| 30/8/2021 10:05 |
נועה |
 | | מחבר: | נועה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/08/2021 | | שעה: | 10:05:11 |
| שלום,
האם קיימת חובה להצגת מחיר לק"ג באתרים של בעלי חיים?
כלומר נניח ומציגים שמחיר של שק 12 ק"ד הוא X, האם יש צורך להציג גם מחיר לק"ג - X/12?
תודה מראש. | |
|
|
|
| 1/9/2021 16:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 16:53:35 |
| שלום רב נועה,
האם יש לך העתק מהצילום?
ככל שלא בוצעה רכישה ובהנחה שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך, באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן, על מנת שתיתן את דעתה בעניין, להלן הקישור לאתר:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 5/9/2021 21:27 |
נועה |
 | | מחבר: | נועה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 21:27:57 |
| חג שמח!
השאלה היא עקרונית יותר.
האם חנות מקוונת מחוייבת בהצגת גם מחיר לק"ג או שמספיק מחיר השק? | |
|
|
|
| 4/9/2021 10:23 |
ישראל |
 | | מחבר: | ישראל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/09/2021 | | שעה: | 10:23:41 |
| לפני כמה ימים חידשתי את תקופת הביטוח של שלושה מכשירי חשמל בביתי לחמש שנים ב"פלרום", מ"קבוצת פל", נותנת השירות של "אלקטרה".
בקבלה ששלחו אליי מופיע שאני משלם 2940 ש"ח ב-36 תשלומים. 80 ש"ח כל תשלום.
בביטוח הקודם שילמתי 1400 ש"ח לתקופה קצרה יותר.
2940 זה מחיר גבוה מדי בשבילי, לכן יום אחרי שביצעתי את העסקה פניתי ל"פל" כדי לבטל את הביטוח וגם שלחתי פקס.
הם אמרו שהתהליך יימשך 14 ימי עסקים.
אם אחרי 14 ימים העסקה לא תבוטל מה אפשר לעשות?
אתם יכולים להמליץ על מכתב באתר שלכם שכדאי לשלוח אליהם?
| |
|
|
|
| 5/9/2021 15:36 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 15:36:14 |
| שלום רב ישראל,
כיצד בוצעה העסקה-במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקת רוכלות(נציג החברה שהגיע לבית הצרכן ביוזמתו)?
מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
מתי הודעת על ביטול העסקה(תאריך שליחת הפקס)?
במידה שנשלחה הודעת ביטול בתוך 14 ימים מביצוע העסקה באפשרותך להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
| 5/9/2021 15:49 |
ישראל |
 | | מחבר: | ישראל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 15:49:42 |
| העסקה בוצעה בטלפון בתאריך 1/9. הודעתי על ביטול העסקה בפקס ובעל פה יום אחרי.
אחרי כמה ימים שלחתי עוד פקס והם טוענים שלא התקבל פקס.
הם אמרו שזה ייקח 14 ימי עסקים.
אני חושש שהם ימשיכו לחייב אותי אחרי 14 ימים. | |
|
|
|
| 5/9/2021 15:59 |
מיקי |
 | | מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 15:59:28 |
| 1. אני לא קשור למועצה.
2. אם הארכת את הביטוח בטלפון ויום אחרי זה הודעת שאתה מבטל, אז תוך 14 יום הם חייבים לבטל את החיובים למעט 100 ש"ח דמי ביטול, ולשלוח לך אישור על ביטול החיובים. אני לא יודע מה אמרו לך כשהארכת את הביטוח, אבל אם לא הסבירו על העלאת דמי הביטוח, אזי אפשר לדרוש שגם לא יגבו את דמי הביטול, כי זו הטעיה.
3. שים לב שפורמלית, "פל" ו"פלרום" הן חברות שונות. כדי שלא יהיו בעיות, כדאי לוודא שאת הודעת הביטול שלחת לגוף הנכון, כלומר למי שעשית מולו את הביטוח. וכדאי לשלוח את הודעת הביטול גם בכתב, כדי שבמקרה שלא יבטלו תוכל לתבוע גם פיצוי לדוגמה. | |
|
|
|
| 5/9/2021 16:21 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 16:21:43 |
| שלום רב ישראל,
האם במכתבך אל החברה (באמצעות פקס) יש אישור שנשלח? אם כן, באפשרותך להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. במידה שלא קיבלת אישור שהפקס נשלח, באפשרותך לאתר את כתובת החברה או דוא"ל שלה ולשלוח מכתב לחברה בו תפרט את כל השתלשלות העניינים.
במידה שתתקל בבעיה, הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
| 4/9/2021 05:31 |
הרצל |
 | | מחבר: | הרצל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/09/2021 | | שעה: | 05:31:40 |
| | זמן רב שבאזור מגוריי יש הפסקות חשמל של שנייה וצריך לכייל את המכשירים בבית שלא לדבר על עבודה במחשב שנמחקת והסיכון בנזק שעלול להגרם למכשירים אלקטרוניים רבים. המפריע כאן הוא התדירות. זה קורה כמעט כל יום כבר חודשים רבים. הגשתי עשרות תלונות לחברת חשמל והם לא פתרו את הבעיה. הגשתי תלונה לרשות החשמל וגם מהם אין עדיין פתרון. ברור על פי החוק שאין זאת הספקת חשמל סבירה ותקינה שזכותי לקבל כצרכן. מה לעשות? | |
|
|
|
| 5/9/2021 15:21 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 15:21:29 |
| שלום רב הרצל,
באפשרותך לפנות אל נציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.mevaker.gov.il/he/Ombudsman/Pages/default.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1 | |
|
|
|
| 2/9/2021 15:29 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 15:29:00 |
| כבר פעמיים אחרי שהזמנתי מיכלי סודה מתמי4 וקבעו לי מועד משלוח- השליח פשוט לא מגיע ולא יצרו עימי קשר.
בפעם הראשונה נאמר לי כי יצרו קשר ולא היה מענה טלפוני אז השליח לא הגיע (אחרי ויכוחים הנציגה הקריאה לי מספר לא תקין ועדכנו את המספר הנכון).
הפעם נקבע שליח ל31.8 ועד היום לא הגיע ולא יצרו קשר. בשיחה עימם הם שוב טוענים כי לא היה מענה בטלפון- דבר לא נכון.
האם חוק הטכנאי תקף למקרה כזה? הם רמזו שאם אני רוצה אני יכולה לתבוע.
| |
|
|
|
| 5/9/2021 12:43 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 12:43:02 |
| שלום רב קרן,
האם קבעו עמך טווח שעות להגעת המשלוח? אם כן, מהם השעות?
| |
|
|
|
| 31/8/2021 16:32 |
אליהו |
 | | מחבר: | אליהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/08/2021 | | שעה: | 16:32:55 |
| שלום וברכה , האם איחור או אי הגעה של משלוח שנקבע נכנס לתוך קטגוריית "אי הגעת תכנאי - שירות "?
עשיתי קניות באינטרנט באחת הרשתות , קבעתי יום לפני כן שזמן ההגעה יהיה בין 12-16 , קבלתי הודעה ב12:20 שצפוי עיקוב במשלוח של כשעתיים (כנראה אחרי 16) .
האם אני זכאי לפיצויים כל שהם על ידם שהם לא הגיעו בזמן ? (שלא נדבר על זה שלא יכולתי לצאת מהבית)
תודה רבה | |
|
|
|
| 5/9/2021 12:24 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 12:24:18 |
| שלום רב אליהו,
אנא ראה מטה את המענה שניתן לך בעניין. | |
|
|
|
| 3/9/2021 20:32 |
פבל |
 | | מחבר: | פבל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/09/2021 | | שעה: | 20:32:05 |
| אהלן,
האם מאגר " אל תתקשר אלי " פעיל ?
ואם כן איך אפשר להזין פרטים?
תודה מראש, וחג שמח. | |
|
|
|
| 5/9/2021 12:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 12:14:52 |
| שלום רב פבל,
תיקון 61 בחוק חוק הגנת הצרכן, התקבל ביום ה-23.11.20 , ז' בכסלו התשפ"א.
ועל פי סעיף 7 לתיקון 61 נקבע סעיף התחולה ובו צוין כי:
"...7 .תחילתם של סעיפים ... 18 חודשים מיום פרסומו של חוק זה"
מכאן שהחוק טרם נכנס לתוקף.
| |
|
|
|
| 3/9/2021 12:32 |
ניצן |
 | | מחבר: | ניצן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/09/2021 | | שעה: | 12:32:34 |
| נתקלתי במחיר מבצע עבור מוצר שעומד לפוג תוקפו בעוד כשבוע וחצי ובעוד חודש כשאר בד"כ מוצר מסוג זה עמיד לשנה ויותר ומיועד לצריכת ילדים. לא היה שלט שזו הסיבה למבצע. האם זה תקין?
| |
|
|
|
| 5/9/2021 11:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 11:33:32 |
| שלום רב ניצן,
האם המוצר נרכש?
האם לא עיינת בתאריך תוקפו של המוצר?
ככל שלא בוצעה העסקה, פנה אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן על מנת שתיתן את דעתה בעניין, להלן הקישור לאתר הרשות:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 23/8/2021 10:56 |
אוריאל |
 | | מחבר: | אוריאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 10:56:06 |
| פניתי אליכם ב6.8.21 עדיין לא קיבלתי מענה או תגובה
להלן המקרה: פניה מספר 786482
רכשתי קומקום מורפי ריצ'רדס ממחסני חשמל מדגם SCHOT43986 בעלות של 239 ש"ח.
אני חייב לציין שקניתי אותו כי רציתי מוצר טוב שיחמם מהר את המים ויעבוד טוב. כי יש קומקומים גם ב60 ש"ח.
כעבור 4 חודשים נוצרה בו תקלה מפחידה. המים רותחים בלי סוף וכפתור הרתיחה אינו קופץ. מעבר לעניין שהקומקום מקולקל, זו תקלה שיכולה לגרום לשריפה חלילה.
בתאריך 30.6.21 פניתי למחסני חשמל והם אמרו לי להשאיר את הקומקום שחברת "שריג" יאספו אותו ויתקנו ויחזירו. הם מתחיבים ל30 יום.
התקשרתי לערן אחראי פניות הציבור בחברת שריג והסברתי לו את מהות התקלה ואת העניין שהקומקום הזה עלה 240 ש"ח. זה לא קומקום פשוט אז שיקחו אחריות ויאשרו החלפה מידית.
הוא סירב, ולא עזרו כל הבקשות וההסברים שלי אליו. קשוח עד הסוף. הוא התחייב גם ל30 יום.
בלית ברירה השארתי אותו שם בתאריך 30.6.21 ורכשתי קומקום נוסף לבית.
עד היום (6.8.21) עברו יותר מ30 יום. והקומקום עוד לא חזר מהתיקון.
הייתי היום (6.8.21) במחסני חשמל והנציג אמר לי שהקומקום אולי יגיע בשבוע הבא.
קניתי כבר חדש. אינני צריך אותו.
אני מעוניין בפיצוי כספי על עוגמת הנפש ועל אי התחייבותם בהסכם.
ויותר חשוב, שמישהו יקח אחריות בהתנהלות המבישה שלהם. אנחנו הצרכנים מפרנסים אותם. הם לא עושים לנו טובה. אז אם הם יודעים לקחת כ"כ הרבה כסף על קומקום כזה, שידעו לקחת גם אחריות.
מצרף אישור קבלת מוצר לתיקון וחתימה של הנציג על כך שלא הגיע עד היום, ממחסני חשמל
תודה, אוריאל צדוק | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:20:46 |
| שלום רב אוריאל,
פנייתך הועברה למטפל בתחום.
| |
|
|
|
| 3/9/2021 12:01 |
אוריאל |
 | | מחבר: | אוריאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/09/2021 | | שעה: | 12:01:56 |
| כמה זמן הפניה בבירור עם בית העסק?
הפניה נפתחה ב6.8.21 ועד עכשיו כתוב שזה בבירור | |
|
|
|
| 5/9/2021 11:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 11:19:30 |
| שלום רב אריאל,
ביום 23.8.21 נשלח מכתב ראשון לבית העסק.
אבקש להתאזר בסבלנות .
| |
|
|
|
| 3/9/2021 01:50 |
יעל |
 | | מחבר: | יעל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/09/2021 | | שעה: | 01:50:13 |
| שלום וברכה ,
עשינו הזמנה דרך האתר של רמי לוי , נקבע שעה והם היו אמורים להיגע עד 22:00 ולא הגיעו (השעה עכשיו היא 1 בלילה ביום שאחרי)
שבוע שעבר אותו סיפור. ב23:30 התייאשנו והלכנו לישון כי חשבנו שכבר לא יגיעו. מתישהו הם השאירו את המשלוח ובבוקר מצאנו ערמה של מצרכים מחוץ לדלת כולל עוף וחלב.
הקטע הוא שהתקשרתי הערב וב21:10 התקשרו לנהג לברר והוא אמר שתוך חצי שעה עד ארבעים דקות הוא אצלי.
מה שכמובן לא קרה
אני ערה סתם. רק כדי שלא יהיה בל תשחית על החלב והגבינה וכו כי מפחדת ששוב ישאירו לי דברים מחוץ לדלת.
האם יש פה עילה לפיצויים על איחור הגעת משלוח קניות?
האם איחור או אי הגעה של משלוח הוא בגדר של "אי הגעת תכנאי - שירות"
האם אני זכאית לפיצויים על ידם שהם לא הגיעו בזמן ?
(יתרה מזו שאנחנו משלמים על המשלוח הזה 30 ש"ח)
תודה יעל. | |
|
|
|
| 5/9/2021 11:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 11:09:46 |
| שלום רב יעל,
מה טווח שעות הביקור שקבעו עמכם?
עקרונית, סעיף 18א(ג), המכונה "חוק הטכנאים" קובע פיצויים ללא הוכחת נזק באיחור מעל שעתיים מהשעה שתואמה, למידע רחב בעניין ראה באתרנו בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/technical_issue
בכל מקרה ועל מנת לברר בעניין, אנא פני אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך ולאחריו ככל שתתקלי בבעיה הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 2/9/2021 14:58 |
קרן לוי |
 | | מחבר: | קרן לוי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 14:58:33 |
| | היה אצלי טכנאי מחברת מיזוג, ביקשתי מהחברה שיוציאו סיכום ביקור עם הממצאים כי אני צריכה להגיש זאת לביטוח דירה אבל החברה מסרבת, טוענת שהם לא מוציאים סיכומים. מה עושים עם זה? | |
|
|
|
| 5/9/2021 10:30 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 10:30:28 |
| שלום רב קרן,
בפנייתך את מציינת כי:
"היה אצלי טכנאי מחברת מיזוג, ..."- לשם מה הגיע הטכנאי- האם המוצר נפגם? מתי נרכש המוצר(תאריך)? | |
|
|
|
| 2/9/2021 09:43 |
דניאל |
 | | מחבר: | דניאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 09:43:17 |
| שלום רב , רכבתי גור כלב לילדיו ואחרי 24 שעות הבנתי שהוא לא מתאים. אני מעונין לבטל את העסקה והחזיר את הגור אבל בעל הכלביה לא מוכן מלקבל את הגור בחזרה ולא מוכן להשיב לי את כספי. מה החוק אומר?
| |
|
|
|
| 2/9/2021 11:07 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 11:07:49 |
| | חוק הגנת הצרכן קובע שאסור לבעל העסק (ולא ברור אם מדובר בעסק או עמותה, למשל) להטעות אותך וצריך להיות שלט בעסק בנוגע להחזרה. זה לא נראה מקרה פשוט ואין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 5/9/2021 09:49 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 09:49:42 |
| שלום רב דניאל,
עקרונית, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) לא חלות על המקרה המתואר, ועל כן, לא תקום לך זכות לבטל את העסקה.
עם זאת, וככל שקיים הסכם בניכם עליך לעיין בו על מנת לברר מה סוכם בניכם.
במידה שאין הסכם בניכם באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב ולאחריו לשקול תביעה על מנת שבית המשפט יכריע בעניין.
| |
|
|
|
| 31/8/2021 16:32 |
אליהו |
 | | מחבר: | אליהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/08/2021 | | שעה: | 16:32:05 |
| שלום וברכה , האם איחור או אי הגעה של משלוח שנקבע נכנס לתוך קטגוריית "אי הגעת תכנאי - שירות "?
עשיתי קניות באינטרנט באחת הרשתות , קבעתי יום לפני כן שזמן ההגעה יהיה בין 12-16 , קבלתי הודעה ב12:20 שצפוי עיקוב במשלוח של כשעתיים (כנראה אחרי 16) .
האם אני זכאי לפיצויים כל שהם על ידם שהם לא הגיעו בזמן ? (שלא נדבר על זה שלא יכולתי לצאת מהבית)
תודה רבה | |
|
|
|
| 31/8/2021 22:52 |
אליהו |
 | | מחבר: | אליהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/08/2021 | | שעה: | 22:52:47 |
| שכחתי לציין שהם הגיעו ב17:30 , שזה שעה וחצי אחרי קביעת הזמן .
תודה . | |
|
|
|
| 5/9/2021 09:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 09:34:11 |
| שלום רב אליהו,
אם כך באפשרותך לדרוש 600 ש"ח, למידע רחב בעניין ראה סעיף 18א(ג) בחוק הגנת הצרכן, המכונה "חוק הטכנאים" הקובע פיצויים ללא הוכחת נזק באיחור מעל שעתיים מהשעה שתואמה, למידע רחב בעניין ראה באתרנו בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/technical_issue
| |
|
|
|
| 18/8/2021 08:45 |
אורטל |
 | | מחבר: | אורטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 08:45:44 |
| שלום רב
רכשתי מחברה ישראלי מוצר בשווי של 1000 ש"ח
המוצר הגיע לחנות ממנה צריך תאסוף את החבילה בתאריך ה29.7 יון ה'.
ביום שבת החנות נשרפה כליל עם כל התכולה שבה, מכאן מתחילה הבעיה, השולח לא מוכן להשיב לי את כספי ושולח אותי לשבור את הראש עם בעל החנות, שגם הוא טוען שזאת לא בעיה שלו אלא השולח צריך להשיב לי את כספי כי העסק שלו נשרף.
המשלוח עבר דרך חברת שילוח ישירות ככה שאפילו דואר ישראל לא יכול לסייע לי.חברת השילוח דיווחה על אובדן חבילה וכתבו לי שהחברה צריכה להשיב לי את כספי בחזרה, אך הם לא מעוניינים ביטלתי את ההורדות של האשראי והחברה כותבת לי שזאת עבירה פלילית והם יאלצו לפנות למחלקה המשפטית שלהם...מה אני עושה במצב כזה? על מי האחריות? | |
|
|
|
| 19/8/2021 14:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/08/2021 | | שעה: | 14:47:02 |
| שלום רב אורטל,
מה המוצר שנרכש?
למי שילמת את הכסף עבור המוצר?
בפנייתך את מציינת כי:
"...המוצר הגיע לחנות ממנה צריך תאסוף את החבילה..."- האם החנות שממנה היית אמורה לבצע איסוף המוצר, קשורה לחברה שביצעת מולה את העסקה?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק ממנו נרכש המוצר?
| |
|
|
|
| 19/8/2021 19:44 |
אורטל |
 | | מחבר: | אורטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/08/2021 | | שעה: | 19:44:25 |
| היי
רכשתי שואב חלונות רובוטי
והחברה היא חברה ישראלית בשם ביוטי זון ישראל.
לא, החברה ממנה רכשתי את המוצר לא קשורה לחברה ממנה הייתי אמורה לאסוף את המוצר, זאת חנות כלי בית שיש בה סניף דואר לאיסופים.
אני מאותו היום בהתכתבויות מול החברה ממנה רכשתי והם מסרבים להשיב לי את כספי גם כשחברת השילוח ציינה את המשלוח שלי כאובדן ואני אמורה לקבל זיכוי כספי.
הם שולחים אותי להתמודד מול בעל החנות שטוען שאין קשר אליו בכלל. אני ביטלתי את ההורדות אשראי והם ענו לי שזאת עבירה פלילית והם יעשו למחלקה המשפטית שלהם. מה אני יכולה לעשות? | |
|
|
|
| 23/8/2021 17:12 |
אורטל |
 | |
|
| 23/8/2021 17:12 |
אורטל |
 | |
|
| 26/8/2021 14:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 14:06:10 |
| שלום רב אורטל,
ככל שהעסקה כולה בוצעה מול החברה ממנה נרכש המוצר, באפשרותך לבצע פניה בכתב לשתי החברות (במכתב אחד) ותצייני העתק למועצה הישראלית לצרכנות, לאחריו הגישי תלונה באתרנו (תצייני את פרטי החברה עמה בוצעה הרכישה). | |
|
|
|
| 2/9/2021 10:37 |
אורטל |
 | | מחבר: | אורטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 10:37:45 |
| הבעיה שאין לי מייל של החברה שהמקום שלה נשרף אין שום פרטים
לא טלפון, לא פקס, לא מייל.
האם התכוונת לחברת השילוח גם? | |
|
|
|
| 5/9/2021 09:23 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 09:23:52 |
| שלום רב אורטל,
אם כך, פני אל החברה מולה בוצעה העסקה, ולאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 2/9/2021 09:10 |
אומרי |
 | | מחבר: | אומרי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 09:10:14 |
| שאלה מאוד ספציפית, אבל העסק שקניתי ממנו סמארטפון באוגוסט 2021, מכר לי פלאפון שששייך לשוק המקסיקני.
כדי שהוא יצליח לקבל עדכוני תוכנה פה בישראל, כמו דגמים זהים ששייכים לישראל, צריך לצרוב לו משהו במעבדה של יבואן רשמי (סאני). לדעתי זה מסיר אחריות.
בעל העסק התחייב בפניי שהמכשיר יקבל עדכונים, ובפועל בדקתי מול יבואן רשמי ואמרו שהוא לא יקבל ללא הצריבה שעולה כסף.
האם אני זכאי להחזר כסף מהחנות? (על כמה שתעלה הצריבה)
האם פרסום של שם החנות על זה שהם הבטיחו משהו שלא מתקיים- זה לשון הרע?
המכשיר נקנה באוגוסט, בסכום של כ 1500 שח, הקבלה כמובן נשמרה והמכשיר בשימוש. | |
|
|
|
| 5/9/2021 09:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 09:06:38 |
| שלום רב אומרי,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...האם אני זכאי להחזר כסף מהחנות? (על כמה שתעלה הצריבה)..."- עליך לברר מול בית העסק ממנו נרכש המוצר, מה גם שיהיה עליך לברר אם פעולה זו עלולה למנוע ממך את האחריות שניתנת לך למשך שנה אחת, בחינם על ידי היבואן/יצרן כמתחייב בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה).
לעניין שאלתך בעניין:"... האם פרסום של שם החנות על זה שהם הבטיחו משהו שלא מתקיים- זה לשון הרע?..."- עליך להתייעץ מול עו"ד המתמחה בדיני לשון הרע.
| |
|
|
|
| 1/9/2021 13:11 |
קים |
 | | מחבר: | קים (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 13:11:01 |
| נרשמתי לקורס אונליין חודש לפני מועד ההתחלה ושילמתי 2000 שח מקדמה. לא קיבלתי קבלה על התשלום למרות שביקשתי כמה פעמים ונעניתי שמטפלים בזה. לא הגיע חוזה התקשרות משום סוג שהוא וגם לא מייל או הודעת sms עם פרטי העסקה ומועדי השיעורים.
ביקשתי לבטל את העסקה ונאמר לי לא ניתן לבטל קורס ולקבל החזר כספי. האם זה נכון?
תודה מראש. | |
|
|
|
| 1/9/2021 13:52 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 13:52:15 |
| | קיבלת במקרה שם משתמש וסיסמה ונכנסת למערכת הקורס? | |
|
|
|
| 5/9/2021 08:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 08:46:44 |
| שלום רב קים,
מתי בוצעה העסקה(תאריך)? מתי מועד קבלת השירות(תאריך)?
מתי ביקשת לבטל את העסקה(תאריך)?
עקרונית, בעסקת מכר מרחוק קמה לצרכן זכות חרטה(סעיף 14ג(ג) בחוק הגנת הצרכן), בשירות- בתוך 14 ימים מביצוע העסקה או מקבלת טופס גילוי נאות, המאוחר מבניהם כדלקמן:
בעסקה מתמשכת- קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה בין אם השירות הוחל בנתינתו ובין אם לאו.
בעסקה שאינה מתמשכת- על הצרכן לבטל את העסקה שני ימים שאינם ימי מנוחה לפני קבלת השירות.
בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם.
מכאן, וככל שטרם קיבלת טופס גילוי נאות כמתחייב בעסקת מכר מרחוק, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך ולאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 23/7/2021 15:43 |
נלי |
 | | מחבר: | נלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/07/2021 | | שעה: | 15:43:01 |
| שלום, רכשנו כרטיסי טיסה בחברת אל על הלוך חזור לוינה לטיול של כשלושה שבועות. 3 ימים לפני מועד היציאה לוינה קיבלנו הודעה על כך שהטיסה חזרה הוקדמה בארבעה ימים. על מנת שהטיול לא יפגע נאלצנו לבטל את כרטיסי הטיסה ולקנות כרטיסים בחברת תעופה אחרת בסכום גבוה משמעותית, בנוסף הפסדנו עלויות לינה עליהן לא ניתן לקבל החזר. האם מעבר להחזר עלות הכרטיסים אנו זכאים לפיצוי מאל על? הביטול מתייחס לאוגוסט 2021, אוסטריה נחשבת מדינה ירוקה..
תודה רבה
| |
|
|
|
| 25/7/2021 16:22 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/07/2021 | | שעה: | 16:22:03 |
| שלום רב נלי,
עקרונית, סעיף 8 בחוק שירותי תעופה(פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012 קובע כי:
" 8. (א) נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר מחמש שעות ולא יותר משמונה שעות, וקיבל הודעה על כך ממפעיל הטיסה, מהמארגן או מנותן שירות סוכנות הנסיעות פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה, יהיה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו."
| |
|
|
|
| 14/8/2021 10:37 |
נלי |
 | | מחבר: | נלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/08/2021 | | שעה: | 10:37:36 |
| הודעה על ביטול הטיסה התקבלה אומנם 14 יום לפני מועד החזרה שבוטלה אך 48 שעות לפני טיסת ההלוך. הכרטיס היה הלוך חזור וחברת התעופה לא איפשרה לבטל
רק את חלק החזור האם מצב זה לא משנה את הזכאות לפיצוי?
תודה רבה | |
|
|
|
| 15/8/2021 09:41 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/08/2021 | | שעה: | 09:41:22 |
| שלום רב נלי,
האם ידוע לך מה הסיבה להקדמת הטיסה?
סעיף 8(ב) בחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),תשע"ב-2012, קובע כי:
" (ב) נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר משמונה שעות, וקיבל הודעה על כך כאמור בסעיף קטן (א), יהיה זכאי להטבות אלה:
(הוראת שעה – תיקון מס' 1) תש"ף-2020
(1) פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה, למעט בנסיבות כאמור בסעיף 6(ה)(1) ו-(2);
(2) השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו."
לנוחיותך מצ"ב קישור לחוק:
https://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_707.htm
לפיכך וככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, אנא הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 29/8/2021 10:40 |
נלי |
 | | מחבר: | נלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/08/2021 | | שעה: | 10:40:55 |
| תודה על המענה. לטענת חברת התעופה איננו זכאים לפיצוי כיוון שהנסיבות שהובילו לשינויים אינם בשליטת החברה - התאמות מסחריות ושינויים בלוח הטיסות בעקבות העליה בתחלואת הקורונה. בפועל אוסטריה נחשבה למדינה ירוקה במועד הטיסה וחברות תעופה אחרות המשיכו לבצע מספר טיסות ביום לוינה חרף העלייה בתחלואה בישראל. האם שיקולים כלכליים מעין אלו אכן פוטרים את החברה ממתן פיצוי במקרה של ביטול טיסת חזור 48 שעות לפני מועד ההמראה בהלוך?
תודה רבה | |
|
|
|
| 1/9/2021 10:38 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 10:38:53 |
| שלום רב נלי,
בפנייתך את מציינת כי:
"...על מנת שהטיול לא יפגע נאלצנו לבטל את כרטיסי הטיסה..."- האם העסקה בוטלה כולה או רק טיסת חזור?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק בעניין שאלתך:"...האם מעבר להחזר עלות הכרטיסים אנו זכאים לפיצוי מאל על?..."- אם כן, מה תגובת החברה?
| |
|
|
|
| 4/9/2021 13:58 |
נלי |
 | | מחבר: | נלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/09/2021 | | שעה: | 13:58:14 |
| שלום,
אל על ביטלה את טיסת החזור שהייתה אמורה להתקיים ב-12 באוגוסט 2021, יומיים לפני טיסת ההלוך שלנו והציעה לנו כחלופה להקדים את טיסת החזור בחמישה ימים (כל החלופות היו כרוכות בהקדמה של מספר ימים בטיסת החזור) מכיוון שהחלופה לא התאימה לנו ומבחינת אל על לא יכולנו לבצע רק את טיסת ההלוך (הכרטיס היה הלוך חזור) נאלצנו ברגע האחרון לרכוש כרטיסים במחיר כפול בחברת תעופה אחרת ואף הפסדנו יום טיול.
פנינו לאל על בבקשת פיצוי בכתב.
תשובתם-
"אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לכם בעקבות השינויים בלוח הטיסות לווינה.
בשל העלייה בתחלואת הקורונה ומגבלות שונות עקב נגיף הקורונה, אשר כידוע אינם בשליטתה של אל על, נאלצנו לבצע התאמות מסחריות ולערוך שינויים בלוח הטיסות תוך שהוצעה לכם בחירה בין מספר חלופות – טיסה חלופית בתאריך 8 באוגוסט 2021 או שליחת כרטיסי הטיסה להחזר.
הנסיבות שהביאו לשינוי בלוח הטיסות אינן בשליטת אל על, והן אינן מזכות בפיצוי כספי."
חשוב לציין כי בתקופת הביטול אוסטריה נחשבה למדינה ירוקה ולא היו מגבלות על טיסות בין ישראל לאוסטריה.
תודה רבה
| |
|
|
|
| 5/9/2021 08:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 08:44:04 |
| שלום רב נלי,
באפשרותך להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 31/8/2021 16:32 |
אליהו |
 | | מחבר: | אליהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/08/2021 | | שעה: | 16:32:33 |
| שלום וברכה , האם איחור או אי הגעה של משלוח שנקבע נכנס לתוך קטגוריית "אי הגעת תכנאי - שירות "?
עשיתי קניות באינטרנט באחת הרשתות , קבעתי יום לפני כן שזמן ההגעה יהיה בין 12-16 , קבלתי הודעה ב12:20 שצפוי עיקוב במשלוח של כשעתיים (כנראה אחרי 16) .
האם אני זכאי לפיצויים כל שהם על ידם שהם לא הגיעו בזמן ? (שלא נדבר על זה שלא יכולתי לצאת מהבית)
תודה רבה | |
|
|
|
| 2/9/2021 14:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 14:47:41 |
| שלום רב אליהו,
מתי המשלוח הגיע(שעה)?
| |
|
|
|
| 3/9/2021 01:44 |
אליהו |
 | | מחבר: | אליהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/09/2021 | | שעה: | 01:44:24 |
| הגיע שעה וחצי אחרי זמן שנקבע .
משמע , 17:30 .
| |
|
|
|
| 5/9/2021 08:41 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 08:41:14 |
| שלום רב אליהו,
אם כך באפשרותך לדרוש 600 ש"ח, למידע רחב בעניין ראה סעיף 18א(ג) בחוק הגנת הצרכן, המכונה "חוק הטכנאים" הקובע פיצויים ללא הוכחת נזק באיחור מעל שעתיים מהשעה שתואמה, למידע רחב בעניין ראה באתרנו בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/technical_issue
| |
|
|
|
| 4/9/2021 09:05 |
שכנה |
 | | מחבר: | שכנה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/09/2021 | | שעה: | 09:05:22 |
| | איך ניתן לטפל בשכנה אגרנית? היא שמה אוסף של חפצים ישנים מחוץ לדלת ביתה, והישטלתה גם על חדר שעוני המים והפכה אותו למחסן פרטי, כך שלא ניתן לגשת לשעוני המים. וכל זה בטענה כי היא אוגרת למטרות צדקה וגם אם זה נכון מידי פעם באים לקחת ממנה חפצים אבל מטבע הדברים יש יותר חפצים שמגיעים אליה ונצברים גם בשטחים ציבוריים. | |
|
|
|
| 4/9/2021 09:41 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/09/2021 | | שעה: | 09:41:25 |
| אם דיבורים לא עוזרים, ועד הבית צריך לפנות למפקח על רישום מקרקעין עם בקשה לצו עשה שיורה לה לפנות את החפצים. נסו שוב לדבר איתה ולהסביר שאם היא לא תפנה, תיפנו לבית המשפט וזה יעלה לה. אין לי קשר למועצה.
https://www.gov.il/he/service/condominiums-supervisor-claims | |
|
|
|
| 1/9/2021 18:15 |
אפרת |
 | | מחבר: | אפרת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 18:15:53 |
| | היי פניתי לשירות לקוחות של ביטוח רכב לקבל אישור שמחכה לו כבר מעל שבועיים ומטורטרת. חייגתי לנציגה לבקשת האישור (נציגה 10 שדיברתי איתה במהלך השבועיים). כאשר אמרה שלא ניתן כרגע ביקשתי מנהל ואמרה לי אי אפשר אני מנתקת לך וניתקה את השיחה. חייגתי שוב ונציגה אחרת גם ניתקה לי את השיחה לאחר שביקשתי מנהל. האם מותר לעשות דבר כזה??? | |
|
|
|
| 2/9/2021 10:58 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 10:58:58 |
| א. עדיף לעשות דברים גם בכתב ובמייל כי אז הכל מתועד.
ב. מי שלא נותן לך שירות, את יכולה לזרוק לכל הרוחות. שולחים ביטול עסקה במייל.
ג. תבדקי אם לך אין אחריות לנושא ובאמת אי אפשר לקבל כרגע את האישור. לכן הניתוקים.
ד. לתלונות אפשר לפנות לפניות הציבור של החברה (זה המנהל שלהם) ואם לא עוזר, למפקח על הביטוח במשרד האוצר.
ה. לנתק שיחה עם מישהו שלא מבין שאי אפשר לקבל כרגע אישור אפשר (ואני לא אומר שזה המקרה), כי הוא מבזבז זמן של העובדים ומטרטר אותם.
ו. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 2/9/2021 17:15 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 17:15:39 |
| שלום רב אפרת,
באפשרותך לפנות אל הנהלת החברה בכתב לאחריו וככל שתתקלי בבעיה, באפשרותך לפנות אל הרגולטור- המפקח על הביטוח רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, במשרד האוצר בקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/capital_market_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 1/9/2021 17:16 |
ציפי |
 | | מחבר: | ציפי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 17:16:25 |
| קניתי כירה חשמלית בחנות א.ל.מ ורק לאחר שחיברתי לחשמל כדי להבין את הוראות ההפעלה מחוברת ההוראות, ראיתי שהיא לא מתאימה לי. חזרתי לחנות להחזיר ומנהל החנות לא רוצה לבטל את העסקה לא עברו 14 ימים, בטענה שנעשה בו שימוש.
ללא חיבור לחשמל אי אפשר לדעת שהמוצר לא מתאים.
מה ניתן לעשות? | |
|
|
|
| 2/9/2021 11:11 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 11:11:56 |
| | לא הרבה מכיוון שהפעלת את המכשיר. אפשר לקבל מושג על המכשיר מהנתונים הטכניים שלו ללא הפעלתו (נתון ה-W מראה את עוצמת החום). אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 2/9/2021 17:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 17:09:09 |
| שלום רב ציפי,
עקרונית, בעסקה פרונטלית, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות לבטל את העסקה, בין היתר, במוצר חשמלי, מיום קבלת המוצר בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובלבד שהמוצר לא חובר לחשמל(המהווה שימוש במוצר).
היות שנעשה שימוש במוצר, הרי שלא תקום לצרכן זכות לבטל את העסקה מכח תקנות ביטול עסקה. | |
|
|
|
|