| 11/11/2021 14:17 |
אופיר |
 | | מחבר: | אופיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 11/11/2021 | | שעה: | 14:17:18 |
| | מה החוק לגבי ביטול עסקה של ציורים מקוריים ופסלים? | |
|
|
|
| 17/11/2021 08:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 08:46:21 |
| שלום רב אופיר,
האם תוכל לפרט את פנייתך?
האם רכשת מוצר שיוצר בעבורך על פי דרישות מיוחדות שלך? | |
|
|
|
| 21/11/2021 18:30 |
אופיר |
 | | מחבר: | אופיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 18:30:24 |
| | לא , רכשתי שני ציורים ושני פסלים שהיו מוצגים בגלריה ולא נעשו במיוחד בשבילי | |
|
|
|
| 22/11/2021 12:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 12:07:59 |
| שלום רב אופיר,
ככל שהעסקה בוצעה פרונטלית, האם הוצג בחנות שילוט מדיניות החזרת טובין? אם כן, מהי המדיניות של בית העסק?
מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
מתי קבלת את המוצר(תאריך)?
מתי הודעת על ביטול העסקה(תאריך)?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מהי תגובת החברה? | |
|
|
|
| 16/11/2021 15:22 |
יוסי |
 | | מחבר: | יוסי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 15:22:33 |
| | חברת מטבחים גרמה לנו להטעיה , הובטח לנו עיצוב מסויים ובפועל קיבלנו משהו אחר. האלמנט הכי חשוב שלנו במטבח היה מקרר קו אפס, סיפקנו את כל הנתונים כולל מודד כולל מפרט של המקרר ותוכנן לנו מטבח שהדלתות של המקרר בחוץ. בדיעבד הבנו שבשרטוטים שנהשלחו אכן בהיטל על נראות הדלתות בחוץ אך כל ההדמיה התלת מימדית והשיח היו מקרר קו אפס . האם ישמקום לתביעה? | |
|
|
|
| 21/11/2021 07:55 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 07:55:52 |
| שלום רב יוסי,
מעיון בפנייתך אתה מציין כי:
".... בדיעבד הבנו שבשרטוטים שנהשלחו אכן בהיטל על נראות הדלתות בחוץ אך כל ההדמיה התלת מימדית והשיח היו מקרר קו אפס ..."-האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך?
אם כן, פנה אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו ככל שתתקל בבעיה הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
היה ואין ברשותך ראיות התומכות בטענתך הדבר עלול להיות בגדר מחלוקת עובדתית שבו כל צד יטען אחרת, ורק בית המשפט מוסמך להכריע בעניין.
| |
|
|
|
| 21/11/2021 17:25 |
יוסי |
 | | מחבר: | יוסי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 17:25:24 |
| | ראשית כן יש לי הדמיה תלת מימדית, שלחתי לכם אותה מספר פניה 915889 , כמו כן שלחתי אליכם את המכתב ששלחתי לבית העסק ואת תגותבם. כל השיח מלכתחילה היה מקרר קו אפס, יש לנו נישה שנועדה בדיוק לצורך כך, בפועל היה פה חוסר מקצועיות של המעצבת וכנראה ששכחה את העיניין בין ההדמיה הראשונית לבין העיצוב בפועל. | |
|
|
|
| 22/11/2021 08:40 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 08:40:56 |
| שלום רב יוסי,
ביום 17.11.21 הגשת תלונה במועצה הישראלית לצרכנות, בצירוף מסמכים.
לידיעתך, עקב עומסים בפניות המגיעות למועצה לצרכנות, ייתכנו עיכובים בטיפול בתלונה, לפיכך אשמח שתתאזר בסבלנות.
| |
|
|
|
| 22/11/2021 11:51 |
יוסי |
 | |
|
| 17/11/2021 15:52 |
חני חן |
 | | מחבר: | חני חן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 15:52:55 |
| שלום רב,
הזמנו כרטיסי טיסה לטורקיה בוקר יום ה
לפני המקרה של הזוג .
פניתי לחב גוליבר הבקשה לביטול
תשובתם שביטול כרוך בחיוב מלא ללא זיכוי.
היום התפרסמה אזהרת מסע .
לא יכולנו לצפות מקרה מסוג זה.
אודה לעזרתכם
האם יש אופציה לביטול העסקה בצורה הוגנת . | |
|
|
|
| 17/11/2021 15:56 |
חני חן |
 | |
|
| 22/11/2021 08:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 08:10:52 |
| שלום רב חני,
מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
מתי הודעת על ביטול העסקה(תאריך)?
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק או עסקה פרונטלית? | |
|
|
|
| 17/11/2021 12:01 |
מירית |
 | | מחבר: | מירית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 12:01:26 |
| | הי, רכשתי טבעת עם יהלומים. מיד לאחר ענידה, נפלה אבן. החזרתי את הטבעת לחנות וקיבלתי אותה שוב לאחר שיבוץ מחדש. שוב לאחר שבועיים נפלה עוד אבן. כעת אני מבקשת לבטל את העיסקה, בשל עוגמת הנפש שנגרמה לי (רכשתי מתנה לחינה לביתי) וכן האיכות, נפילה חוזרת מעיד שהמוצר לא איכותי. האם זה אפשרי? מה מותר לי בחוק? | |
|
|
|
| 22/11/2021 08:05 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 08:05:19 |
| שלום רב מירית,
מתי בוצעה הרכישה(תאריך)? האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך לתקלה חוזרת ונשנית?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט השתלשלות העניינים?
אם כן, מהי תגובת החברה? | |
|
|
|
| 14/11/2021 17:59 |
לואיס |
 | | מחבר: | לואיס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/11/2021 | | שעה: | 17:59:21 |
| | ברצוני לברר מהם דמי הביטול המותרים עפ"י חוק במקרה של ביטול רכישת פרקטים (מוצר מדף), הודעת הביטול נמסרה לאחר 7 ימים ובקבלה מצויין "עלות ביטול עיסקה 10% מערך העיסקה עד 14 יום מביצוע ההזמנה. | |
|
|
|
| 16/11/2021 20:36 |
לואיס |
 | |
|
| 16/11/2021 20:37 |
לואיס |
 | |
|
| 17/11/2021 08:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 08:53:35 |
| שלום רב לואיס,
ראשית, הקפצת השאלה מחזירה אותך לראש התור, דבר המעכב את המענה בשאלתך.
שנית, האם המוצר נרכש על פי מידות או דרישות מיוחדות שלך?
כיצד בוצעה העסקה- בעסקת מכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
| |
|
|
|
| 17/11/2021 14:18 |
לואיס |
 | | מחבר: | לואיס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 14:18:45 |
| מדובר על מוצר מדף (אריזה מקורית ללא התאמה),
התשלום בוצע באמצעות כרטיס אשראי בתשלום אחד | |
|
|
|
| 17/11/2021 14:19 |
לואיס |
 | | מחבר: | לואיס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 14:19:45 |
| מדובר על מוצר מדף (אריזה מקורית ללא התאמה),
התשלום בוצע באמצעות כרטיס אשראי בתשלום אחד | |
|
|
|
| 17/11/2021 16:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 16:02:47 |
| שלום רב לואיס,
וכיצד בוצעה העסקה- בחנות או במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון)? | |
|
|
|
| 18/11/2021 09:44 |
לואיס |
 | | מחבר: | לואיס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 09:44:47 |
| העסקה בוצעה בחנות,
חשוב לציין שלא קבלתי את הסחורה | |
|
|
|
| 18/11/2021 12:36 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 12:36:26 |
| שלום רב לואיס,
לא ציינת אם המוצר מגיע על פי מידות או דרישות מיוחדות שלך?
עקרונית, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות לבטל את העסקה, בין היתר, בציוד לבית ולגן בתוך 14 ימים מקבלת המוצר בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובלבד שלא מדובר במוצר שיוצר במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות של הצרכן.
לפיכך וככל שלא מדובר במוצר שיוצר במיוחד בעבור הצרכן, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים ובמידה שתתקלי בבעיה הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 18/11/2021 15:06 |
לואיס |
 | | מחבר: | לואיס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 15:06:13 |
| תודה להתייחסותכם המהירה,
ברשותכם מבקש להתייחס לנקודה שעל גבי החשבונית מצויין שדמי הביטול הינם 10%
האם כל בעל עסק יכול לציין בחשבוניות דמי ביטול כראות עיניו ?
תודה מראש | |
|
|
|
| 21/11/2021 15:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 15:26:14 |
| שלום רב לואיס,
לא ענית לשאלה שהועלתה לעיל.
בכל מקרה ובהנחה שהמוצר לא יוצר במיוחד בעבורך על פי מידות או דרישות מיוחדות ושהודעת הביטול נעשתה בכתב במועד הקבוע בתקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) על בית העסק לגבות דמי ביטול של 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובמידה שנגבה עמלת סליקה רשאי בית העסק לגבות את עמלת הסליקה מהצרכן בתנאי שיציג הוכחה לכך. | |
|
|
|
| 18/11/2021 11:51 |
צבי |
 | | מחבר: | צבי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 11:51:48 |
| שלום לכ
שליח היה צריך להגיע לקחת מימני פריט עקב הספקת פריט לא תקינה (דג קפוא שהגיע מופשר) , נקבע שעה והשליח לא הגיע בכלל. האם דבר זה נכנס תחת החוק? | |
|
|
|
| 21/11/2021 15:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 15:06:26 |
| שלום רב צבי,
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מהי תגובת בית העסק?
האם תואמה שעה להגעת השליח?
עקרונית, סעיף 18א(ג) (1) בחוק הגנת הצרכן המכונה "חוק הטכנאים" קובע כי:
" (ג) (1) נדרש ביקור של טכנאי או נציג אחר מטעמו של העוסק במענו של צרכן, יתאם נותן השירות את המועד ואת שעת הביקור עם הצרכן; לעניין סעיף קטן זה וסעיפים קטנים (ד) עד (ו), נותן שירות הוא מי שמחויב לתת שירות –
(א) לשם קיום חיובים בתקופת אחריות, לרבות בתקופת אחריות ארוכה יותר מהתקופה שנקבעה לפי סעיף קטן (א);
(ב) בהתאם לחוזה למתן שירות שבו השירות מותנה בתקינות הטובין הנמצאים אצל הצרכן;
(ג) לשם התקנה או הסרה של טובין שהעוסק מכר, השכיר או השאיל;
(ד) לשם בדיקות תקופתיות במיתקני גז ביתיים;
(ה) לשם הובלה של טובין שהעוסק מכר;
(ו) בהתאם לחוזה למתן שירות מתמשך לתיקון טובין תמורת תשלום;"
למידע רחב בעניין ראה באתרנו בקישור שלהלן:
https://www.consumers.org.il/category/technical_issue
על כן, וככל שטרם בוצעה פניה אל בית העסק, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט השתלשלות העניינים, לאחריו, הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 18/11/2021 08:10 |
יגאל |
 | | מחבר: | יגאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 08:10:08 |
| אמא שלי קנתה צמיד ולאחר יום היא גילתה שהוא שבור , האם המוכר מחוייב להחזיר את כספה חזרה ( העסקה בוצעה בכרטיס אשראי) ?
| |
|
|
|
| 21/11/2021 13:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 13:26:09 |
| שלום רב יגאל,
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית? האם המוצר יוצר במיוחד בעבור הצרכן, על פי מידות מיוחדות של הצרכן? מתי התגלה הפגם? האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק? אם כן, מהי תגובת החברה?
| |
|
|
|
| 16/11/2021 19:06 |
אוהד |
 | | מחבר: | אוהד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 19:06:46 |
| היי,
האם טכנאי (של חברת הוט) רשאי לבטל הגעתו לטיפול בתקלה משום שלא עניתי לו לטלפון כשהיה בדרך?
לטענת החברה, כל עוד לא אענה לטכנאי טלפונית, הוא לא יגיע גם אם יש אנשים בבית.
וזה ״על פי חוק״ לדבריהם.
יש אמת בדבר? | |
|
|
|
| 21/11/2021 09:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 09:06:46 |
| שלום רב אוהד,
האם נקבע שעה להגעת טכנאי? אם כן, מה השעה שתואמה להגעת הטכנאי?
האם הוצע כתחליף לתיאום שעות קריאה טלפונית?
עקרונית, סעיף 18א(ג)(2) בחוק הגנת הצרכן קובע כי:
" זמן ההמתנה לנותן שירות לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה, ואולם נותן השירות רשאי להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית כתחליף לתיאום האמור,..."
| |
|
|
|
| 21/11/2021 10:45 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 10:45:24 |
| לדעתי, טכנאי לא רשאי לבטל, ועל הטכנאי, בין היתר, היה להתקשר לפחות 3 פעמים בחלון השעתיים מכיוון שתקלות אצל שני הצדדים יכולות לקרות. אם אתה רוצה, אתה יכול לתבוע את החברה בסכום של 600 ש"ח בבית המשפט, ושופט יחליט בנושא.
גם לא רואה צורך להישאר לקוחות של החברה עם שירות כזה. | |
|
|
|
| 17/11/2021 15:52 |
חני חן |
 | | מחבר: | חני חן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 15:52:39 |
| שלום רב,
הזמנו כרטיסי טיסה לטורקיה בוקר יום ה
לפני המקרה של הזוג .
פניתי לחב גוליבר הבקשה לביטול
תשובתם שביטול כרוך בחיוב מלא ללא זיכוי.
היום התפרסמה אזהרת מסע .
לא יכולנו לצפות מקרה מסוג זה.
אודה לעזרתכם
האם יש אופציה לביטול העסקה בצורה הוגנת . | |
|
|
|
| 21/11/2021 10:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 10:20:43 |
| שלום רב חני,
מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
מהו המועד לקבלת השירות(תאריך)?
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק או עסקה פרונטלית?
| |
|
|
|
| 17/11/2021 12:01 |
מירית |
 | | מחבר: | מירית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 12:01:17 |
| | הי, רכשתי טבעת עם יהלומים. מיד לאחר ענידה, נפלה אבן. החזרתי את הטבעת לחנות וקיבלתי אותה שוב לאחר שיבוץ מחדש. שוב לאחר שבועיים נפלה עוד אבן. כעת אני מבקשת לבטל את העיסקה, בשל עוגמת הנפש שנגרמה לי (רכשתי מתנה לחינה לביתי) וכן האיכות, נפילה חוזרת מעיד שהמוצר לא איכותי. האם זה אפשרי? מה מותר לי בחוק? | |
|
|
|
| 21/11/2021 10:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 10:11:53 |
| שלום רב מירית,
מתי בוצעה הרכישה(תאריך)? האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך לתקלה חוזרת ונשנית?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט השתלשלות העניינים?
אם כן, מהי תגובת החברה?
| |
|
|
|
| 17/11/2021 09:39 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/11/2021 | | שעה: | 09:39:23 |
| מבית עסק (סופר) שנקנה מוצר מסויים בחשבונית כתוב סכום x ועל המוצר סכום y נמוך יותר הזמנה באינטרנט ואחרי פניה והסבר שמה שעל המדבקה שזה המחיר הנמוך הוא הקובע מתעקשים שלא אפילו שמדובר בכמה שקלים
כמה שקלים ועוד כמה שקלים יוצא הרבה שקלים | |
|
|
|
| 21/11/2021 09:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 09:10:50 |
| שלום רב עדי,
מה המוצר שנרכש?
כיצד בוצעה העסקה- האם במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
| |
|
|
|
| 16/11/2021 17:38 |
ענבל |
 | | מחבר: | ענבל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 17:38:17 |
| קיבלתי מתנה משחק עם פתק החלפה.
עלות המשחק 150 שקל, החזרתי לחנות תוך פחות מ48 שעות מרגע הקנייה, ביקשתי לקבל מזומן ואמרו לי שלא מחזירים מזומן עם פתק החלפה. רק זיכוי לקנייה בחנות.
האם זה נכון? | |
|
|
|
| 21/11/2021 08:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 08:44:22 |
| שלום רב ענבל,
מתי נרכש המוצר(תאריך)? מתי ביקשת לבטל את העסקה(תאריך)?
האם המוצר מגיע באריזה הרמטית?
| |
|
|
|
| 16/11/2021 16:21 |
יצהר ורדי |
 | | מחבר: | יצהר ורדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 16:21:55 |
| שלום רב,
בקצרה: החברה היא מאסטר שופ, המוצר הוא תנור אפייה. המוצר הוזמן ב-26 ביוני, תוך הבטחה שיסופק תוך 14 ימים. אחרי ארבעה וחצי חודשים (10 בנובמבר), ואחרי אינספור פניות, קיבלנו זיכוי בגובה התשלום בדיוק.
לאחר פנייה נוספת שלנו הוצע לנו תשלום ריבית ופיגועים. הסכום:22 שקל.
האם יש עילה לדרישת פיצוי משמעותי יותר?
האם יש דרכים אפקטיביות לפני תביעה קטנה?
בתודה, יצהר | |
|
|
|
| 21/11/2021 08:35 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 08:35:46 |
| שלום רב ורדי,
האם נגרם לך נזק מוכח?
האם בהסכם ההתקשרות בניכם ישנו סעיף פיצויים מוסכמים במקרה שאחד מהצדדים מפר את ההסכם? אם כן, פני אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך. | |
|
|
|
| 16/11/2021 14:15 |
ודים |
 | | מחבר: | ודים (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 14:15:57 |
| המכולת השכונתית עדיין לא עברה למסוף EMV בניגוד להוראה שמיולי 2021 גם העסקים הקטנים מחויבים לעבור לסליקה החדשה.
האם יש דרך לגרום למכולת כן לבצע את המעבר? | |
|
|
|
| 21/11/2021 08:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 08:02:26 |
| שלום רב ודים,
באפשרותך לפנות לבירור מול בנק ישראל באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.boi.org.il/he/ConsumerInformation/PublicEnquiries/Pages/Default.aspx | |
|
|
|
| 16/11/2021 14:10 |
ענבל |
 | | מחבר: | ענבל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 14:10:10 |
| החזרתי מתנה , בלי שנפתחה ובאריזתה המקורית, שנרכשה לפני פחות מ48 שעות.
בית העסק אינו מוכן לזכות אותי במזומן כיוון שטוען שלא ניתן זיכוי מזומן על פתק החלפה.
האם לא מגיע לי החזר מזומן אם אני מציגה פתק החלפה ? | |
|
|
|
| 18/11/2021 14:48 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 14:48:30 |
| שלום רב ענבל,
מה המוצר שנרכש? מתי נרכש המוצר(תאריך)? מתי ביקשת לבטל את העסקה(תאריך)?
כיצד התבצע התשלום עבור המתנה?
האם בחנות יש שילוט מדיניות החזרת טובין? אם כן, מהי קובעת? | |
|
|
|
| 19/11/2021 11:28 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/11/2021 | | שעה: | 11:28:35 |
| | נראה לי שתקנה 8 בתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) עוסקת יותר בנושא ולא מדיניות החזרת טובין. | |
|
|
|
| 16/11/2021 13:22 |
ליאת |
 | | מחבר: | ליאת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 13:22:27 |
| שלום
פונה אליכם בקשר לשובר סרט vip של חברת אקסטרא גיפטקארד.
בתי הקולנוע היו סגורים בשל משבר הקורונה, וגם כשחזר הקולנוע , הvip לא חזר.
השובר פג תוקף.
על מנת להאריך את השובר החברה דורשת תשלום של 50 ש"ח לכל שובר.
נשמע לי לא הוגן ויקר
האם הם יכולים לדרוש תשלום במצב כזה? | |
|
|
|
| 18/11/2021 14:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 14:42:12 |
| שלום רב ליאת,
מתי נרכש שובר המתנה? מהו תוקף מימוש השובר(תאריך)?
מעיון בפנייתך את מציינת כי:
"...בתי הקולנוע היו סגורים בשל משבר הקורונה, וגם כשחזר הקולנוע , הvip לא חזר..."- האם בתקופה שהמקום היה סגור, בוצעה פניה בכתב אל בית העסק?
אם כן, מה היתה תגובת החברה?
| |
|
|
|
| 16/11/2021 11:56 |
תומר |
 | | מחבר: | תומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 11:56:56 |
| שלום רב,
במשך 6 פעמים במהלך הלימודים שלחו לנו הודעה על ביטול השיעור של אותו היום בטענה שהמורה חולה ולא נמצא מחליף.(לא כולל ביטולים עקב חגים/ בחירות/ מצב בטחוני). ההודעה תמיד מגיעה באותו יום של השיעור, מה שגורם לעוגמת נפש גדולה מצד התלמידים.
תחילת הלימודים - פברואר 21
בחוזה רשמו כי מחויבים להודיע לתלמידים על ביטול שיעור עד כמה שניתן מראש.
האם יש משהו שניתן לעשות מבחינת החוק?
אודה על תשובתכם
| |
|
|
|
| 18/11/2021 14:38 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 14:38:16 |
| שלום רב תומר,
האם מדובר בקורס במסגרת לימודים אקדמיים? אם לאו, האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק תוך פירוט תלונתך ודרישתך? | |
|
|
|
| 16/11/2021 11:17 |
סבטלנה |
 | | מחבר: | סבטלנה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 11:17:22 |
| הזמנתי לינה במקום מסוים ביום חמישי. היה רשום שהביטול הוא שלושה ימים מראש ולא צפיתי בעיה לכן אישרתי.
ביום שישי החלטתי לבטל עקב התראות חום וביטול הטיול שלי.
המקום חייב אותי בסכום המלא בגלל התנאי של ההתראה מראש.
האם יש איזה חוק שמגן עלי במקרה הזה - שההזמנה נעשתה בתוך תקופת ההתראה מראש ולמעשה אין יכולת לבטל בזמן?
| |
|
|
|
| 18/11/2021 14:31 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 14:31:59 |
| שלום רב סבטלנה,
כיצד בוצעה העסקה- האם במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
מתי הודעת על ביטול העסקה(תאריך)?
מהו המועד בו היית אמור לקבל את השירות(תאריך)?
| |
|
|
|
| 16/11/2021 10:24 |
בר-שם בדוי |
 | | מחבר: | בר-שם בדוי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 10:24:27 |
| באתר יד 2 נתקלתי במודעת שכירות שמתארת דירת 3 חדרים
הטלפון שמקושר למודעה שייך למתווך (יש צילום מסך מאשר)
התקשרתי אליו, הוא הראה לי את הדירה (יש צילום מסך של ההתכתבות)
והציג לי אותה כדירת 3 חדרים(כפי שרשם במודעה)
קבענו לחתום על חוזה למחרת (יש צילום מסך מאשר)
ביום חתימת החוזה, טרם חתימת החוזה, ביקשתי שטר בעלות
המתווך ובעל הדירה הסיתו את תשומת לבי מהנושא
טענו שלא נהוג לבקש שטר בעלות ממשכירים ולכן הם לא באו עם זה מוכנים
סמכתי עליהם, בחוזה נרשם בבירור שמדובר בדירת 3 חדרים
חתמתי על החוזה ונתתי שיקים
המתווך(עובד דרך משרד תיווך -יש צילום מסך שמאשר את הקשר של חברת התיווך לדירה) דרש תשלום על סך 4000 במזומן(יש צילום מסך שהוא מאשר שקיבל ממני 4000) ולא נתן לי קבלה
התעקשתי על שטר הבעלות ביום שלמחרת וראיתי שרשום בו שהדירה בעלת 2.5 חדרים
הרגשתי מרומה, הצגתי את הטענה שלי בפני המתווך והוא ענה לי בצורה לא נעימה, אפילו מתגוננת ומאשימה
טען שראיתי את הדירה ואהבתי אותה אז מה זה רלוונטי עכשיו וזה נחשב שניים וחצי חדרים רק בגלל שהממ"ד נחשב לחצי חדר ושהוא לא אוהב את טון הדיבור שלי
לי לא אכפת מה הוא חושב, מבחינתי יש חוסר אמון, אם ממ"ד נחשב חצי חדר אז תשווק את הדירה כשתיים וחצי חדרים ואל תשקר, גם בעל הדירה יצא לא בסדר בנושא הזה
עצם העובדה שהם סילפו את האמת לגבי כמות החדרים מעידה כי התעסקנו עם בעל דירה ומתווך בעייתיים
אז אני ובעלי החלטנו לא להיכנס לריבים כי חששנו שבעל הדירה יחליט לממש את החוזה ויקח 3 חודשים ראשונים שכירות ואז נהיה בבעיה רצינית עד שמערכת המשפט תחליט שהצדק עמנו
ולכן, למחרת טענו בפני בעל הבית שאנחנו רוצים לבטל חוזה כי נסתבך כספית תוך כמה חודשים בטווח הארוך
בפועל הסיבה האמיתית היא כי הרגשתי מרומה מאוד שהמתווך שיווק את הדירה כדירת 3 חדרים(כתוב במודעה ביד 2 3 חדרים, המתווך הציג את הדירה כדירת 3 חדרים,כתוב בחוזה 3 חדרים, בשטר בעלות רשום בבירור 2.5 חדרים) כי אם הייתי יודעת על כמות החדרים לא הייתי חותמת
בעל הבית והמתווך הבינו בין השורות שהסיבה העיקרית היא באמת עניין כמות החדרים
כמובן, כפי שחשבנו שיקרה, הם הפכו את הקערה על פיה ואנחנו הפכנו לננזפים, מבחינתם אנחנו לא בסדר כי לא מבטלים חוזה בכלל סיבה כזאת והם דגלו בזה שזו לא יכולה להיחשב סיבה לביטול חוזה ושהסיבה לביטול היא כי לא נעמוד בהתחייבות הכספית כי אם ראינו את הדירה ואהבנו אותה אז מה זה משנה מה כמות החדרים
ובכן, ברור שזה משנה וכל בר דעת יבין זאת וברור שהם לא אמינים...אני אחליט אם משנה לי שזה 3 או 2.5 חדרים. הם לא יחליטו בשבילי שזה לא משנה ואני לא אשכור דירה ממישהו שרימה אותי מלכתחילה
הצלחתי לבטל את החוזה ולהחזיר את השיקים(בלית ברירה, שילמנו דמי הפקדה ודמי שחרור של שיקים על סך 288 שח לבעל הבית)
המתווך לא רצה להחזיר את הכסף. בהתחלה הוא לא רצה להחזיר כלום.
התעקשתי, התקשרתי למשרד תיווך שהוא עובד בו וגם התרעתי בפניו שאני אגש לרשויות במידת הצורך ואז הוא אמר שהוא יכול להחזיר לי רק חצי
כמובן שזה לא התאים לי, אני רוצה הכול, הוא שיווק דירה עם פרט שגוי
אחרי התנצחויות ממושכות והתחמקויות, קיבלתי תשובה שברגע שהדירה תושכר לשוכר אחר אקבל את העמלה שהשוכר הזה ישלם
להאמין לו שזה יקרה?
האם הזמן שאחכה הוא קריטי לתלונה שלי? האם הוא מתחמק באלגנטיות?
האם אוכל לפנות למערכת המשפט גם אחרי חודש? איך אני משיגה את הכסף בחזרה?
לא מגיע לו שקל מהכסף הזה. הוא השאיר אותי כעוסה ועצבנית וזה מרגיש שהוא מושך זמן. הוא רימה אותי ואני רוצה את כל הכסף בחזרה
| |
|
|
|
| 16/11/2021 10:32 |
בר-שם בדוי |
 | | מחבר: | בר-שם בדוי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 10:32:09 |
| אציין שהמתווך לא מוזכר בשום מקום בחוזה ולא הוחתמתי על שום מסמך שמחייב אותי לשלם לו
אין שום מסמך שמתאר שקיבלתי את שירותיו,אפשר להבין את זה משיחות בוואטסאפ בסמסים
לא השכרתי את שירותי משרד התיווך.המתווך אינו מטעמי אלא מטעם בעל הדירה.
בסך הכול התעניינתי בדירה שהוצגה באתר והוא המתווך שהיה שייך למודעה
לא הבנתי בכלל למה עליי לשלם לו אם בעל הדירה הוא זה שמעוניין שהמתווך ימצא עבורו שוכר
הוא בסך הכול הציג לי את הדירה במשך חצי שעה
בכל מקרה הוא שיקר לגבי כמות החדרים ואני כבר לא מאמינה לו בכלל אז יכול להיות שהוא גם שיקר לגבי גודל הדירה במ"ר
| |
|
|
|
| 16/11/2021 10:34 |
בר -שם בדוי |
 | | מחבר: | בר -שם בדוי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 10:34:30 |
| | אבל הנקודה היא שהוא שיווק בצורה מוטעית את הדירה ואני רוצה את כל הכסף בחזרה. הוא פשוט שיטה בי | |
|
|
|
| 18/11/2021 14:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 14:25:56 |
| שלום רב אדון,
ככל שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך, אנא פנה אל בית העסק, תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו באפשרותך לפנות אל רשם המתווכים, במשרד המשפטים באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/service/complaining_about_realtor_new | |
|
|
|
| 16/11/2021 10:21 |
ממתין |
 | | מחבר: | ממתין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/11/2021 | | שעה: | 10:21:57 |
| שלחתי לפני כחודש "בקשה לעיון בהקלטות".
העסק התעלם ולא ענה כל תגובה.
התקשרתי היום לברר מה המצב.
בתחילה טענו שרק בצו בית משפט
לאחר מכן טענו שכלל לא קיבלו את המכתב שלי...
לאחר שהוברר שכן קיבלו את המכתב ושהחוק מחייב אם ביקשתי, גם ללא צו -
- כרגע טוענים שאני צריך להגיע לסניף להאזין שם. מדובר בכמות שיחות של שעות.
הקראתי להם את ההנחיה של הרשם - שצריך לשלוח קבצים בדוא"ל.
זה לא עוזר.
מסרבים לשלוח תשובה בכתב.
מה אפשר לעשות? | |
|
|
|
| 18/11/2021 14:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 14:14:48 |
| שלום רב אדון,
באפשרותך לפנות אל הרשות להגנת הפרטיות באמצעות הקישור שלהלן:
https://www.gov.il/he/Departments/General/public_inquiries_ilita | |
|
|
|
|