| 30/10/2021 20:46 |
גלינה |
 | | מחבר: | גלינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/10/2021 | | שעה: | 20:46:01 |
| שלום רב,
רכשתי שואב אבק בסניף א.ל.מ באילת ובהגעתי חזרה הבייתה החלטתי שאינני זקוקה לו והלכתי לסניף במרכז (הוד השרון) להחזיר.
המוצר לא ניפתח כלל.
המוכר בחנות לא ידע מה לעשות,ולאחר. מספר בירורים אמר שיזכה על המוצר אך בניכוי 100 שח שיעלה לו החזרת המוצר לאילת.
האם זה תקין?
פעם ראשונה שרשת גדולה כמו א.ל.מ מבקשת תשלום על החזרת מוצר שניקנה באילת (יצא לי לרכוש בסופר פארם אילת ולהחליף/להחזיר בלי בעיה במרכז)
אשמח להסבר והבהרת הסיטואציה וכיצד עליי להמשיך להתנהל מולם
תודה רבה, | |
|
|
|
| 1/11/2021 17:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 17:06:11 |
| שלום רב גלינה,
מתי נרכש שהמוצר(תאריך)? האם המוצר חובר לחשמל? מה עלות המוצר? כיצד בוצעה תשלום
עקרונית, בעסקה פרונטלית תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות לבטל את העסקה, בין היתר, במוצר חשמלי, בתוך 14 ימים מקבלת המוצר בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובלבד שהמוצר לא חובר לחשמל(חיבור לחשמל מהווה שימוש במוצר) ושלא נפגם על ידי הצרכן, בנוסף, בית העסק רשאי לגבות מהצרכן עמלת סליקה ככל שבית העסק מוכיח לצרכן כי נגבה ממנו עמלת סליקה. על כן, במידה שהודעת הביטול נעשתה במועד הקבוע בדין והמוצר לא חובר לחשמל, הרי שקמה לצרכן זכות לבטל את העסקה בניכוי דמי ביטול, כאמור לעיל, הנמוך מבניהם.
| |
|
|
|
| 29/10/2021 10:30 |
ELI |
 | | מחבר: | ELI (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/10/2021 | | שעה: | 10:30:44 |
| | איסתא הפסיקו לענות בשרות לקוחות זמני המתנה נורא ארוכים וגם במאייל לא עונים | |
|
|
|
| 29/10/2021 11:44 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/10/2021 | | שעה: | 11:44:24 |
| | לצורך מה פנית אליהם? קשה לעזור לך אם חסרים פרטים. | |
|
|
|
| 1/11/2021 16:17 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 16:17:17 |
| שלום רב אדון,
באיזה עניין פנית אל החברות?
האם הפניה לחברות בוצעה בכתב? | |
|
|
|
| 28/10/2021 20:01 |
דוד |
 | | מחבר: | דוד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/10/2021 | | שעה: | 20:01:09 |
| שלום
בתאריך 20/08/2021 רכשתי שירות מחברת טיסות מסויימת, אולם יום לאחר מכן ביקשתי לבטל את השירות המבוקש, ולקבל החזר כספי בהפחתה של 5% או 100 ש"ח כנהוג לגבות בחוק.
ההחזר אושר מטעם החברה, אך לא התבצע בפועל עד אתמול, דהיינו עברו כמעט חודשיים.
ברצוני לדעת אם הגשתי בתחילת החודש תביעה בבית הדין לתביעות קטנות, וכעת קיבלתי את ההחזר(באיחור רב), האם בית הדין יתחשב בכך שהחברה לא עמדה בחוק הגנת הצרכן להחזר תוך 14 ימי עסקים? | |
|
|
|
| 1/11/2021 16:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 16:13:40 |
| שלום רב דוד,
היות שהעניין תלוי ועומד בפני בית המשפט, אנו מנועים מלסייע לך. | |
|
|
|
| 23/10/2021 09:00 |
אהד |
 | | מחבר: | אהד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/10/2021 | | שעה: | 09:00:24 |
| שלום,
מספר הפנייה שלנו הוא 768576. בחודש יולי שלחתם לבית העסק התראה ראשונה ושניה ומאז שום דבר לא התקדם. אנחנו מנסים להשיגכם באימייל ובטלפון ולא מצליחים. המענה האוטומטי אומר שמי שמטפלת בפנייתנו היא "יהודית". הטלפון שנותנים שם לא מחובר ולכן היא לא תוכל לקבל את שיחתנו. היא לא עונה למייל שלה ואין מענה מהמייל הכללי שנמצא גם כאן בעמוד.
נשמח להבין את סטטוס הפניה, מי מטפל בה ואיך אפשר להתקדם להליך משפטי מול בית העסק שמחזיק ב 15,000 שקלים שלנו.
תודה,
אהד
| |
|
|
|
| 26/10/2021 16:04 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/10/2021 | | שעה: | 16:04:19 |
| שלום רב אהד,
פנייתך הועברה למנהלת פניות הציבור לבירור בעניין.
| |
|
|
|
| 29/10/2021 07:12 |
אהד |
 | | מחבר: | אהד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/10/2021 | | שעה: | 07:12:09 |
| | זה טוב לשמוע אבל מכיוון שהפניה כבר הועברה מספר פעמים ושום דבר לא נעשה בנידון, כיצד אדע שהפעם משהו יקרה? | |
|
|
|
| 1/11/2021 15:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 15:53:46 |
| שלום רב אהד,
ביום 26.10.21 נשלח אליך (לכתובת דוא"ל) מכתב מטעמנו, האם קיבלת את המכתב?
| |
|
|
|
| 28/10/2021 17:12 |
מור |
 | | מחבר: | מור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/10/2021 | | שעה: | 17:12:09 |
| שלום, נכנסנו 2 רכבים לחניון באחת הערים הגדולות, הצלחנו למצוא חניה בקלות ומיד אחרי שמצאנו, החלטנו לצאת מהחניון ולנסוע למקום אחר, סהכ חלפו פחות מ 5 דקות.
בשלט הכניסה צוין כי המחיר לשעה או חלק ממנה הינו 15 שח.
ביקשנו שלא לשלם על החניה היות ואפילו לא יצאנו מהרכב וממש עכשיו נכנסנו.
השומר בחניון שטען שהוא הבעלים, התרגז וטען שעלינו לשלם מחיר מלא על שעה שלמה 2 הרכבים.
אנחנו שילמנו לבסוף אחרי ויכוח שהחריף אך התעקשנו שלפחות הרכב השני ייצא ללא תשלום.
האם יש חוק שיכול להגן עלינו בסיטואציה כזו?
האם הוא יכול לחייב במחיר שעה שלמה אפילו שהיינו פחות מרבע שעה?
תודה! | |
|
|
|
| 1/11/2021 15:43 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 15:43:12 |
| שלום רב מור,
עקרונית, תיקון 89 לסעיף 70ב1 בפקודת התעבורה, קובע כי:
"דמי חניה בחניון (תיקון מס' 89) תשס"ח-2008
70ב1. (א) המפעיל חניון, בין שהחניון בבעלותו ובין שבבעלות אחר, לא יגבה דמי חניה בחניון, אלא לפי יחידות זמן של 15 דקות; הוראות סעיף קטן זה יחולו החל מתום שעת החניה הראשונה." | |
|
|
|
| 28/10/2021 15:29 |
עומר |
 | | מחבר: | עומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/10/2021 | | שעה: | 15:29:02 |
| שלום לצוות המועצה,
האם חנות יכולה להציג מחירים שלא על גבי כל מוצר ומוצר, אלא רק בשלט על המדף שבו הם נמצאים?
ראיתי שזה קורה במוצרים מסוימים בסופר ולגבי זה אני יודע שזה מקובל ותקין,
אבל מה לגבי בגדים, בשמים, קוסמטיקה, ציוד היקפי למחשב (לדוגמה, הייתי בחנות שבה יש מדף של כוננים חיצוניים שאין עליהם מחיר, אלא רק על המדף. כך גם בחנות של מוצרי סבונים וטיפוח שהמחיר הוא רק על המדף ולא על כל מוצר).
תודה מראש | |
|
|
|
| 1/11/2021 15:22 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 15:22:53 |
| שלום רב עומר,
האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך?
בהנחה שטרם בוצעה רכישה, באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה, האחראית על אכיפת חוקי הגנת הצרכן על מנת שתיתן את דעתה בעניין, בצירוף ראיות התומכות בטענתך, באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page | |
|
|
|
| 28/10/2021 14:01 |
עודד |
 | | מחבר: | עודד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/10/2021 | | שעה: | 14:01:04 |
| שלום רב,לפני כארבעה ימים רכשתי חוזה נסיעה ברב-קו למשך סימסטר דרך דוכן רב קו שהפעילה חברת סופרבוס באירוע פתיחת שנה באוניברסיטה. במהלך הימים השתמשתי כ-5 פעמים בשירות שבעקבות שינוי במערכת אין לי צורך בחוזה. ככשאלתי אם ניתן לבטל את החוזה ולשלם על הנסיעות הם טענו שבגלל שעשיתי יותר מ-3 נסיעות אינני יכול לבטל.
האם יש מה לעשות בנושא ? האם ניתן לדרוש מהם את הכסף בחזרה ?
תודה. | |
|
|
|
| 28/10/2021 14:36 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/10/2021 | | שעה: | 14:36:38 |
| הנושא נראה בעייתי בגלל השימוש בחוזה. בתנאי השימוש באתר רב-קו מופיע כך:
3.8 ביטול רכישה יכול שיעשה על ידי המשתמש תוך 14 יום ממועד העסקה הראשונית וזאת בכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א 1981 ("חוק הגנת הצרכן "). משתמש שיבטל את רכישתו בהתאם לחוק הגנת הצרכן יוכל לקבל החזר כספי, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם. בכל מקרה ביטול הרכישה יכול שייעשה אל מול מפעיל התחבורה הציבורית ממנו בחר המפעיל לרכוש את החוזה בהתאם לכללים הנהוגים ולהנחיות משרד התחבורה המתעדכנות מעת לעת.
למרות שלא רכשת באתר, בדף שאלות נפוצות באתר מופיע כך:
"אילו טעינות ניתן לבטל אונליין?
ניתן לבטל טעינה עד שבעה ימים מהרכישה באתר או באפליקציית רב-קו אונליין רק אם לא נעשה בחוזה שימוש.
אם ביצעת טעינה ברב-קו אונליין ולא מופיע ליד האירוע כפתור "ביטול טעינה" זה אומר שהתנאים לביטול הטעינה אינם מתקיימים".
אם האוניברסיטה שינתה פתאומית את המערכת, אתה יכול לדרוש/לתבוע את העלות בכפוף להסכם שלך איתם (אולי ההסכם מאפשר להם לבצע שינוי פתאומי ללא פיצוי לך).
אופציה נוספת היא למכור את הכרטיס במידה והוא לא אישי.
אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 1/11/2021 15:15 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 15:15:38 |
| שלום רב עודד,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...ככשאלתי אם ניתן לבטל את החוזה ולשלם על הנסיעות הם טענו שבגלל שעשיתי יותר מ-3 נסיעות אינני יכול לבטל..."- את מי שאלת? ככל שהשאלה הופנתה אל חברת רב קו, מה מופיע בהסכם ההתקשרות בניכם?
בנוסף, אתה מציין כי:
"...שבעקבות שינוי במערכת אין לי צורך בחוזה. .."- האם עיינת בהסכם ההתקשרות בנך לבין מוסד הלימודים? אם כן, האם בהסכם מופיע מידע בדבר שינויים במערכת?
| |
|
|
|
| 1/11/2021 13:53 |
משה אמזרי |
 | | מחבר: | משה אמזרי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 13:53:07 |
| שלום,
קניתי כרטיס להופעה, הגעתי קצת לפני השעה הנקובה על הכרטיס.
נאמר לי בכניסה שהמקום כבר מלא ולא אוכל להכנס למרות שיש ברשותי כרטיס בתוקף.
מה הזכויות שלי במקרה הזה? החזר כספי על הכרטיס? יש אפשרות לתבוע גם פיצוי על עוגמת הנפש ו/או הוצאות נלוות שהיו לי? | |
|
|
|
| 1/11/2021 14:03 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 14:03:50 |
| | שאלת במקום איך קרה הדבר? תבדוק בתנאי השירות אם לא מופיע משהו בסגנון "יש להגיע לפחות X דקות לפני ההופעה אחרת המקום יימכר לאדם אחר". | |
|
|
|
| 3/11/2021 15:27 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/11/2021 | | שעה: | 15:27:01 |
| שלום רב משה,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...נאמר לי בכניסה שהמקום כבר מלא ולא אוכל להכנס..."- האם נמסר לך מידע בדבר התנאים למימוש השירות שרכשת?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט השתלשלות העניינים? אם כן, מהי תגובתו? | |
|
|
|
| 3/11/2021 15:31 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/11/2021 | | שעה: | 15:31:05 |
| שלום רב משה,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...נאמר לי בכניסה שהמקום כבר מלא ולא אוכל להכנס..."- האם נמסר לך מידע בדבר התנאים למימוש השירות שרכשת?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט השתלשלות העניינים? אם כן, מהי תגובתו? | |
|
|
|
| 28/10/2021 09:05 |
גלית |
 | |
|
| 1/11/2021 13:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 13:06:03 |
| שלום רב גלית,
ראשית, עליך לפנות אל הנהלת ביחד בשבילך לבירור העניין, לאחריו וככל שתתקלי בבעיה, הגישי פניה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 14/10/2021 15:01 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/10/2021 | | שעה: | 15:01:04 |
| שלום רב,
רכשתי מספר כיסאות קמפינג (שעלות כל כיסא הינה 80 ש"ח). 2 היו בשימוש די במידי, ואחרים לאחר מספר חודשים. אחד הכיסאות שנפתח לאחר מספר חודשים, שלדת הברזל שלו הייתה עקומה כך שלא ניתן לשבת עליו מבלי ליפול. פניתי לבית העסק לכדי לטפל בעניין (היה הגיוני בעיני שיש אחריות כלשהי, שכן רכשתי מוצר פגום), ונאמר לי כי אין כל אחריות למוצר זה, וכי אם הייתי פונה בטווח של עד חודש, היה מטפל בעניין, אך כיוון שעבר חצי שנה, אין לו כל מחוייבות בעניין.
מה קובע החוק לגבי אחריות לסוג כזה של מוצר?
קראתי את חוק האחריות למוצרים פגומים, ולמיטב הבנתי הוא לא חל במקרה הזה, שכן עלות הכיסא נמוכה מ 150 ש"ח). אולי יש חוק או תקנות אחרות שרלוונטיות למקרה שלי?
האם זה הגיוני ותקין, שהחנות לא מספקת תעודת אחריות מינימלית כלשהי למוצר שכזה?
תודה מראש, | |
|
|
|
| 18/10/2021 16:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/10/2021 | | שעה: | 16:33:31 |
| שלום רב מיכל,
מתי נרכשו המוצרים(תאריך)?
בפנייתך את מציינת כי:
"...2 היו בשימוש די במידי, ואחרים לאחר מספר חודשים. אחד הכיסאות שנפתח לאחר מספר חודשים, שלדת הברזל שלו הייתה עקומה כך שלא ניתן לשבת עליו מבלי ליפול..."- האם המוצרים לא נבדקו מיד עם קבלתם? | |
|
|
|
| 21/10/2021 11:03 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/10/2021 | | שעה: | 11:03:46 |
| | מוצרים נרכשו בתחילת אפריל השנה. כלומר פניתי לבית העסק לאחר כחצי שנה מרכישתם. ולא, לצערי, לא בדקתי את כל הכיסאות, כי היו ארוזים. | |
|
|
|
| 21/10/2021 13:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/10/2021 | | שעה: | 13:46:22 |
| שלום רב מיכל,
עקרונית, סעיף 13 בחוק המכר תשכ"ח-1968 קובע כי:
"על הקונה לבדוק את הממכר מיד לאחר קבלתו."
סעיף 14 בחוק המכר קובע כי :
"(א) על הקונה להודיע למוכר על אי-התאמה מיד לאחר מועד הבדיקה לפי סעיף 13(א) או (ב) או מיד לאחר שגילה אותה, הכל לפי המוקדם יותר.
(ב) לא הודיע הקונה על אי ההתאמה כאמור בסעיף קטן (א), אין הוא זכאי להסתמך עליה." | |
|
|
|
| 1/11/2021 11:24 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 11:24:57 |
| שלום שוב,
אבל השאלה שלי הייתה לגבי אחריות למוצר מסוג זה. באם בדקתי את הכיסא לפני או לא, זה לא רלוונטי לשאלת האחריות. אז נגיד שכן בדקתי והיה תקין, ולאחר חצי שנה ותוך שימוש בודד - לא ניתן יותר להשתמש במוצר, האם אין לספק שום אחריות? כאמור, הפניתי את השאלה לספק מהו זמן האחריות למוצר זה, והוא אמר שאין כלל אחריות. האם זה חוקי? בבקשה, תקראו שוב את השאלות המקוריות שלי. | |
|
|
|
| 1/11/2021 13:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/11/2021 | | שעה: | 13:03:17 |
| שלום רב מיכל,
לבקשתך חוזרת שוב לשאלותיך הראשונות לפיהן:
"...אולי יש חוק או תקנות אחרות שרלוונטיות למקרה שלי?
האם זה הגיוני ותקין, שהחנות לא מספקת תעודת אחריות מינימלית כלשהי למוצר שכזה?..."-בחוק הגנת הצרכן ישנו חובה למסור תעודת אחריות למשך שנה עבור מוצר חשמלי שעלותו מעל 150 ש"ח.
בכל מקרה, באפשרותך לפנות אל בית העסק מכח סעיף 15 בחוק המכר, תשכ"ח-1968 הקובע כי:
"אי-התאמה נסתרת
15. לא היתה אי-ההתאמה ניתנת לגילוי בבדיקה סבירה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיף 14, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה;..." | |
|
|
|
| 28/10/2021 13:02 |
שרונה |
 | | מחבר: | שרונה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/10/2021 | | שעה: | 13:02:51 |
| שלום,
בעקבות טיסה שבוטלה ע"י אל על, נישלח לי לינק לבחירה בין זיכוי להחזר כספי,
נתקלתי בקושי להכנסת הפרטים בלינק, ואין מענה בשירות לקוחות של אל על.
אשמח לעזרתכם בעניין.
תודה
שרונה
| |
|
|
|
| 31/10/2021 16:18 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 16:18:57 |
| שלום רב שרונה,
פני אליהם בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים .
במידה שתתקלי בבעיה, אנא הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 28/10/2021 08:45 |
רובי |
 | | מחבר: | רובי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/10/2021 | | שעה: | 08:45:33 |
| שלום קניתי מקרר חדש משקם אלקטרי השליח לא רצה לפנות מקרר ישן
מה עןשים ?0526409521 | |
|
|
|
| 31/10/2021 15:48 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 15:48:48 |
| שלום רב רובי,
מה היתה הסיבה לסירוב שלו לפנות את המכשיר הישן?
האם פנית אל בית העסק בכתב? אם כן, מה תגובתו?
עקרונית, סעיף 30 (א) בחוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני קובע כי:
"30. (א) משווק המוכר ציוד חשמלי ואלקטרוני המתאים גם לשימוש ביתי, יאפשר לקונה או למי מטעמו למסור לו, במועד המכירה או במועד האספקה, פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני שמקורה בציוד חשמלי ואלקטרוני דומה, והיא בכמות או במשקל הדומים למוצר הנמכר, ולא ידרוש ממנו תשלום או תמורה אחרת על כך;... "
לפיכך, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו אם תתקל בבעיה, אתה מוזמן להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 27/10/2021 17:47 |
יעקב |
 | | מחבר: | יעקב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/10/2021 | | שעה: | 17:47:03 |
| שלום רב
לפני מספר שבועות סיימנו התקשרות לצריכת גז מחברת גז יגל ועברנו לצרוך גז מחברת אמישראגז.
המעבר נעשה אחר שבמסגרת תוספות בניה שביצענו הצטמצם המרחק שבין מבנה המגורים לצובר הגז, כך שע"פ תקני הבטיחות לא ניתן היה להמשיך להשתמש בצובר הגז וניתן לספק גז למבנה באמצעות מיכלי גז בלבד.
מיכלים אלו עתידים לעמוד ב"מכלאה" שתבנה על ידנו במקום בו מונח הצובר, אחר פינויו כמובן.
(בינתיים אנו מסתפקים בשני מיכלים זמניים שאינם יכולים לעמוד בדרישות הצריכה של כמות הדיירים בבנין ויש להחליפם בתדירות גבוה מאוד).
לצערנו אחר הבטחות לפינוי מהיר ודחיות חוזרות ונשנות, חברת גז יגל הודיעה שהיא מסרבת לפנות את הצובר ודורשת מאיתנו תשלום של 9500 ש"ח.
מבירור שערכתי עם ועד הבית ועם חב' גז יגל, מסתבר שאין לנו הסכם חתום איתם (הם התחילו לספק לנו גז בסביבות ינואר 2002).
יצויין כי קבלן הבניה שביצע את עבודות תוספות הבניה במבנה, הביע את הסכמתו לבצע את העבודות הנדרשות עבור הקמת "המכלאה" הנ"ל ללא תוספת עלות (אחר שממילא הוא נדרש לבצע עבודות פיתוח בסביבת המבנה במסגרת בניית התוספות), אך אינו מוכן להמתין עוד והודיע שככל והצובר לא יפונה במיידית הוא יסיים את עבודות הפיתוח ללא הקמת המכלאה. מה שמבחינתנו ידרוש להביא קבלן אחר במחיר מלא והנזק הצפוי משמעותי!
השאלות:
האם חובת חברת הגז לפנות את הצובר? (ההגיון הבריא אומר שכן)
האם אנחנו יכולים להשחית את הצובר ולפנותו לאשפה עצמאית?
איך ניתן להתקדם ומה עלינו לעשות ע"מ למזער נזקים?
האם ואיך נוכל לקבל את עזרתכם המהירה בעצה משפטית ושליחת התראות נדרשות?
אודה מאוד לתגובתכם המועילה | |
|
|
|
| 31/10/2021 15:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 15:33:33 |
| שלום רב יעקב,
באפשרותך לפנות אל הרגולטור- משרד האנרגיה באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/departments/general/contact_energy | |
|
|
|
| 26/10/2021 23:15 |
NURIT |
 | | מחבר: | NURIT (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/10/2021 | | שעה: | 23:15:35 |
| שלום,
שילמתי על שרות צילומי תדמית מיד עם סיום הצילומים מבלי שראיתי את התוצאה.
לאחר שקיבלתי את התמונות לעיון (לפני עריכה) ראיתי שהתמונות אינן מוצלחות ולא מקצועיות ואינן נותנות מענה לצילומי תדמית.
פניתי לצלמת לבטל את העסקה, שכן אין לי מה לעשות עם החומר שצולם וברור שאין לי צורך בשירותי העריכה שלה.
הצלמת מסרבת לבטל את העסקה בטענה שעבדה על כך.
יצויין שביום הצילומים הצלמת הגיעה לצלם לא רק אותי. אלא הייתי חלק מקבוצה שהיא צילמה כך שעלות הנסיעות התחלקה על 8 מצולמות.
אשמח לדעת איזה סעד עומד לי מולה.
תודה | |
|
|
|
| 31/10/2021 10:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 10:11:57 |
| שלום רב נורית,
האם השירות נרכש בעבור העסק שלך?
בפנייתך את מציינת כי:
"... לאחר שקיבלתי את התמונות לעיון (לפני עריכה) ראיתי שהתמונות אינן מוצלחות ולא מקצועיות ואינן נותנות מענה לצילומי תדמית...הצלמת מסרבת לבטל את העסקה בטענה שעבדה על כך..."-על כן, במקרה המתואר, הדבר עלול להוות מחלוקת עובדתית(שכל צד טוען אחרת) שבו רק בית המשפט יהיה מוסמך להכריע בעניין.
| |
|
|
|
| 31/10/2021 12:47 |
NURIT |
 | | מחבר: | NURIT (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 12:47:24 |
| הצילומים עבור עסק פרטי שלי.
האם יש לכך משמעות?
האם אין לי אפשרות לבטל את העסקה/ לקבל סעד מבלי להגיע לסחבת של בתי משפט? יש כאן כשל בתמורה מובהק - שאם לא כן, הייתי מבקשת את עריכת התמונות.
הצלמת מוכנה להחזיר לי פחות מ- 20%, כאשר למעשה אני לא מקבלת תמורה בכלל.
| |
|
|
|
| 31/10/2021 12:48 |
NURIT |
 | | מחבר: | NURIT (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 12:48:08 |
| הצילומים עבור עסק פרטי שלי.
האם יש לכך משמעות?
האם אין לי אפשרות לבטל את העסקה/ לקבל סעד מבלי להגיע לסחבת של בתי משפט? יש כאן כשל בתמורה מובהק - שאם לא כן, הייתי מבקשת את עריכת התמונות.
הצלמת מוכנה להחזיר לי פחות מ- 20%, כאשר למעשה אני לא מקבלת תמורה בכלל.
| |
|
|
|
| 31/10/2021 13:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 13:19:06 |
| שלום רב נורית,
המועצה הישראלית לצרכנות פועלת מכח חוק הגנת הצרכן על מנת לסייע לציבור הצרכנים אל מול בתי עסק. אולם, בפנייתך זו מדובר בעסקה בין שני עוסקים, ולכן אנו מנועים מלסייע לך. | |
|
|
|
| 31/10/2021 13:21 |
NURIT |
 | | מחבר: | NURIT (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 13:21:55 |
| | הצילומים הם עבור עסק פרטי פטור, אך שילמתי לה מחשבון פרטי והתנהלתי כלקוח פרטי לא כעסק | |
|
|
|
| 31/10/2021 15:23 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 15:23:23 |
| שלום רב נורית,
עקרונית, סעיף 1 בחוק הגנת הצרכן מגדיר מיהו "צרכן" ו"עוסק" כדלקמן:
"עוסק" – מי שמוכר נכס או נותן שירות דרך עיסוק, כולל יצרן;"
"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;"
| |
|
|
|
| 27/10/2021 14:16 |
ש. |
 | | מחבר: | ש. (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/10/2021 | | שעה: | 14:16:37 |
| שלום רב!
ברשותי אופניים בתוך תקופת האחריות (האופניים האלה באים עם אחריות לכל החיים עבור השלדה). לפני 5 שבועות הגשתי בקשה לטיפול עקב שבירת השלדה ומאז היבואן טוען שהייצרן לא עונה לו ואין לו מה לעשות.
שאלתי היא האים יש תקופת זמן מקסימאלית שבה היבואן חייב לסיים את הטיפול לפני שזה יחשב כפגיעה בזכות צרכנית.
תודה רבה!
| |
|
|
|
| 31/10/2021 15:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 15:20:02 |
| שלום רב אדון,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...ברשותי אופניים בתוך תקופת האחריות..."האם יש ברשותך העתק מתעודת האחריות? אם כן, האם בתעודת האחריות ישנה התייחסות למקרה שתואר בפנייתך לפיה:
"...הגשתי בקשה לטיפול עקב שבירת השלדה ומאז היבואן טוען שהייצרן לא עונה לו ואין לו מה לעשות..."- אם כן, מה מופיע בו? | |
|
|
|
| 27/10/2021 12:55 |
גלית |
 | | מחבר: | גלית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/10/2021 | | שעה: | 12:55:10 |
| שלום רב,
רכשתי בחברת טרמינל איקס מספר פעמים הטענתי קרדיט בביחד בשבילך וצברתי נקודות עבור הקניה.יש לציין שצברתי מספר פעמים נקודות במשך כמה חודשים גם השתמשתי בהם לצורך קניה וחלק מהנקודות נשארו לי בחשבון.
יום בהיר אחד החליטה חברת טרמינל איקס שחלה טעות על הצבירה ופשוט הורידה לי מהחשבון 200 נקודות שכל נקודה הינה שקל ופשוט איפסה לי את החשבון , לי ולכלל הלקוחות. האם מותר לה לעשות זאת שכן מדובר בטעות שלהם .
אני חשבתי שאכן צוברים על הטענה בביחד ולכן כל קניה הטענתי שם בסכומים גדולים.
האם חוקי להוריד לכל הלקוחות את הנקודות שצברו ?
לא יותר הגיוני שפשוט ימנעו מהדבר לקרות שהזמנות הבאות ולהשאיר את מה שקרה בגין טעות שלהם? | |
|
|
|
| 27/10/2021 13:16 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/10/2021 | | שעה: | 13:16:48 |
| חברה החזירה לך בטעות 500 ש"ח במקום 100 ש"ח. את לא חייבת לה 400 ש"ח בגלל הטעות שלה? את חייבת. יכול להיות שהייתה טעות חישובית במערכת.
הייתי מגיש תלונה במועצה עם כל הפרטים למועצה, כולל דברים בכתב, כי צריך לבדוק מילים ותקנונים, והם יבחנו את הנושא. אין לי קשר אליהם. | |
|
|
|
| 27/10/2021 14:04 |
גלית |
 | | מחבר: | גלית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/10/2021 | | שעה: | 14:04:30 |
| יש לציין שהחברה טוענת שכל הצבירות על הטעינות בביחד הינן שגויות
אשמח לתגובת המועצה | |
|
|
|
| 27/10/2021 14:04 |
גלית |
 | | מחבר: | גלית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/10/2021 | | שעה: | 14:04:39 |
| יש לציין שהחברה טוענת שכל הצבירות על הטעינות בביחד הינן שגויות
אשמח לתגובת המועצה | |
|
|
|
| 31/10/2021 14:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 14:13:21 |
| שלום רב גלית,
ראשית, עליך לפנות אל הנהלת ביחד בשבילך לבירור העניין, לאחריו וככל שתתקלי בבעיה, הגישי פניה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 26/10/2021 17:45 |
מקס |
 | | מחבר: | מקס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/10/2021 | | שעה: | 17:45:59 |
| שלום רב,
לפני כחצי רכשתי מוצר חשמלי שהתקלקל. הבאתי את המוצר לחנות בה הנציג אימת את הבעיה ושלח את המוצר לבדיקת מעבדה להחלטה סופית. נאמר לי גם שהמוצר לא קיים במלאי לכן ככל הנראה אקבל מוצר דומה בתמורה.
בדף אחריות של החברה מופיעים הסעיפים הבאים:
- "בתקופת האחריות תדאג החברה לתיקון ו/או תחליף, ללא תשלום, מוצר שיראה לחברה פגום ואשר לפי שיקול דעתה בלבד נפגע עקב עבודה בתנאי שימוש רגילים ו/או שקיים פגם ביצורו."
- "במידה ולא קיים המוצר במלאי החברה או נפסק יצורו, תחליף החברה את המוצר הפגום במוצר שווה ערך באיכותו ובביצועיו ו/או טוב יותר, עפ"י חוק."
אחרי 8 ימים קיבלתי הודעה שאני זכאי לזיכוי בחנות.
מכיוון שהמוצר נרכש עם הנחה לא אוכל לרכוש מוצר דומה בעזרת הזיכוי בלבד.
אמשח להסבר האם אוכל בכל זאת לדרוש במקום הזיכוי להחליף למוצר דומה או לפחות לקבלב החזר במזומן?
תודה
| |
|
|
|
| 27/10/2021 12:25 |
מקס |
 | |
|
| 31/10/2021 13:38 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 13:38:26 |
| שלום רב מקס,
מתי נרכש המוצר(תאריך)?
מה המוצר שנרכש?
עקרונית, סעיף 6 בתקנות הגנת הצרכן(אחריות ושירות לאחר מכירה) קובע כי:
"6. (א) תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו היו אלמלא הקלקול, בכפוף להוראת תקנה משנה (ב).
(ב) היה תיקון הטובין בתקופת האחריות כרוך בהחלפת חלקים בהם, יהיו החלקים המחליפים מקוריים וחדשים.
(ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן."
לפיכך וככל שמדובר במוצר חשמלי שנמצא בשנת האחריות הראשונה, באפשרותך לפנות אל היבואן/יצרן, כמפורט בתעודת האחריות, לאחריו ככל שתתקל בבעיה אתה מוזמן להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 21/10/2021 12:07 |
אסתי |
 | | מחבר: | אסתי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/10/2021 | | שעה: | 12:07:43 |
| | שלום, פניתי אליכם לתלונה על בית עסק לפני חודשיים, שלחתם מכתב לבית העסק ונתתם לו 21 יום למענה, בית העסק לא הגיב ונשלח אליו מכתב תזכורת ו8 ימי מענה. היום עברו 15 ימים ויותר לא שמעתי מכם, במייל אתם לא עונים להודעות ובטלפון לא ניתן להשיגכם. האם אוכל לשכוח מהכסף שלי וזהו? הפנייה שלי נסגרה? | |
|
|
|
| 21/10/2021 14:45 |
אני רואה שדילגתם על ההודעה שלי |
 | | מחבר: | אני רואה שדילגתם על ההודעה שלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/10/2021 | | שעה: | 14:45:52 |
| | למה אני לא זכאית להתייחסות? | |
|
|
|
| 26/10/2021 15:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/10/2021 | | שעה: | 15:02:04 |
| שלום רב אסתי,
ראשית, הקפצת השאלה מחזירה אותך לראש התור, דבר המעכב את המענה בשאלתך.
שנית, על מנת לברר בעניין, אנא צייני את מס' הפניה.
| |
|
|
|
| 27/10/2021 11:45 |
אסתי |
 | |
|
| 26/10/2021 15:30 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/10/2021 | | שעה: | 15:30:08 |
| | אולי מכיוון שישנם אחרים לפניך? את לא רגילה לחכות בתור? | |
|
|
|
| 31/10/2021 13:16 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 13:16:28 |
| שלום רב אסתי,
פנייתך הועברה לאחראית בתחום והיא תיצור עמך קשר.
| |
|
|
|
| 27/10/2021 08:42 |
עידן |
 | | מחבר: | עידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 27/10/2021 | | שעה: | 08:42:17 |
| שלום,
אני מנוי לשירותי הטלויזיה והאינרנט של סלקום בסכום חודשי קבוע ללא הגבלת זמן. לאחר תקלות חוזרות ונשנות בשירות וביקורים של מספר טכנאים, הטכנאי האחרון שביקר אצלי אמר שצריך להחליף את הראוטר. הוא התקין ראוטר חדש ולקח את הישן.
לא נאמר לי שמדובר בדגם מתקדם יותר, וכמובן שלא ביקשתי את ההחלפה או אישרתי התקנה של ציוד יקר יותר ולא חתמתי על שום מסמך בעניין.
בחשבונית האחרונה גיליתי שאני מחוייב ב-30 ש"ח לחודש בגין הראוטר החדש.
לטעמי מדובר בהפרה של החוזה בינינו (אין שדרוג של מהירות הגלישה או משהו דומה- השירות נותר ללא שינוי). נציגי סלקום טוענים שמדובר בדגם של ראוטר חדש יותר ולכן עלי לשלם עליו.
הסכימו לתת לי "הטבה" בגובה עלות הראוטר לתקופה מוגבלת, אך אני לא מעוניין בכך- יש בינינו הסכם ואני עומד על כך שההסכם יקויים כלשונו (אותו מחיר ללא הגבלת זמן).
אני מוצא גם טעם לפגם בכך שלא ניתן שום גילוי נאות לגבי החיוב החודשי, וגיליתי אותו רק בעקבות בדיקת חיובי האשראי.
אשמח לדעת מה האפשרויות העומדות בפני בכדי שסלקום יקיימו את ההסכם בינינו, דהיינו אותו מחיר ללא הגבלת זמן.
תודה רבה | |
|
|
|
| 31/10/2021 10:30 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 10:30:12 |
| שלום רב עידן,
בפנייתך אתה מציין כי:
"...הטכנאי האחרון שביקר אצלי אמר שצריך להחליף את הראוטר. הוא התקין ראוטר חדש ולקח את הישן..."- האם הטכנאי מסר לך מסמך כלשהוא או שנשלח אליך מסמך מטעם החברה?
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל, בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעיה במחיר, כאשר הסעד בגין ההטעיה הינו ביטול עסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן.
לפיכך וככל שלא נמסר לך מידע מפורט בעניין אני, מציעה כי תפנה אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים ולאחריו הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 31/10/2021 10:47 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 10:47:51 |
| לדעתי, מופיע לך בהסכם שהחברה רשאית לשנות את הסכום בכל עת. כךך זה מופיע בחוזים הלללו בד"כ. אני מציע לך לקחת את ההטבה ובסופה, אם לא ירצו לגבות את אותו הסכום (ישנו סיכוי שלא יגבו כי עדיין ירצו אותך כלקוח), לזרוק אותם לכל הרוחות. ברוכים הבאים למדינת הישראבלוף.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5501203,00.html | |
|
|
|
| 26/10/2021 16:22 |
ענת |
 | | מחבר: | ענת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 26/10/2021 | | שעה: | 16:22:31 |
| הזמנתי 4 מוצרי חשמל אך הגיעו רק שני מוצרים ובית העסק נסגר לצמיתות.
רציתי לבטל את כל העיסקה אך אין עם מי לדבר ואני תקועה עכשיו עם מוצרים
שהיו אמורים להתקבל עם אחריות של 5 שנים והתקנה אך אין!
האם אני עדיין מחוייבת לשלם על המוצרים שהגיעו למרות שאין חנות לפנות אליה ואין עליהם אחריות או התקנה? | |
|
|
|
| 31/10/2021 10:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/10/2021 | | שעה: | 10:03:10 |
| שלום רב ענת,
בפנייתך את מציינת כי:
"...האם אני עדיין מחוייבת לשלם על המוצרים שהגיעו..."- מהם המוצרים שנרכשו? והאם נמסר לך תעודת אחריות?
| |
|
|
|
|