגיבים?
רוצה להבין אם אני מבטלת את המנוי מה המקסימום שהם יכולים לגבות ממני על ביטול? | |
|
|
|
| 18/8/2021 11:41 |
אלינור |
 | | מחבר: | אלינור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 11:41:05 |
| מדוע אינכם מגיבים?
רוצה להבין אם אני מבטלת את המנוי מה המקסימום שהם יכולים לגבות ממני על ביטול? | |
|
|
|
| 18/8/2021 14:19 |
אלינור |
 | |
|
| 18/8/2021 15:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 15:19:06 |
| שלום רב אלינור,
ראשית, הקפצת השאלה מחזירה אותך לראש התור, דבר המעכב את המענה בפנייתך.
שנית, עליך לברר אם המנוי שנרכש עונה להגדרה של "מכון כושר", ואם כן, באפשרותך לעיין במידע רחב בעניין תיקון 37 בחוק הגנת הצרכן באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/gym_membership_cancellation1
במידה שהמנוי שנרכש אינו עונה להגדרת "מכון כושר" עליך לעיין בהסכם ההתקשרות בניכם ובמידה שבהסכם אין התייחסות למקרה המתואר, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך ובמידה שתתקלי בבעיה הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 23/8/2021 10:58 |
אלינור |
 | | מחבר: | אלינור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 10:58:47 |
| | תודה על התשובה. הספורטן נכלל תחת ההגדרה של חדר כושר. כשפניתי אליהם בביטול הם אמרו שלוקח להם עד 30 יום לחזור אלי מהפניה, זה זמן הגיוני? בינתיים החיובים בכרטיס האשראי ממשיכים לרדת. האם אני יכולה לבטל את התשלומים העתידים עד שיחזרו אלי? | |
|
|
|
| 23/8/2021 10:58 |
אלינור |
 | | מחבר: | אלינור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 10:58:53 |
| | תודה על התשובה. הספורטן נכלל תחת ההגדרה של חדר כושר. כשפניתי אליהם בביטול הם אמרו שלוקח להם עד 30 יום לחזור אלי מהפניה, זה זמן הגיוני? בינתיים החיובים בכרטיס האשראי ממשיכים לרדת. האם אני יכולה לבטל את התשלומים העתידים עד שיחזרו אלי? | |
|
|
|
| 26/8/2021 14:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 14:01:37 |
| שלום רב אלינור,
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק אני, מציעה כי תגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נפתח בבירור.
לעניין שאלתך בדבר:
"... האם אני יכולה לבטל את התשלומים העתידים עד שיחזרו אלי?..."- באפשרותך לברר מול חברת האשראי. | |
|
|
|
| 22/8/2021 14:07 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 14:07:42 |
| הוראות תקנה 2(א) לתקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה), תשס"ח-2008 [להלן: "התקנות"], קובעות, כי יש להציג על גבי טובין ארוזים מראש את מחירם בהתאם ליחידת המידה.
מעיון באתרי האונליין של רשתות פארם שונות בישראל, עולה תמונה לפיה ישנם מוצרים אשר מחירם מוצג בהתאם ליחידת מידתם וישנם מוצרים דומים שאינם מוצגים בהתאם ליחידת מידתם, אולם התקנות אינן קובעות במפורש מהם אותם הטובין ומבקשות להפנות לחיקוק או לתקן רשמי שאינו מצוין בתקנות.
באתרים השונים ניתן לראות, כי ישנם מוצרים הנמכרים במארז כגון: פדים קוסמטיים ומקלות אוזניים אשר עליהם ניתן לראות כי מוצג גם המחיר המלא גם המחיר לפי יחידת מידה.
ואילו ישנם מוצרים הנמכרים במארז כגון: קליפסים לשיער וגומיות שיער, אשר המחיר המוצג עבורם הוא רק המחיר המלא ולא המחיר בהתאם ליחידת המידה של המוצר (משקל ו/או נפח).
לפיכך, אודה להתייחסותכם המהירה ולקבלת החיקוק הרלוונטי ו/או התקן הרשמי בו מפורטים המוצרים לגביהם נדרש, לפי התקנות, להציג את המחיר ליחידת מידה כאשר מדובר מוצרים ארוזים מראש.
| |
|
|
|
| 26/8/2021 13:58 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:58:12 |
| שלום רב קרן,
בהנחה שלא בוצעה רכישה, באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה, האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן על מנת שתיתן את דעתה בעניין, להלן הקישור לאתר הרשות:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 18/8/2021 12:39 |
שרית |
 | | מחבר: | שרית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 12:39:18 |
| שלום,
בחודש מאי 2020 רכשתי מיטת חבר בשווי 2500 שח מחברת שמרת הזורע. בשנה של האחריות היו אצלנו פעמיים לתיקון הקרשים שמחזיקים את המיטה ובפעם השלישית כבר בעלי תיקן כי לוקח להם המון זמן להגיע.פניתי אליהם לפני שבוע שוב כי פשוט בלתי אפשרי לישון על המיטה, אך הם ציינו שהמיטה לא באחריות ושליחת נגר ותיקון יהיו בתשלום. הקרשים לא מפסיקים להיסדק ולהישבר ושבבי עץ מתפזרים על הרצפה ועל המיטות.נוצרו עיניים שזה דבר על עץ אך לא הגיוני שהעיניים הפכו לחורים והסדקים גדלו כך שהקשרים כבר נשברו. הבן שלי רזה וגם אם היה מלא או שאדם מבוגר היה שוכב על המיטה , העץ לא אמור להיפגם כך או לעשות רעש מחריק נורא כמו שעושה כאילו המיטה עומדת להתפרק . בנוסף, מגירה אחת של מיטת החבר עקומה מיום ההתקנה והכנסתה מתחת למיטה השנייה פשוט מתישה ומסורבלת.
האם הם לא צריכים לתקן או לטפל ללא תשלום?
אשמח לתשובתכם
תודה | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:53:55 |
| שלום רב שרית,
בפנייתך את מציינת כי:
"... בשנה של האחריות היו אצלנו פעמיים לתיקון הקרשים שמחזיקים את המיטה..."- האם יש לך תיעוד של הפגמים וכן אישור על ביצוע תיקון ככל שקיים?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק, לאחר שהתיקון הראשון והשני לא צלחו?אם כן, מה היתה תגובת בית העסק? | |
|
|
|
| 21/8/2021 21:23 |
מרסיה |
 | | מחבר: | מרסיה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/08/2021 | | שעה: | 21:23:41 |
| | היי. יש לי שאלה לגבי חוקים של ביטול עסקה בשרות אינטרנט שאני נותנת. זה לא מוצר שניתן להחזרה אלא שרות עיצוב שאני מתחייבת לתת תוך 5-10 ימים | |
|
|
|
| 22/8/2021 13:08 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/08/2021 | | שעה: | 13:08:30 |
| https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9C_%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%AA_%D7%9E%D7%9B%D7%A8_%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%A7
המועצה לא מסייעת לבעלי עסקים. | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:52:35 |
| שלום רב מרסיה,
המועצה הישראלית לצרכנות פועלת מכח חוק הגנת הצרכן על מנת לסייע לציבור הצרכנים אל מול בתי עסק.
במקרה המתואר, היות שהפניה נעשית בעבור בית העסק, אנו מנועים מלסייע לך. | |
|
|
|
| 16/8/2021 14:34 |
ל. |
 | | מחבר: | ל. (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/08/2021 | | שעה: | 14:34:02 |
| בס"ד
שלום רב,
מדוע אין חיוב שימת תאריך תפוגה על נבטים כגון נבטי חמניה/אלפלפא/נבטים סינים וכו' וכן על ירקות עליים כגון חסה, פטרוזיליה וכו'
או לפחות שיהיה רשום תאריך יצור ותאריך אחרון לשווק, כי לפעמים קונים חבילת נבטים/ ירק שמבחוץ נראה בסדר אך בפנים זה כבר בשלבי ריקבון, ואין דרך לדעת זאת רק אחרי שפותחים את המוצר.
תודה | |
|
|
|
| 18/8/2021 13:38 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 13:38:30 |
| שלום רב אדון,
באפשרותך לפנות אל שירותי המזון הארצי במשרד הבריאות בקישור שלהלן:
https://www.health.gov.il/UnitsOffice/HD/PH/FCS/Pages/default.aspx | |
|
|
|
| 22/8/2021 11:47 |
.ל. |
 | |
|
| 26/8/2021 13:48 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 21/8/2021 22:32 |
עירית |
 | | מחבר: | עירית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/08/2021 | | שעה: | 22:32:12 |
| | שלום. נרכש מנוי לבריכה לחודשי הקיץ עבור ארבע נפשות בניהם בת תשע ללא תו ירוק. ללא הבת אין לנו עניין בבריכה... אמנם הבריכה פתוחה אולם אין באפשרותנו לנצל את המנוי באופן ספונטני כפי שהיה עד ההגבלות. האם יש עילה לביטול או הקפאת המנוי? | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:47:28 |
| שלום רב עירית,
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מהי תגובת החברה? | |
|
|
|
| 15/8/2021 13:14 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/08/2021 | | שעה: | 13:14:53 |
| לפני חצי שנה קניתי כסאות לשולחן אוכל.
כאשר הם הגיעו ראיתי שיש פגם בריפוד שמעיד על איכות לא גבוהה אבל התלבטתי אם להתלונן. החלטתי להתלונן כשהבנתי שיש גם פגם נוסף בזווית של המשענת של 2 כסאות ששעונים אחורה הרבה יותר ממה שראיתי ובדקתי בחנות.
מסרתי כיסא אחד לתיקון והם תיקנו חלקית
מסרתי כיסא נוסף והם הודיעו לי כי מעתה כל תיקון יעלה לי 80 שח.
האם יש למישהו נסיון עם מקרה כזה ומה החוק אומר?
הכסאות עדיין בתקופת האחריות | |
|
|
|
| 17/8/2021 13:17 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/08/2021 | | שעה: | 13:17:18 |
| שלום רב מיכל,
מהו הפגם? האם יש לך צילום של הפגמים?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מדוע החברה דורשת תשלום בעבור תיקון הפגם?
| |
|
|
|
| 21/8/2021 23:51 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/08/2021 | | שעה: | 23:51:28 |
| יש מספר פגמים -
1. חלק מהמשענות שעונות אחורה מדי
2. במספר מקומות בריפוד הסיכות נראות החוצה
3. הגימור אינו סימטרי זאת אומרת שצד ימיןש ל המשענת אינו כמו צד שמאל.
שני הפגמים הראשונים צילמתי. הפגם השלישי קצת קשה לקלוט במצלמה אבל יתכן שאפשרי.
הכסאות באחריות אבל החנות טוענים שאני צריכה לשלם על תיקון
אומרים שאני גרמתי לנזק למרות שהם בדיוק כמו שקיבלתי אותם. | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:45 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:45:42 |
| שלום רב מיכל,
באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים ולאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין. | |
|
|
|
| 21/8/2021 13:24 |
אינה |
 | | מחבר: | אינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/08/2021 | | שעה: | 13:24:00 |
| שלום רכשתי לפני חודשיים ארון בהזמנה אישית, התקינו את הארון ולאחר ההתקנה שמנו לב כי המדפים לא יושבים כמו שצריך וזזים, יש מרווח בין המדף לדופן הארון כמו כן גם ידיות הארון נוגעות אחת בשניה. פניתי ליצרן ושלחתי גם תמונות של הפגמים והבוטח לי כי יטופל. כאשר הגיע אלי המתקין של החברה לטפל בבעיה אחרת במוצר נוסף שהם סיפקו הראתי לו את הבעיה והוא אמר שהוא יקבע את המדפים וזה יפתור את הבעיה. בפועל הוא שם זויות פלסטיק בכמה מדפים שלא תואמות כלל את המוצר שהזמנתי שהזמנתי ועקב כך קדח חורים חדשים בדופן הארון דבר שפוגם בארון עצמו. פניתי שוב לחברה כיוון שפתרון זה אינו מקובל ולא נותן מענה לבעיה. לאחר שיחה עם בעלי החברה נשלח אלינו מנהל הייצור שלהם ולאחר שראה את הארון ואת הבעיות הוא אמר שאין דרך להתגבר על המרווחים שנוצרו וצריך לייצר ארון חדש. באותו היום יצר איתי קשר אחד מבעלי החברה והחל לטעון כי האיש שנשלח אלינו לא מקצועי וכי אין לו מושג מה הוא אומר. הוא התחיל לומר כי הוא ראה את התמונות ששלחתי וכי מה שצריך לעשות הוא לקבע את המדפים עם זכויות כמו שעשו דבר שלא תואם את המוצר שהזמנו. כמובן שניסה להתחמק ולהתנער מכל מה שנאמר לנו ע"י מנהל הייצור שלו והוסיף שאם הוא ייצר ארון חדש לפי מה שאמר מנהל הייצור שלו הוא מסיר את האחריות של החברה שלו וזו תהייה בעיה שלנו. דרשתי שיקחו את המוצר הפגום חזרה ויחזירו לנו את העלויות שלו כיוון שהם לא מצליחים לספק לנו את מה שהזמנו אך גם כאן נקלתי בסירוב.
מה עלי לעשות במקרה זה? | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:44:14 |
| שלום רב אינה,
מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך?
על מנת לברר בעניין אנא פני אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 20/8/2021 18:55 |
אלעד |
 | | מחבר: | אלעד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/08/2021 | | שעה: | 18:55:12 |
| שלום רב
בפניה לשירות הלקוחות של חברת הכבלים-זמן ההמתנה היה ארוך וניתנה לי האפשרות להשאיר פרטים הזדהות לחזרה.החוק מחייב חזרה עד 3 שעות או 3 שעות מפתיחת המוקד למחרת במידה וההודעה הושארה בסמוך לסיום שעות העבודה.
ההודעה שהארתי אכן היתה בסמוך לסגירה אך חזרו אלי לאחר יומיים ולא יום למחרת(הימים הם ימי חול ולא כוללים סופ"ש).
החברה עברה על החוק וטוענת שזה בסדר.
יש מקום לתלונה/תביעה? | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:30 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:30:19 |
| שלום רב אלעד,
בענייו זה תוכל לקבל מידע מפורט בעניין באתרנו, בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/6_min_law
(באפשרותך לפנות אל הרגולטור בתחום באמצעות הקישור המופיע תחת הכותרת:
"קישורים לפניות בנוגע לאיחורים במענה"). | |
|
|
|
| 20/8/2021 15:42 |
גיל |
 | | מחבר: | גיל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/08/2021 | | שעה: | 15:42:43 |
| שלום,
אני כותב את ההודעה הזו מתוך עיקרון, ופחות חבל לי על ה-3 שקלים. לדעתי אם אני צודק אז חברות האשראי מרוויחות ככה עשרות מליונים על חשבון הציבור.
עשיתי עסקה מרחוק עם אפשרות ביטוח להשכרת רכב באתר אינטרנט ידוע. החיוב הוא על 99.53 פאונד בריטי. שילמתי דרך ויזה כאל. סכום החיוב לאחר המרות והנחות שונות שמגיעות לי בכרטיס 450 שקלים (אין לי מושג אין זה יצא 450 שקלים עגול...). 9 ימים אחרי, ביטלתי את העיסקה. סכום העיסקה המוחזר לפי חישוב כאל, שכן שער המטבע השתנה ויר ב-3 אגורות, 446.99 שקלים.
ברור לכל ששום כסף לא עבר פה כי ביצוע ההמרה בפועל עוד חודש, וחברה האשראי לא ביצעה שום המרה בפועל.
האם לפי החוק מגיע לי החזר כספים מלא של 450 שקלים? או שחברת האשראי עוברת פה על החוק ביודעיןף בכך שלא מחזירה לי את הסכום השקלי המלא?
להבנתי הםא צריכים להחזיר לי הכל עד השקל האחרון ולא לשחק משחקים של שערי מטבע כי לא בוצעה פה ום עיסקה, אבל לא מצאתי מקום שמאשר את זה. ואולי אני טועה?
אשמח לתשובה, לדעתי זה משהו שהמודעות אליו כדאי שתעלה. | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:14:58 |
| שלום רב גיל,
האם העסקה בוצעה מול חברה ישראלית או חברה זרה שיש לה נציגות מוסמכת בישראל?
| |
|
|
|
| 20/8/2021 12:37 |
גילה |
 | | מחבר: | גילה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/08/2021 | | שעה: | 12:37:49 |
| | מה עושים עם ניצול כזה מחפיר של המצב? הגיע עוד גל קורונה, ההנחיות הוחמרו, ושופרסל מיהרו לנצל את המצב והעלו בימים האחרונים את מחיר חבילת מסכות מ-9.90 (מחיר קבוע מזה חודשים רבים) ל-15 ש"ח. איך יכול להיות שמאפשרים לרשת כזו גדולה, ועוד כזו שפתוחה על הזמן וכלל לא נפגעה מהקורונה, לנצל כך את מצוקת הציבור?? מה עושים עם דבר כזה? | |
|
|
|
| 20/8/2021 13:51 |
משה |
 | |
|
| 26/8/2021 12:45 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 12:45:17 |
| שלום רב גילה,
ככלל, בית עסק רשאי לקבוע את המחירים לפי שיקול דעתו (מלבד מוצרים שמחירם בפיקוח) ועל הצרכן לשקול את כדאיות העסקה.
| |
|
|
|
| 20/8/2021 11:10 |
לירן |
 | | מחבר: | לירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/08/2021 | | שעה: | 11:10:36 |
| שלום,
לאחר שטיפלתם בתלונתי 732520, שלחתם לי מייל בו אמרתם שהאפשרות היחידה כיום זה להגיש תביעה נגד הסוכנות הישראלית באמצעותה נרכשו הכרטיסים. על כן, התחלתי לכתוב את ההתראה לפני התביעה על פי מכתב הטיוטה שלכם (שנמצא כאן: https://www.consumers.org.il/category/claim_tourism_company) ועלו לי כמה שאלות:
בסעיף השישי בטיוטה של מכתב ההתראה מדובר על "חבילת תיור". סבתי רכשה טיסות הלוך וחזור בלבד. האם זה נחשב בכל זאת "חבילת תיור"?
אם כן מדובר ב"חבילת תיור":
1. האם הטיסות, שהן טיסות רגילות, מוגדרות כ"טיסות שכר" או כ"טיסות סדירות במחלקת תיירים"?
2. בנוסף במסמך כתוב:
בהתאם, לאור ההפרות היסודיות של ההסכמות, הנכם מתבקשים:
להשיב לי את שווי הכרטיסים הקבוע בתוספת השלישית בסך של ______ ₪.
להשיב לי את יתרת התמורה ששילמתי עבור יתר הרכיבים בעסקה בסך של _____ ₪.
א. האם "שווי הכרטיסים הקבוע בתוספת השלישית" זה הסכום של מחיר כרטיסי הטיסה + פיצויי לפי התוספת השלישית (שהוא 1550 במקרה זה)?
ב. מה זה "יתרת התמורה ששילמתי עבור יתר הרכיבים בעסקה"? האם למחוק את זה מאחר שסבתי רכשה רק כרטיסי טיסה?
אם לא מדובר ב"חבילת תיור":
1. האם זה אומר שלא מגיע לסבתי פיצויי על פי התוספת השלישית?
2. באיזה תתי סעיפים תחת סעיף 6 במכתב הטיוטה עדיין אפשר להשתמש? איזה מתתי הסעיפים צריך למחוק?
תודה רבה,
לירן
| |
|
|
|
| 26/8/2021 12:36 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 12:36:34 |
| שלום רב לירן,
פנייתך הועברה למטפל בתחום.
| |
|
|
|
| 19/8/2021 00:11 |
דוד |
 | | מחבר: | דוד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/08/2021 | | שעה: | 00:11:59 |
| שלום,
אני אזרח ותיק.
ב24.6 התקשרתי למחלקת הזמנות של מלון על מנת להזמין אירוח עבורי ועבור משפחתי הרחבה בסופש של ה3-4.9. לאחר כמה שיחות איתם, שלחו לי חוזה בדוא"ל. הדפסתי את החוזה, מילאתי וחתמתי עליו, סרקתי אותו ושלחתי חזרה למלון בדוא"ל, וקיימתי עוד שיחה אתם לוודא שקיבלו את המסמך החתום. בחוזה היו תנאי ביטול כלליים,אך לא היה שום אזכור לחוק הגנת הצרכן והזכות לבטל עסקת מכר מרחוק.
אני מעוניין עכשיו לבטל את העסקה. האם אני יכול לבטל אותה היות ואני אזרח ותיק?
תודה
| |
|
|
|
| 21/8/2021 22:41 |
דוד |
 | | מחבר: | דוד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/08/2021 | | שעה: | 22:41:57 |
| היי, סליחה על ההקפצה.
הזמן אותותו נגמר, אז אשמח אם תוכל לעזור לי.
זה משנה אם אני התקשרתי אליהם ויזמתי את העסקה? או שכל עסקה טלפונית תופס? | |
|
|
|
| 26/8/2021 11:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 11:11:22 |
| שלום רב דוד,
ראשית, הקפצת השאלה מחזירה אותך לראש התור, דבר המעכב את המענה בשאלתך. שנית, האם נשלחה הודעה בכתב אל בית העסק? אם כן, מתי?
בפנייתך אתה מציין כי: "...אירוח עבורי ועבור משפחתי הרחבה בסופש של ה3-4.9. .."- מה כוונתך משפחתך הרחבה? בנוסף אתה טוען כי: "...אני מעוניין עכשיו לבטל את העסקה..."- כלומר העסקה בעבורך או גם בעבור כל המשפחה?
עקרונית, בעסקת מכר מרחוק שנעשתה טלפונית או בצ'אט מול אזרח וותיק (גיל 65 שנה) או אדם בעל תעודת נכה או עולה חדש, רשאי הצרכן לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת טופס גילוי נאות, המאוחר מבניהם בניכוי 5% או 100 ₪ הנמוך מבניהם, ובלבד שבשירותי הארחה, נופש, נסיעה ובילוי הביטול לא ייעשה בתוך 7 ימים שאינם ימי מנוחה קודם לקבלת השירות, הכל כקבוע בסעיף,14ג(ב),14ג(ד) 14ג1(ג) ,14ה בחוק הגנת הצרכן. | |
|
|
|
| 19/8/2021 20:13 |
רוני רוזנפלד |
 | | מחבר: | רוני רוזנפלד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/08/2021 | | שעה: | 20:13:08 |
| שלומות
אני רואה שיש מענה רק על חלק מהשאלות. אשמח לדעת אם יש באתר מקום אחר שבו ניתן לקבל מידע לגבי ביטולי עסקאות מסוג בילוי ולימודים נוכח הנחיה לכניסה לבידוד וכדומה
תודה (מקווה למענה:) | |
|
|
|
| 20/8/2021 13:19 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/08/2021 | | שעה: | 13:19:19 |
| | עונים לכולם כמו במקומות אחרים. לפי התור. | |
|
|
|
| 26/8/2021 10:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 10:20:57 |
| שלום רב רוני,
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
| |
|
|
|
|