| 18/8/2021 12:38 |
שרית |
 | | מחבר: | שרית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 12:38:59 |
| שלום,
בחודש מאי 2020 רכשתי מיטת חבר בשווי 2500 שח מחברת שמרת הזורע. בשנה של האחריות היו אצלנו פעמיים לתיקון הקרשים שמחזיקים את המיטה ובפעם השלישית כבר בעלי תיקן כי לוקח להם המון זמן להגיע.פניתי אליהם לפני שבוע שוב כי פשוט בלתי אפשרי לישון על המיטה, אך הם ציינו שהמיטה לא באחריות ושליחת נגר ותיקון יהיו בתשלום. הקרשים לא מפסיקים להיסדק ולהישבר ושבבי עץ מתפזרים על הרצפה ועל המיטות.נוצרו עיניים שזה דבר על עץ אך לא הגיוני שהעיניים הפכו לחורים והסדקים גדלו כך שהקשרים כבר נשברו. הבן שלי רזה וגם אם היה מלא או שאדם מבוגר היה שוכב על המיטה , העץ לא אמור להיפגם כך או לעשות רעש מחריק נורא כמו שעושה כאילו המיטה עומדת להתפרק . בנוסף, מגירה אחת של מיטת החבר עקומה מיום ההתקנה והכנסתה מתחת למיטה השנייה פשוט מתישה ומסורבלת.
האם הם לא צריכים לתקן או לטפל ללא תשלום?
אשמח לתשובתכם
תודה | |
|
|
|
| 25/8/2021 19:59 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/08/2021 | | שעה: | 19:59:12 |
| שלום רב שרית,
בפנייתך את מציינת כי:
"... בשנה של האחריות היו אצלנו פעמיים לתיקון הקרשים שמחזיקים את המיטה..."- האם יש לך תיעוד של הפגמים וכן אישור על ביצוע תיקון ככל שקיים?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק, לאחר שהתיקון הראשון והשני לא צלחו?אם כן, מה היתה תגובת בית העסק? | |
|
|
|
| 9/9/2021 13:56 |
שרית |
 | | מחבר: | שרית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/09/2021 | | שעה: | 13:56:43 |
| | כן יש לי הכל מתועד. תשובת העסק שהמיטה לא באחריות ואם אני רוצה להזמין מטעמם מישהו, העלות זה 250 שח + תשלום עבור חלקים | |
|
|
|
| 12/9/2021 15:49 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 15:49:52 |
| שלום רב שרית,
אם כך באפשרותך להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 5/9/2021 11:28 |
בזוק לינוי |
 | | מחבר: | בזוק לינוי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 11:28:32 |
| | שלום רב,רכשנו שני שעוני אפל בחנות IDIGITAL , ביום שנפתחו האחד תקין והשני לא ניתן לבצע טעינה ( לא היה בשימוש כלל! ) הגענו לחנות האחמש טוען שנדרש לשלוחל בדיקת מעבדה שתתבצע בעיכוב בגלל תקופת החגים, לא היה מוכן לתת שעון חדש ולא מוכן לבצע ביטול עיסקה, לדבריו בגלל שאין צלופן על האריזה, הסברנו שכל הקופסא הוחזרה אליו בשלומתה למעט הצלפון וע"פ הידוע לנו הוא צריך להחזיר לנו כסף, האחמש התייעץ גם טלפונית עם המנהל ושניהם טענו את אותו הדבר, לא יוחזר לנו הכסף ולא ינתן שעון חדש אלא רק מעבדה, מהי לשון החוק במקרים כאלה? | |
|
|
|
| 12/9/2021 09:37 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 09:37:44 |
| שלום רב לינוי,
בהנחה שהעסקה בוצעה בחנות, הרי שתקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות חרטה, בין היתר, במוצר חשמלי או מכשיר אלקטרוני, בתוך 14 ימים מקבלתו בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובלבד שהמוצר לא חובר לחשמל(שכן הוא מעיד על שימוש במוצר), עם זאת, פתיחת האריזה כשלעצמה לא תחשב שימוש או פגימה במוצר.
לפיכך, וככל שלא בוצע שימוש במוצר, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
| 12/9/2021 10:45 |
לינוי בזוק |
 | | מחבר: | לינוי בזוק (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 10:45:20 |
| | תודה על המענה, השעון חובר למטען על מנת שנוכל להשתמש בו, כשחובר לחשמל ראינו שהוא לא נטען ועל כן לא ניתן היה לעשות בו שימוש, מה הדין במקרה כזה? הרי איך אפשר לדעת שמוצר לא תקין אם לא מחברים לחשמל? | |
|
|
|
| 12/9/2021 15:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 15:44:01 |
| שלום רב לינוי, האם קיבלת תעודת אחריות?
אם כך וככל שמדובר במוצר שנרכש בחנות וחובר לחשמל, הרי שלא תקום לצרכן זכות לבטל את העסקה מכח תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה), ראי את המענה שניתן לעיל. עם זאת, תקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעות כי על מוצר חשמלי שעלותו מעל 150 ש"ח יש שנת אחריות אחת, בחינם הניתנת על ידי היבואן/יצרן, לפיכך, באפשרותך לפנות אל היבואן/יצרן כמפורט בתעודת האחריות. | |
|
|
|
| 9/9/2021 13:24 |
נופית |
 | | מחבר: | נופית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/09/2021 | | שעה: | 13:24:27 |
| | הזמנתי מיטה +מיזרן ונאמר שעד שלושה חודשים יגיע, לאחר שיחה מולם כל פעם אמרו עוד שבוע ולא הגיע , היגע באיחור של חודש + לאחר שיחה מולם קיבלתי פיצוי של 800 ש"ח , היום המיטה הגיע לי פגומה, ואמרו לי שאני אצטרך להמתין עוד חודש כי החלק של הבד,מגיע מחו"ל . האם עלי לבקש עוד פיצוי ? והאם הפיצוי הזה הולם . יש לציין שאני סובלת מכאבי גב וזה היה ממש קריטי בשבילי החודש המתנה . אודה לעזרתכם | |
|
|
|
| 12/9/2021 15:40 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 15:40:10 |
| שלום רב נופית,
מהי דרישתך?
בפנייתך את מציינת כי:
"..., היום המיטה הגיע לי פגומה, ואמרו לי שאני אצטרך להמתין עוד חודש כי החלק של הבד,מגיע מחו"ל..."- מה כוונתך פגומה? אנא פרטי?
| |
|
|
|
| 9/9/2021 11:23 |
שרון |
 | | מחבר: | שרון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/09/2021 | | שעה: | 11:23:10 |
| | שלום רב, בני התבקש מבית הספר לרכוש מחשב נייד שישמש אותו ללמידה במהלך השנה. הם שלחו להורים קישור לבית עסק שאיתו כנראה יש להם הסדר והמליצו על מחשב מינימלי שעלינו לקנות. ציינו שלא חייב לרכוש דרכם. קצת לפני תחילת השנה רכשנו את המחשב דרך הקישור (לא עשינו יותר מדי בירורים לא על הספק ולא על המחיר מעצם זה שסמכנו על בית הספר שבחר ספק טוב במחיר טוב). ב- 2.9 לקחנו את המחשב מבית הספר (עובד של בית הספר). בני זרק את הקופסא שהכילה את המחשב ובא איתו הביתה. כשהגיע ראינו שיש שריטה על המחשב, סימני אצבעות עם שמן עליו וכן העכבר לא ממש עובד חלק (ניכר כאילו שמדובר במחשב יד 2). פניתי לבית הספר. הם טענו שהם רק המתווכחים ואין להם שום עניין וכי עלינו לפנות לספק עצמו. בינתיים גם הסתבר שמאחר ובני לומד במגמת מחשבים הוא צריך מחשב טוב יותר (ציינו זאת רק לאחר שקנינו). אני פניתי לספק הם ביקשו ממני לשלוח תמונות של המחשב (לראות את השריטה וסימני השמן) ועשיתי זאת- השאלה שלי האם בכלל יש לי אפשרות להחזיר את המחשב ולהזדכות על הכסף (אני רוצה לקנות מספק אחר) כאשר פתחנו את המוצר (לא השתמשנו) וזרקנו את הקופסא שהמחשב היה בו...אני בכל מקרה צריכה להחליף מחשב בגלל שאינו טוב עבור בני.תודה רבה | |
|
|
|
| 12/9/2021 15:22 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 15:22:18 |
| שלום רב שרון,
האם קיבלת תעודת אחריות על המוצר?
אם כן, האם פנית אל היבואן/יצרן כמפורט בתעודת האחריות? | |
|
|
|
| 9/9/2021 10:30 |
נטלי |
 | | מחבר: | נטלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/09/2021 | | שעה: | 10:30:06 |
| | הזמנו מטבח ושילמנו את מלוא הסכום לפני סגירת ההזמנה והורדה לביצוע (סכום כולל של כ-40,000 ש"ח) המטבח היה אמור להיות מסופק לאחר חודשיים . המטבח הגיע באיחור של כשבועיים, המטבח שהתקבל לא היה בצבע שהוזמן , במידות הלא נכונות והיו חסרים המון חלקים. החברה התעקשה להתקין למרות זאת את המטבח והבטיחה לתקן . מאז כבר שלוש פעמים באים מתקינים חדשים ומתקנים מה שקודמם עשו ועדיין לא מביאים את החלקים הנכונים . אנחנו מרגישים לצערינו "בני ערובה" של החברה למרות ששילמנו הכל לא קיבלנו את הסחורה שהזנו . עברו כבר 4 חודשים ועדיין לא סופק במלואו . מה ניתן לעשות ? | |
|
|
|
| 12/9/2021 15:17 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 15:17:47 |
| שלום רב נטלי,
האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך ל:
1. אי התאמה בצבע המוצר(אי התאמה בין המוצר שהוזמן לבין המוצר שסופק בפועל)
2.אי התאמה במידות
3.חלקים חסרים
בפנייתך את מציינת כי:
"...המטבח שהתקבל לא היה בצבע שהוזמן...החברה התעקשה להתקין למרות זאת את המטבח והבטיחה לתקן ..."- האם הסכמתם לבצע התקנה על אף שצבע המטבח שהתקבל אינו תואם לצבע שהוזמן?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק?
בהנחה שטרם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק, אנא פנו אל בית העסק בכתב לאחריו הגישו תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 8/9/2021 22:44 |
שירי |
 | | מחבר: | שירי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/09/2021 | | שעה: | 22:44:53 |
| שלום,
אני מקבלת מהעבודה כרטיס הסעדה (כמו תן ביס/סיבוס).
הכרטיס תקף גם בחלק מרשתות המזון. באחת הרכישות שעשיתי רציתי להחזיר מוצר שנרכש (מעל 50 ש"ח) ולקבל תמורתו זיכוי לכרטיס ההסעדה באותו הסכום.
נאמר לי בסניף כי "הם לא מחזירים מוצרים שנרכשו באמצעות כרטיס הסעדה".
אציין כי כרטיס ההסעדה תקף בהמון מסעדות ורשתות מזון, ולא רק ברשת שבה רכשתי, ולכן רציתי לקבל את הזיכוי לכרטיס ההסעדה ולא רק לרשת בה רכשתי את השובר.
האם חוק ביטול עסקה צרכנית לא חל על רכישות באמצעות "שוברים" שתקפים למגוון רשתות וחנויות? | |
|
|
|
| 12/9/2021 15:08 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 15:08:40 |
| שלום רב שירי,
האם המוצר שנרכש הינו מזון? אם כן, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) לא חל על מוצרי מזון?
באפשרותך לעיין במידע הקיים בכרטיס או בתקנון של בית העסק אשר מסר לך.
ואם לאו, תנסי לפנות אל בית העסק שמסר לך את הכרטיס, לבירור בעניין.
| |
|
|
|
| 23/8/2021 16:19 |
שיר |
 | | מחבר: | שיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/08/2021 | | שעה: | 16:19:31 |
| שלום
אם הזמנתי פריט לבוש ושילמתי עליו ביום שלישי הפריט הגיע לחנות בחמישי ובאתי למדוד אותו ביום ראשון האם אני עדיין יכולה לדרוש החזר כספי? | |
|
|
|
| 26/8/2021 16:27 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 16:27:40 |
| שלום רב שיר,
כיצד בוצעה העסקה- האם במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
מה עלות המוצר?
| |
|
|
|
| 12/9/2021 12:02 |
שיר |
 | |
|
| 12/9/2021 14:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 14:56:54 |
| שלום רב שיר,
לא ציינת מה עלות המוצר?
בכל מקרה ובהנחה שמדובר בעסקה שבוצעה פרונטלית, הרי שתקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן לבטל את העסקה, בין היתר, בביגוד והנעלה, מיום הרכישה ועד תום שני ימים שאינם ימי מנוחה, בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח ואם בית העסק שילם עמלת סליקה הוא רשאי לדרוש את העמלה כנגד הצגת הוכחה לכך.
והכל ובלבד שעלות המוצר עולה על 50 ש"ח ושלא יוצר במיוחד בעבור הצרכן ולא נעשה בו שימוש ולא נפגם על ידי הצרכן.
במקרה המתואר ובהנחה שעלות המוצר עולה על 50 ש"ח הרי שאם הרכישה בוצעה ביום שלישי, היה באפשרותך לבטל את העסקה בתוך שני ימים מיום הרכישה, כלומר ביום חמישי.
| |
|
|
|
| 7/9/2021 10:29 |
בן |
 | | מחבר: | בן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/09/2021 | | שעה: | 10:29:53 |
| שלום רב.
לפני שלושה ימים לקחתי את הרכב שלי לטיפול במוסך יחד עם החלפת רצועת טיימינג.
ההערהה לסכום שעליי היה לשלם הייתה באזור 300 שח.
המחיר הסופי היה מעל ל 4200 שח וזה הוסבר עי בעל המוסך מהסיבה שעליו היה לעשות הסבה של הטיימינג למנגנון חדש כדי שיוכל להתקין רצועה חדשה.
ועל כך גבה עוד 1000 שח מבלי להודיע לי על כך.
עליי לציין שהוא לא החתים אותי על טופס כלשהו לפני תחילת העבודה שמפרט מהי עלות שאותה יגבה ולא אמר לי שהסכום יגיע לסכום כזה.
כעת הוא דורש תשלום גבוה מאד שאילו ידעתי שיגיע לסכום שכזה,לא הייתי מצבע את הטיפול אצלו במוסך.
מה אוכל לעשות כעת?
תודה
| |
|
|
|
| 12/9/2021 14:48 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 14:48:26 |
| שלום רב בן,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...ההערהה לסכום שעליי היה לשלם הייתה באזור 300 שח..."- האם יש לך הוכחה התומכת בטענתך זו?
| |
|
|
|
| 6/9/2021 09:22 |
דור |
 | | מחבר: | דור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/09/2021 | | שעה: | 09:22:51 |
| היי
לפני כחודש הזמנו סלון פינתי, הסלון הגיע אתמול ולצערנו אנחנו רוצים להחזיר אותו כי הוא לא מתאים לבית.
הסלון יוצר עבורנו אבל מתוך קטלוג . בחרנו צבעים מתוך קטלוג והסלון עבר לייצור והגיע תוך חודש והורכב אצלנו בבית.
מה הדין במקרה כזה ?
האם ניתן להחזיר ?
תודה | |
|
|
|
| 12/9/2021 14:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 14:46:14 |
| שלום רב דור,
כיצד בוצעה הרכישה- במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
ככל שהעסקה בוצעה בחנות, האם בית העסק הציג שילוט מדיניות החזרת טובין בחנות?
בהנחה שהעסקה בוצעה בחנות, הרי שתקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות לבטל את העסקה, בין היתר, בריהוט, בתוך 14 ימים מקבלת המוצר בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ואם שולם עמלת סליקה יהיה עליו לשלמו.
ובלבד שהמוצר לא יוצר במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות של הצרכן, ולא הורכב בבית הצרכן ושלא נעשה שימוש על ידי הצרכן ולא נפגם על ידו.
לפיכך, במידה שהמוצר נרכש בחנות והמוצר הורכב בביתך, הרי שלא תקום לך זכות חרטה מכח תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה).
באפשרותך לעיין במדיניות של בית העסק בחנות ולפעול בהתאם למדיניות. | |
|
|
|
| 5/9/2021 20:19 |
יעקב מאוטנר |
 | | מחבר: | יעקב מאוטנר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 20:19:32 |
| שלום,
האם חוק שש דקות חל על מענה מוקד שרות מעליות בערב ?
תודה,
054-4545963 | |
|
|
|
| 12/9/2021 13:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 13:20:52 |
| שלום רב יעקב,
למידע רחב בעניין החוק המדובר ראה באתרנו בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/6_min_law | |
|
|
|
| 5/9/2021 20:10 |
שירן |
 | | מחבר: | שירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 20:10:03 |
| שלום
רציתי לדעת האם רשת b זכאית לקחת 10 אג על שקית בית מרקחת על קנייה של תרופות מרשם?
עפי החוק ברכישת תרופה חובה לתת שקית אטומה אלה עם הלקוח מבקש שלא (משרד הבריאות)
תודה | |
|
|
|
| 12/9/2021 13:15 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 13:15:51 |
| שלום רב שירן,
באפשרותך לעיין במידע הקיים באתר משרד להגנת הסביבה בעניין חוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/guides/extended_producer_responsibility?chapterIndex=5
| |
|
|
|
| 5/9/2021 17:05 |
ורדי |
 | | מחבר: | ורדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 17:05:49 |
| שלום רב,
לפני מעל לחודשיים סגרנו (טלפונית) עם בעל וילה שנשכור אותה ליום אחד לצורך אירוע מהבוקר עד אחר הצהריים בעלות כוללת של כ6000 שח, שולמה לו מקדמה 500 שח ונאמר לנו כי היא תוחזר רק במקרה של סגר בגלל הקורונה. שבועיים ימים בדיוק לפני מועד האירוע - הוחלט לבטלו ועודכן על כך מיד בעל המקום.
אשמח לדעת כמה דמי הביטול אשר על בעל המקום לגבות ממני לפי החוק. האם 100 ש"ח או 500 ש"ח דמי המקדמה במלואם?
תודה רבה. | |
|
|
|
| 12/9/2021 10:27 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 10:27:39 |
| שלום רב ורדי,
מתי בוצעה העסקה(תאריך)? מתי נקבע מועד קבלת השירות(תאריך)?
מתי הודעתם על ביטול העסקה(תאריך)? האם קיבלת טופס גילוי נאות?
| |
|
|
|
| 5/9/2021 13:51 |
חוה |
 | | מחבר: | חוה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 13:51:58 |
| עברתי ספק סלולר. הספק החדש דורש צילום תעודת זהות כתנאי למתן שירותים (אחרי שכבר החלפתי סים והתחברתי לשירות). נאמר לי שבלי זה הקו ינותק.
האם יש לו זכות לדרוש צילום תעודת זהות? מטעמים מובנים אין לי עניין לתת לו צילום כזה. | |
|
|
|
| 5/9/2021 14:06 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 14:06:15 |
| | נראה כמו דרישה סבירה לצורך אימות הלקוח. הייתי שולח צילום רישיון נהיגה או ת"ז שבו תאריך הנפקתו מוסתר מכיוון שהוא מעיין סיסמה לאתרים ממשלתיים. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 12/9/2021 10:24 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 10:24:52 |
| שלום רב חוה,
באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, לבירור בעניין, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/the_privacy_protection_authority/govil-landing-page
| |
|
|
|
| 2/9/2021 12:09 |
יובל |
 | | מחבר: | יובל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 12:09:54 |
| שלום,
לאחרונה רכשתי ברשת "מקס סטוק", וכשהגעתי לשלם בקופה הקופאית התעקשה שאני מחויב לתת לה מספר טלפון סלולרי, בלעדיו "אי אפשר לבצע רכישה".
האם לא מדובר בחדירה לפרטיות? קבלתי קבלה מודפסת ושלמתי במזומן 20 ש"ח עבור קופסת אחסון. האם מותר לחנות כלשהי לדרוש מלקוח לתת את מספר הסלולרי שלו כתנאי להשלמת העסקה? | |
|
|
|
| 2/9/2021 12:20 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 12:20:27 |
| | לא מדובר על חדירה לפרטיות אם אתה מסכים לזה ולא חדרו לך לטלפון. לא בטוח שזה חוקי מכיוון שיתכן שמדובר כאן על הפליית לקוחות. זרוק אותם לכל הרוחות אם זה לא מתאים לך. כך גם אני הייתי עושה. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 5/9/2021 10:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 10:14:37 |
| שלום רב יובל,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...וכשהגעתי לשלם בקופה הקופאית התעקשה שאני מחויב לתת לה מספר טלפון סלולרי, בלעדיו "אי אפשר לבצע רכישה"..."- כיצד ביקשת לשלם בעבור המוצר באמצעות כרטיס אשראי? | |
|
|
|
| 5/9/2021 13:52 |
יובל |
 | | מחבר: | יובל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 13:52:52 |
| | בקשתי לשלם (וגם שלמתי) באמצעות כסף מזומן | |
|
|
|
| 5/9/2021 13:53 |
יובל |
 | | מחבר: | יובל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 13:53:11 |
| | בקשתי לשלם (וגם שלמתי) באמצעות כסף מזומן | |
|
|
|
| 12/9/2021 10:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 10:07:28 |
| שלום רב יובל,
עקרונית, סעיף 7 בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 קובע כי:
""מאגר מידע" – אוסף נתוני מידע, המוחזק באמצעי מגנטי או אופטי והמיועד לעיבוד ממוחשב, למעט –
(תיקון מס' 4) תשנ"ו-1996
(1) אוסף לשימוש אישי שאינו למטרות עסק; או
(תיקון מס' 4) תשנ"ו-1996
(2) אוסף הכולל רק שם, מען ודרכי התקשרות, שכשלעצמו אינו יוצר איפיון שיש בו פגיעה בפרטיות לגבי בני האדם ששמותיהם כלולים בו, ובלבד שלבעל האוסף או לתאגיד בשליטתו אין אוסף נוסף;"
לפיכך, וככל שנדרשת למסור רק את מספר הטלפון, באפשרותך לשקול אם להסכים לדרישה זו ולרכוש את המוצר או שלא להסכים ולא לרכוש אצלם.
| |
|
|
|
| 5/9/2021 12:11 |
ישראל |
 | | מחבר: | ישראל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 12:11:19 |
| עשיתי ביטוח למכשירי חשמל בחברת "פלרום" ואחרי יום התחרטתי והתקשרתי לבטל. הם אמרו שזה ייקח 14 ימי עסקים.
גם שלחתי פקס, אבל הם אמרו שלא קיבלו את הפקס.
יש לכם באתר פקס לדוגמה לביטול עסקה?
אולי אם הנוסח יהיה בשפה רשמית או משפטית הם יקחו אותי ברצינות. | |
|
|
|
| 5/9/2021 12:39 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 12:39:51 |
| הייתי שולח במייל. קבל קישור של המועצה למכתבים. אם העסקה נעשה בטלפון, מדובר, לדעתי, בעסקה מרחוק. אם בבית, מדובר, לדעתי, בעסקת רוכלות. אין לי קשר למועצה.
https://www.consumers.org.il/category/download_letters | |
|
|
|
| 5/9/2021 12:58 |
ישראל |
 | |
|
| 12/9/2021 09:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 09:53:10 |
| שלום רב ישראל,
אם כך פנה אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים או שבאפשרותך להשתמש בתבנית המכתבים שבאתרנו, ולאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
| 5/9/2021 12:53 |
דנה |
 | | מחבר: | דנה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 12:53:05 |
| שלום רב,
לפני כמספר ימים ביצעתי רכישה של מספר פריטים במהלך מכירה פומבית.
את הפריטים רכשתי מרחוק באמצעות אתר אינטרנט של חברה שמבצעת מכירות פומביות (בפועל המוצרים שרכשתי הם של חברה אחרת, החברה לה אני צריכה לשלם היא רק המתווך).
לאחר מספר ימים פניתי בכתב לחברה שמנהלת את המכירה הפומבית וביקשתי לבטל אחד המוצרים, נעניתי בשלילה כי לא ניתן לבטל עסקה שנעשה במכירה פומבית.
אודה להנחיה מה הדין החל, האם סעיף 14 לחוק הגנת הצרכן לא חל במקרה זה? האם חוק המכר לא חל על מכירה פומבית כדברם?
אודה למענה,
יום טוב
| |
|
|
|
| 12/9/2021 09:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 09:44:49 |
| שלום רב דנה,
מהם המוצרים שנרכשו? מתי בוצעה העסקה(תאריך)? מתי פנית לחברה לבטל את אחד מהמוצרים (תאריך)? והאם הודעת הביטול נעשתה בכתב? האם קיבלת טופס גילוי נאות, כמתחייב בעסקת מכר מרחוק(עסקה הנעשית באמצעות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים)?
| |
|
|
|
| 18/8/2021 19:58 |
רוני רוזנפלד |
 | | מחבר: | רוני רוזנפלד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/08/2021 | | שעה: | 19:58:12 |
| שלום וברכה
הילדים שלי נמצאים בקייטנה מוכרת .
ביומיים האחרונים הם נאלצו להיות בבידוד משום שבקבוצה שלהם היה ילד שחלה.
הילדים שלי נבדקו והם שליליים לקורונה. האם אנחנו זכאים להחזר כספי על היומיים הללו? היומיים מהווים 20% ממשך הקייטנה. שעלותה גבוהה במיוחד.
כמו כן אולי חשוב לציין כי קבוצת הילדים בבידוד היא רק חלק קטן מכמות הילדים בקייטנה.כלומר שהכנסות הקייטנה אינן מתבססות על הקבוצה הזאת...
בברכה
רוני | |
|
|
|
| 25/8/2021 20:27 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/08/2021 | | שעה: | 20:27:09 |
| שלום רב רוני,
האם יש הסכם בניכם? אם כן, האם ישנה התייחסות למקרה בו ילדים יצטרכו להיכנס לבידוד?
האם בוצעה פניה אל בית העסק? אם כן, מה היתה תגובתו?
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק ונתקלתם בבעיה, באפשרותכם להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 11/9/2021 17:03 |
רוני |
 | | מחבר: | רוני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/09/2021 | | שעה: | 17:03:24 |
| תודה
אין הסכם מיוחד ביננו למצב של בידוד.
יחד עם זאת, זוהי קייטנה ששייכת למוסד ציבורי גדול. ההנחה שלי היתה שישנם קריטריונים מקובלים למצבים כאלה, במיוחד כאשר מדובר במוסד מוכר.
האם ההנחה שגויה?
פניתי לבית העסק, באוגוסט, הם אמרו שהם מבררים את הסוגיה.
עדיין לא שמעתי מהם כלום.
תודה רבה
ושנה טובה | |
|
|
|
| 12/9/2021 08:55 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/09/2021 | | שעה: | 08:55:09 |
| שלום רב רוני,
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, אנא הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 20/2/2020 21:25 |
אור |
 | | מחבר: | אור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/02/2020 | | שעה: | 21:25:20 |
| מה החוק אומר לגבי העניין?
מוצר שהוזמן מאמזון יפן, הם שלחו את המוצר עם DHL
נקבע מסירה ביום א'
אך השליח כלל לא הגיע ולא הודיעו על זה,
נקבע מועד מסירה נוסף יום למחרת, הובטח שהשליח יגיע עד 18:00
בפועל הוא הגיע ב20:30
תודה
תודה. | |
|
|
|
| 23/2/2020 11:49 |
אור |
 | |
|
| 24/2/2020 15:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/02/2020 | | שעה: | 15:39:40 |
| שלום רב אור,
עקרונית, תקנות הגנת הצרכן (גילוי פרט מהותי לגבי שירות משלוח טובין),
תשע"ו-2015 קובע על ה"משלח-עוסק שעיסוקו, כולו או חלקו, במשלוח טובין משטח שמחוץ למדינת ישראל לתוך שטחה." חובת גילוי פרט מהותי.
האם פנית אל החברה בכתב?
אם לאו, יש לפנות אל החברה מכתב מפורט בעניין לאחריו, ניתן להגיש תלונה באתר המועצה לצרכנות בצירוף מסמכים על מנת לבדוק את פנייתך. | |
|
|
|
| 25/2/2020 16:24 |
אור |
 | | מחבר: | אור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/02/2020 | | שעה: | 16:24:49 |
| היי,
לא הבנתי את מה שציטטת
כן, פניתי לחברה, הם מוכנים להביא פיצוי של משלוח חינם.
פיצוי לא הגיוני אחרי שפעמיים השליח לא הגיע
האם אפשר לתבוע על זה בתביעה קטנה? | |
|
|
|
| 26/2/2020 17:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/02/2020 | | שעה: | 17:03:51 |
| שלום רב אור,
האם שולם לחברה עבור שירות משלוח? אם כן, תיקון 55 בחוק הגנת הצרכן, המכונה "חוק הטכנאים" מקנה לצרכן פיצויים ללא הוכחת נזק, למידע רחב ראי מידע באתר המועצה לצרכנות בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/technical_issue | |
|
|
|
| 9/9/2021 17:47 |
עמית |
 | | מחבר: | עמית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/09/2021 | | שעה: | 17:47:06 |
| אם שולם לאמזון (30 דולר) עבור המשלוח, ואמזון שלחו את החבילה עם DHL
מה הדין במקרה של אי הגעת שליח ועוד בלי לעדכן? | |
|
|
|
| 5/9/2021 01:24 |
גל |
 | | מחבר: | גל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 01:24:24 |
| חברת כבישי אגרה בארץ מפרסמת כי אדם שעושה מנוי מקבל עד 40% הנחה עבור הנסיעה בכבישיה לעומת אדם ללא מנוי.
ההיגיון הבריא של הצרכן מניח כי אם יעשה מנוי יקבל הנחה על הנסיעה בכבישי החברה שתלך ותגדל ככל שיעשה נסיעות ארוכות יותר עד לגובה מקסימלי של 40%.
בפועל מתגלה כי דווקא על הנסיעה הקצרה ביותר האפשרית מקבל הצרכן את ההנחה המקסימלית וככל שהנסיעות ארוכות יותר, גובה ההנחה הולך ויורד משמעותית כך שבנסיעה הארוכה ביותר ההנחה בפועל מגיעה עד לכמעט מחצית מההנחה המקסימלית המובטחת. אציין כי יש מקטע ספציפי שעבורו יש אגרה נפרדת שגבוהה מ-40%.
בהנחה שהצרכן הממוצע ישתמש בנסיעות בכבישי אגרה עבור מרחקים גדולים, האם מדובר על הטעיה מכוונת של הצרכן? | |
|
|
|
| 5/9/2021 16:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 16:02:56 |
| שלום רב גל,
האם יש ברשותך העתק מהפרסום? אם כן, באפשרותך להגיש תלונה באתרנו בצירוף העתק מהפרסום. | |
|
|
|
| 6/9/2021 09:48 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/09/2021 | | שעה: | 09:48:12 |
| | הגיון בריא של הצרכן לא רלוונטי כאן והוא צריך לבדוק את התעריפים. כמו שלהולך רגל לא צריך להיות הגיון בריא שרכב לא נוסע בכביש והוא צריך לבדוק את המצב. לדעתי, אין כאן קייס. | |
|
|
|
| 27/8/2021 00:44 |
מור |
 | | מחבר: | מור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/08/2021 | | שעה: | 00:44:11 |
| שלום,
בחודש יוני הזמנתי דרך אתר ישראלי כרטיסי טיסה (הלוך-חזור) לגיאורגיה בספטמבר עם חברת תעופה גיאורגית.
נותרו עוד פחות משבועיים למועד הטיסה (הלוך), ולפי האתר של נתב"ג באותו יום לא מופיעה הטיסה במועדה המקורי, אלא מופיעה טיסה אחרת (עם אותו מספר טיסה) כשש וחצי שעות לפני המועד.
לפי שעה לא קיבלתי שום עדכון בדבר שינוי מועד הטיסה מהאתר הישראלי או מחברת התעופה.
לפי חוק שירותי תעופה סעיף 8(א) - "נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר מחמש שעות ולא יותר משמונה שעות, וקיבל על כך הודעה פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה הנקוב, יהיה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי".
כמו כן, לפי סעיף 3(ב)(2) - "נרכש כרטיס טיסה הלוך ושוב, והתקיימה עילה מזכה בטיסה הלוך מנקודת המוצא - יהיה הנוסע זכאי לקבל את מלוא התמורה ששולמה בעד כרטיס הטיסה".
האם לאור המצב שתואר ותנאי החוק, אני זכאית להשבת תמורה מלאה לכרטיסים? האם אני זכאית גם לפיצוי כלשהו?
תודה ויום טוב. | |
|
|
|
| 1/9/2021 10:08 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 10:08:45 |
| שלום רב מור,
האם פנית אל בית העסק בכתב לבירור העניין? אם כן, מה היתה תגובתו?
| |
|
|
|
| 1/9/2021 10:44 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 10:44:56 |
| | עסק לא ייתן בד"כ ייעוץ משפטי שיכול לפגוע בו ללקוח. | |
|
|
|
| 1/9/2021 17:10 |
מור |
 | | מחבר: | מור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/09/2021 | | שעה: | 17:10:04 |
| שלום,
תודה על המענה. פניתי בכתב לפני מספר ימים לאתר הישראלי שממנו הזמנתי את הכרטיסים. לא קיבלתי מהם שום מענה.
ניסיתי להתקשר לשירות לקוחות אבל המענה הטלפוני רק מפנה לאתר, והאתר דורש תשלום של 100 דולרים לקבלת שירות לקוחות. לאור כך -
א. האם אתם ממליצים כי אתבע את האתר הישראלי בבימ"ש לתביעות קטנות לפי הנחייתכם?
ב. האם אתם ממליצים כי אנסה לפנות ישירות לחברת התעופה ובמידה שלא אקבל מענה מספק שאתבע גם אותה?
ג. האם אתם ממליצים להגיש תלונה אצלכם במקביל/במקום להגיש תביעה?
רק אדגיש שהטיסה עוד מספר ימים, באתר עדיין מופיעים פרטי הטיסה המקוריים, ועד כה לא קיבלתי שום עדכון מאף גורם בדבר הקדמת הטיסה ב6.5 שעות.
נודה לסיועכם, תודה ושנה טובה. | |
|
|
|
| 2/9/2021 17:32 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 17:32:45 |
| שלום רב מור,
היות שאת טוענת כי:
"...רק אדגיש שהטיסה עוד מספר ימים, באתר עדיין מופיעים פרטי הטיסה המקוריים, ועד כה לא קיבלתי שום עדכון מאף גורם בדבר הקדמת הטיסה ב6.5 שעות..."- הרי שאין הוכחה בדבר הקדמת הטיסה ולכן יהיה קושי לטעון בעניין.
| |
|
|
|
| 2/9/2021 18:30 |
מור |
 | | מחבר: | מור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/09/2021 | | שעה: | 18:30:52 |
| היי,
בפרטי ההזמנה באתר שהזמנתי ממנו אני רואה את פרטי הטיסה המקוריים אבל באתר נתב"ג אותה טיסה (לפי מס' טיסה) מופיעה 6.5 שעות מוקדם יותר.
יש שתי אפשרויות -
או שאהיה 'ראש קטן' ואגיע לנתב"ג לפי מועד הטיסה המקורי, רק כדי לגלות שהטיסה כבר המריאה 6.5 שעות לפני כן, או לפנות כעת ישירות לחברת התעופה (היות והאתר הישראלי שהזמנתי ממנו לא מגיב), ואז אני מעריכה שהיא תענה לי שהטיסה אכן הוקדמה.
השאלה האם אחת האפשרויות הנ"ל מסייעת לזכותי לדרוש החזר כספי מלא בגין הפרת חוק שירותי תעופה המחייב כאמור בסעיף 8(א) על מתן עדכון ללקוח על הקדמה לפחות שבועיים מבעוד מועד.
אני לא אוכל להגיע לטיסה במועד החדש, בטח לאור העובדה שלא קיבלתי שום הודעה מראש על ההקדמה (כולל עד היום). | |
|
|
|
| 5/9/2021 00:47 |
מור |
 | | מחבר: | מור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 00:47:02 |
| היי,
בהמשך לתשובה הקודמת, רק לעדכן שפניתי לחברת התעופה, וכצפוי קיבלתי הודעה שטיסתי אכן הוקדמה ב-6.5 שעות.
אני משערת שהודעה זו מהווה הוכחה מספקת לכך שטיסתי הוקדמה.
כעת ניתן לומר שקיבלתי הודעה רשמית על הקדמת הטיסה מחברת התעופה - פחות מ-48 שעות לפני מועד הטיסה!
(הרבה פחות משבועיים לפני המועד, שזה להבנתי המועד המחויב עפ"י חוק שירותי תעופה).
האם כעת יש לי עילה לדרוש את כספי חזרה?
במידה והאתר הישראלי וחברת התעופה אינן מסכימות להחזיר את כספי, האם אתם ממליצים לתבוע את האתר הישראלי? את חברת התעופה? גם וגם? (לא אופתע אם כל צד יגלגל את האחריות לצד השני..)
תודה ושנה טובה. | |
|
|
|
| 5/9/2021 08:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/09/2021 | | שעה: | 08:34:09 |
| שלום רב מור,
פני בכתב הן לחברת התעופה והן לסוכנות הנסיעות תוך פירוט השתלשלות העניינים בציון דרישתך.
היה ותתקלי בבעיה באפשרותך להגיש תלונה מול חברת התעופה באתרנו ואנו נברר בעניין. | |
|
|
|
| 6/9/2021 09:26 |
מור |
 | | מחבר: | מור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/09/2021 | | שעה: | 09:26:55 |
| שלום,
כאמור פנינו בכתב אל "סוכנות הנסיעות" (במקרה זה האתר הישראלי) לפני מספר ימים תוך ציון ההשתלשלות, ועד היום לא זכינו לכל תגובה.
פנינו גם אל חברת התעופה, והיא כצפוי טוענת שהיא הקדימה את הטיסה לפני חודש ושהיא עדכנה את כל הלקוחות הישירים ואת כל הסוכנויות בעולם, והפנתה אותי לדבר עם הסוכנות שלנו.
האם עלינו להמשיך לדון עם חברת התעופה (למשל לבקש מהם הוכחה שהם עדכנו את הסוכנויות בדבר הקדמת הטיסה)?
כי מה שבטוח זה שלא קיבלנו שום עדכון מחברת התעופה או מהסוכנות (יש לנו אף צילום מסך מיום לפני מועד הטיסה שבו באתר הסוכנות עדיין מופיע מועד הטיסה המקורי).
אנו מניחים שגם אם סוכנות הנסיעות תגיב לפניותינו (וכאמור, היא לא מגיבה), היא תטען שזו אחריות שלנו לבדוק שינויים בטיסה מול חברת התעופה.
אז השאלה היא מה הנקודה שבה אנו צריכים לעצור את הפניות ופשוט להגיש תלונה. האם להגיש תלונה באתרכם בא על חשבון הגשת תביעה קטנה? האם הצעדים צריכים להתבצע במקביל? האם קודם לפנות באתרכם ובמקרה הצורך נוכל בעתיד גם להגיש תביעה קטנה?
תודה ושנה טובה. | |
|
|
|
|