| 25/8/2021 09:22 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/08/2021 | | שעה: | 09:22:46 |
| שלום,
יש בידי זיכוי בשווי 300 ש״ח לחנות קינמון תכשיטים במשמר השרון. על הזיכוי מצויין כי הוא אינו מוגבל בזמן.
לאחרונה הגעתי לחנות כדי לממש את השובר, אך נאמר לי כי החנות עברה בעלים ולכן הם לא מכבדים את השוברים שהופקו לחנות בבעלות הקודמת.
זה נשמע לי הזוי, במיוחד לאור העובדה שלא התריעו על כך ולא ניתנה לי ההזדמנות לממש את השובר לפני חילופי הבעלים.
מה אפשר לעשות?ֿ
תודה
מיכל | |
|
|
|
| 29/8/2021 14:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 14:02:19 |
| שלום רב מיכל,
עליך לבדוק אם מדובר בחברות שונות, במידה שמדובר באישיות משפטית אחרת, הרי שאין יריבות בניכם.
ולא ניתן יהיה לפנות אליהם למימוש השובר.
| |
|
|
|
| 24/8/2021 21:35 |
הדס נתני |
 | | מחבר: | הדס נתני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 21:35:53 |
| שלום אשמח בבקשה לעזרה,
לפני שלושה ימים התנפץ המקלחון אצל אמא שלי בבית אישה מבוגרת שחיה לבדה היא נבהלה מאוד מהרעש ומזל גדול שלא היתה בחדר באותו רגע,פניתי לאייס מכיוון שהמקלחון נרכש דרכם רק לפני 10 חודשים ונאמר לי בשירות לקוחות שמאחר והמוצר כבר ישן (עוד לא עברה אפילו שנה) וזה זכוכית אז אין אחריות איך יכול להיות? באתר סניטק (הספק של אייס) רשום שחור על גבי לבן שהאחריות תינתן רק על הובלה והתקנה שלהם ואכן שילמנו 300 שח הובלה והתקנה וכעת הם מתנערים לחלוטין מאחריות ודורשים לקנות מהם מקלחון חדש בהנחה.. אני בהלם מהיחס של וההתנערות שלהם ובשירות לקוחות עוד ניתקו לי בפנים אשמח להבהרה בנושא
תודה
| |
|
|
|
| 29/8/2021 13:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 13:53:07 |
| שלום רב הדס,
באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 24/8/2021 18:30 |
טל |
 | | מחבר: | טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 18:30:51 |
| | הוזמנה מכונת כביסה בחנות באינטרנט.זמן אספקה 8 ימי עסקים שמסתיימים היום. נאמר בחנות שיסופק היום בין 13-17.המוביל לא יצר קשר, המכונה לא סופקה, האם חל חוק הטכנאים על המוכר? איך לדרוש פיצוי על המתנה מעבר לזמן הנקוב וכמה, 300? 600? | |
|
|
|
| 29/8/2021 10:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 10:11:44 |
| שלום רב טל,
האם נשלחה הודעה בכתב אל בית העסק בעניין טענתך לפיה:
"... נאמר בחנות שיסופק היום בין 13-17.המוביל לא יצר קשר, המכונה לא סופקה,...".
בכל מקרה, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך לקבלת פיצוי ללא הוכחת נזק מכח סעיף 18א(ד)בחוק הגנת הצרכן, המכונה "חוק הטכנאים" בסך 600 ש"ח.
היה ותתקל בבעיה הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
| 29/8/2021 10:42 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 10:42:52 |
| | לא הייתי מתעסק עם זה עכשיו כי זה ייתן להם סיבה לנקום בך בצורת מכונה לא תקינה, למשל.זה לא בוער. בנוסף, חלון הזמני צרי להיות של שעתיים ולא ארבע. | |
|
|
|
| 24/8/2021 19:31 |
אסף |
 | | מחבר: | אסף (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 19:31:42 |
| שלום רב,
נרשמתי לשיעור ניסיון בקיר טיפוס בעלות של מאה שקלים ביום ראשון, כאשר השיעור תוכנן להיות ליום רביעי.
עוד באותו הערב, פרקתי את הכתף, מה שמן הסתם גרם לכך שלא יכולתי להשתתף בשיעור.
יום למחרת, ביום שני, התקשרתי לביטול העסקה, אך קיר הטיפוס היה מוכן להחזיר לי רק חצי מעלות העסקה, למרות שלא קיבלתי שום שירות. את החצי השני הם "שומרים" אצלם, ואוכל לטענתם לממש את סכום זה בעתיד.
האם הדבר תקין? האם אני זכאי לקבל חזרה את כל הסכום? | |
|
|
|
| 29/8/2021 10:32 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 10:32:57 |
| שלום רב אסף,
האם יש הסכם התקשרות בניכם?
ככל שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך, פנה אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נבדוק.
| |
|
|
|
| 24/8/2021 17:25 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 17:25:22 |
| לגבי ריהוט פגום, ראיתי שישנם מספר גופים שעוזרים בכך מול בית העסק. האם עבודתם סותרת? זאת אומרת האם כדאי להתלונן בכל הגופים או שזה ישבש את הטיפול?
ועוד שאלה - האם ניתן להגיש תביעה לבית דין לתביעות קטנות אם אני מגישה תלונה באתר המועצה לצרכנות? | |
|
|
|
| 29/8/2021 09:28 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 09:28:23 |
| שלום רב מיכל,
תוכלי לפרט לאלו גופים את מתכוונת?
לשאלתך השנייה- במידה שתבחרי להגיש תביעה לא תוכלי להגיש תלונה באתרנו שכן, המועצה מנועה מלסייע במקרה בו יש הליך תלוי ועומד בבית משפט.
לכן, וככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, תוך פירוט תלונתך ודרישתך, הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין ולאחריו ככל שתגובת החברה לא לשביעות רצונך תוכלי לשקול תביעה.
| |
|
|
|
| 24/8/2021 15:54 |
שלומי |
 | | מחבר: | שלומי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 15:54:01 |
| שלום וברכה
האם ישנו חוק האוסר על מפעיל סלולרי ליצור קשר עם לקוח לאחר הניתוק מהמפעיל?
במידה וכן,מה ניתן לעשות כאשר נציג חוזר אלי לאחר ניתוקי מהחברה ומשכנע אותי לחזור אליו.תודה | |
|
|
|
| 29/8/2021 09:16 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 09:16:18 |
| שלום רב שלומי,
באפשרותך לשלוח לחברה הודעה בכתב ובו תציין את בקשתך.
| |
|
|
|
| 24/8/2021 12:22 |
שרה |
 | | מחבר: | שרה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 12:22:43 |
| | המי שמש לא שלח לי חשבונות לכמה חדשים, אחר כך התחיל לשלח לי חשבונות עם סכומים גבוהים. היה לי בעיה שלא יגעתי ולא ידעתי כמה רציני היתה הבעיה בגלל שהם לא שלחו לי את החשבונות המתאימות. ועכשיו אין אפשרות לשלם. מה אפשר לעשות? | |
|
|
|
| 29/8/2021 09:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 09:09:48 |
| שלום רב שרה,
באפשרותך לפנות אל הנהלת בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו וככל שתתקלי בבעיה, באפשרותך לפנות אל הרגולטור- רשות המים בקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/water_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 24/8/2021 10:55 |
תומר |
 | | מחבר: | תומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 10:55:17 |
| שלום,
בפרסומת של סלופארק:
https://www.youtube.com/watch?v=tlya9SjvjWg&ab_channel=CelloparkIsrael
נאמר "פשוט תורידו את סלופארק ותהיו מוגנים בחניה, גם מזכירה להאריך את החניה וגם מסיימת אותה אוטומטית"
לאחר הורדת האפליקציה והרשמה נוכחתי לדעת כי השירות כרוך בתשלום, מה שלא מצויין בפרסומת, לא בעל פה ולא בכתב.
האם פרסמות מחוייבת לציין שהשירות כרוך בתשלום?
(אשמח להפניה לסעיף החוק המגדיר זאת) | |
|
|
|
| 29/8/2021 09:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 09:02:12 |
| שלום רב תומר,
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל בכל עניין מהותי בעסקה, כאשר הסעד בגין ההטעיה הינו ביטול עסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן.
ככל שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך, באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן על מנת שתיתן את דעתה בעניין, להלן הקישור לאתר הרשות:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 23/8/2021 15:12 |
גלית |
 | | מחבר: | גלית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 15:12:27 |
| שלום
אני הזמנתי ב1.8 בריכה דרך אתר באינטרנט.
ב9.8 התכתבתי איתם באטמן עסקי ואמרו לי שהבריכה מתואמת למשלוח ב15.8.
ב15.8 לא הגיעה הבריכה ואף אחד לא הודיע לי מה קורה. התקשרתי למספר של חברת המשלוחים והם אמרו שהספק משך את ההזמנה.
ב16.8 שוב התכתבתי עם האש העסקי ואמרו לי שהסיבה שהבריכה לא נשלחה היא שהייתה בעיה בחברת משלוחים אחר כך שינו גרסה ואמרו שהבריכה לא במלאי. אח"כ תיקנו את ההודעה ואמרו שהבריכה משויכת על שמי ושמעבירים את ההזמנה לחברת משלוח לתיאום מחדש. הבטחו שיהיה בסדר.
תאמתי מחדש ל22.8 משלוח.
ב22.8 שום דבר לא הגיעה ואף אחד לא יוצר קשר. התקשרתי לחברת משלוחים והם שוב אומרים לי שמשכתו את המשלוח.
התקשרנו למוקד שירות של החברה ב23.8 בעלי דיבר עם מנהלת הלקוחות של החברה. הפעם היא אמרה שהבריכה שלנו נפלה מהמלגזה ונהרסה. היינו בשוק מהתושבות )הכל מוקלט(. הציעה לנו כפיצוי בריכה קטנה יותר באותו המחיר!!!
מה אפשר לעשות במצב כזה? כרגע לא ביטלנו את ההזמנה כי אנחנו לא יודעים באיזה פרוצדורה לנקוט כנגד השירות המזעזע שקיבלנו והזמן ששרפנו על זה? | |
|
|
|
| 29/8/2021 08:48 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 08:48:58 |
| שלום רב גלית,
האם נקבע מועד לאספקת המוצר?
מהי דרישתך?
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעיה על מועד אספקת המוצר, כאשר הסעד בגין ההטעיה הינו ביטול עסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן. | |
|
|
|
| 23/8/2021 17:54 |
ורדית אורן |
 | | מחבר: | ורדית אורן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 17:54:00 |
| שלום רב,
הבן שלי רכש נעל באתר האינטרנט , בשיחה עם המוכר ובסרטונים שקיבל מהמוכר הוצגה לו נעל מסויית, כאשר נאמר לו שהיא מקורית אבל בייבוא מקביל.
כשהגיעה הנעל הבן שלי התאכזב היא שונה מהנעל שהוצגה והובטחה לו, למשל בתמונה הסוליה הינה מאותו החומר של גוף הנעל ואילו הנעלשקיבל הסוליה שלה עשויה מפלסטיק מה שגורם לה, בעינוי, להראות כחיקוי זול ולא מרשים , ויש עוד כמה וכמה דוגמאות כאלו של שוני בין מה שהוצג לבין מה שהתקבל.
כשפנה לספק וביטל להחזיר נאמר לו שזה בבדיקה מול הספק.
האם הבן שלי תלוי בהחלטת הספק ?
אגב הוא ביקש לבטל יום למחרת היום שקיבל את הנעל בדואר.
מה הם זכויותיו של בני ?
תודה לעזרתכם והכוונתכם | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:52:06 |
| שלום רב ורדית,
האם הביטול נעשה בכתב?
עקרונית, בעסקת מכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה, בנכס- מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס, או מיום קבלת טופס גילוי נאות המאוחר מבניהם, בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם, במידה שהודעת הביטול נעשית עקב אי-התאמה או פגם במוצר, הרי שהביטול לא יהיה כרוך בתשלום דמי ביטול, ועל בית העסק להחזיר לצרכן את כספו בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה, הכל כקבוע בסעיפים 14ג(ב),14ג(ג),14ה בחוק הגנת הצרכן.
לפיכך וככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, באפשרותך להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:57 |
ורדית אורן |
 | | מחבר: | ורדית אורן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:57:32 |
| שלום רב ,
תודה לתשובתכם
טרם עברו 14 יום מקבלת המוצר.
אנחנו מדברים עם סוכן מכירות של החברה בווצאפ האם זה מספיק.
הוא טוען שממתין לתשובה מהספק, האם אני אמורה להמתין לתשובת הספק ?
תודה | |
|
|
|
| 29/8/2021 08:40 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 08:40:05 |
| שלום רב ורדית,
יש לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתכם ודרישתכם, לאחריו ככל שתתקלו בבעיה, הגישו תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 23/8/2021 21:59 |
ניר |
 | | מחבר: | ניר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 21:59:24 |
| | יש לנו מנוי קיץ משפחתי לבריכה (שני מבוגרים מחוסנים ושני ילדים מתחת לגיל 12). בגלל דרישות התו הירוק לבדיקת קורונה לילדים לא ריאלי מבחינתנו לחכות שעה בתור לבדיקת קורונה כדי להכנס לבריכה. האם המצב מאפשר לבטל את המנוי? אם כן, האם ניתן לבטל רק את החלק היחסי של הילדים או גם את המנוי של המבוגרים? המנוי של המבוגרים נועד הרי ללוות את הילדים לבריכה. הקפאת המנוי אינה רלוונטית מכיוון שמדובר במנוי קיץ. | |
|
|
|
| 26/8/2021 17:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 17:06:28 |
| שלום רב ניר,
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מהי תגובת החברה?
במידה שטרם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק, באפשרותך לשקול פניה אל בית העסק לבירור העניין.
| |
|
|
|
| 28/8/2021 21:58 |
עירית |
 | | מחבר: | עירית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/08/2021 | | שעה: | 21:58:57 |
| פניתי לבית העסק
השיב בעל פה שאין לו אפשרות לבטל מנוי היות והבריכה פתוחה על פי תקנות הממשלה. ציין שהוא לא מקבל פיצוי מהמדינה ולכן אינו יכול לפצות אותי. על פי חישוב שלו בעת ביטול כעת ישיב חלק יחסי בניכוי הוצאות שלו ומכיוון שמלכתחילה הפעילות מסתיימת בעוד כחודש (מנוי קיץ בלבד) לא יהיה סכום להחזר... | |
|
|
|
| 23/8/2021 20:51 |
רויטל |
 | | מחבר: | רויטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 20:51:04 |
| שלום רב
ברשותי זיכוי מתאריך 27/5/18 בחנות לבני נשים ובגדי ים. 450₪
בבואי לממש את הזיכוי לפני שבועיים נמסר לי כי על פי חוק הזיכוי תקף לשנתיים בלבד וכי נמחק במערכת מה ניתן לעשות במצב כזה?
| |
|
|
|
| 26/8/2021 17:04 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 17:04:35 |
| שלום רב רויטל,
האם על גבי שובר הזיכוי צוין תאריך מימושו?
עקרונית, סעיף 14ז בחוק הגנת הצרכן קובע כי:
"14ז. (א) ביטל צרכן הסכם לרכישת טובין או שירותים ולא היה זכאי להחזר כספי לפי הוראות כל דין, והעוסק נתן לו שובר זיכוי בשל הביטול (בסעיף זה – שובר זיכוי), יחולו הוראות אלה:
(1) שובר הזיכוי יודפס או ייכתב באופן שימנע את מחיקת הכתוב בו; השר רשאי לקבוע הוראות לעניין זה;
(2) הסכום הנקוב בשובר הזיכוי יהיה הסכום ששולם בעת ביצוע העסקה;
(3) שובר הזיכוי יהיה תקף לשנתיים לפחות מיום מסירתו;
..."
| |
|
|
|
| 23/8/2021 18:50 |
נעם |
 | | מחבר: | נעם (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 18:50:23 |
| שלום,
היה לי יתרת זכות בארנונה באחת העיריות באיזור המרכז משנת 2015 שגיליתי עליה במקריות רק לפני מספר חודשים. אותה עירייה המשיכה לגבות ממני ארנונה עד ימים אלו ממש, ללא הודעה על היתרה או קיזוזה. כאשר פניתי לרשות לקבלת הסבר קיבלתי מכתב שבו נאמר שכיוון ששם היו שותפים איתי בחשבון הם לא מחוייבים להודיע לי או לקזז אוטומטית את היתרה . האם זה נכון? האם יש פיקוח שאפשר לפנות אליו? ראיתי שבעבר המועצה לצרכנות הוציאה נייר עמדה לגבי זה (בדיון שהיה בבית משפט עליון ב2017). אשמח לעזרה. | |
|
|
|
| 26/8/2021 17:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 17:01:41 |
| שלום רב נעם,
באפשרותך לפנות אל פניות הציבור בעירייה, ובמידה שתתקל בבעיה באפשרותך לפנות אל נציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.mevaker.gov.il/he/Ombudsman/Pages/default.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1
| |
|
|
|
| 23/8/2021 14:42 |
ליאור |
 | | מחבר: | ליאור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 14:42:23 |
| | שלום רב, קנינו דירה לפני 4 שנים מקבלן, כעת הקבלן מכר/השכיר את הממ״ק הקומתי הסמוך מאוד לדירה שלנו לעורך דין שפתח משרד בממ״ק האם אנו יכולים לתבוע את הקבלן על ירידה באיכות החיים ואולי גם ירידת ערך הדירה בעתיד, תודה. | |
|
|
|
| 23/8/2021 15:21 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 15:21:01 |
| | תבדוק מה כתוב בהסכם. יתכן וההסכם מאפשר לו. המועצה לא מטפלת בנושא והם יפנו אותך לעו"ד. | |
|
|
|
| 24/8/2021 15:33 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 15:33:47 |
| | לדעתי, ממ"ק אמור להיות פתוח כל הזמן. משרד נעול לפעמים. ועד הבית יכול להתלונן בנושא לפיקוד העורף. | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:47:53 |
| שלום רב ליאור,
בעניין זה פנה אל עו"ד המתמחה בתחום דיני הנזיקין. | |
|
|
|
| 23/8/2021 16:33 |
א |
 | | מחבר: | א (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 16:33:55 |
| בעקבות ההנחיות החדשות ביטלתי הארוע יום הולדת לילד היות ולא ניתן לבקש מכל ילד לעשות בדיקת קורונה(בגלל הנחיות חדשות). רציתי לשאול האם אני מחוייבת לפי החוק לשלם דמי בטול ומה הסכום שעלי לשלם. הדבר לא נקבע מראש.
עלות הארוע היא 2000 שח ובעל הארוע דורש 450 שח. | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:34:45 |
| שלום רב גברת,
בפנייתך את מציינת כי:
"...הדבר לא נקבע מראש.
עלות הארוע היא 2000 שח ובעל הארוע דורש 450 שח..."- אם כן, מכח מה בית העסק דורש דמי ביטול בסך של 450 ש"ח?
ככל שלא קיים הסכם בניכם, פני אל בית העסק בכתב, תוך פירוט תלונתך ודרישתך לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 23/8/2021 15:12 |
גלית |
 | | מחבר: | גלית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 15:12:08 |
| שלום
אני הזמנתי ב1.8 בריכה דרך אתר באינטרנט.
ב9.8 התכתבתי איתם באטמן עסקי ואמרו לי שהבריכה מתואמת למשלוח ב15.8.
ב15.8 לא הגיעה הבריכה ואף אחד לא הודיע לי מה קורה. התקשרתי למספר של חברת המשלוחים והם אמרו שהספק משך את ההזמנה.
ב16.8 שוב התכתבתי עם האש העסקי ואמרו לי שהסיבה שהבריכה לא נשלחה היא שהייתה בעיה בחברת משלוחים אחר כך שינו גרסה ואמרו שהבריכה לא במלאי. אח"כ תיקנו את ההודעה ואמרו שהבריכה משויכת על שמי ושמעבירים את ההזמנה לחברת משלוח לתיאום מחדש. הבטחו שיהיה בסדר.
תאמתי מחדש ל22.8 משלוח.
ב22.8 שום דבר לא הגיעה ואף אחד לא יוצר קשר. התקשרתי לחברת משלוחים והם שוב אומרים לי שמשכתו את המשלוח.
התקשרנו למוקד שירות של החברה ב23.8 בעלי דיבר עם מנהלת הלקוחות של החברה. הפעם היא אמרה שהבריכה שלנו נפלה מהמלגזה ונהרסה. היינו בשוק מהתושבות )הכל מוקלט(. הציעה לנו כפיצוי בריכה קטנה יותר באותו המחיר!!!
מה אפשר לעשות במצב כזה? כרגע לא ביטלנו את ההזמנה כי אנחנו לא יודעים באיזה פרוצדורה לנקוט כנגד השירות המזעזע שקיבלנו והזמן ששרפנו על זה? | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:25:28 |
| שלום רב גלית,
האם נקבע מועד לאספקת המוצר?
מהי דרישתך?
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעיה על מועד אספקת המוצר, כאשר הסעד בגין ההטעיה הינו ביטול עסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן.
| |
|
|
|
| 23/8/2021 14:42 |
ליאור |
 | | מחבר: | ליאור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 14:42:06 |
| | שלום רב, קנינו דירה לפני 4 שנים מקבלן, כעת הקבלן מכר/השכיר את הממ״ק הקומתי הסמוך מאוד לדירה שלנו לעורך דין שפתח משרד בממ״ק האם אנו יכולים לתבוע את הקבלן על ירידה באיכות החיים ואולי גם ירידת ערך הדירה בעתיד, תודה. | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:22 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:22:25 |
| שלום רב ליאור,
בעניין זה פנה אל עו"ד המתמחה בתחום דיני הנזיקין.
| |
|
|
|
| 23/8/2021 10:41 |
בן מנדלסון |
 | | מחבר: | בן מנדלסון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 10:41:09 |
| הזמנו תנור משולב ומכונת כביסה של Samsung מהקונטיינר. לאחר כשעה התקשרו ואמרו שאין את מכונת הכביסה במלאי למרות שהעסקה התבצעה טלפונית ונאמר לי שהיא נמצאת. במקום המכונה שהזמנו הוצע לי מכונת כביסה BOSCH שלפי תיאור המוכר בטלפון הוצגה כטובה יותר איכותית יותר ויקרה יותר. ואכן באתר שלהם היא עולה כ400 שח יותר. מציין כי לא הוצג באתר היכן מיוצרת המכונה מאחר ויש הבדלים גדולים בין ייוצר בגרמניה וייצור בפולין. בנוסף גם בחשבונית או כל מסמך אחר שקיבלתי מהחברה לא צויין נותן שירות האחריות. באתר נרשם ש ADS נותן האחריות אך לאחר הרכישה הפנו אותי לאלייהו חשמל. באותו יום שקיבלנו את מכונת הכביסה הגיע טכנאי והתקין אותה לפני בקשת המוכר על מנת שהאחריות תכנס לתוקף.
כבר בכביסה הראשונה המכונה דפקה לעיתים באופן ממש חזק שגרם לנו להבין שהיא הגיעה פגומה.
לאחר כ 3 כביסות הבנו שזה לא פעולה תקינה של המכונה התקשרנו לשירות של הקונטיינר. משם הם פנו לאלייהו חשמל שיגיעו לבדוק ולתקן את המכונה. הגיעה טכנאי לאחר כמה ימים שבדק את המוכנה בכך שפירק את המכסה העליון הסתכל פנימה נענעה את תוף המכונה וקבע שהיא תקינה. בנוסף הפעיל על סחיטה כאשר המכונה ריקה וקבע מכך שהיא תקינה. ברשותי מספר סרטונים מכמה וכמה כביסות שונות שמראים את המכונה דופקת בכמה משלבי הכביסה.
מאחר ולא הייתי מרוצה מהשירות התקשרתי לחברת הקונטיינר בבקשה שיעזרו לי לטפל בבעיה במוצר שנרכש דרכם. במשך יותר משבוע אני מקבל את אותה תשובה "דיברתי איתם והם אמרו שיתקשרו אליך לקבוע טכנאי." אך אף אחד לא התקשר. במשך כל יום בשבוע האחרון התקשרתי לדנה מהקונטיינר ואמרתי שלא יוצרים איתי קשר בנוסף גם ביקשתי לבטל את העסקה כתשובה מבית העסק נאמר לי שאני לא יכול לעשות את זה מאחר והמכונה היא משומשת ושאם אני רוצה לעשות את זה אני צריך לדבר עם אלייהו שיווק חשמל. היום ה22.8.21 התקשרתי שוב לדנה היא צלצלה לאלייהו שיווק חשמל ונאמר לה שקבעו לי טכנאי להיום למרות שאני אינני מודע לזה ולא יצרו איתי קשר. כתשובה מבי העסק נאמר לי לחכות שיחזרו אליי שוב. שוב ביקשתי לבטל את העסקה אך שוב נאמר לי שהמכונה ממשומשת ונעשה בה שימוש ולא ניתן לעשות את זה ושאני צריך לדבר עם אלייהו שיווק חשמל שאני מזכיר שמעולם לי הוזכרו כנותן האחריות ובאתר החברה רשום שנותן השירות הוא ADS.
בהמשך התקשרתי בעצמי לשירות של אלייהו שיווק חשמל דרך אחד המספרים שראיתי כשהתקשרו אליי להתקנת המכונה. אני חושב שדיברתי עם אורלי, שוב הסברתי את הבעיה ובנוסף ביקשתי לבטל את העסקה, לא קיבלתי התייחסות לזה ונאמר לי מהנציגה שהיא לא מעודכנת במקרה ושאמין רגע. לאחר כמה דקות חזרה אלי הנציגה ואמרה שיחזרו אליי בעוד כ 15 דקות.
לאחר כארבעים דקות ניסיתי להתקשר שוב למספר ולבקשל שוב שירות מאחר ולא חזרו אליי. הגעתי לפקס כאשר מקודם ענתה לי אורלי.
אינני מועניין בשירות או תיקון המכונה אני ביקשתי מעל לשבוע לבטל את העסקה מאחר וקיבלתי מוצר שלא תואם לפרטיו בטלפון ובאתר בית העסק ולא קיבלתי שירות ותיקון בזמן סביר וכנראה גם לא אקבל בהמשך. | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:16 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:16:54 |
| שלום רב בן,
האם יצרתם קשר עם החברה טלפונית בעקבות פרסום של החברה?
האם קיבלתם תעודת אחריות על המוצר? אם כן, האם בוצעה פניה בכתב אל היבואן/יצרן?
בכל מקרה וככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, אנא הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
| 17/8/2021 00:30 |
יבגני |
 | | מחבר: | יבגני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/08/2021 | | שעה: | 00:30:51 |
| שלום רב!
בבעלותי רכב שעדיין תחת אחריות יבואן.
טיפול ראשון עבר במוסך מורשה, 2 טיפולים לאחר מכן בוצעו על ידי (אבי מכונאי רכב).
לפני מספר חודשים גיליתי נזילה מאזור תיבת הילוכים ופניתי לחברה - לאחר בדיקה, הודיעו שזה תקין ואין שום בעיה, קיבלתי גם סיכום טיפול.בפועל הם פשוט ניקו את איזור הנזילה.
לאחרונה שוב הופיעה נזילה מאותו מקום, בפניה לחברה דרשו היסטוריית טיפולים שכמובן לא נמצאת אצלי כי הרכב טופל באופן פרטי. הם סירבו לטפל ברכב, עוד אפילו לפני שמישהו בדק אותו, נראה שידעו שמדובר במקרה שנופל תחת האחריות.
האם יש מה לעשות בנושא? אפשר להכריח את החברה לטפל בבעיה אפילו ללא היסטוריית טיפולים, במיוחד שאין קשר בין טיפול תקופתי לתקלה.
תודה מראש | |
|
|
|
| 17/8/2021 13:18 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/08/2021 | | שעה: | 13:18:47 |
| | תכתוב ליבואן, תקליט שיחות, תדאג למפלס נוזל תקין, ותאסוף מידע על ההתנהלות שלהם כדי שיהיה לך תיעוד בהמשך. תתייעץ גם ב- carsforum.co.il יש שם אנשים עם הרבה ניסיון בנושאי רכב. | |
|
|
|
| 19/8/2021 09:30 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/08/2021 | | שעה: | 09:30:02 |
| שלום רב יבגני,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...טיפול ראשון עבר במוסך מורשה, 2 טיפולים לאחר מכן בוצעו על ידי (אבי מכונאי רכב)...בפניה לחברה דרשו היסטוריית טיפולים שכמובן לא נמצאת אצלי כי הרכב טופל באופן פרטי. הם סירבו לטפל ברכב..."- מה מופיע בתעודת האחריות במקרה שנעשה טיפול באופן פרטי?
| |
|
|
|
| 23/8/2021 10:14 |
יבגני |
 | | מחבר: | יבגני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 10:14:32 |
| בכתב אחריות מופיע סעיף סטנדרטי על חובת טיפול במוסך מורשה יבואן. אין פירוט נוסף כלשהו. חשוב לציין כי גיר DSG של קונצרן VW ידוע בתקלות שלו והיו תביעאות רבות בארץ בנושא, האחרונה לפני שנה. כלומר זו בעיה ידועה.
האם תוכלו להמליץ עורך דין שאיתו אפשר להתעייץ?
תודה! | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:03:38 |
| שלום רב יבגני,
על מנת לברר בעניין אנא פנה אל בית העסק, בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 18/8/2021 08:21 |
רונן |
 | | מחבר: | רונן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 08:21:30 |
| שלום רב,
לפני כחודשיים רכשתי דרך אתר האינטרנט תוכנית הרזייה בעלות של 2200 שח
התוכנית מקנה ליווי והעברת תכנים, דוגמאת תפריטים, תוכניות כושר וכיוצ״ב.
ברצוני לבטל את השתתפותי ולקבל את כספי חזרה.
לציין כי בשום שלב מרגע ביצוע העיסקה לא התקבל ולא מופיעים באתר
תנאים לביטול העיסקה.
שאלתי האם ניתן לבטל את העיסקה לאלתר ולקבל את מלוא כספי חזרה?
או לחילופין בית העסק יכול לגבות חלק מהסכום בטענה שהעביר אליי תכנים?
תודה מראש
| |
|
|
|
| 19/8/2021 13:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/08/2021 | | שעה: | 13:39:41 |
| שלום רב רונן,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...תוכנית הרזייה בעלות של 2200 שח
התוכנית מקנה ליווי והעברת תכנים, דוגמאת תפריטים, תוכניות כושר וכיוצ״ב..."- האם הועברו אליך התכנים, תפריטים, תוכניות?
מתי התחלת לקבל את השירות? | |
|
|
|
| 24/8/2021 09:04 |
רונן |
 | | מחבר: | רונן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/08/2021 | | שעה: | 09:04:10 |
| שלום רב,
בהמשך לשאלתכם, קיבלתי חלק מהתכנים מיד אחרי ביצוע העיסקה
13/06/21, לציין כי הייתי אמור לקבל ליווי ומסיבותיי לא יכולתי.
ואף הודעתי על כך.בנוסף באתר מופיע שאם לא היו תוצאות תוך מספר חודשים יוחזר מלוא הכסף בחזרה.
בפנייה לחברה הוצע לי על ידם לקבל החזר של 700 שח כרצון טוב.
אודה לתשובתכם
| |
|
|
|
| 26/8/2021 15:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 15:56:46 |
| שלום רב רונן,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...בנוסף באתר מופיע שאם לא היו תוצאות תוך מספר חודשים יוחזר מלוא הכסף בחזרה..."- על מנת לברר בעניין אנא פנה אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
|