| 29/9/2021 15:10 |
שירן |
 | | מחבר: | שירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 15:10:20 |
| בתאריך ה9/9 לקוחה ביצעה עיסקה באתר המשלוח הגיע אלייה ב19/9 בגלל ימי החג שהיו ושישי שבת
היום ה29/9 לאחר 10 ימים שקיבלה את החבילה היא רוצה להחזיר האם מגיע לה זיכוי כספי? עברו 10. ימים | |
|
|
|
| 29/9/2021 15:26 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 15:26:47 |
| | המועצה לא תסייע לך מכיוון שאת בעלת עסק. עקרונית, ניתן לבטל בתוך 14 יום מקבלת המוצר. תכירי את סעיף 14ג וסעיפים אחרים בנושא בחוק הגנת הצרכן. | |
|
|
|
| 4/10/2021 13:27 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 13:27:05 |
| שלום רב שירן,
המועצה הישראלית לצרכנות פועלת מכח חוק הגנת הצרכן על מנת לסייע לציבור הצרכנים.
היות שפנייתך נעשית בהיותך בית העסק, אנו מנועים מלסייע לך.
| |
|
|
|
| 29/9/2021 11:03 |
נילי |
 | | מחבר: | נילי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:03:57 |
| | כמה זמן אמור בעל מעבדת תיקונים לשמור לי על מכשיר שנמסר לתיקון? | |
|
|
|
| 4/10/2021 13:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 13:20:51 |
| שלום רב נילי,
אשמח אם תפרטי את פנייתך. | |
|
|
|
| 29/9/2021 10:44 |
חח |
 | | מחבר: | חח (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 10:44:09 |
| שלום,
רכשתי ארון בחנות הום סנטר בתאריך 30.8.21
בחוזה המכירה כתוב שהם מחוייבים לספק אותו תוך 30 ימי עסקים, אך אין פירוט מה נחשב ליום עסקים.
בנוסף, זו חנות שפותחה בימי שישי, ערבי חג ומוצאי שבת. התקשרתי למוקד שירות הלקוחות אך לאחר מסלול ארוך של נתב שיחות שלהם הגעתי לבסוף להודעה אוטומטית שיחזרו אליי ולא חזרו כך שלא ידוע לי גם מה מצב ההזמנה ואין לי דרך לברר זאת בצורה נגישה.
אני מודעת לכך שזה חודש של חגים, אך האם על פי כל האמור לעיל הם מחוייבים לפצות אותי?
| |
|
|
|
| 3/10/2021 13:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 13:11:33 |
| שלום רב גברת,
בפנייתך את מציינת כי:
"... כתוב שהם מחוייבים לספק אותו תוך 30 ימי עסקים..."- האם בהסכם מופיעים סייגים?
האם בשל העיכוב באספקת המוצר נגרם לך נזק מוכח?
| |
|
|
|
| 4/10/2021 11:54 |
חח |
 | | מחבר: | חח (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 11:54:44 |
| לא, בהסכם לא מופיעים סייגים.
אני מטפלת (בעלת עסק מזערי, עוסק פטור) וזה שאין לי ארון לא פוגע לי בהכנסות כי אני עדיין על קרטונים...
מה אני יכולה לעשות בנידון? אין לי אפשרות לשכור עורך דין עבור זה... | |
|
|
|
| 4/10/2021 12:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 12:52:47 |
| שלום רב גברת,
פני אל בית העסק בכתב לבירור העניין.
במידה שהמוצר נרכש בעבור העסק שלך הרי שלא מדובר בעסקה צרכנית והמועצה מנועה מלסייע לך.
| |
|
|
|
| 29/9/2021 11:03 |
נילי |
 | | מחבר: | נילי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:03:16 |
| | כמה זמן אמור בעל מעבדת תיקונים לשמור לי על מכשיר שנמסר לתיקון? | |
|
|
|
| 3/10/2021 14:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 14:20:54 |
| שלום רב נילי,
אשמח אם תפרטי את פנייתך.
| |
|
|
|
| 3/10/2021 15:18 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 15:18:51 |
| כמספר הימים שמופיע במסמך שהיה עליך להסכים בחתימה ושהיה צריך לתת לך העתק שלו. מחוק הגנת הצרכן:
2. (א) לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); | |
|
|
|
| 3/10/2021 15:35 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 15:35:42 |
| המשך החוק:
מבלי לגרוע מכלליות האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה:
(1) הטיב, המהות, הכמות והסוג של נכס או שירות;
(5) דרכי הטיפול בנכס;
(16) שירות אחזקה ותנאיו; | |
|
|
|
| 29/9/2021 12:27 |
שוקי |
 | | מחבר: | שוקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 12:27:51 |
| שלום , קניתי מכשיר פלאפון מיבואן מקביל.
המכשיר היה תקול ונשלח לתיקון במעבדה של האחריות.
בכתב האחריות רשום :
"2.1 המוצר יתוקן בתוך 10 ימי עבודה מהיום שנמסר לתחנת השירות המורשית, שבתות וחגים לא יבואו במניין התקופה."
הפלאפון עדיין לא תוקן ועדיין לא הוחזר אלי - בטוטל עבר חודש מאז שהמכשיר נשלח לתיקון - למרות החגים עברו יותר מ10 ימי עסקים.
האם ניתן לעשות משהו בנידון ?
| |
|
|
|
| 3/10/2021 15:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 15:09:42 |
| שלום רב שוקי,
מתי נרכש המוצר(תאריך)?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מהי תגובתו? | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:48 |
דורית דוק |
 | | מחבר: | דורית דוק (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:48:00 |
| אבא שלי נפטר לפני שלוש שנים ויותר היום קבלתי ממשרדי עורך דין שפירא בדבר חוב של כרטיס שופרסל "סל מצטבר" דרך חברת מקס הודעת תשלום על סך 8000חוב מקור 4000ש"ח ריבית
1. מעולם לא ידענו דבר בדבר החוב ניתן להוכיח.
2.איפה הייתם שלוש וחצי שנים הרי זהו כרטיס אשראי
3.אין פירוט קניות מלבד שורה אחת סל מצטבר על מה? כמה? ממתי? מאיפה? כלום
הם לא מפרטים
4. ניסו להפעיל את ההראשה כל חודש אחרי שנפטר וכזה חזר כמובן הם דורשים כסף גם על זה | |
|
|
|
| 3/10/2021 14:50 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 14:50:07 |
| שלום רב דורית,
באפשרותך לפנות אל פניות הציבור של חברת האשראי ולאחריו אם תתקלי בבעיה באפשרותך לפנות אל פניות הציבור בבנק ישראל, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.boi.org.il/he/ConsumerInformation/PublicEnquiries/Pages/Default.aspx | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:10 |
יניב |
 | | מחבר: | יניב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:10:42 |
| שלום
רכשתי מקרר שארפ לפני קרוב לשנה.
ונוצר לי סדק בפלסטיק שעל דלת המקרר.
פניתי לחברת ראלקו- והנציגה ציינה בפני שכתוב באחריות שאין אחריות על מוצרי פלסיטקה- ועלות התיקון 1500 ש"ח.
יש לציין שהמקרר עדיין בתוך האחריות השנתית הראשונה.
האם זה חוקי לציין שאין אחריות על פלסטיק?
אשמח לעזרתכם
תודה | |
|
|
|
| 3/10/2021 14:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 14:46:18 |
| שלום רב יניב,
עקרונית, תקנה 2 בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעת כי:
"2. (א) יצרן של טובין שנמכרו לצרכן יתקן, בעצמו או באמצעות אחר מטעמו, כל קלקול שנתגלה בטובין במהלך תקופת האחריות, בלא תמורה; נדרשה במסגרת התיקון החלפה של פריט טובין, כולו או חלקים ממנו, תבוצע ההחלפה על ידי היצרן בלא תמורה.
...
(ג) על אף האמור בתקנת משנה (א), הוכיח היצרן כי מקור הקלקול בנזק מכוון שגרם הצרכן, יהא פטור מחיוביו לפי תקנה זו."
לפיכך, וככל שלא הועלתה טענה כי הפגם נעשה במכוון על ידי הצרכן ובהנחה ששנת האחריות הראשונה לא חלפה, הרי שבאפשרותך לפנות אל היבואן/יצרן בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך.
| |
|
|
|
| 29/9/2021 10:54 |
תמר נורמנד |
 | | מחבר: | תמר נורמנד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 10:54:30 |
| שלום רב
רכשתי באלמ טלויזיה תוצרת LG מדגם גלרי (זה שמו) וייחודו כשמו כן הוא שהוא נתלה על הקיר במרחק אפס מהקיר כתמונה כמו בגלריה. מחירה של הטלויזיה יקר מאוד ושילמתו עבורו 9800 שח.
בכל זמן שהותי בחנות לא נאמר דבר על קיר גבס ולא נשאלתי על כך.
ב20 דקות טרם בוא המתקין קיבלנו טלפון מהמתקין ששאל על איזה קיר מדובר וכשענינו שמדובר בקיר גבס היינו המומים לשמוע שאין אפשרות לתלות את הטלויזיה על קיר גבס במרחק אפס מהקיר עם המתקן המיועד (המקורי) ואם אנו רוצים אפשר בתוספת של 800 שח כן להתקין על ידי חיזוק לקיר באמצעות לוח עץ לקיר.
חשוב לציין שכשהתקשרתי חזרה לחנות להסביר על הבעיה לא המוכר ולא מנהל החנות ידעו שיש בעיה עם דגם זה על קיר גבס ומיד ניסו להעביר את האחריות עליי בטענה: שקיר גבס זה לא קיר " ושהייתי צריכה לומר שמדובר בקיר גבס.
לא באתר של אלמ ולא באתר של היבואן נאמר או רשום שלא ניתן לתלות את המכשיר על קיר גבס.
יש כאן הטעיית הצרכן והסתרת מידע מפורשת לדעתי.
שאלתח: מה עליי לעשות? ומי צריך לשלם עלכך? האם יש עילה לתביעה?
| |
|
|
|
| 3/10/2021 13:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 13:39:54 |
| שלום רב תמר,
על מנת לברר בעניין אנא פני אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 19/9/2021 15:48 |
בני |
 | | מחבר: | בני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 15:48:06 |
|
שלום,
רכשתי אונליין באחד הסופרים,
הגיעו מוצרים שגויים, ואף חייבו בסכום גבוה.
הם מסרבים לאסוף (בטענה "שאין אפשרות") ודורשים ממני להחזיר לסניף (כמובן שזה מוניות על חשבוני) האם ע"פ חוק הם חייבים לאסוף ולזכות?
תודה. | |
|
|
|
| 3/10/2021 10:31 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 10:31:23 |
| שלום רב בני,
אלו מוצרים נרכשו?
| |
|
|
|
| 19/9/2021 14:48 |
דוד |
 | | מחבר: | דוד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 14:48:26 |
| | שלום, הרבה פעמים אני רואה שהחברה המייצרת מספקת אחריות ארוכה אבל בישראל המוכר/יבואן נותן פחות מזה. זה חוקי? תודה | |
|
|
|
| 3/10/2021 10:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 10:19:31 |
| שלום רב דוד,
באיזה מוצר מדובר?
עקרונית, מוצר חשמלי שעלותו מעל 150 ש"ח יש שנת אחריות אחת, בחינם בהתאם לקבוע בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה).
| |
|
|
|
| 19/9/2021 13:28 |
ירדן |
 | | מחבר: | ירדן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 13:28:26 |
| שלום רב,
13.9.21 נקבע טכנאי של טורנדו מזגנים-לא הגיע בכלל
14.9.21 כשבקשתי את תגובתם נאמר לי שהם יצרו איתי קשר ולא עניתי להם.
בקשתי הוכחה ו/או ראיה לטענתם, כמו כן אני רוצה פיצוי על סך 600
ש"ח נאמר לי שיחזרו אלי עד סוף היום-לא היה ולא ניברא
14.9.21 בנוסף לשיחתי עם שירות לקוחות שלחתי גם מייל (השיחות מוקלטות)
איך אני מתקדם מפה האם להגיש תלונה דרכיכם או צריך לתבוע תביעה
קטנה היות וטורנדו פשוט מתעלמים
תודה רבה | |
|
|
|
| 19/9/2021 13:42 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 13:42:39 |
| | הייתי מניח כרגע לנושא ה-600 ש"ח בגלל יצר האדם לנקום. זה לא בוער כרגע ולפברק משהו במחשב זה לא בעיה. טפל קודם במזגן. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 3/10/2021 10:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/10/2021 | | שעה: | 10:11:39 |
| שלום רב ירדן,
האם התיקון שהיה אמור להתבצע הינו במסגרת הסכם שירות בניכם?
מתי נרכש המוצר(תאריך)?
| |
|
|
|
| 19/9/2021 00:47 |
שלמה |
 | | מחבר: | שלמה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 00:47:52 |
| | במקרה שחבילה לא הגיעה או ניזוקה, אם הפנייה אליהם (לחנות/מוכר באתר שלהם) לא עוזרת למי פונים? ואם הם מראים מספר מעקב שכן הגיע, אפשר לתבוע את דואר ישראל על זה? | |
|
|
|
| 30/9/2021 12:28 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/09/2021 | | שעה: | 12:28:04 |
| שלום רב שלמה,
בפנייתך אתה מציין כי:
"במקרה שחבילה לא הגיעה או ניזוקה..."- עליך לפנות אל בית העסק עמו בוצעה העסקה. | |
|
|
|
| 19/9/2021 12:52 |
ישעיהו |
 | | מחבר: | ישעיהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 12:52:03 |
| שלום וברכה,
מוצמד לשמיכת פוך תוית, עליה רשום שהשמיכה מכילה 90 אחוז פלומת אווז אמיתי.
אך לאחר בדיקה נמצא כי היא מכילה רק כ 70 אחוז פלומת אווז וכל השאר נוצות פשוטות יותר.
האם על פי חוק זו הטעית הצרכן? או שמא על פי חוק מותרת סטייה מסויימת, ואין זו הטעיה?
והיכן אוכל למצוא נתונים נוספים בעניין חוק זה?
תודה | |
|
|
|
| 29/9/2021 16:15 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 16:15:17 |
| שלום רב ישעיהו,
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל, בכל עניין מהותי בעסקה.
לבירור בעניין באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו ככל שתתקל בבעיה הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים
לשאלתך "...היכן אוכל למצוא נתונים נוספים בעניין חוק זה?..." באפשרותך לעיין בצו הגנת הצרכן(סימון טובין) וכן לברר מול מכון התקנים.
| |
|
|
|
| 19/9/2021 00:47 |
שלמה |
 | | מחבר: | שלמה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 00:47:40 |
| | במקרה שחבילה לא הגיעה או ניזוקה, אם הפנייה אליהם (לחנות/מוכר באתר שלהם) לא עוזרת למי פונים? ואם הם מראים מספר מעקב שכן הגיע, אפשר לתבוע את דואר ישראל על זה? | |
|
|
|
| 29/9/2021 12:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 12:03:59 |
| שלום רב שלמה,
בפנייתך אתה מציין כי:
"במקרה שחבילה לא הגיעה או ניזוקה..."- עליך לפנות אל בית העסק עמו בוצעה העסקה. | |
|
|
|
| 29/9/2021 12:10 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 12:10:42 |
| | תפנה לשירות הלקוחות של עלי ותמסור שהמוכר לא רוצה לזכות אותך. הוא אמור להתעסק עם הדואר. קח בחשבון שלא חסרים עיכובים בארץ ואולי כדאי לחכות עוד קצת. | |
|
|
|
| 19/9/2021 00:30 |
אדם |
 | | מחבר: | אדם (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 00:30:18 |
| שלום, אני יודע שהיה חוק לפני כמה שנים שכל מוצר חשמלי מעל 150 שח חייבים לתת עליו אחריות לשנה. האם זה השתנה למחיר נמוך יותר?
שאלה שנייה, הרבה פעמים אני רואה שהיצרן באתר כותב אחריות לכל החיים/20 שנה/5 שנים וכו' אבל בארץ אומרים שנה. זה חוקי?
תודה | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:58 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:58:37 |
| שלום רב אדם,
עקרונית, תקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) מגדיר מהו "טובין" כדלקמן:
" "טובין" – מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים, ובלבד שמחיר הטובין לצרכן גבוה מ-150 שקלים חדשים;"
לעניין שאלתך השנייה- עקרונית, סעיף 15 בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעות כי:
"חיובים נוספים
15. (א) יצרן, שנטל על עצמו חיובים נוספים על אלה המפורטים בתקנות אלה, לרבות תקופת אחריות ארוכה יותר, יפרט אותם בתעודת האחריות; היו החיובים הנוספים מסויגים ביחס לאלה המפורטים בתקנות, יצוינו בתעודת האחריות בנפרד, ובאותיות בולטות לעין, תחת הכותרת "אחריות נוספת מוגבלת".
(ב) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנת משנה (א), יראו בכך הסכמה מצדו לכך, שחיוביו הנוספים יהיו זהים לחיובים שלפי פרק ב'.
(ג) בכל פרסום של הטובין, שבו מפורט קיומם של חיובים נוספים המסויגים ביחס לאלה המפורטים בתקנות, יצוין באותיות בולטות לעין, כי מדובר באחריות מוגבלת."
| |
|
|
|
| 29/9/2021 12:04 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 12:04:34 |
| | חוק המכר מחייב למכור מוצר איכותי ולא משנה מה מחירו. אולי זה יכול לעזור לך. | |
|
|
|
| 20/8/2021 16:48 |
מאור ש. |
 | | מחבר: | מאור ש. (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/08/2021 | | שעה: | 16:48:39 |
| שלום רב, ברצוני לקבל ייעוץ ולהשב את תשומת הלב לשיטה הלא ברורה של משרד התחבורה בחישוב תעריפים כאשר קיים פרופיל זכאות להנחה.
לאור האמור מובאת דוגמא להלן:
על פי הרפורמה, קיימת תקרת תשלום יומית מקסימלית בנסיעות במרחק 15 ק''מ . התקרה הינה 12.5 ש"ח.
במקרה של פרופיל זכאות, המזכה ב50% הנחה התקרה המקסימלית אמורה להיות 6.25 ש"ח. אך בפועל התקרה המקסימלית נשארת על כנה 12.5 ש"ח. כלומר, ההנחה מתמוססת. השתמשתי באפליקציית מוביט.
בחישוב סופי של כלל הנסיעות ללא פרופיל ואז ביצוע הנחת פרופיל, לא משתקפת הנחה של 50% .
מה אומר החוק? מה הן התקנות? | |
|
|
|
| 26/8/2021 13:21 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/08/2021 | | שעה: | 13:21:48 |
| שלום רב מאור,
בפנייתך אתה מציין כי:
"... קיימת תקרת תשלום יומית מקסימלית בנסיעות במרחק 15 ק''מ . התקרה הינה 12.5 ש"ח. במקרה של פרופיל זכאות, המזכה ב50% הנחה התקרה המקסימלית אמורה להיות 6.25 ש"ח. אך בפועל התקרה המקסימלית נשארת על כנה 12.5 ש"ח. כלומר, ההנחה מתמוססת. השתמשתי באפליקציית מוביט..."- היכן מופיע מידע זה? | |
|
|
|
| 18/9/2021 12:58 |
מאור |
 | | מחבר: | מאור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/09/2021 | | שעה: | 12:58:57 |
| המידע לא מופיע,בעת שימוש בשירות גיליתי שהנחת פרופיל היא רק על כל נסיעה בנפרד ולא על תקרה יומית. כך שהמחיר הסופי שהנני משלם לא משקף הנחה באחוזים האמורים אלא רחוק מכך.
בפנייה לשירות של מוביט נמסר שההנחה היא רק על נסיעה בודדת ולא על תקרה יומית. לא נתקלתי בפרסום שמציין כך. אלא לאחר פניה לבירור עם שירות הטלפוני נאמר שההנחת פרופיל היא לפי נסיעות בודדות.דבר שממוסס לטענתי את מלוא הזכאות להנחה והמחיר הסופי למי שנוסע הרבה די קרוב למחיר ללא הנחה ולא משקף את ההנחה. | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:51 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:51:13 |
| שלום רב מאור,
באפשרותך לפנות בכתב אל הגורם אשר פרסם זאת, לאחריו אתה מוזמן להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 15/9/2021 10:11 |
ליאור |
 | | מחבר: | ליאור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/09/2021 | | שעה: | 10:11:15 |
| שלום רב, אשמח לתשובתכם בבקשה בדבר זכאותינו לפיצוי בגין ביטול טיסה:
הוזמנה על ידנו טיסה עם חברת אל על (ישירות דרך האתר, לא סוכן) למיאמי על מנת לבקר קרובת משפחה לתאריכים 16.08-24.08.
ביום 12.08 אנו מתבשרים באמצעות מייל כי הטיסה חזור ממיאמי לתל אביב שהייתה אמורה לצאת ב-24.08 בעצם נדחית ל-25.08 ללא ציון סיבה ספציפית לדחיית הטיסה.
חשוב לציין כי המלון הוזמן עד ליום 24.08 והדבר גרר הוצאות לינה ושהייה נוספות עד ליום 25.08.
לאחר קריאת חוק שירותי התעופה גילינו כי טיסה אשר נדחית מעבר ל-8 שעות ממועד יציאתה המקורי מזכה אותנו בפיצוי, מה גם שטיסה שנדחית באופן זה דינה כדין טיסה שבוטלה. חשוב לציין כי לא הייתה לנו אפשרות לחזור ממיאמי עם טיסה אחרת ולכן הטיסה שהוצאה לנו מראש אושרה על ידנו.
בפנייתנו לאל על לקבלת הפיצוי נמסר לנו כי מכיוון שהטיסה החלופית שהוצעה לנו (שלא הייתה לנו ברירה אלא לקבלה מראש) מונעת מאיתנו קבלת פיצוי, דבר הסותר את האמור בחוק שירותי התעופה (הרי לא הייתה דרך אחרת לחזור מארה"ב אלאמלא אישור הטיסה הזו). מבדיקה שלנו גובה הפיצוי המשוערך הינו 3,000 ש"ח לכל אדם. בתחילה אל על מסרה כי תשקול להחזיר לנו את הוצאות השהייה הנוספות ולאחר פנייה נוספת שלנו ואף התעקשות לקבלת הסיבה המדוייקת לשינוי בטיסה היא נאותה לבצע החזר זה ולהציע אף פיצוי ע"ס 150$ שיכול לשמש אותנו לטיסות הבאות, אך אין כל התייחסות לפיצוי שמגיע לנו. ההחזר עדיין לא בוצע מכיוון שעדיין לא אישרנו אותו.
אל על מתעקשת כי השינוי הטיסה בוצע עקב נסיבות הקורונה, דבר תמוה ביותר ואף לא נכון מכיוון שהטיסות של ימי שלישי למיאמי וממיאמי הן הטיסות היחידות ששונו או בוטלו על ידן. כל הטיסות האחרות שיצאו ביתר הימים לא עברו שינוי, וניתן אף לוודא מולם כי בוצעה פעולה של איחוד טיסות שלא היו מלאות. אם אכן היה מדובר בעלייה בתחלואה, קורונה וכו' הטיסות היו אמורות להתבטל לגמרי ועם קבלת לוח הטיסות ניתן לראות כי כל יתר הטיסות לניו יורק ולוס אנג'לס לא עברו כלל שינוי ויצאו בזמן (ואף חלק מהטיסות לניו יורק המשיכות למיאמי, מה שנקרא טיסה עם נחיתת ביניים). כך שנראה שהשיקול היחיד שהביא לשינוי בטיסה הינו שיקול כלכלי בלבד (איחוד טיסות).
נראה בשלב זה כי החברה מתחמקת מתשלום הפיצוי, על כן ברצוננו לדעת ולוודא מהן הזכויות שלנו במקרה של טיסה שנדחתה ויצאה בסופו של דבר 24 שעות לאחר מועד יציאתה המקורית. האם אנו זכאים להחזר הוצאות בלבד למרות שהטיסה החלופית אושרה על ידנו או להחזר הוצאות לרבות קבלת פיצוי כאמור לעיל?
תודה וחתימה טובה | |
|
|
|
| 29/9/2021 09:45 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 09:45:27 |
| שלום רב ליאור,
האם המועד המדובר היה בחודש אוגוסט 2021?
בפנייתך אתה מציין כי:
"...כי השינוי הטיסה בוצע עקב נסיבות הקורונה, דבר תמוה ביותר ואף לא נכון מכיוון שהטיסות של ימי שלישי למיאמי וממיאמי הן הטיסות היחידות ששונו או בוטלו על ידן..."- האם תגובת החברה לפיה השינוי בוצע עקב סיבות הקורונה נעשתה בכתב? והאם העלית על הכתב את טענתך בדבר התגובה?
עקרונית, סעיף 1 בחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),תשע"ב-2012 מגדיר מהי "טיסה שבוטלה" כדלקמן:
""טיסה שבוטלה" – כל אחת מאלה, ואולם לא יראו שינוי במספר הטיסה כשלעצמו כטיסה שבוטלה:
(1) טיסה שלא התקיימה;
(2) טיסה שהמריאה באיחור של שמונה שעות לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה ..."
סעיף 6 בחוק שירותי תעופה נקבע כי:
"(א) נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שבוטלה, יהיה זכאי לקבל ממפעיל טיסה או מהמארגן הטבות אלה:
(1) שירותי סיוע;
(2) השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע;
(3) פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה.
(ב) מפעיל טיסה או מארגן שהציע לנוסע כרטיס טיסה חלופי כאמור בסעיף קטן (א)(2), והנוסע קיבל הצעה זו, רשאי להפחית במחצית את סכום הפיצוי הכספי שהנוסע זכאי לו לפי הוראות סעיף קטן (א)(3), ובלבד שהאיחור במועד הנחיתה ביעד הסופי של הנוסע לעומת המועד המקורי לנחיתה באותו יעד הוא כמפורט להלן:
(1) עד שעתיים – אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 2,000 ק"מ;
(2) עד שלוש שעות – אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 4,500 ק"מ;
(3) עד ארבע שעות – אם הטיסה היא במרחק העולה על 4,500 ק"מ.
"
על מנת לברר בעניין וככל שלא בוצעה פניה בכתב אל בית העסק, אני, מציעה כי תפנה אל בית העסק בכתב לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:44 |
ליאור |
 | | מחבר: | ליאור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:44:52 |
| היי,
אכן היה מדובר בחודש אוגוסט 2021, בחודש זה לא היו ביטולים של טיסות לכן התעקשות חברת אל על על כך שקורונה הביאה לשינוי בטיסה תמוה ואף מקומם, זאת מכיוון שנראה כי הם מתחמקים מתשלום הפיצוי.
בוצעה אליהם פנייה והתשובה הרשמית שלהם הייתה כי הם לא מחוייבים בתשלום פיצוי על עצם דחיית הטיסה (יותר מ-8 שעות כאמור מהתאריך המקורי ולכן דינה כדין טיסה מבוטלת), אבל לאחר דין ודברים מולם הם כן נאותו לשלם את הוצאות השהייה וההעברה (1,500 ש"ח).
שאלתנו היא הם אין אנו זכאים לתשלום פיצוי בגין טיסה זו + להחזר הוצאות בגין הארכת הלינה והעברה לשדה התעופה? | |
|
|
|
| 17/9/2021 10:36 |
יעקב |
 | | מחבר: | יעקב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/09/2021 | | שעה: | 10:36:51 |
| קניתי מקרר לפני שנתיים וארבעה חודשים והלך המנוע
האם יש אפשרות לתבוע אותם ?????
כיון שזה לא הגיוני שהמנוע הולך אחרי שנתיים בלבד
| |
|
|
|
| 17/9/2021 12:52 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/09/2021 | | שעה: | 12:52:28 |
| | אין אחריות? יכול להיות שטכנאי אחר ימצא שזה לא המנוע? כדי לתבוע אתה צריך חוות דעת מקצועית כלומר לפתוח כנראה את המנוע ולכתוב, למשל, שזה לא מנוע מקורי אלא משופץ. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:39:03 |
| שלום רב יעקב,
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק אשר מכר לך את המוצר וכן אל היבואן/יצרן המוצר?
אם כן, מהי תגובתם?
| |
|
|
|
| 14/9/2021 12:29 |
יהושע |
 | | מחבר: | יהושע (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/09/2021 | | שעה: | 12:29:10 |
| אני גר ברחוב שבו כמעט כל הבתים מקבלים גז מצובר מרכזי. השכונה נבנתה לפני כ-25 שנה. לאחרונה גילו שהקו המרכזי שמביא את הגז לכל הבתים פגום.
הקו הפגום קבור באדמה ועובר בשטחים ציבוריים (מדרכה וכו') עם חיבור לכל בית צרכן.
חברת הגז טוענת שהקו רכוש משותף של כל הצרכנים שמחוברים אליו. הם מפנים לחוק הזה:
"59ה. (א) מיתקנים או צנרת של מערכת גז מרכזית בבית משותף שנועדו לשמש דירה מסוימת בלבד, יהוו חלק מאותה דירה, בין אם הם נמצאים בתוך הדירה ובין אם הם נמצאים מחוץ לדירה.
(ב) מיתקנים או צנרת של מערכת גז מרכזית שנועדו לשמש את כל בעלי הדירות או חלקם, למעט מכל מיטלטל או נייח, מונה או וסת, יהוו חלק מהרכוש המשותף."
אבל כאן מדובר בהרבה בתים פרטיים - לא "בית משותף" אחד.
אז מי באמת צריך לשאת בהוצאות התיקון של הקו המרכזי? הצרכנים או חברת הגז?
תודה מראש. | |
|
|
|
| 18/9/2021 21:26 |
יהושע |
 | | מחבר: | יהושע (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/09/2021 | | שעה: | 21:26:31 |
| | החוק כנראה קובע שצנרת בתוך בניין אחד משותף היא חלק של הרכוש המשותף. אבל מה החוק לגבי הצנרת שמובילה מהמיכל המרכזי עד לבניין? ואם אותו צינור מספק גז למספר בניינים - של מי הוא? מי אחראי לתיקונו? דיירי כל הבניינים? או חברת הגז? | |
|
|
|
| 29/9/2021 10:40 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 10:40:28 |
| שלום רב יהושוע,
ככל שבוצעה פניה בכתב אל ספק הגז, באפשרותך לפנות אל הרגולטור בתחום- משרד האנרגיה, לבירור בעניין, בקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/guides/gas_regulation_info?chapterIndex=7
| |
|
|
|
| 29/9/2021 11:09 |
יהושע |
 | | מחבר: | יהושע (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:09:54 |
| תודה על התשובה. קראתי את האתר לעומק ולרוחב ולא מצאתי תשובה לשאלה שלי. האם אתם יודעים של מי הצינור המרכזי שמביא את הגז מצובר מרכזי למספר בניינים? או למי לפנות במשרד האנרגיה כדי להביר את הנושא?
תודה. | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:20:20 |
| שלום רב יהושע,
תנסה לברר באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/guides/gas_regulation_info?chapterIndex=8 | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:35 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:35:37 |
| שלום רב יהושע,
בנוסף וככל שבוצעה פניה בכתב אל ספק הגז, אתה מוזמן להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים . | |
|
|
|
| 17/9/2021 12:00 |
אנונימי |
 | | מחבר: | אנונימי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/09/2021 | | שעה: | 12:00:05 |
| ההני קניתי לצורך שרת משחק שאני מנהל, קניתי קבצי תכנות לשרת. המתכנת הבטיח לתת אספקה תוח יומיים, ואני העברתי ח45% מהסכום שעמדו על 50$ (כ-160 ש"ח). לאחר מספר ימים שבהם המוכר (המתכנת) תירץ את אי הבאת הקבצים, החלטתי שאני מעוניין לבטל את העסקה מול המוכר, ולרכוש קבצים אחרים. פניתי אל המוכר, אשר סירב בכל תוקף להחזיר את התשלום, את התשלום ביצאתי דרך אפליקצית ביט. ואנני מצליח לקבל את התשלום. האם תוכלו לעור לי?
יש לציין המוכר לא רשום כ"עוסק" ועובד בצורה "פירטית" ללא קבלות. | |
|
|
|
| 29/9/2021 11:31 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 11:31:22 |
| שלום רב אדון,
המועצה הישראלית לצרכנות פועלת מכח חוק הגנת הצרכן על מנת לסייע לציבור הצרכנים אל מול בתי עסקים.
לפיכך, ככל שלא מדובר במוצר שנרכש לשימושך האישי, ביתי או משפחתי, אנו מנועים מלסייע לך. | |
|
|
|
|