| 23/11/2021 14:20 |
ירושלים |
 | | מחבר: | ירושלים (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 14:20:50 |
| ספקית האינטרנט שלי הבטיחה מהירות 100MB ובפועל אני מקבל רק 47 ולא הועילו פניותי
הם טוענים שאם זה עובר את 40MB זה נחשב כ100 וזה בסדר
נשמע לי מאוד תמוהה מה האמת | |
|
|
|
| 28/11/2021 16:21 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 16:21:57 |
| שלום רב גברת,
האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך בדבר:
"...הבטיחה מהירות 100MB ובפועל אני מקבל רק 47 ..."?
האם בוצעה פניה בכתב אל בית העסק?
| |
|
|
|
| 23/11/2021 13:58 |
בן |
 | | מחבר: | בן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 13:58:37 |
| שלום,
הזמנתי רהיט קטן מאוד שהגיע במשלוח לתיבת בוקס-איט בהזמנה אינטרנטית. גיליתי שהמוצר שהגיע פגום ואינו שמיש. לאחר שיחה עם החנות ממנה הזמנתי הם הסכימו להחזיר את הסכום המלא תמורת המוצר, בתנאי שאביא אותו פיזית לסניף החנות.
מכיוון שמעולם לא הייתי בחנות, והמוצר הגיע במשלוח חינם, תהיתי מה אומר החוק בנושא? האם החנות לא צריכה לשאת בעלות המשלוח להחזרת המוצר? האם עליי לבזבז את זמני \ כספי כדי להצליח להחזיר להם את המוצר הפגום שסיפקו?
בן | |
|
|
|
| 28/11/2021 15:59 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 15:59:49 |
| שלום רב בן,
מתי העסקה בוצעה(תאריך)?
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
מתי הודעת על פגם במוצר(תאריך)?
עקרונית, בעסקת מכר מרחוק קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה- במוצר, בתוך 14 ימים מביצוע העסקה או מקבלת המוצר, או מקבלת טופס גילוי נאות, המאוחר מבניהם, בניכוי 5% או 100 ש"ח הנמוך מבניהם, היה והביטול נעשה עקב פגם או אי התאמה במוצר, הרי שהביטול לא יהיה כרוך בדמי ביטול ועל הצדדים לפעול כקבוע בסעיף 14ה בחוק הגנת הצרכן, כדלקמן:
"14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג), 14ג(ג) או 14ג1(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק..."
לפיכך, וככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, הרי שבמקרה של פגם במוצר, מקימה לצרכן הזכות לבטל את העסקה, כאמור לעיל.
| |
|
|
|
| 28/11/2021 16:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 16:10:42 |
| בהמשך למענה לעיל ראה המשך לסעיף 14ה(א) בחוק הגנת הצרכן:
"(תיקון מס' 26) תש"ע-2010
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה." | |
|
|
|
| 23/11/2021 16:16 |
אורי |
 | | מחבר: | אורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 16:16:56 |
| שלום לכולם.
לפני מספר חודשים הזמנו פינת אוכל מנגריה בעלת שם מסויימת. את השולחן שבחרנו יחדו הרגליים שראינו בתצוגה. הדגם נרשם בהזמנה וצוינו סוג הרגליים.אך לא צילמנו אותן.
לאחר מספר שבועות הגיעה פינת האוכל עם רגליים מדגם אחר. אך לא שמנו לב באספקת המשלוח וחתמנו למובילים. אך מספר דקות לאחר שהלכו שמנו לב לכך והתקשרנו לחברה.
לאחר מספר שבועות יצרנו שוב קשר עם בעל העסק ואמר שהידיעה לא הגיע אליו. וכי מדובר בשולחן שמידת הרגליים שראינו לא מתאימות לו. לאחר דין ודברים עימו הבטיח כי יזמין ייצר במיוחד רגלים מתאימות לשולחן.
שלושה שבועות לאחר מכן הגיע מתקין להתקין את הרגל החדשה לשולחן. לאחר שפירק את הרגל הקיימת וחיבר את חדשה הבחין כי מדובר ברגל פגומה. בנוסף הבחנו כי הרגליים החדשות אינן משתוות באיכותן לרגליים המקוריות שראינו בתצוגה.
אציין שכל התקנה ופירוק של רגליים לשולחן דורשת קדיחה מחדש ופוגעת באיכות המוצר שסופק ובעמידותו לטווח רחוק.
מה זכויותינו במקרה זה.
סליחה על האריכות בכתיבה. | |
|
|
|
| 23/11/2021 16:27 |
אורי |
 | | מחבר: | אורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 16:27:08 |
| | אציין שהשולחן הוזמן ביצור אישי ולא מקטלוג. | |
|
|
|
| 23/11/2021 16:27 |
אורי |
 | | מחבר: | אורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 16:27:43 |
| | אציין שהשולחן הוזמן ביצור אישי ולא מקטלוג. | |
|
|
|
| 23/11/2021 16:28 |
אורי |
 | | מחבר: | אורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 16:28:06 |
| | אציין שהשולחן הוזמן ביצור אישי ולא מקטלוג. | |
|
|
|
| 25/11/2021 09:48 |
אורי |
 | |
|
| 28/11/2021 15:41 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 15:41:31 |
| שלום רב אורי,
ראשית, הקפצת השאלה מחזירה אותך לראש התור, דבר המעכב את המענה בשאלתך.
שנית, חוק המכר קובע כי במקרה של פגם במוצר על בית העסק לתקן את הטעון תיקון ורק אם התיקון לא צלח, רשאי הצרכן לדרוש החלפת המוצר או ביטול העסקה או שבית העסק יפצה את הצרכן בגין ירידת ערך המוצר.
על מנת לברר בעניין וככל שיש ברשותך ראיות התומכות בטענתך באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו ככל שתתקל בבעיה הגש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 23/11/2021 12:36 |
דניאל גלעד |
 | | מחבר: | דניאל גלעד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 12:36:50 |
| | קניית מחשב מחברת אמזון. התשלום 2465 ש"ח. התחייבות של החברה לספק את המוצר תוך שלושה שבועות. חברת אמזון מזמינה אותך לסקר שוק על מנת להוכיח שהיא החברה הזולה ביותר. הבעיה היא שהסכום הנקוב לא כלל את המע"מ הנדרש כפי שמקובל בחוק וזאת הסתירה את זה. המוצר התקבל ב 13.8.2021 הפתעה לפני קבלת המחשב: קבלת טלפון מחברת הובלה FEDEX שאם ברצוני קלבל את המוצר עלי להוסיף למחיר ששילמתי 587 ש"ח הכולל מע"מ של 379 ש"ח ועוד 206 ש"ח עבור הוצאות הזויות אחרות של חברת ההובלה. מה שמייקר את המחיר ההתחלתי ב 25%.הגשתי לבית המשפט בעכו תביעה קטנה כנגד FEDEX. אך לא ניתן לתבוע את אמזון בגלל ח.פ. לא ידוע, שלוש פניות באתר של אמזון לא הניבו שום מענה. כך שחברת אמאזון לא תיענש. תאריך המשפט ב 15.2.2022 בבית המשפט בעכו עם או בלי חברת אמזון. הטרדות טלפוניות (4 במספר עד עצם היום הזה)קיימות מצד חברת FEDEX וגם בכתב (איום של עו"ד של הוצאה לפועל וכו). יש לציין שאין בכוונתי להחזיר את המוצר כי אני צריך אותו. חיכיתי שלושה שבועות עד שקיבלתי אותו, החיוב בכרטיס האשראי של 2465 נעשה ביום ההזמנה. | |
|
|
|
| 23/11/2021 13:12 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 13:12:24 |
| לדעתי, המועצה לא תוכל לסייע מכיוון שהתחלת הליך משפטי.
באמזון מופיע בד"כ הסכום הכולל ביחד עם מיסוי כך שלא מובן לי מה קרה שם. בדוק שוב את מתרי במכירה בנוגע למיסוי. אולי מדובר על מוכר פרטי שאמזון לא גובה עבורו מסים, ואז פדקס גובה אותם. נסה גם בפורום צרכני אחר של גולשים להבין מדוע (אולי) לא הופיע לך המחיר הכולל. תצטרך לפרט כל מרכיב בחיוב. | |
|
|
|
| 23/11/2021 13:13 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 13:13:52 |
| תגובה מתוקנת. לדעתי, המועצה לא תוכל לסייע מכיוון שהתחלת הליך משפטי.
באמזון מופיע בד"כ הסכום הכולל ביחד עם מיסוי כך שלא מובן לי מה קרה שם. בדוק שוב את פרטי המכירה בנוגע למיסוי. אולי מדובר על מוכר פרטי שאמזון לא גובה עבורו מסים, ואז פדקס גובה אותם. נסה גם בפורום צרכני אחר של גולשים להבין מדוע (אולי) לא הופיע לך המחיר הכולל. תצטרך לפרט כל מרכיב בחיוב. | |
|
|
|
| 28/11/2021 15:24 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 15:24:39 |
| שלום רב דניאל,
היות שמדובר בעניין התלוי ועומד בפני בית המשפט ועל כן, המועצה הישראלית לצרכנות מנועה מלסייע.
| |
|
|
|
| 22/11/2021 12:23 |
דויד |
 | | מחבר: | דויד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 12:23:43 |
| קניתי באינטרנט תכשיט ורציתי להחליף או להחזיר אותו אבל מסתבר שהיה רשום ברכישה שלא ניתן להחליף או להחזיר אותו כי הוא אחרון במלאי ובמבצע
החנות יכולה לעשות את זה? | |
|
|
|
| 23/11/2021 10:56 |
דויד |
 | |
|
| 25/11/2021 17:17 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 17:17:37 |
| שלום רב דויד,
מתי בוצעה העסקה(תאריך)?
מתי הודעת על ביטול עסקה(תאריך)?
האם מדובר במוצר שיוצר במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות של הצרכן?
| |
|
|
|
| 28/11/2021 13:45 |
דיויד |
 | | מחבר: | דיויד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 13:45:17 |
| ביום ה14 אחרי הרכישה באינטרנט
רשמנו במייל
לא אבל עשו על תכשיט אחרון במלאי מבצע | |
|
|
|
| 28/11/2021 13:45 |
דיויד |
 | | מחבר: | דיויד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 13:45:27 |
| ביום ה14 אחרי הרכישה באינטרנט
רשמנו במייל
לא אבל עשו על תכשיט אחרון במלאי מבצע | |
|
|
|
| 28/11/2021 15:18 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 15:18:06 |
| שלום רב דויד,
האם תוכל לציין את התאריכים בדבר המועד לביצוע העסקה ולמועד הודעת הביטול?
עקרונית, בעסקת מכר מרחוק קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה- במוצר, בתוך 14 ימים מביצוע העסקה או מקבלת המוצר, או מקבלת טופס גילוי נאות, המאוחר מבניהם, בניכוי 5% או 100 ש"ח הנמוך מבניהם.
| |
|
|
|
| 21/11/2021 18:45 |
שירה |
 | | מחבר: | שירה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 18:45:49 |
| האם מותר לחייב דמי כניסה עבור חדר כושר לפי תעריפי גיל אדם *בוגר* שונים,
לדוגמא עד גיל 27 270 שקלים לחודש
מגיל 28 ואילך 340 שקלים.
תודה | |
|
|
|
| 24/11/2021 18:28 |
שירה |
 | |
|
| 28/11/2021 15:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 15:13:31 |
| שלום רב שירה,
ככלל, בית עסק פרטי רשאי לקבוע מחירים לפי שיקול דעתו, ועל הצרכן לשקול את כדאיות העסקה.
יש לציין כי סעיף 3 בחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000 קובע כי:
" 3. (א) מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטיה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, הורות או לבישת מדי כוחות הביטחון וההצלה או ענידת סמליהם." | |
|
|
|
| 22/11/2021 15:23 |
אהו |
 | | מחבר: | אהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 15:23:19 |
| | האם ניתן למנוע מאדם מעיר אחרת כניסה לפעילות בספריה עירונית | |
|
|
|
| 25/11/2021 17:29 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 17:29:10 |
| שלום רב אדון,
האם תוכל לפרט את פנייתך?
האם בדקת מהם התנאים להרשמה לספריה העירונית של אותה רשות מקומית?
| |
|
|
|
| 28/11/2021 11:45 |
ניס |
 | | מחבר: | ניס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 11:45:18 |
| | הנושא הוא יש פעילות בספריה בנהרייה ,ומנהלת הסיפריה מונעת מאנשים שאינם מנהריה להשתתף בפעילות בספריה, למרות שהיא חינם ,והאולם היה חצי ריק,,,,,,האם זה חוקי למנוע מאדם שלא מאותה עיר להיכנס לספריה העירונית של עיר אחרת.????לפעילות שהיא חינם | |
|
|
|
| 28/11/2021 12:28 |
אהו |
 | | מחבר: | אהו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 12:28:21 |
| | הכוונה שמנעו מאנשים שאינם מנהריה, להיכנס לספריה העירונית ןלפעילות, למרות שהאולם לא היה מלא.....האם זה חוקי למנוע מאנשים להכנס לספרייה העירונית מאנשים שאינם תושבי העיר??? האם זה חוקי?? | |
|
|
|
| 28/11/2021 13:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 13:34:54 |
| שלום רב אדון,
מה הנימוק לסירוב?
בכל מקרה, באפשרותך לפנות אל הנהלת המקום בכתב על מנת לברר בעניין. | |
|
|
|
| 28/11/2021 14:36 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 14:36:42 |
| | למה לא? אתה הרי לא משלם ארנונה שם, ולכן לא זכאי לשירותי העיר. | |
|
|
|
| 22/11/2021 15:41 |
עכו |
 | | מחבר: | עכו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 15:41:42 |
| | האם ניתן למנוע מאדם מעיר אחרת,לכנס לפעילות הספריה העירונית בעיר אחרת | |
|
|
|
| 28/11/2021 13:35 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 13:35:58 |
| שלום רב אדון,
ראה את המענה מטה.
| |
|
|
|
| 23/11/2021 12:02 |
Marin |
 | | מחבר: | Marin (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 12:02:51 |
| שלום, אני מעוניינת לעשות מנוי בחדר כושר "בריכה גורדון" . הנוהל שם אומר כי חיוב יתבצע בגין שנה שלמה מכרטיס אשראי ומוכנים לחלק לתשלומים.
וזאת בניגוד לחיוב בחדרי כושר אחרים, כאשר חיוב כרטיס אשראי מתבצע מדי חודש ולא תופס מסגרת בכרטיס אשראי. האם חיוב בגין שנה שלמה עבור מנוי חדר כושר הינו חוקי? | |
|
|
|
| 28/11/2021 13:31 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/11/2021 | | שעה: | 13:31:50 |
| שלום רב גברת,
ככלל, בית העסק רשאי לקבוע את הכללים שלו ואילו על הצרכן לשקול את כדאיות העסקה. | |
|
|
|
| 15/11/2021 13:19 |
מאיה |
 | | מחבר: | מאיה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/11/2021 | | שעה: | 13:19:03 |
| שלום , רכשתי בר מים מחברת אפיקים
לאחר סקר שוק בכמה חברות , הקריטריון בין החשובים שהיו לי הוא טמפרטורת המים
הובטח לי בעת המכירה כי הטמפ' מגיעה ל98-99 מעלות. בנוסף אמרו יל שמגיע לי מתנה שייקר בעת קנייתה מכשיר ולמכשיר עצמו קיימת אופצית נעילת ילדים.
המוצר הותקן ב24.8.21 (לאחר הזז תאריך בגלל טכנאי שלהם)
ב12.9.21 כבר פניתי אליהם בטענות הבאות:
1. לא קיבלתי את המתנה כפי שהובטח לי- נאצר לי שעד הסופ"ש ישלח בדואר ואקבל מס' מעקב
2. איך מבטלים אופצית נעילת ילדים- הרי זו אופציה! כלומר יש בחירה
ב4.10 - פניתי אליהם שוב כי לא קיבלתי את המתנה שלי
וגם לא מס' מעקב - וללא מענה!
ב11.10 - שוב פניתי אליהם , ענו לי יום למחרת שהוא חסר במלאי .
ומ לגבי נעילת ילדים? מסתבר שלא ניתן לבטל וזה משהו שהוא קבוע במכשיר כשמכירה נאמר שזו אופציה@!
בשלב זה כבר הבנתי שמדובר בנוכלות והרגשנו אנ ובעלי כי המים לא רותחים מספיק !!
פנינו לחברה שוב
שלחו טכנאי לאחר ויכוחים רבים
הטכנאי מדד 92 מעלות כפי שחשבנו לא מגיע למעלות המובטחות
והחל מה8.11 מנסים לבטל מולם עסקה בגלל בדיות ושקרים שהם מספרים במכירה ובעיקר בעקבות טמפרטורת המים- המשקה לא חם מספיק זה לא נורמלי!!
והם לא מבטלים כי עברו 14 יום
מה עליי לעשות? האם לא ניתן לבטל עסקה?
הרי כל העסקה היא שקר על גבי שקר
וגב עד היום , 15.11 לא קיבלנו את המתנה שהובטחה!! | |
|
|
|
| 18/11/2021 14:12 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 14:12:08 |
| שלום רב מאיה,
מעיון בפנייתך את מציינת כי:
"...הובטח לי בעת המכירה כי הטמפ' מגיעה ל98-99 מעלות. בנוסף אמרו יל שמגיע לי מתנה שייקר בעת קנייתה מכשיר ולמכשיר עצמו קיימת אופצית נעילת ילדים..."- האם יש ברשותך ראיות התומכות בטענתך? אם כן, באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו וככל שתתקלי בבעיה את מוזמנת להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
| 25/11/2021 20:30 |
מאיה |
 | | מחבר: | מאיה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 20:30:30 |
| אין לי ראיות, רק צילום של דף שעליו שרבטתי תוך כדי שיחה נתונים שעלו , ולצידם גם נתונים של חברות אחרות
בנוסף , השיחות מוקלטות בחברה, יכולה לאתר את היום והשעה בה סגרתי את העסקה ואת שם המוכרנית יש לי
| |
|
|
|
| 15/11/2021 08:47 |
חגי |
 | | מחבר: | חגי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/11/2021 | | שעה: | 08:47:16 |
| שלום לפורום,
רכשתי בעסקת מכר מרחוק מארז חולצות טי. לאחר שהחבילה הגיעה, גיליתי שהחולצות גדולות מדי (הוצאתי חולצה אחת מתוך המארז וראיתי שהיא גדולה במידה לפחות). החזרתי את החולצה למארז בדיוק כפי שהייתה. המארז תקין ושלם ולא נפגם, וחוץ מהוצאת החולצה לבדיקה לא נעשה שום שימוש במוצר. ברשת מסרבים להחליף או לבטל את העיסקה בטענה שישנה הנחייה מפורשת של משרד הבריאות בעניין. אציין שהם מתייחסים ל״פריטי הלבשה תחתונה ומארזי חולצות״, אף שלא מדובר בהלבשה תחתונה - אלה חולצות ממש, אפילו לא גופיות.
להבנתי החוק מחייב אותם לאפשר ביטול עסקה (ביטול עסקת מכר מרחוק).
האם יש ממש בטענתם לגבי הנחיות משרד הבריאות? | |
|
|
|
| 18/11/2021 10:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/11/2021 | | שעה: | 10:25:20 |
| שלום רב חגי,
על מנת לענות לשאלתך, אבקש להעלות מס' שאלות:
מתי נרכש המוצר(תאריך)?
מהי המידה שהוזמנה ומה המידה שקיבלת, בפועל?
מתי הודעת לבית העסק על ביטול עסקה(תאריך)?
| |
|
|
|
| 19/11/2021 00:44 |
חגי |
 | | מחבר: | חגי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/11/2021 | | שעה: | 00:44:07 |
| | המוצר הוזמן ב-9.11. הגיע ב-11.11. הוזמן מידה xl. הגיע במידה xl. מתברר שבמוצר זה המידות גדולות ונדרש להזמין מראש מידה פחות (בשירות הלקוחות הראו לי שהתיאור מופיע בעמוד המוצר). הודעה על הביטול (לאחר ניסיון החלפת מידה שנענה בסירוב) נמסרה ב-14.11. הטענה של בית העסק היא שלאור הנחיות משרד הבריאות לא ניתן להחזיר או להחליף חולצות במארז. | |
|
|
|
| 22/11/2021 15:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 15:42:45 |
| שלום רב חגי,
עקרונית, בעסקת מכר מרחוק קמה לצרכן זכות לבטל את העסקה- במוצר, בתוך 14 ימים מביצוע העסקה או מקבלת המוצר, או מקבלת טופס גילוי נאות, המאוחר מבניהם, בניכוי 5% או 100 ש"ח הנמוך מבניהם.
יש לציין כי לזכות הביטול בעסקת מכר מרחוק קיימים חריגים, כמפורט בסעיף 14ג(ד) בחוק הגנת הצרכן, כדלקמן:
"(ד) הוראות סעיף קטן (ג) וסעיף 14ג1(ג) לא יחולו על עסקת מכר מרחוק של –
(1) טובין פסידים;
(תיקון מס' 26) תש"ע-2010
(2) שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן;
(3) מידע כהגדרתו בחוק המחשבים, תשנ"ה-1995;
(4) טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן בעקבות העסקה;
(5) טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית."
מכאן שהמוצר שנרכש אינו מופיע ברשימה שבהם אין זכות לבטל את העסקה, כאמור בסעיף 14ג(ד) בחוק הגנת הצרכן ולכן בהנחה שהודעת הביטול נעשתה במועד הקבוע בדין, לא ברור מכח מה בית העסק מסרב לבטל את העסקה.
יצוין כי סעיף 2(ב2) בחוק הגנת הצרכן קובע כי:
" (ב2) עוסק המודיע, בכל דרך שהיא, שאין לצרכן זכות לבטל עסקה, או לקבל חזרה את כספו, יסייג את הודעתו באופן שיובהר כי האמור בהודעה אינו חל במקרים שנקבעו לפי חוק."
| |
|
|
|
| 22/11/2021 22:49 |
חגי |
 | |
|
| 25/11/2021 18:20 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 23/11/2021 11:24 |
מלי |
 | | מחבר: | מלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 11:24:37 |
| היי פתחתי אצלכם פנייה כבר פעמיים וסגרו לי אותה ללא מענה וטיפול
אשמח למענה, פנייה מספר 904162 | |
|
|
|
| 25/11/2021 18:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 18:07:23 |
| שלום רב מלי,
התלונה נסגרה עקב כפל תלונה לתיק מס' 713672 .
תיק מס' 713672 נסגרה לאחר מתן יעוץ על ידי עו"ד.
| |
|
|
|
| 22/11/2021 12:37 |
טום |
 | | מחבר: | טום (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 12:37:47 |
| שלום,
בעלי רכש לי לפני כ3 שנים שובר של טיפול פנים, של קוסמטיקאית אחת הידעות בארץ,
(זה שובר שעלה לבעלי 650 ש"ח שזה נחשב מחיר מאוד גבוהה בשוק,
עברתי דירה והמיקום של הקלינקיה לא הייתה נוחה לי ורק עכשיו מצאתי את השובר,
לא עשו לי בעיות למימוש השובר) אבל..... אבל גדול
הם החליטו שעכשיו שווי השובר הוא 800 ש"ח משהו כזה אני זוכרת שההפרש היה כ150 ש"ח
וזה חוצפה , כי בעלי לא קנה שובר כללי של סכום מסוים, הוא רכש שובר פשוט לטיפול פנים , לא רשום על שובר מחיר, עלות, שווי או תאריך
רשום רק טיפול פנים בלבד, שזה בעצם מה שהוא רכש,
וממה שאני מכירה בחוק אם לא צוין שווי או משהו לגבי הסכום הם לא יכולים להחליט פתאום לעלות לי את המחיר וזה לא בעיה שלי שהמחיר עלה, הוא רכש לי דובר לטיפול מסויים ואני צריכה לקבל אותו במחיר שרכשתי במיוחד שלא רשמו על השובר שום דבר, שום כוכבית לדוגמא ששווי השובר תלוי במימושו או משהו כזה,
בקיצור, לא רשום על השובר שום דבר מלבד שזה שובר של טיפול פנים עם הלוגו של הקוסמטיקאית, היא מתווכחת איתי אז החלטנו ביחד שאני יפנה אליכם ואתם תתנו לי את התשובה, אז שאלתי היא: היא יכולה לגבות ממני עלות נוספת על שובר שרכשתי לפני כ3 שנים אפילו שלא רשום על השובר שום דבר בלבד שמגיע לי טיפול פנים?
אשמח לתשובתכם תודה
| |
|
|
|
| 23/11/2021 10:57 |
טום |
 | |
|
| 25/11/2021 18:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 18:00:40 |
| שלום רב טום,
על מנת לברר בעניין באפשרותך לפנות אל בית העסק בכתב תוך פירוט תלונתך ודרישתך, לאחריו הגישי תלונה באתרנו בצירוף מסמכים. | |
|
|
|
| 22/11/2021 23:19 |
מיכאל |
 | | מחבר: | מיכאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 23:19:42 |
| שלום,
רכשתי תכשיטים ביום רביעי האחרון ברשת גדולה ומוכרת, והיום לאחר שהתחרטתי ניסיתי להחזיר אותם בחזרה לחנות. לפי המדיניות הם אמורים לקבל בחזרה את המוצרים בתוך 14 ימים במידה ולא היו בשימוש. העובדות סירבו לתת החזר בטענה שהמוצרים היו בשימוש ויש עליהם שריטות. זה לא נכון - ואין עליהם שריטות.
האם יש משהו שניתן לעשות?
תודה | |
|
|
|
| 25/11/2021 17:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 17:56:42 |
| שלום רב מיכאל,
מתיאור בפנייתך ישנה מחלוקת עובדתית ביניכם ובמקרה זה רק בית המשפט מוסמך להכריע בעניין.
| |
|
|
|
| 22/11/2021 22:14 |
Heftzi |
 | | מחבר: | Heftzi (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 22:14:59 |
| שלום,
האם יש חוק שאוסר להכריח לקוח לאשר תקנון חברה ובאותו משפט גם לאשר שליחת מיילים ומבצעים בשוטף? | |
|
|
|
| 25/11/2021 17:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 17:42:53 |
| שלום רב אדון,
ככל שבוצעה רכישה מה המוצר או השירות שנרכש?
כיצד בוצעה העסקה- במכר מרחוק(אינטרנט/טלפון) או עסקה פרונטלית?
| |
|
|
|
| 22/11/2021 15:40 |
עכו |
 | | מחבר: | עכו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 15:40:04 |
| | האם ניתן למנוע מאדם מעיר אחרת,לכנס לפעילות הספריה העירונית בעיר אחרת | |
|
|
|
| 25/11/2021 17:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 17:34:43 |
| שלום רב אדון,
ראה את המענה מטה. | |
|
|
|
| 23/11/2021 17:18 |
מלי |
 | | מחבר: | מלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 17:18:53 |
| היי מדוע מוחקים לי את התגובות?
אני פניתי אליכם והפנייה נסגרה ללא מענה וללא טיפול | |
|
|
|
| 25/11/2021 17:18 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 17:18:58 |
| שלום רב מלי,
האם יש לך פניה במועצה? אם כן, מה מס' הפניה? | |
|
|
|
| 22/11/2021 12:58 |
לילך |
 | | מחבר: | לילך (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/11/2021 | | שעה: | 12:58:51 |
| | שלום רב,ביום שישי בחרתי טבעת יהלום באחת החנויות בורסה ר"ג,שילמתי באשראי,ואמרו ששולחים למעבדה לשבץ היהלום הנבחר לטבעת מוכנה(יש להם מוכנות,רק לשבץ אבן).בבית מצאתי באתר של אותה חנות-את אותה הטבעת ב 4990שח.ביום א' 9:00התקשרתי לחנות לגבי פער המחיר!3000שח.אומרים כי בחרת אבן עם ניקיון גבוה,ובאתר הכי נמוך.מכיוון שלא נשמע לי הגיוני,ביקשתי לבטל עסקה.לא הסכימו בשום אופן.האבן טרם שובצה,המוצר לא אצלי,ומרגישה שעבדו עלי!בנוסף...באתר שלהם רשום שניתן לבטל עסקה תוך 14 יום ולקבל את כל הכסף חזרה!אבל ענו לי-בגלל שעשיתי עסקה פיזית בחנות,ולא באתר,זה לא ניתן.למה אי אפשר לבטל עסקה מעל 3000 שח לפי החוק? יש רציונל? שוב-המוצר לא אצלי. רק שילמתי באשראי. וביקשתי ביטול תוך פחות מ 24 שעות.תודה רבה. | |
|
|
|
| 25/11/2021 16:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 16:52:59 |
| שלום רב לילך,
מה עלות המוצר? האם יש שילוט מדיניות החזרת טובין בחנות?
עקרונית, בעסקה פרונטלית, תקנות הגנת הצרכן(ביטול עסקה) מאפשרות לצרכן זכות חרטה, בין היתר, בתכשיט, מיום הרכישה ועד תום שני ימים שאינם ימי מנוחה, בניכוי 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח הנמוך מבניהם ובלבד שעלות המוצר לא יעלה על 3000 ש"ח, ושלא יוצר במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות. לפיכך, במידה שעלות המוצר עולה על 3000 ש"ח הרי שלא תקום לצרכן זכות חרטה מכח תקנות ביטול עסקה ויהיה על הצרכן לפעול בהתאם למדיניות של בית העסק. | |
|
|
|
| 21/11/2021 15:21 |
דורית |
 | | מחבר: | דורית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 15:21:09 |
| שלום
רציתי לבדוק האם זה נכון שחברת תקשורת במקרה הנ"ל יס לא חייבת לזכות לקוח
במידה והיתה לו תקלה שנקראית חלקית לטענתם? ובפירוט יש לנו 4 טלויזיות בבית ומשלמים עבור כולן 238 ש"ח היתה תקלה זמן ממושך ב 3 חדרים ורק חדר אחד היה תקין
אני ביקשתי זיכוי יחסי על 3/4 מהסכום ששילמתי ולטענתם כיוון שטלויזיה אחת עבדה לא מגיע כלל זיוכי וזה לפי חוק, זה נשמע תמוה ולא הגיוני וממש לרעת הצרכן
אודה לדעתכ | |
|
|
|
| 23/11/2021 15:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 15:44:41 |
| שלום רב דורית,
מה היתה התקלה?
| |
|
|
|
| 25/11/2021 09:16 |
דורית |
 | | מחבר: | דורית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 09:16:42 |
| | לא ניתן היה לצפות מסך שחור (תקלה מספר 30) 3 טלויזיות מושבתות. | |
|
|
|
| 25/11/2021 16:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 16:47:34 |
| שלום רב דורית,
במידה שנעשתה פניה אל בית העסק, בכתב באפשרותך להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים על מנת לברר בעניין.
| |
|
|
|
| 21/11/2021 18:09 |
עמית |
 | | מחבר: | עמית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/11/2021 | | שעה: | 18:09:30 |
| לפני כשבועיים הזמנתי מספר פריטים מהאתר של מחסני חשמל. רק בסיום ההזמנה התברר לי ששני מכשירי חשמל קטנים לא ניתנים למשלוח אלא רק לאיסוף מסניפים ספציפיים, ואחד מהם לא מאף מסניף שקרוב אלינו. לשמחתי ההורים שלי שגרים ליד ב"ש הסכימו לאסוף עבורי את אחד המוצריף מהסניף של ב"ש. באתר נכתב כי האספקה היא עד יומיים, ובמייל בו אישור הקנייה צויין שהמוצר ישמר בסניף למשך 7 ימים.
לאחר שאבי הגיע במיוחד לסניף, נאמרו לו שני דברים:
1. אנחנו אמורים לקבל הודעה על כך שההזמנה שלנו מוכנה וכל עוד לא קיבלתי הודעה על כך אין מה לבוא לאסוף.
2. הדגם שהזמנתי לא במלאי, וגם לא במלאי של היבואן ואין לדעת מתי יחזור למלאי.
למען הסר ספק, המיקרוגל היה מפורסם באתר עם הכיתוב השיווקי "נותרו יחידות אחרונות!". לאחר יצירת קשר עם שירות הלקוחות ושיחה עם "נציג מכירה לשדרוג" בו הוצע לי לקנות דגם יקר יותר ב...מחיר יקר יותר.
דיברתי היום שוב עם שירות הלקוחות שהבהירו לי באופן סופי כי לא יתנו לי יותר מ-50 ש"ח הנחה, ואחרי לחץ מצידי גם הסכימו לתת לי שובר ע"ס 50 ש"ח לחנות אחרת(?).
האם יש מקום לתביעה קטנה? ע"פ חוק הגנת הצרכן, סעיף 2, מלאי המוצר הוא מידע מהותי שמחוייב בציון. מעבר לכך, אופי המכירה היה כזה שמקבלים עבורו שוברים לחנות אחרת (זו שהוצעו לי תלושים אליה), ולכן יכולה אולי להיחשב כ"מכירה מיוחדת" שבהצעתה *חייב* העסק להחזיק מלאי.
אני מתבסס על פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתביעה ייצוגית כנגד בסט פור יו, קווינקט בע"מ ואושיר מאיוסט משנת 2010.
איני יודע אם אני זכאי לפיצוי לפי חוק הגנת הצרכן למרות שמדובר (למיטב הבנתי) בהפרה של חוק הגנת הצרכן, בסעיף שהוגדר ע"י ביהמ"ש כמהותי. מחסני חשמל אמנם זיכתו אותי במחיר המיקרוגל אך הקניה שלו נעשתה כחלק מהזמנה גדולה יותר, תוך שקלול הנחה בזמן מבצע (שמאז עבר), בזמן שהוסתר ממני פרט מהותי. החברה לא טרחה ליצור איתי קשר להודיע לי שהמוצר לא במלאי, מה שגרר בזבוז זמן של אבי, בזבוז זמן נוסף בשיחות מול החברה ואיבוד הזדמנות לקנות מוצר דומה במחיר טוב במקום אחר. מה דעתכם? האם יש טעם בתביעה קטנה? האם העובדה שיש פסק דין העוסק בסוגיות אלה משנה? אשמח לייעוצכם.
הזלזול בזמן ובכסף שלי וחוסר הנכונות לפצות על מחדל מצידם מרגיש לי כמו בריונות שנשענת על כך שרוב הלקוחות ישלימו עם העובדה שהם צריכים לשלם תוספת על התנהלות רשלנית שלהם או שפשוט ימשיכו הלאה | |
|
|
|
| 23/11/2021 17:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/11/2021 | | שעה: | 17:39:49 |
| שלום רב עמית,
זו צריכה להיות החלטה שלך.
עקרונית, סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן אוסר על בית העסק להטעות צרכן במעשה או במחדל בכל עניין מהותי בעסקה, בין היתר, איסור הטעיה בכמות הטובין שבמלאי מסוג נושא העסקה, כאשר הסעד בגין ההטעיה הינו ביטול עסקה מכח סעיף 32 בחוק הגנת הצרכן.
יש לציין כי במידה שנגרם נזק מוכח, באפשרות הצרכן לתבוע בגין הנזק מכח פקודת הנזיקין.
| |
|
|
|
| 24/11/2021 07:28 |
עמית |
 | | מחבר: | עמית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/11/2021 | | שעה: | 07:28:01 |
| תודה על התשובה.
לא נראה לי שאוכל להוכיח נזק. כיוון שסמכתי על מחסני חשמל שיספקו את הסחורה, לא טרחתי לתעד את כל האופציות השונות שהיו לי - לא חשבתי שאצטרך. האם קניה של מכשיר בעל אותם פרמטרים במחיר יקר יותר יכולה להיחשב כנזק? | |
|
|
|
| 24/11/2021 07:28 |
עמית |
 | | מחבר: | עמית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/11/2021 | | שעה: | 07:28:10 |
| תודה על התשובה.
לא נראה לי שאוכל להוכיח נזק. כיוון שסמכתי על מחסני חשמל שיספקו את הסחורה, לא טרחתי לתעד את כל האופציות השונות שהיו לי - לא חשבתי שאצטרך. האם קניה של מכשיר בעל אותם פרמטרים במחיר יקר יותר יכולה להיחשב כנזק? | |
|
|
|
| 25/11/2021 16:04 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 25/11/2021 | | שעה: | 16:04:07 |
| שלום רב עמית,
לשאלתך:"...האם קניה של מכשיר בעל אותם פרמטרים במחיר יקר יותר יכולה להיחשב כנזק?..."- במידה שיש ברשותך ראיות המעידות על ההפרשים במחיר, באפשרותך לפנות אל החברה בכתב לבירור בעניין, לאחריו וככל שתתקל בבעיה אתה מוזמן להגיש תלונה באתרנו בצירוף מסמכים.
| |
|
|
|
|