| 13/10/2021 11:19 |
ארטיום |
 | | מחבר: | ארטיום (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 11:19:49 |
| | שלום..קניתי נעלי עבודה ממשביר לצרכן.ביקשתי בפירוש נעל שאינה מחליקה מכיוון שאני עובד במטבח,המוכרת הביאה לי נעל ואמרה שהן לא מחליקות.קניתי את הנעל וכשהגעתי לעבודה גיליתי שפשוט אי אפשר לעבוד איתן והן מחליקות ברמה שסיכנה אותי במהלך כל המשמרת,חזרתי לחנות וביקשתי להחזיר אותן כי מכרו לי משהו שלא מתאים לצורך שלי(ציינתי כמה פעמים שאני זקוק לנעל שלא מחליקה) והם מסרבים להחליף או לזכות אותי.האם זה תקין? | |
|
|
|
| 17/10/2021 15:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 15:10:23 |
| שלום רב אדון,
בפניתך אתה מציין כי:
"...ביקשתי בפירוש נעל שאינה מחליקה מכיוון שאני עובד במטבח...והם מסרבים להחליף או לזכות אותי.האם זה תקין?"- מה הנימוק של החברה לסירובם?
מתי נרכש המוצר(תאריך)?
מתי פנית אל בית העסק בטענה לאי התאמה(תאריך)?
| |
|
|
|
| 4/10/2021 13:16 |
יורי |
 | | מחבר: | יורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 13:16:42 |
| שלום רב
ברשותי 2 מנויים בחברת גולן טלקום שלא אני משתמש בהם.
אני בעל המנויים והטלפון שלי מופיע כבעל החשבון בכל הרישומים בחברה כולל בחשבוניות.
באחד המנויים הסתיים תוקף החבילה והמחיר עלה, ועד כה זה בסדר גמור.
החברה הייתה מחויבת לשלוח התראה על סיום החבילה והיא ככל הנראה שלחה אותה אך לא לבעל המנויים (אליי) אלא למנוי עצמו (במקרה זה אדם שאינו מבין את השפה באופן מיטבי, לצורך העניין יכול להיות גם קטין וכו')
האם החברה פעלה כדין? בתשובה בבקשה ציינו סעיף בחוק, עליו מסתמכים.
תודה רבה | |
|
|
|
| 7/10/2021 16:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/10/2021 | | שעה: | 16:10:02 |
| שלום רב יורי,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...אני בעל המנויים והטלפון שלי מופיע כבעל החשבון בכל הרישומים בחברה כולל בחשבוניות..."- האם אתה משלם בעבור המנויים?
האם עד כה קיבלת חשבוניות?
| |
|
|
|
| 8/10/2021 01:36 |
יורי |
 | | מחבר: | יורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/10/2021 | | שעה: | 01:36:34 |
| | התשובה היא כן, אני משלם והחשבוניות על שמי | |
|
|
|
| 11/10/2021 17:24 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 17:24:25 |
| שלום רב יורי,
אם כך, אתה המשלם אולם אינך רשום כבעל מנוי, נכון? האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק לבירור העניין?
| |
|
|
|
| 12/10/2021 23:25 |
יורי |
 | | מחבר: | יורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 23:25:29 |
| אני המשלם ובעל המנוי ככזה שמשלם עליו (אלא אם כן תסבירו לי אחרת).
אני לא משתמש במנוי אם לזה הכוונה.
לא בוצעה עדיין שום פנייה.
אשמח אם תענו על השאלה ששאלתי כדי לדעת אם לפנות בכתב לחברה ומה הטענה איתה אני פונה.
| |
|
|
|
| 17/10/2021 14:54 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 14:54:09 |
| שלום רב יורי,
אם כך, פנה אל בית העסקה בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף הראיות התומכות בטענתך.
| |
|
|
|
| 12/10/2021 20:01 |
רוני |
 | | מחבר: | רוני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 20:01:45 |
| היי רכשתי אוזניות איר פודס פרו מיום הרכישה הן לא היו תקינות
שלחתי אותן לתיקון בגדר האחריות וחזרו אליי רק אחרי חודש וחצי של המתנה כשהיו אצלי פחות משבוע׳
עכשיו כשחזרו הן עדיין לא תקינות, אף אחד לא לוקח אחריות והחנות ממנה רכשתי אומרת שהאחריות רק תחת נותן האחריות. אני לא רוצה לשלוח אותן לתיקון שוב ולהמתין עוד חודש, האם יש חוק שיכול להיות לטובתי כאן? | |
|
|
|
| 14/10/2021 16:43 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:43:57 |
| שלום רב רוני,
מתי נרכש המוצר(תאריך)?
מה עלות המוצר?
| |
|
|
|
| 14/10/2021 16:51 |
רוני |
 | | מחבר: | רוני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:51:26 |
| | מרכש לפני כחודשיים ב700 שקלים ומהרגע שנרכש לא היה תקין ונשלח לתיקון | |
|
|
|
| 14/10/2021 17:06 |
רוני |
 | | מחבר: | רוני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 17:06:02 |
| | מרכש לפני כחודשיים ב700 שקלים ומהרגע שנרכש לא היה תקין ונשלח לתיקון | |
|
|
|
| 17/10/2021 13:54 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 13:54:21 |
| שלום רב רוני,
עקרונית, תקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) (להלן: "תקנות אחריות ושירות לאחר מכירה") קובעות כי על מוצר חשמלי שעלותו מעל 150 ש"ח יש שנת אחריות אחת, בחינם, שתינתן על ידי היבואן/יצרן, כמפורט בתעודת האחריות.
תקנה 6(ג) בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעת כי במקרה בו היצרן/יבואן לא הצליח לתקן את המוצר, אזי' על היצרן/יבואן לספק לצרכן מוצר חדש, זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך או לבטל לו את העסקה לפי בחירת היבואן/יצרן כדלקמן:
" (ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן."
לפיכך, וככל שבוצעה פניה בכתב אנא הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 12/10/2021 15:08 |
אולג |
 | | מחבר: | אולג (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 15:08:11 |
| רציתי לשאול אם מגיע לי פיצוי על מסירת דירה באיחור של יותר משלושה חודשים (100 ימים). אם האיחור חורג מ-60 ימים המותרים בחוק ובנוסף יש לי 20 ימים על שינויים בדירה.
השאלה אם מגיע לי פיצוי על כל התקופה של 100 ימים?
או על 20 ימים הנותרים? | |
|
|
|
| 17/10/2021 13:40 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 13:40:22 |
| שלום רב אולג,
באפשרותך לעיין במידע הקיים באתרנו באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/late_apartment_issue
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק אתה מוזמן להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 19/9/2021 12:29 |
אורית |
 | | מחבר: | אורית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/09/2021 | | שעה: | 12:29:20 |
| שלום רב,
ברצוני לברר האם יש טעם להגיש תלונה אליכם במקרה הבא (לא מצאתי סימוכין לכך בחוק, ולכן לא בטוחה שהמקרה מצדיק תלונה).
לקחתי מוצר מהמדף, שלא הודבק עליו מחיר ולא היה מוצג מחיר על המדף ממנו נלקח. בקופה המוצר עבר במחיר נמוך מאד והמוכר סירב בתוקף למכור אותו בטענה שמדובר בטעות קידוד. השאלות שלי הן:
1. האם חוקי מצדו של המוכר לסרב לי למכור את המוצר
2. כיוון שלא ציין עליו תג מחיר, האם הוא מחוייב או לא מחוייב למכור לפי מחיר שעובר בקופה?
3. ברור לי, כי אי הצגת מחי של המוצר היא עבירה על החוק, ולכן השאלה היא מה העונש על כך? האם אני יכולה לתבוע את החנות על כך שלא הציג מחיר או על כך שהמוכר סירב למכור לי את המוצר ולקבל פיצוי?
(יש לציין כי יש ברשותי צילום של מסך הקופה, שבה מוצג המחיר הנמוך וגם צילום של המוצר עם ברקוד וללא תגי מחיר).
תודה מראש
| |
|
|
|
| 29/9/2021 12:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 12:42:36 |
| שלום רב אורית,
בפנייתך את מציינת כי:
"...לקחתי מוצר מהמדף, שלא הודבק עליו מחיר ולא היה מוצג מחיר על המדף ממנו נלקח. בקופה המוצר עבר במחיר נמוך מאד..."= מה המחיר שהופיע בקופה?
האם המוצר נרכש?
ככל שלא בוצעה רכישה ומחירו לא הוצג על גבי המוצר או על גבי אריזתו, באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה על מנת שתיתן את דעתה בעניין, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 14/10/2021 14:50 |
אורית |
 | | מחבר: | אורית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 14:50:13 |
| לא כ"כ הבנתי את תשובתכם.
המחיר שעבר בקופה הוא 30 ש"ח לצורך העניין. הקופאית ראתה את המחיר ואמרה שזה לא מחיר הגיוני, כי זה אמור לעלות 200 ש"ח בערך. קראה לאחראית, והיא לאחר בדיקה מול מנהל החנות אמרה "זה טעות, אני לא מוכרת לך את זה במחיר הזה". ולכן המוצר לא נרכש בסופו של דבר.
ולכן שאלתי:
1. האם חוקי מצדו של המוכר לסרב לי למכור את המוצר
2. כיוון שלא ציין עליו תג מחיר, האם המוכר מחוייב או לא מחוייב למכור לפי מחיר כפי שהוא עובר בקופה?
3. האם אני יכולה לתבוע את החנות על כך שלא הציג מחיר או על כך שהמוכר סירב למכור לי את המוצר ולקבל פיצוי?
אודה להתייחסותכם בשנית | |
|
|
|
| 17/10/2021 13:37 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 13:37:41 |
| שלום רב אורית,
עקרונית, סעיף 17(ב)(א) בחוק הגנת הצרכן מחייב את בית העסק להציג את המחיר הכולל, על גבי המוצר או על גבי אריזתו, בנוסף, סעיף 17ב(ד) בחוק הגנת הצרכן קובע כי המחיר שהוצג על המוצר הוא הקובע אף אם המחיר בקופה גבוה יותר.
בנוסף, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על העוסק להטעות צרכן במעשה או במחדל בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעייה במחיר.
לפיכך וככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, את מוזמנת להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
בנוסף, בשל טענתך להיעדר הצגת מחיר על גבי המוצר או על גבי אריזתו, וככל שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך, באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה, האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן, על מנת שתיתן את דעתה בעניין, בקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page
| |
|
|
|
| 12/10/2021 16:14 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 16:14:54 |
| שלום רב.
לפני מספר חודשים התנתקתי מחברת הוט לאחר שנים רבות.
מאז, אנשי המכירות בתירוצים שונים (שימור, מנהלים וכיו"ב) מתקשרים אלי בנסיון לשכנע אותי לחזור להיות מנוי בחברה. זה היה ברמה של מספר שיחות בשבוע עד שלפני חודש בערך אמרתי לנציג שאני מקליט את השיחה (ואכן ההקלטה ברשותי) ושיפסיקו להתקשר אלי. היתה הפסקה של שבועיים ואז התקשרה עוד נציגה. את השיחה הזו לא הקלטתי. היום התקשרה נציגה נוספת, הקלטתי את השיחה שבה דרשתי שיפסיקו להתקשר אלי. היא אמרה שאין ביכולתה לעשות כן.
שאלתי היא האם לחברת הוט (וכל חברת תקשורת אחרת לצורך הענין) מותר להמשיך להתקשר ולהטריד למרות שביקשתי מספר פעמים שיחדלו מכך ויש לי שתי שיחות מוקלטות בהן אני דורש זאת במפורש?
חסמתי כבר מלא מספרים של נציגים שלהם אבל כל פעם הם מתקשרים ממספר אחר.
האם הענין הזה לא נכלל בחוק הספאם?
בכל מקרה (בין אם מותר להם ובין אם לאו) - מה הצעדים הבאים שבהם עלי לנקוט?
| |
|
|
|
| 13/10/2021 09:31 |
מיקי |
 | | מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 09:31:32 |
| אני לא שייך למועצה.
שיחות טלפון "אנושיות" לא נכנסות לחוק הספאם. אפשר לתבוע על הטרדה, למשל לפי חוק הגנת הפרטיות. היו על זה פסקי דין בתביעות קטנות. | |
|
|
|
| 17/10/2021 13:24 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 13:24:56 |
| שלום רב עדי,
עקרונית, סעיף 30 בחוק התקשורת(בזק שידורים) אוסר על מטרד, לפיכך, ובהנחה שמדובר במטרד עליך לפנות אל בית העסק בכתב ככל שטרם שלחת להם מכתב ובו דרישה להפסיק את המטרד.
בנוסף, באפשרותך לפנות אל חברת הסלולר שאתה מנוי אצלה על מנת לבדוק אם ניתן להפסיק את המטרד. | |
|
|
|
| 12/10/2021 12:32 |
אנונימי. |
 | | מחבר: | אנונימי. (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 12:32:35 |
| שלום, אני סטודנט לתואר ראשון להנדסת חשמל.
שנה שעברה הייתה אמורה להיות האחרונה שלי, אבל באוקטובר 2020 סולקתי מקורס ע"י מרצה, לאחר שסטודנטים רשמו עליי דברים מיניים בצ׳אט ולא הגבתי אליהם, רק בהפסקה אמרתי שזה לא לעניין. אחרי חודש שראיתי שהוא לא מבטל את הסילוק שלי, התלוננתי בפני הממונות על הטרדה מינית על התנכלות ואפליה על רקע מיני. בהתחלה חשבתי שמטפלים בזה, אבל אחרי חצי שנה שראיתי שזה לא נסגר, פניתי יותר בתקיפות כדי לקבל תשובות, ונאמר לי (יש לי הקלטות, כאשר הם מודעים להקלטה תוך כדי) שהם אף פעם לא רשמו את התלונה שלי כהטרדה מינית, לא חקרו את זה כהטרדה מינית ולא דיברו עם עדים, למרות שציינתי שהיו.הם גם לא ביטלו את הסילוק שלי מהקורס. רק הנשיאה המליצה לי ללכת לטיפול. עכשיו הם דורשים ממני לשלם על השנה החדשה בטענה שהם לא קשורים למחלקת הכספים ומחלקת הכספים לא קשורה להטרדות מיניות.
מה ממליצים לי לעשות? אם לא אשלם תוך שבועיים יסלקו אותי מהלימודים. אני מגיש תביעה קטנה אבל הדיון לא ייערך בשבועיים הקרובים.
האם אני יכול להגיש תלונה במשטרה נגד סמנכ"לית הכספים על התנכלות? | |
|
|
|
| 12/10/2021 13:02 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 13:02:01 |
| | על לימודים צריך לשלם. בבית המשפט תוכל לבקש את מה שאתה רוצה והנושא יידון. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 14/10/2021 10:35 |
אנונימי. |
 | | מחבר: | אנונימי. (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 10:35:53 |
| | אני מעדיף שרק גורמים רשמיים מהמועצה לצרכנות יענו לי. | |
|
|
|
| 14/10/2021 15:48 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 15:48:04 |
| שלום רב אדון,
ככל שמדובר במוסד לימודים המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה באפשרותך לפנות אליהם לבירור העניין.
לעניין שאלתך האחרונה , באפשרותך לשקול פניה למשטרה.
| |
|
|
|
| 15/10/2021 17:07 |
אנונימי. |
 | | מחבר: | אנונימי. (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/10/2021 | | שעה: | 17:07:17 |
| | האם למועצה לצרכנות יש איזושהיא דרך לעזור? קרי, האם יש לכם סמכות חוקית באופן כללי, והאם קורס יכול להיחשב למוצר צריכה? | |
|
|
|
| 4/10/2021 13:33 |
רחל |
 | | מחבר: | רחל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 13:33:05 |
| שלום התקשרתי עם חברה מסוימת בקשר להוזלת ביטוחים ב31.8
ב13.9 הגשתי בקשה לבטל את הקשר.
אחרי בדיקה קיבלתי תשובה היום ה4.10 שלא יכולים להחזיר את הכסף כי זו עסקה פיננסית
ואפשר להתחרט מקסימום עד 48 שעות.
אני פנסיונרית וחד הורית ובקושי מתפרנסת. מודה טעיתי אז מה
אי אפשר להתחרט ועוד לא עברו שבועיים. לפושע הכי גדול סולחים.
מבקשת שמישהו יתן לי עצה מה לעשות ובהקדם האפשרי וברצינות.
תודה.
| |
|
|
|
| 4/10/2021 15:30 |
רחל |
 | | מחבר: | רחל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 15:30:46 |
| סליחה ששלחתי פעמיים פשוט בטעות.
אודה לתשובה. | |
|
|
|
| 5/10/2021 10:19 |
רחל |
 | |
|
| 7/10/2021 14:54 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/10/2021 | | שעה: | 14:54:30 |
| שלום רב רחל,
האם רכשת שירות ביטוח למוצרי חשמל ? | |
|
|
|
| 14/10/2021 14:13 |
רחל |
 | |
|
| 14/10/2021 15:31 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 15:31:26 |
| שלום רב רחל,
ככל שבוצעה פניה בכתב אל חברת הביטוח, באפשרותך לפנות אל הרגולטור- המפקח על הביטוח רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, במשרד האוצר, לבירור בעניין באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/capital_market_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 14/10/2021 16:01 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:01:48 |
| | שימי לב שיש הבדל בין חברה קיקיונית שאולי חתמת מולה ושאינה מפוקחת (זה נראה לי המקרה), ובין חברה וסוכן ביטוח מוסדרים שהמפקח על הביטוח פועל מולם. | |
|
|
|
| 14/10/2021 19:24 |
רחל |
 | |
|
| 15/10/2021 10:25 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/10/2021 | | שעה: | 10:25:11 |
| אני לא בטוח שיש להם רישיון של סוכן ביטוח ואז המפקח לא פועל מולם. את יכולה לעשות את הדברים הבאים:
1. אם רכשת דרכם ביטוחים מסודרים (חברת ביטוח מוסדרת מופיעה במסמכים), את יכולה לגלוש לאתרי חברות הביטוח ולשלוח מיילים שבהם את מודיעה שאת מבטלת את הביטוחים עם הזכרה של הביטולים ב-13/9 (אם זה היה בכתב).
2. את יכולה להגיש תלונה למפקח על הביטוח כפי שהציעה המועצה (קראי שוב את ההודעה שלה) כדי שיבדקו את הנושא.
3. את יכולה לכתוב בגוגל: "סיוע לפנסיונרים", לגלוש לאתר "כל זכות" שמופיע ראשון שם, ולהיעזר באחד הגופים שם. יכול להיות שגם באגף הרווחה בעירך יוכלו לעזור לך. | |
|
|
|
| 15/10/2021 10:53 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/10/2021 | | שעה: | 10:53:36 |
| | עד כמה שזכור לי גם השרה לשוויון חברתי מירב כהן ומשרדה מסייעים לאזרחים ותיקים. | |
|
|
|
| 9/10/2021 15:50 |
אור |
 | | מחבר: | אור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/10/2021 | | שעה: | 15:50:35 |
| שלום
שילמתי מראש 2400 שח על 3 טיפולי prp לשיער בחודש יולי האחרון.
ביצעתי טיפול אחד מתוך השלושה (יש לעשות טיפול פעם ב3 חודשים).
אני לא מעונין לבצע את 2 הטיפולים הנוספים.
על אף שעברו 14 יום מרגע התשלום
האם אני זכאי להחזר כספי אם אבטל את 2 הטיפולים שנותרו?
בית העסק טוען שלא ניתן להחיר כסף משום שעברו 14 יום.
מצד שני, עדיין לא קיבלתי את השירות במלואו.
מה החוק אומר במקרה כזה? | |
|
|
|
| 11/10/2021 18:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 18:25:17 |
| שלום רב אור,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...בית העסק טוען שלא ניתן להחיר כסף משום שעברו 14 יום..."-האם יש הסכם התקשרות בניכם? אם כן, מה מופיע בו? | |
|
|
|
| 12/10/2021 17:31 |
אור |
 | | מחבר: | אור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 17:31:41 |
| אין הסכם תקשורת ולא נחתם שום חוזה
כמו כן לא הוצגו תנאי ביטול | |
|
|
|
| 14/10/2021 16:51 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:51:12 |
| שלום רב אור,
עקרונית, בעסקה מתמשכת, קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה, בכל עת שהצרכן יחפוץ בכך, ועל בית העסק לבטל את העסקה בתוך 3 ימים מקבלת הודעת הביטול(יש לעיין בהסכם ההתקשרות בניכם, בכדי לבדוק כיצד עליך להודיע על ביטול עסקה).
יצוין כי, במידה שבהסכם צוין כי הביטול כרוך בקנס יציאה, יהיה על הצרכן לשלמו.
עם זאת, ככל שלא קיים הסכם באפשרותך לפנות אל בית העסק לבירור מכח מה הסירוב לבטל את העסקה? | |
|
|
|
| 12/10/2021 13:06 |
אביעד פרי |
 | | מחבר: | אביעד פרי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 13:06:11 |
| שלום רב,
הזמנתי בתארך 04/09/20201 מחברת איסתא חבילת נופש שכוללת טיסה+מלון+העברות.
קיבלתי אישור סופי על כל העסקה, בנוסף הונק לי שובר מלון, שוברי העברות וכרטיסי טיסה
היום 12/10/2021 קיבלתי טלפון מחברת איסתא שהחבילה בוטלה.
ביקשתי לזכות אותי על כל הסכום במלואו.
מחברת איסתא נאמר לי שיחזירו לאחר שיקזז 120$ עבור שני נוסעים על הביטול.
הייתכן שזה חוקי?????
מותר להם גבות דמי ביטול כשהם ביטלו את העסקה ולא אני? | |
|
|
|
| 14/10/2021 16:37 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:37:10 |
| שלום רב אביעד,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...היום 12/10/2021 קיבלתי טלפון מחברת איסתא שהחבילה בוטלה..."- האם יש ברשותך העתק מההסכם?
מה הנימוק של החברה לביטול העסקה? | |
|
|
|
| 11/10/2021 15:38 |
אסף יצחק |
 | | מחבר: | אסף יצחק (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 15:38:07 |
| שלום,
אני שואל כאיש הכספים בעסק שמוכר קורסים בזום בתחום החינוך.
ממה שקראתי אני מבין שלקוח יכול לבטל עסקה בתוך פרק זמן של 14 ימים (שאינם ימי מנוחה) ובתנאי שהקורס לא התחיל. במקרה כזה ניתן לגבות מהלקוחדמי ביטול בגובה של 100 ש"ח או 5%, הנמוך מביניהם. אם הקורס התחיל ועדיין לא עבר פרק הזמן הזה להבנתי הלקוח לא יכול לבטל את הרשמתו.
אנו מוכרים דרך הטלפון (עסקת מכר מרחוק) ושאלתי נוגעת למה שראיתי באתר של אמון הציבור ושלא היה ברור לי. שם כתוב שבמקרה של עסקה מתמשכת עדיין ניתן לבטל עסקה גם אם התחיל השירות.
שאלתי האם קורסים נופלים בתוך הקטיגוריה הזו של עסקה מתמשכת בהקשר הזה או שהכוונה היא למנויים, לנשל בחדר כושר? | |
|
|
|
| 14/10/2021 16:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:02:36 |
| שלום רב אסף,
המועצה הישראלית לצרכנות פועלת מכח חוק הגנת הצרכן על מנת לסייע לציבור הצרכנים אל מול בתי עסק.
היות שפנייתך נעשית מטעם בית העסק, אנו מנועים מלסייע לך.
| |
|
|
|
| 12/10/2021 16:09 |
אמיר |
 | | מחבר: | אמיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 16:09:54 |
| אני שוכר דירה ובעלת הדירה משלמת על HOT.
הייתה לי בעיה באינטרנט ואני התקשרתי להוט והם שלחו טכנאי.
הטכנאי לא הגיע בכלל ולכן ביקשתי פיצוי
הוט אמרים שהם מוכנים לזכרות רק את בעלת הדירה ולא אותי. אמרתי להם שאני הנפגע כאן ולא בעלת הדירה ויש סיכוי סביר שהיא לא תחזיר לי את הכספים במקרה האמור.
הם לא מוכנים בלבצע לי החזר אלא לבעלת המנוי בלבד למרות שאני הנפגע.
מה עושים במקרה הזה?
| |
|
|
|
| 14/10/2021 16:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:00:06 |
| שלום רב אמיר,
על שם מי המנוי?
| |
|
|
|
| 12/10/2021 15:07 |
אולג |
 | | מחבר: | אולג (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 15:07:57 |
| רציתי לשאול אם מגיע לי פיצוי על מסירת דירה באיחור של יותר משלושה חודשים (100 ימים). אם האיחור חורג מ-60 ימים המותרים בחוק ובנוסף יש לי 20 ימים על שינויים בדירה.
השאלה אם מגיע לי פיצוי על כל התקופה של 100 ימים?
או על 20 ימים הנותרים? | |
|
|
|
| 14/10/2021 15:57 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 15:57:37 |
| שלום רב אולג,
באפשרותך לעיין במידע הקיים באתרנו באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/late_apartment_issue
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, אתה מוזמן להגיש תלונתך ודרישתך באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 12/10/2021 15:23 |
חן דדון |
 | | מחבר: | חן דדון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 15:23:32 |
| | ביום שישי ה 1.10 בעלי רכש לילד חולצה של ליוויס שרשום עליה 16 דולר בפועל שילם עליה 80 מה אפשר לעשות ? בחנות לא מוכנים להגיב טוענים שזה המחיר וגם היא אפשר להחזיר את החולצה כי זה קולקציית קיץ | |
|
|
|
| 14/10/2021 15:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 15:46:28 |
| שלום רב חן,
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך בדבר :
1.המחיר לטענתך הוצג במטבע זר
2.חשבונית המעידה על התשלום שבוצע במטבע ישראלי ?
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל, בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעיה במחיר.
בנוסף, סעיף 17ב בחוק הגנת הצרכן מחייב את בית העסק להציג את המחיר הכולל ובמטבע ישראלי.
על מנת לברר בעניין וככל שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך אני מציעה כי תפנה אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 12/10/2021 13:05 |
אביעד פרי |
 | | מחבר: | אביעד פרי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 13:05:13 |
| שלום רב,
הזמנתי בתארך 04/09/20201 מחברת איסתא חבילת נופש שכוללת טיסה+מלון+העברות.
קיבלתי אישור סופי על כל העסקה, בנוסף הונק לי שובר מלון, שוברי העברות וכרטיסי טיסה
היום 12/10/2021 קיבלתי טלפון מחברת איסתא שהחבילה בוטלה.
ביקשתי לזכות אותי על כל הסכום במלואו.
מחברת איסתא נאמר לי שיחזירו לאחר שיקזז 120$ עבור שני נוסעים על הביטול.
הייתכן שזה חוקי????? | |
|
|
|
| 14/10/2021 15:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 15:34:49 |
| שלום רב אביעד,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...היום 12/10/2021 קיבלתי טלפון מחברת איסתא שהחבילה בוטלה..."- האם יש ברשותך העתק מההסכם?
מה הנימוק של החברה לביטול העסקה?
| |
|
|
|
| 11/10/2021 16:16 |
מאיר בראל |
 | | מחבר: | מאיר בראל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 16:16:43 |
| שלום רב,
לפני כשיבעה חודשים קיבלתי הודעה על חוב רטרואקטיבי לחב' החשמל בגין קריאה שגויה לכאורה של המונה. חישוב החוב התבסס על ירידה בצריכה במשך כשנה לעומת השנה הקודמת. כאשר את הירידה בצריכה אני יכול להסביר על ידי זה שהחלפתי את כל נורות הבית לנורות לד. אך החברה טוענת שההפרש נובע מקריאה לא נכונה של המונה.
למותר לציין שלא קיבלתי כל הודעה בזמן אמת על בעיה כלשהיא במונה והצורך לתקנו או להחליפו.
אודה על תשובתכם
מאיר | |
|
|
|
| 14/10/2021 14:49 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 14:49:04 |
| שלום רב מאיר,
ככל שבוצעה פניה בכתב אל חברת החשמל, באפשרותך לפנות אל הרגולטור- רשות החשמל, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/the_electricity_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 11/10/2021 15:37 |
אסף יצחק |
 | | מחבר: | אסף יצחק (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 15:37:57 |
| שלום,
אני שואל כאיש הכספים בעסק שמוכר קורסים בזום בתחום החינוך.
ממה שקראתי אני מבין שלקוח יכול לבטל עסקה בתוך פרק זמן של 14 ימים (שאינם ימי מנוחה) ובתנאי שהקורס לא התחיל. במקרה כזה ניתן לגבות מהלקוחדמי ביטול בגובה של 100 ש"ח או 5%, הנמוך מביניהם. אם הקורס התחיל ועדיין לא עבר פרק הזמן הזה להבנתי הלקוח לא יכול לבטל את הרשמתו.
אנו מוכרים דרך הטלפון (עסקת מכר מרחוק) ושאלתי נוגעת למה שראיתי באתר של אמון הציבור ושלא היה ברור לי. שם כתוב שבמקרה של עסקה מתמשכת עדיין ניתן לבטל עסקה גם אם התחיל השירות.
שאלתי האם קורסים נופלים בתוך הקטיגוריה הזו של עסקה מתמשכת בהקשר הזה או שהכוונה היא למנויים, לנשל בחדר כושר? | |
|
|
|
| 14/10/2021 14:35 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 14:35:17 |
| שלום רב אסף,
המועצה הישראלית לצרכנות פועלת מכח חוק הגנת הצרכן על מנת לסייע לציבור הצרכנים אל מול בתי עסק.
היות שפנייתך נעשית מטעם בית העסק, אנו מנועים מלסייע לך.
| |
|
|
|
| 11/10/2021 13:53 |
נועם |
 | | מחבר: | נועם (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 13:53:30 |
| שלום,
קניתי בחנות בגדים לפני פחות משבוע מכנס עבור בן זוגי.
המכנס לא יושב טוב ורציתי להחליפו בחנות. לצערי איבדתי את החשבונית וטכעת בית העסק לא מסכים לשחזר לי את החשבונית על מצנת שאוכל להחליף. מן המותר לציין שהפריט ללא פגם, בשלמותו ועם טיקט כראוי.
שירות הלקוחות של בית העסק (זארה) טוענים שהם לא משחזרים חשבוניות וזו למעשה בעיה שלי. אז אני תקועה עם מכנס חדש לגמרי שאני לא מעוניינת בו ונקנה לפני פחות משבוע..
האם זה חוקי? | |
|
|
|
| 14/10/2021 14:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 14:03:09 |
| שלום רב נועם,
האם בחנות יש שילוט מדיניות החזרת טובין? אם כן, מהי קובעת?
עקרונית, בעסקה שבוצעה בחנות, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן לבטל את העסקה, בין היתר, בביגוד והנעלה, מיום הרכישה ועד תום שני ימים שאינם ימי מנוחה, בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח ואם בית העסק שילם עמלת סליקה הוא רשאי לדרוש את העמלה כנגד הצגת הוכחה לכך.
והכל ובלבד שעלות המוצר עולה על 50 ש"ח ושלא יוצר במיוחד בעבור הצרכן ולא נעשה בו שימוש ולא נפגם על ידי הצרכן.
במידה שהמועד לביטול העסקה מכח תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה), חלף באפשרותך לברר אם ישנו שילוט מדיניות החזרת טובין, בחנות ולפעול בהתאם.
| |
|
|
|
| 11/10/2021 13:39 |
אלינה |
 | | מחבר: | אלינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 13:39:05 |
| שלום, חוייבתי על ידי חב מסויימת על מנוי אינטרנט שלא עשיתי את המנוי. פרטים אישיים שלי נגנבו כגון מס' אשראי, פרטים אישיים וכו'. פניתי לחברה על מנת הובטח לי שישלחו המחאה וכבר חודשיים אני מחכה. בכל פעם שאני מתקשר או מתכתב עם נציגם הם טוענים שרואים את ההמחאה אבל למה לא שולחים אותה הם לא יודעים ושהנושא בבירור מול מחלקה פיננסית.
במקביל הוגשה תלונה במשטרה על גניבה פרטיים אישיים.
בשבוע האחרון אני מקבלת הודעות SMS ו שיחות טלפון על חוב שלא שולם למרות שפניתי לחברה ביקשתי למחוק את הפרטיים שלי מה שבחזרה הם טוענים שלא רואים חובות למספר.
מה ניתן לעשות בנושא ואיך בכל זאת אפשר לקבל את מה שמגיע לי ולגבי שיחות טלפון על חוב שלא שולם? | |
|
|
|
| 14/10/2021 13:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 13:46:24 |
| שלום רב אלינה,
על מנת לברר בעניין וככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, אנא הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 12/10/2021 10:17 |
Jonathan |
 | | מחבר: | Jonathan (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 10:17:50 |
| ביקשתי להתנתק מחברת אי.בר מים בחודש מאי. הובטח לי (השיחה מוקלטת) כי הבקשה תטופל ואני לא אמשיך במסלול התשלומים (ביקשתי בנקודת יציאה). התשלומים ממשיכים להילקח מחשבוני. אין מענה בשירות הלקוחות וכשהם עונים , אחרי שעות, הם מבטיחים לזכות ולשווא!!!
מה עושים? אני רואה שהשאלה הזו חוזרת שוב ושוב על אותה חברה. אשמח ואני בטוח שרבים כמוני ישמחו גם כן לעזרה בנושא.
אני רוצה שהתשלומים ייפסקו לאלתר. אני לא מקבל מהם שירות, על המכשיר כבר סיימתי לשלם לפני שנים ואני רוכש את הסננים באופן פרטי.
אנא תשובתכם, אני לא מצליח להשיגכם בטלפון. | |
|
|
|
| 14/10/2021 10:23 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 10:23:24 |
| שלום רב יונתן,
על מנת לברר בעניין, עליך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים ולאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
|