| 14/10/2021 12:02 |
סיון |
 | | מחבר: | סיון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 12:02:11 |
| שלום רב
הגשתי תלונה מס' 909409.בתאריך 24.9 בשעה 15:55 הזמנתי 7 כרטיסי טיסה לחודש 12.21 דרך סוכנות ישראלית (באינטרנט).
בתאריך 8.10 בשעה 19:50 שלחתי לסוכנות הישראלית מייל בקשה לביטול. הם השיבו לי ב10.10 שמכיוון שהם לא עובדים בשישי בערב והם ראו את המייל רק ב10.10 מבחינתם עברו 16 ימים וזה חורג מהחוק. אודה לעזרתכם. | |
|
|
|
| 19/10/2021 08:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/10/2021 | | שעה: | 08:44:37 |
| שלום רב סיון,
ביום 14.10.21 נשלח מכתב ממשרדינו אל בית העסק וממתינים לתגובה. | |
|
|
|
| 13/10/2021 12:21 |
אורלי |
 | | מחבר: | אורלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 12:21:37 |
| | שלום רב, מעוניינת להגיש תלונה נגד חברת החשמל בעקבות סירוב מתן החזר כספי לתיקון מקרר שהתקלקל בעקבות טיפול שלקח 12 שע׳ בהפסקת חשמל. ובנוסף, במענה שנתנה חברת חשמל היו נתונים שגויים אודות המקרה (כמו כמה זמן לקח הטיפול..). האם אתם מטפלים בכך? | |
|
|
|
| 17/10/2021 15:48 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 15:48:46 |
| שלום רב אורלי,
ככל שבוצעה פניה אל נציבות תלונות הציבור בחברת החשמל, באפשרותך לפנות אל הרגולטור- רשות החשמל, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/general/tofespniya | |
|
|
|
| 19/10/2021 07:06 |
אורלי |
 | |
|
| 29/9/2021 16:24 |
אור |
 | | מחבר: | אור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/09/2021 | | שעה: | 16:24:46 |
| שלום, קוראים לי אור, אני חרדי, ויש לי טלפון כשר, ומטרידים אותי טלפונית כל מיני צנטוקים. כמו כמעט כל חרדי שיש לו טלפון כשר.
אני רוצה לטבוע את המטרידים אבל שאני אקבל את הסכום כסף הכי גדול שאפשר, אתם יכולים להדריך אותי בזה?
בברכה,
אור. | |
|
|
|
| 4/10/2021 14:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/10/2021 | | שעה: | 14:07:34 |
| שלום רב אור,
עקרונית, סעיף 30 בחוק התקשורת(בזק שידורים) אוסר על מטרד, לפיכך, ובהנחה שמדובר במטרד עליך לפנות אל בית העסק בכתב ככל שטרם שלחת להם מכתב ובו דרישה להפסיק את המטרד.
בנוסף, באפשרותך לפנות אל חברת הסלולר שאתה מנוי אצלה על מנת לבדוק אם ניתן להפסיק את המטרד. | |
|
|
|
| 6/10/2021 21:00 |
אור |
 | | מחבר: | אור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/10/2021 | | שעה: | 21:00:14 |
| מחילה נראה לי שאתם לא בקיעים בחומר. אני רוצה לתבוע אותם, והיה כבר מישהו שעשה את זה והרוויח 34 אלף שקל כמו שמובא בכתבה הזאת:
https://bizzness.net/%D7%AA%D7%A7%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%93%D7%A8%D7%9E%D7%98%D7%99-%D7%A6%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%A7%D7%95-%D7%95%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%95-%D7%90%D7%AA%D7%9B%D7%9D-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%95-%D7%9B/
| |
|
|
|
| 11/10/2021 12:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 12:52:49 |
| שלום רב אור,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...ומטרידים אותי טלפונית כל מיני צנטוקים..."- האם יש ברשותך את פרטי החברות ? אם כן, האם בוצעה פניה בכתב אליהם? | |
|
|
|
| 18/10/2021 20:43 |
אור |
 | | מחבר: | אור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 20:43:33 |
| | זה כל הקטע, לפי הכתב המשפטי שהבאתי אתה רואה שהשופט אומר שהתובע לא צריך לפנות אל מי שמטריד אותו בשביל שלא יטריד אותו, אלא הנטבע צריך להוכיח שהתובע אמר שהוא מסכים שיטרידו אותו. | |
|
|
|
| 16/10/2021 10:12 |
GALIT |
 | | מחבר: | GALIT (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/10/2021 | | שעה: | 10:12:02 |
| | היי, אם רכשתי כרטיסי טיסה דרך סוכנות אינטרנטית (לא ישראלית) האם אני יכולה לבטל את כרטיסי הטיסה ולקבל החזר לפי חוק הגנת הצרכן? הכרטיסים נרכשו בדביט קארד והביטול הוא במסגרת ה-14 יום מהרכישה. | |
|
|
|
| 17/10/2021 11:37 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 11:37:28 |
| | האם רכשת בכלל כרטיסים שניתנים לביטול? חוק הגנת הצרכן לא תקף כאן. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 18/10/2021 17:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 17:34:56 |
| שלום רב גלית,
האם לחברה שעמה בוצעה העסקה יש נציגות מוסמכת בישראל? אם כן, מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
במידה שמדובר בחברה זרה שאין לה נציגות מוסמכת בישראל, יהיה קושי לאכוף את חוקי מדינת ישראל.
| |
|
|
|
| 11/10/2021 17:17 |
שירן ברוך |
 | | מחבר: | שירן ברוך (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 17:17:59 |
| שלום רב,
חברת מטבחים מאזור יבנה ממנה רכשתי מטבח ביוני, איחרה את ההתקנה ומבלי להודיע. אני ללא מטבח כבר חודש כי פירקתי את הישן כהכנה לחדש מאחר והם לא הודיעו על איחור. כבר שלושה שבועות הם לא עונים לטלפונים ולא מתאמים התקנה. מה ניתן לעשות? | |
|
|
|
| 13/10/2021 17:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 17:25:22 |
| שלום רב שירן,
האם שלחת מכתב לבית העסק(באמצעות פקס/ דוא"ל)? אם לאו, באפשרותך לפנות אל החברה בכתב לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 18/10/2021 17:06 |
שירן |
 | | מחבר: | שירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 17:06:52 |
| | שלחתי דוא״ל והלכתי לשם . הם טוענים שהספקים שלהם מאחרים ואין להם מה לעשות. השאלה אם ואיזה פיצוי לבקש על הזמן הזה. | |
|
|
|
| 18/10/2021 17:07 |
שירן |
 | | מחבר: | שירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 17:07:10 |
| | שלחתי דוא״ל והלכתי לשם . הם טוענים שהספקים שלהם מאחרים ואין להם מה לעשות. השאלה אם ואיזה פיצוי לבקש על הזמן הזה. | |
|
|
|
| 18/10/2021 17:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 17:14:44 |
| שלום רב שירן,
אם כך וככל שבוצעה פניה בו צוין הנזק שנגרם לטענתך בשל איחור באספקת המוצר:"...אני ללא מטבח כבר חודש כי פירקתי את הישן כהכנה לחדש ..." הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין. | |
|
|
|
| 12/10/2021 16:57 |
אלעד |
 | | מחבר: | אלעד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 16:57:49 |
| שלום רב,
רכשתי מוצר חשמלי דרך חנות ידועה באינטרנט, האספקה בוצעה ישירות ע"י היבואן.
נקבע איתי חלון זמן לאספקה בין 15:10 ל-17:10. בפועל הגיע ב20:00.
ממי עליי לתבוע פיצוי בסך 600 ש"ח, מהחנות ממנה רכשתי או מהיבואן אשר ביצע את האספקה בפועל?
תודה. | |
|
|
|
| 14/10/2021 16:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:34:57 |
| שלום רב אלעד,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...האספקה בוצעה ישירות ע"י היבואן..."- האם התשלום בעבור המשלוח/הובלה בוצע בנפרד ? | |
|
|
|
| 14/10/2021 23:32 |
אלעד |
 | |
|
| 18/10/2021 17:08 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 17:08:22 |
| שלום רב אלעד,
עקרונית, סעיף 18א(ג), המכונה "חוק הטכנאים" קובע פיצויים ללא הוכחת נזק באיחור מעל שעתיים מהשעה שתואמה, למידע רחב בעניין ראה באתרנו בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/technical_issue
לפיכך, באפשרותך לפנות אל בית העסק עמו בוצעה העסקה, בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 13/10/2021 10:29 |
רינה |
 | | מחבר: | רינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 10:29:28 |
| | קניתי מיטת ילדים ולאחר יומיים פניתי לספק בבקשה להחליף המזרון התחתון לאיכותי יותר .נאמר לי שאין אפשרות בגלל שהמרכיב פתח אתה האריזה.האם זה תקין? | |
|
|
|
| 17/10/2021 15:04 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 15:04:39 |
| שלום רב רינה,
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
מתי המוצר סופק?
מה המדיניות של בית העסק לעניין החלפה?
בפנייתך את מציינת כי:
"... בבקשה להחליף המזרון התחתון לאיכותי יותר..."- תוכלי לפרט?
| |
|
|
|
| 17/10/2021 23:46 |
רינה |
 | | מחבר: | רינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 23:46:43 |
| | המוצר סופק לפני שבועיים.פניתי אליהם יום אחרי שסופק .מענינת לשלם יותר על מזרון כמו העליון משום שהטעו אותי בחנות שאין צורך במזרון כמו העליון. | |
|
|
|
| 17/10/2021 23:49 |
רינה |
 | | מחבר: | רינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 23:49:43 |
| | המוצר סופק לפני שבועיים.פניתי אליהם יום אחרי שסופק .מענינת לשלם יותר על מזרון כמו העליון ⁸משום שהטעו אותי בחנות שאין צורך במזרון כמו העליון.העסקה בוצעה בחנות .גיליתי עוד פגם במיטה .היא רחוקה מהקיר כ15 סמ והרגליים של הילדה נתקעו בתוך המרווח שנוצר בין הקיר למיטה. | |
|
|
|
| 17/10/2021 23:49 |
רינה |
 | | מחבר: | רינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 23:49:56 |
| | המוצר סופק לפני שבועיים.פניתי אליהם יום אחרי שסופק .מענינת לשלם יותר על מזרון כמו העליון ⁸משום שהטעו אותי בחנות שאין צורך במזרון כמו העליון.העסקה בוצעה בחנות .גיליתי עוד פגם במיטה .היא רחוקה מהקיר כ15 סמ והרגליים של הילדה נתקעו בתוך המרווח שנוצר בין הקיר למיטה. | |
|
|
|
| 17/10/2021 23:50 |
רינה |
 | | מחבר: | רינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 23:50:16 |
| | המוצר סופק לפני שבועיים.פניתי אליהם יום אחרי שסופק .מענינת לשלם יותר על מזרון כמו העליון ⁸משום שהטעו אותי בחנות שאין צורך במזרון כמו העליון.העסקה בוצעה בחנות .גיליתי עוד פגם במיטה .היא רחוקה מהקיר כ15 סמ והרגליים של הילדה נתקעו בתוך המרווח שנוצר בין הקיר למיטה. | |
|
|
|
| 18/10/2021 09:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 09:33:50 |
| שלום רב רינה,
בפנייתך את מציינת כי:
"...מענינת לשלם יותר על מזרון כמו העליון משום שהטעו אותי בחנות שאין צורך במזרון כמו העליון..."-האם יש לך הוכחה לטענתך להטעיה?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט תלונתך ודרישתך? אם כן, מה תגובת החברה?
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, את מוזמנת להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים ואנו נברר בעניין.
| |
|
|
|
| 18/10/2021 15:35 |
רינה |
 | | מחבר: | רינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 15:35:41 |
| | תגובת החברה:אין החלפות של מזרון שנפתחה האריזה. | |
|
|
|
| 14/10/2021 12:01 |
סיון |
 | | מחבר: | סיון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 12:01:58 |
| שלום רב
הגשתי תלונה מס' 909409.בתאריך 24.9 בשעה 15:55 הזמנתי 7 כרטיסי טיסה לחודש 12.21 דרך סוכנות ישראלית (באינטרנט).
בתאריך 8.10 בשעה 19:50 שלחתי לסוכנות הישראלית מייל בקשה לביטול. הם השיבו לי ב10.10 שמכיוון שהם לא עובדים בשישי בערב והם ראו את המייל רק ב10.10 מבחינתם עברו 16 ימים וזה חורג מהחוק. אודה לעזרתכם. | |
|
|
|
| 18/10/2021 15:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 15:26:59 |
| שלום רב סיון,
ביום 14.10.21 נשלח מכתב ממשרדינו אל בית העסק וממתינים לתגובה.
| |
|
|
|
| 14/10/2021 11:42 |
פלודה יעקב |
 | | מחבר: | פלודה יעקב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 11:42:33 |
| | הזמנתי מאתר קניות שני מוצרים . מוצר אחד שהתקבל לא תאם להזמנה. קיבלתי החזר עבור המוצר אבל לא עבור דמי המשלוח ששילמתי עבור מוצר זה . האם אני זכאי לקבל את דמי המשלוח. ? | |
|
|
|
| 18/10/2021 14:04 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 14:04:00 |
| שלום רב יעקב,
בפנייתך אתה מציין כי:
"הזמנתי מאתר קניות שני מוצרים ..."- האם שני המוצרים סופקו ביחד?
בנוסף, אתה מציין כי:
"...קיבלתי החזר עבור המוצר אבל לא עבור דמי המשלוח ששילמתי עבור מוצר זה..."- האם נדרשת להחזיר לבית העסק, את המוצר שהתגלה בו אי התאמה?
| |
|
|
|
| 12/10/2021 18:26 |
צליל |
 | | מחבר: | צליל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 18:26:51 |
| לפני 3 חודשים אני וכמה חברים יצאנו להופעה במסיבה (פעם ראשונה ואחרונה שהייתי במקום הזה). מאז המקום לא מפסיק להעביר את מספר הטלפון שלי (וגם של כל מי שהיה איתי) בין יחצנים שלא מפסיקים לשלוח לי הודעות באפליקציית הוואטספ. ביקשתי כמה פעמים גם מהיחצנים וגם מהמקום להפסיק לשלוח לי הודעות ולהפסיק להעביר את המספר הפרטי שלי בין אנשים - המקום לקחו ממני את הפרטים, אמרו לי שיפסיקו ולצערי המטרד ממשיך.
האם ניתן לעשות משהו? מעבר להטרדה שכבר עברה כל גבול אני לא מעוניינת שהמספר הפרטי שלי יפורסם בכל מיני רשימות טלפונים אצל אנשים. | |
|
|
|
| 14/10/2021 16:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 16:42:21 |
| שלום רב צליל,
בפנייתך את מציינת כי:
"... בין יחצנים שלא מפסיקים לשלוח לי הודעות באפליקציית הוואטספ...אמרו לי שיפסיקו ולצערי המטרד ממשיך..."- האם פנייתך לחברה בוצעה בכתב? אם כן, מה היא תגובת החברה? | |
|
|
|
| 14/10/2021 20:16 |
צליל |
 | | מחבר: | צליל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 20:16:38 |
| | פניתי לחברה בכתב, אמרו שהם מצטערים, ביקשו את המספר פלאפון שלי לוודא שלא יקרה שוב, הייתה הפסקה של שבוע וחזרו לשלוח הודעות שוב | |
|
|
|
| 14/10/2021 20:17 |
צליל |
 | | מחבר: | צליל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 20:17:06 |
| | פניתי לחברה בכתב, אמרו שהם מצטערים, ביקשו את המספר פלאפון שלי לוודא שלא יקרה שוב, הייתה הפסקה של שבוע וחזרו לשלוח הודעות שוב | |
|
|
|
| 14/10/2021 20:17 |
צליל |
 | | מחבר: | צליל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 20:17:15 |
| | פניתי לחברה בכתב, אמרו שהם מצטערים, ביקשו את המספר פלאפון שלי לוודא שלא יקרה שוב, הייתה הפסקה של שבוע וחזרו לשלוח הודעות שוב | |
|
|
|
| 18/10/2021 13:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 13:42:04 |
| שלום רב צליל,
באפשרותך לשקול פניה למשטרה.
| |
|
|
|
| 14/10/2021 10:21 |
ראובן |
 | | מחבר: | ראובן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 10:21:47 |
| שלום,
בבית אצל אמא שלי יש הייתה נזילה באמבטיה לשכנים בקומה מתחת. היא הזמינה אינסטלטור לתיקון. הוא תיקן ונתן אחריות לתקופה של שנתיים.
היום, לאחר חצי שנה הבעיה חזרה וישנה נזילה לשכנים שוב. הזמנו את בעל המקצוע לחזור ולתקן. הוא מצידו אמר שישלח נציג שיבדוק את הבעיה ויתקן במידה והבעיה נובעת מעבודתו. ואם לא, יקח 300 שקל על ביקור.
אני לא מצאתי בחוק הגנת הצרכן משהו שמדבר על אינסטלטורים.
האם יש חוק שחל עליהם? | |
|
|
|
| 18/10/2021 13:27 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 13:27:46 |
| שלום רב ראובן,
האם יש ברשותך קבלה?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק?
בפנייתך ציינת כי:
"...ונתן אחריות לתקופה של שנתיים..."- האם יש ברשותך העתק מתעודת האחריות?
ככל שיש ברשותך ראיה המעידה על ביצוע התיקון והעתק מתעודת האחריות, ובהנחה שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט השתלשלות העניינים, הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 11/10/2021 15:30 |
רותם |
 | | מחבר: | רותם (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 15:30:00 |
| שלום
הזמנתי בתאריך 10.10.21 טיסה מת"א לדובאי ל9 לנובמבר עד ה20 לנובמבר מאתר בליק (Blik). במעמד ביצוע ההזמנה כרטיסי טיסה עלו 238$ ועוד נתנו אפשרות להוסיף לכל נוסע מזוודות גדולות. לכן הוספתי מזוודה אחת גדולה לנוסע אחד שבכיוון הלוך גבו עליה 5$ והכיוון חזור הם גבו עליה 45$. לאחר מכן קבלתי מייל עם ההזמנה של הפרטים רשומים שם וגם המזוודות וכל הפירוט עלויות . ב11.10.21 בבוקר קבלתי על ההזמנה אישור. באותו יום אחרי האישור הזמנה התקשר אלי סוכן מהאתר וטען שיש תקלה באתר והאתר לא חייב אותי על מזוודה בכיוון הלוך ויש לי רק מזוודה לכיוון חזור לאותה טיסה (למרות שפירוט הזמנה שלי רשום אחרת) וטוען שעליי להוסיף כסף כי גם בהלוך העלות למזוודה זה 45$. את הכביכול "תקלה" הזאת באתר אני רואה כבר איזה שבוע ועדיין קיימת. האם הם יכולים לדרוש ממני תוספת תשלום באמת? אם כן, האם אני יכולה לבטל את ההזמנה ללא דמי ביטול בגין הטעיית הצרכן?
תודה מראש | |
|
|
|
| 11/10/2021 18:17 |
רותם |
 | | מחבר: | רותם (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/10/2021 | | שעה: | 18:17:34 |
| | מעדכנת שבוצעה פנייה לאתר בליק והם דורשים או תוספת תשלום על המזוודה הנוספת או ביטול העסקה, כאשר המחירים בכל חברות התעופה והאתרים קפצו היום כבר משמעותית לרגע שבו סגרתי את הטיסות ואני יוצאת בנזק פה כי אם לא ההטעייה הזאת לא הייתי מזמינה דרכם אלא דרך חברה אחרת שהייתה יותר זולה באותו הזמן. | |
|
|
|
| 13/10/2021 17:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 17:44:29 |
| שלום רב רותם,
בפנייתך את מציינת כי:
"...כאשר המחירים בכל חברות התעופה והאתרים קפצו היום כבר משמעותית לרגע שבו סגרתי את הטיסות ואני יוצאת בנזק פה..."- האם פנית אל החברה בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך? אם כן, מה תגובת החברה?
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל, בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעיה במחיר, כאשר הסעד בגין ההטעיה הינו ביטול עסקה.
בנוסף, ככל שיש ברשותך ראיות המעידות על נזק מוכח באפשרותך לתבוע בגין הנזק מכח פקודת הנזיקין. | |
|
|
|
| 14/10/2021 21:15 |
רותם |
 | | מחבר: | רותם (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 21:15:35 |
| כן, פניתי ותגובתם הייתה שהייתי צריכה להפעיל הגיון שלא הגיוני מחיר כזה למזוודה נוספת וזה סהכ להוסיף עוד 40$.
אבל בחרתי להזמין דרכם בגלל שהם יצאו לי הכי זולים אחרי סקר מחירים ואחרי הוספת 40$ הם כבר לא יוצאים שונים מאתרים אחרים לאותה שעה.
לפי מה שאתה אומר אז הם זכאים לבטל לי את ההזמנה?
אני לא יכולה לקבל את ההזמנה במחיר שהזמנתי ללא תוספת 40$ כמו שהם דורשים בגלל ההטעייה?
תודה | |
|
|
|
| 18/10/2021 09:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 09:42:51 |
| שלום רב רותם,
בפנייתך את מציינת כי:
"...את הכביכול "תקלה" הזאת באתר אני רואה כבר איזה שבוע ועדיין קיימת. .."- האם יש לך הוכחה לכך?
בנוסף את טוענת כי:
"...אבל בחרתי להזמין דרכם בגלל שהם יצאו לי הכי זולים אחרי סקר מחירים ואחרי הוספת 40$ הם כבר לא יוצאים שונים מאתרים אחרים לאותה שעה..."- האם תוכלי להוכיח טענתך זו?
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט השתלשלות העניינים, את מוזמנת להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 14/10/2021 14:41 |
תומר |
 | | מחבר: | תומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 14:41:22 |
| שלום,
א-רציתי לדעת וכן הוכחה האם כל בעל עסק במדינה וכן הדואר חייבים לפי החוק לקבל תשלום בצורת עודף?
ב-ולגבי הדואר האם זה משנה אם זה תשלום חשבון או העברת כסף מזומן בזמן וכדומה?
ג-והאם זה משנה אם זה זכיין של הדואר?
אני שואל כי היום רציתי לשלם כך (ספור, שקול ומחולק) והפקידה התעקשה שלא לקבל, ואף איימה לא לשרת אותי ולקרוא למשטרה, בסופו של דבר שילמתי בשטרות, אבל אני רוצה לדעת מה החוק אומר בנידון
בתודה מראש | |
|
|
|
| 17/10/2021 14:18 |
תומר |
 | | מחבר: | תומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 14:18:50 |
| אין לאף אחד תשובה מוסמכת?
יש מקום אחר שאוכל לבדוק מולו?
בדואר לא עונים | |
|
|
|
| 17/10/2021 14:23 |
אחת שיודעת |
 | | מחבר: | אחת שיודעת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 14:23:52 |
| וק בנק ישראל קובע מהו "הילך חוקי" בישראל, דהיינו, כל מטבע, שטר כסף או אמצעי תשלום הנמצא במחזור הכספי בישראל.
המשמעות של הילך חוקי, הנה שחל איסור בחוק העונשין לסרב לקבל הילך חוקי על מנת לפרוע חוב.
עם זאת, ניתן להגביל את השימוש גם ב"הילך חוקי" ואף לקבוע עמלות שונות, לדג' הבנק עצמו גובה עמלת ספירה כאשר משלמים במטבעות קטנים.
התשובה במקרה שלכם סבוכה אף יותר, שכן מחד, עוסק רשאי למנוע תשלום באמצעים שונים 0לדג' ישנם עוסקים שאינם מקבלים אשראי או המחאות) וכן רשאי למנוע תשלום באמצעים הגורמים לו להוצאה כספית (ספירת אגורות וכו' עלולה להגרום לו לחיובים כספיים), מאידך, מכיוון שאתם "צרכנים שבויים", ישנו צורך להסדיר את העניין כיוון שמערכת היחסים העסקית ביניכם אינה וולונטרית. | |
|
|
|
| 17/10/2021 21:35 |
תומר |
 | |
|
| 13/10/2021 16:43 |
ב |
 | | מחבר: | ב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 16:43:51 |
| שלום. קניתי מחשב גיימינג חדש ברשת KSP בתחילת אוגוסט, לאחר כ3 שבועות הוא התקלקל ומסרתי אותו לתיקון במסגרת אחריות. עד עכשיו הוא בתיקון וכבר עברו כמעט 50 יום שהוא במעבדה. בהתחלה הם אמרו שיש נזק בלוח אם, פינים עקומים בתושבת מעבד, למרות שאף אחד לא פתח מחשב וגם יש מדבקות אבטחה על המחשב. אז נאלצתי לרכוש לוח אם חדש, אחרי שהרכיבו לוח אם החדש שקניתי, מצאו שגם כרטיס זיכרון תקול וגם אותו צריך להחליף, אחרי זה מצאו שזה בכלל לא נזק לקוח והם צריכים לתקן מחשב במסגרת אחריות יצרן, כרגע הם אמרו שהם מנסים להסיג לוח אם להחליף. כל זה לאחר אין סוף מיילים (אין להם שירות לקוחות טלפוני)
כרגע אני ממתין לא יודע כמה זמן עוד. כבר מזמן עברו 14 ימי עסקים. אני מרגיש שמשחקים איתי פינג פונג ומושכים זמן. האם יש לי עילה לפנות למועצה לצרכנות ולהגיש תביעה? | |
|
|
|
| 17/10/2021 16:51 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 16:51:03 |
| שלום רב אדון,
בפנייתך אתה מציין כי:
"... אחרי זה מצאו שזה בכלל לא נזק לקוח והם צריכים לתקן מחשב במסגרת אחריות יצרן,..."- האם יש לך הוכחה לכך?
על מנת לברר בעניין יש לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, בצירוף מסמכים ולאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 13/10/2021 16:00 |
מוריה |
 | | מחבר: | מוריה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 16:00:07 |
| שלום,
רכשנו מוצרי חשמל בתאריך 5.9, ב 10.9 ביטלתי את העסקה. הסכום היה 36000 שקלים. 2 תשלומים בשני אשראי שונים והיתרה בצ'ק דחוי. אני רודפת אחרי החברה לקבל מסמך/ זיכוי או כל דבר אחר והם פשוט מורחים אותי בתשובות תקופה ארוכה . פניתי לחברת האשראי לבטל תשלומים והם עשו זאת עד לסיום בירור מול בית העסק. לגבי הצ'ק עדיין לא קיבלתי אותו. מה אני יכולה לעשות ? ..אודה לעזרתכם
| |
|
|
|
| 17/10/2021 16:41 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 16:41:30 |
| שלום רב מוריה,
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מהי תשובתם?
ככל שבוצעה פניה בכתב אל בית העסק, את מוזמנת להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
בנוסף, באפשרותך לפנות לעו"ד המתמחה בדיני הוצאה לפועל על מנת לברר בעניין השי'ק שנמסר לחברה.
| |
|
|
|
| 13/10/2021 15:14 |
יואל טחובר |
 | | מחבר: | יואל טחובר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 15:14:24 |
| | בעקבות רכישת רכב באלדן, השארתי את הרכב במוסך לפי בקשתם לתיקות תקלה. לאחר שהובהר לי במוסך כי התיקון עלול לקחת מספר ימים, ביקשתי משרות הלקוחות לחזור אלי עם פתרון הולם לעיכוב שנובע מעסקת רכישת הרכב שביצעתי אצל אלדן. לאחר שהובהר לי כי המייל שלי נשלח למנהלת בשרות (על ידי נציגת שירות טלפונית) מעולם לא קיבלתי שיחה או תגובה במייל. למרות פניות חוזרות ונשנות במייל ובטלפון ודרך נציג המכירות בסניף, לא חזרו אלי משרות הלקוחות. בעקבות כך במשך למעלה משבוע נאלצתי להסתדר ללא הרכב תוך בזבוז זמן עבודה ונסיעה לא נימעה בתחבורה ציבורית ושיתופית. האם קיים מנגנון פיצוי להתעלמות ממן שירות בדומה לחוק הדקות בהקשר של מענה טלפוני? היכן ניתן למצוא אם לחברה יש אמנת שירות והאם יש מקום לתביעה בגין הפרה של האמנה? | |
|
|
|
| 17/10/2021 16:35 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 16:35:17 |
| שלום רב יואל,
ככל שיש ברשותך ראיות המעידות על נזק מוכח, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, ולאחריו לשקול תביעה, בגין הנזק, מכח פקודת הנזיקין. | |
|
|
|
| 12/10/2021 20:01 |
רוני |
 | | מחבר: | רוני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/10/2021 | | שעה: | 20:01:50 |
| היי רכשתי אוזניות איר פודס פרו מיום הרכישה הן לא היו תקינות
שלחתי אותן לתיקון בגדר האחריות וחזרו אליי רק אחרי חודש וחצי של המתנה כשהיו אצלי פחות משבוע׳
עכשיו כשחזרו הן עדיין לא תקינות, אף אחד לא לוקח אחריות והחנות ממנה רכשתי אומרת שהאחריות רק תחת נותן האחריות. אני לא רוצה לשלוח אותן לתיקון שוב ולהמתין עוד חודש, האם יש חוק שיכול להיות לטובתי כאן? | |
|
|
|
| 17/10/2021 16:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 16:26:00 |
| שלום רב רוני,
עקרונית, תקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) (להלן: "תקנות אחריות ושירות לאחר מכירה") קובעות כי על מוצר חשמלי שעלותו מעל 150 ש"ח יש שנת אחריות אחת, בחינם, שתינתן על ידי היבואן/יצרן, כמפורט בתעודת האחריות.
תקנה 6(ג) בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעת כי במקרה בו היצרן/יבואן לא הצליח לתקן את המוצר, אזי' על היצרן/יבואן לספק לצרכן מוצר חדש, זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך או לבטל לו את העסקה לפי בחירת היבואן/יצרן כדלקמן:
" (ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן."
לפיכך, וככל שבוצעה פניה בכתב אנא הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 13/10/2021 08:54 |
ולריה |
 | | מחבר: | ולריה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 08:54:20 |
| שלום
קניתי 2 כרטיסי טיסה בסוכן הווירטואלי "Kiwi".
אני רוצה לדעת אם חוק הגנת הצרכן הישראלי תופס גם לגבי עסקה זו.
אני מעוניינת לבטל אותה (עשיתי את העסקה לפני 6 ימים והטיסה לדצמבר).
איך אפשר לבטל? הם לא עונים להודעות.
תודה רבה
ולריה | |
|
|
|
| 13/10/2021 13:51 |
ולריה |
 | | מחבר: | ולריה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 13:51:08 |
| אני ממש אשמח לתשובה, אני פשוט לחוצה בימים.
תודה רבה | |
|
|
|
| 13/10/2021 14:14 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 14:14:46 |
| קנית כרטיסי טיסה שניתנים לביטול? אם לא, למה את חושבת שמגיע לך החזר?
אם מדובר על kiwi.com, מפעילה אותו חברה צ'כית והיא לא כפופה לחוק הישראלי. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 17/10/2021 16:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 16:10:05 |
| שלום רב ולריה,
במידה שמדובר בחברה זרה שאין לה נציגות מוסמכת בישראל, הרי שיהיה קושי לאכוף את חוקי מדינת ישראל ובפרט את חוקי הגנת הצרכן, לפיכך עליך לעיין בהסכם ההתקשרות בניכם ולאחריו לפנות אל בית העסק במקום מושבו, ואם תתקלי בבעיה, באפשרותך לברר אם במקום מושבו של בית העסק קיים ארגון הדומה לשלנו וזאת על מנת לבדוק את זכויותיך. | |
|
|
|
| 13/10/2021 11:26 |
מאיר |
 | | מחבר: | מאיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 11:26:38 |
| יש ברשותי מכשיר מיני בר מים כולל סודה
המכשיר ברשותי כמעט 5 שנים
משלם לחברה כל כל חודש ביטוח ואחזקה
הזמנתי טכנאי מטעם החברה
נאמר לי שלא ניתן לתקן כי אין להם חלקי חילוף
אני יודע שהחברה מחוייבת שיהיה לה חלקי חילוף 7 שנים
הם מצידם אין מה לעשות מוכנים לתת לי בר מים אחר ללא סודה
אני לא מעוניין
קניתי את המכשיר בגלל הסודה
מה עושים במקרה כזה? | |
|
|
|
| 13/10/2021 12:16 |
מיקי |
 | | מחבר: | מיקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 12:16:35 |
| אני לא שייך למועצה.
אתה טועה, אין חובה להחזיק חלקי חילוף 7 שנים לגבי בר מים. חובה כזו קיימת רק לגבי מקרר, מכונת כביסה ועוד מספר מכשירים.
מצד שני, לא סביר שגובים ממך כסף על אחזקה, וכשצריך לתקן אומרים שאין חלקים. אבל תבדוק מה כתוב בהסכם האחזקה / כתב שירות. | |
|
|
|
| 17/10/2021 15:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 15:42:50 |
| שלום רב מאיר,
האם יש ברשותך תעודת אחריות? אם כן, מה תקופת האחריות שסוכם בניכם?
עקרונית, על פי החוק ניתן אחריות על מוצר חשמלי שעלותו מעל 150 ש"ח שננה אחת, בחינם, הזו ניתנת על ידי היבואן/יצרן, כקבוע בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה).
בנוסף, תקנה 3(ב) בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעות כי:
"...יצרן של טובין אשר מחירם במועד הרכישה עולה על 300 שקלים חדשים יספק, על פי דרישת הצרכן שרכשם, חלקי חילוף לשם תיקון הטובין עד תום שנה לאחר תום תקופת האחריות שנקבעה לטובין."
בפנייתך אתה מציין כי:
"...אני יודע שהחברה מחוייבת שיהיה לה חלקי חילוף 7 שנים..."- לעניין זה יצוין כי בתקנה 3(ג) בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעת:
"... (ג) על אף האמור בתקנות משנה (א) ו-(ב), יצרן של טובין המפורטים בטור א' בתוספת הראשונה, יספק על פי דרישת הצרכן שרכשם, חלקי חילוף לשם תיקון הטובין, עד תום התקופה הקבועה לצדם בטור ב' באותה תוספת." אולם, המוצר שאתה מתאר אינו מופיע בתוספת, כאמור.
לפיכך , מוצע לך לבדוק באם יש ברשותך תעודת אחריות מורחבת?
| |
|
|
|
| 13/10/2021 11:56 |
נוגה |
 | | מחבר: | נוגה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/10/2021 | | שעה: | 11:56:36 |
| שלום,עשיתי קנייה באתר ביגוד,קיבלתי את המוצרים והחלטתי שאני מחזירה מספר פריטים,ביצעתי החזרה דרך אחת החנויות,ונשלחה אליי למייל חשבונית זיכוי,אך בפועל אין זיכוי לאשראי.
חברת האשראי מצידה לא רואה שבוצע זיכוי והחנות מתעקשת שנעשה זיכוח על סמך החשבונית שנשלחה.
כבר עברו שבועיים ואין זכר לזיכוי ומפנים אותי אחד לשני
מה צריכה לעשות? | |
|
|
|
| 17/10/2021 15:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/10/2021 | | שעה: | 15:13:36 |
| שלום רב נוגה,
אם כך פני אל החברה בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
|