| 21/12/2021 19:46 |
קרן ברזלי |
 | | מחבר: | קרן ברזלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 19:46:16 |
| | רכשתי מיניבר מים של חברת אפיקים בשם נועם 1 אתמול יום שני 20 בדצמבר הגיע המתקין ששם וחיבר לנו את המתקן במטבח ואף שכנע את בעלי שכדאי לו לרכוש בנוסף את האחריות למתקן המים מכיוון שזה נותן לנו אחריות לשלוש שנים על סך 7 שח כפול 36 תשלומים וכולל מסנני מים והחלפתם כל חצי שנה עם מתקין מקצועי מטעם החברה כמובן שלקחו לנו את האשראי וכבר באותו הרגע וידא שהתשלום אושר מייד בצאת הטכנאי מהבית מזגתי לי ולילדיי כוס מים מהבר שקניתי ולמים היו טעם לוואי חריף ביותר של פלסטיק שגרם לי ולבעלי לבחילה עזה במהלך כל היום! רכשנו את המוצר לאחר שהובטח לנו שהמוצר שלהם מפיק מים מים נקיים וטעימים יותר ובחרנו במכשיר זה מכיוון שיש לו כפתור של מצב שבת שאנחנו שומרים שבת וכשרות בבית . יום למחרת שזה היום בו אני כותבת מכתב זה פניתי בבוקר מוקדם לחברה בשיחת טלפון שחיכיתי במשך שעה שיענו לי ולאחר שענתה לי בחורה בשם רחלי שיתפתי אותה בכך שיש טעם לוואי חריף של פלסטיק אמרה שזה דבר רגיל ובגלל שזה מכשיר חדש בגלל הפלסטיקה צריך לרוקן את המים הרבה פעמים וככה זה ייעלם הטעם הסברתי לבחורה שמילאתי 5 דליים של מים! וזה עדיין לא חלף ושברצונו שיגיע טכנאי שיגרום לכך שמי השתייה יהיו תקינים ויהיה אפשרי לשתות מים ללא טעם של פלסטיק מזעזע והיא אמרה שיהיה לה טכנאי לעוד שבוע כמובן שהתעקשתי והיא שמה אותי שוב בממתינה לאחר שחיכיתי 30 דקות היא אמרה לי מצטערת אין לי טכנאי אז אמרתי לה אוקיי אז אני רוצה לבטל עכשיו את העסקה ואז נאמר לי שהיא לא יכולה לבטל רק מנהלת שהיא כרגע בפגישה אמרתי לה שאחכה על הקו ושתבטל מייד את הרכישה כי עברו פחות מ72 שעות והיא מצידה המשיכה לומר שיחזרו אליי כדי לבטל בעוד 3 ימים וניתקה לי את הטלפון , שלחתי להם הודעת וואטסאפ אותה התשובה שלחתי להם מייל הם לא הושיבו אני רוצה את כספי בחזרה ושיחקו את בר המים המזוהם בטעם פלסטיק לא יכולה להשתמש במוצר שנתנו לי והם לא רוצים לבטל לי כל העסקה סהכ 5220 שח מבקשת שתעזרו לי בדחיפות לפני שאגיע ל14 ימים | |
|
|
|
| 22/12/2021 09:15 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 21/12/2021 19:46 |
קרן ברזלי |
 | | מחבר: | קרן ברזלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 19:46:05 |
| | רכשתי מיניבר מים של חברת אפיקים בשם נועם 1 אתמול יום שני 20 בדצמבר הגיע המתקין ששם וחיבר לנו את המתקן במטבח ואף שכנע את בעלי שכדאי לו לרכוש בנוסף את האחריות למתקן המים מכיוון שזה נותן לנו אחריות לשלוש שנים על סך 7 שח כפול 36 תשלומים וכולל מסנני מים והחלפתם כל חצי שנה עם מתקין מקצועי מטעם החברה כמובן שלקחו לנו את האשראי וכבר באותו הרגע וידא שהתשלום אושר מייד בצאת הטכנאי מהבית מזגתי לי ולילדיי כוס מים מהבר שקניתי ולמים היו טעם לוואי חריף ביותר של פלסטיק שגרם לי ולבעלי לבחילה עזה במהלך כל היום! רכשנו את המוצר לאחר שהובטח לנו שהמוצר שלהם מפיק מים מים נקיים וטעימים יותר ובחרנו במכשיר זה מכיוון שיש לו כפתור של מצב שבת שאנחנו שומרים שבת וכשרות בבית . יום למחרת שזה היום בו אני כותבת מכתב זה פניתי בבוקר מוקדם לחברה בשיחת טלפון שחיכיתי במשך שעה שיענו לי ולאחר שענתה לי בחורה בשם רחלי שיתפתי אותה בכך שיש טעם לוואי חריף של פלסטיק אמרה שזה דבר רגיל ובגלל שזה מכשיר חדש בגלל הפלסטיקה צריך לרוקן את המים הרבה פעמים וככה זה ייעלם הטעם הסברתי לבחורה שמילאתי 5 דליים של מים! וזה עדיין לא חלף ושברצונו שיגיע טכנאי שיגרום לכך שמי השתייה יהיו תקינים ויהיה אפשרי לשתות מים ללא טעם של פלסטיק מזעזע והיא אמרה שיהיה לה טכנאי לעוד שבוע כמובן שהתעקשתי והיא שמה אותי שוב בממתינה לאחר שחיכיתי 30 דקות היא אמרה לי מצטערת אין לי טכנאי אז אמרתי לה אוקיי אז אני רוצה לבטל עכשיו את העסקה ואז נאמר לי שהיא לא יכולה לבטל רק מנהלת שהיא כרגע בפגישה אמרתי לה שאחכה על הקו ושתבטל מייד את הרכישה כי עברו פחות מ72 שעות והיא מצידה המשיכה לומר שיחזרו אליי כדי לבטל בעוד 3 ימים וניתקה לי את הטלפון , שלחתי להם הודעת וואטסאפ אותה התשובה שלחתי להם מייל הם לא הושיבו אני רוצה את כספי בחזרה ושיחקו את בר המים המזוהם בטעם פלסטיק לא יכולה להשתמש במוצר שנתנו לי והם לא רוצים לבטל לי כל העסקה סהכ 5220 שח מבקשת שתעזרו לי בדחיפות לפני שאגיע ל14 ימים | |
|
|
|
| 22/12/2021 09:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 09:14:37 |
| קרן ברזלי שלום רב,
מהמתואר על ידך, עשית עסקת רוכלות (תשלום בביתך כאשר הגיע הטכנאי)או עסקת מכר מרחוק (דרך הטלפון/אינטרנט).
בשני המקרים, יש לך אפשרות לבטל את העסקה תוף 14 יום מיום קבלת המוצר ולקבל את כספך בחזרה בניכוי דמי ביטול מינימאליים.
מאחר ואת מתארת, על פניו, שיש כאן אי התאמה והטעייה על טיב המוצר, הרי שגם דמי ביטול לא צריך לקחת ממך.
את צריכה להגיש להם מכתב מתועד (בין אם בוואטסאפ/מייל או כל פלטפורמה אחרת, העיקר שיהיה תיעוד). ממה שכתבת עולה כי כבר שלחת תיעוד כזה ועל כן את עומדת בסד הזמנים. יש להמתין 14 יום מיום שלחת מכתב הביטול.
אם כסף לא יוחזר, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 21/12/2021 16:23 |
גל ים |
 | | מחבר: | גל ים (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 16:23:09 |
| | שלום, אם הזמנתי מקלחון מסויים, ורק לאחר חודש שהותקן בדירתי הבחנתי שזה לא המקלחון שהזמנתי שהם עשו טעות והתקינו מקלחון שקוף במקום פסים, ולא מוכנים להחליף או לפצות, טעונים שאני אשמה שלא בדקתי את הסחורה לפני שהורכבה. טענתי שהם אשמים שעשו טעות ושיישאו באחריות, השאלה היא רק השיהוי , הבחנתי רק לאחר חודש! | |
|
|
|
| 22/12/2021 09:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 09:00:01 |
| גל ים שלום רב,
אמנם היית צריכה לבדוק את המוצר מיד עם קבלתו, לפי חוק המכר.
יחד עם זאת, באם בוצעה, לכאורה, הפרה של חוק הגנת הצרכן באשר להטעייתך על מהות המוצר, הרי שיש כאן בעיה.
קודם כל, מוטלת עליהם החובה, לספק את המוצר שביקשת מלכתחילה (מהמתואר על ידך עולה שביקשת מוצר עם תכונות X וקיבלת מוצר עם תכונות Y).
פיצוי מסור אך ורק לבית המשפט לתביעות קטנות.
במידה והעניין אל מסתדר, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 21/12/2021 14:06 |
רחל דוד |
 | | מחבר: | רחל דוד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 14:06:07 |
| שלום רב,
בחודש יולי הזמנתי חבילת נופש טיסה+מלון באמצעות סוכן נסיעות. שבועיים לפני מועד הטיסה הודיע לי הסוכן שהטיסה בוטלה. לאחר התכתבויות שלי (ולא של הסוכן) שנמשכו כארבעה חודשים, קיבלתי החזר כספי מלא בגין בית המלון והחזר חלקי עבור הטיסה. לטענת סוכנות הנסיעות מותר להם על פי תיקון חוק שירותי התעופה שלדבריהם יצא בחודש דצמבר 2020 לגבות עמלה מהנוסע. בנוסף, טענו שבגלל שערך הדולר ירד, שילמו לפי ערך דולר העודכן ליום ההחזר. יש לציין כאשר ביצעתי את ההזמנה לא נאמר לי ולא קיבלתי שום דבר בכתב (גם לא הזמנה) שמותר לחברה להחזיר לי חלק מהסכום ולא את הסכום במלואו.
1.האם אכן יש תיקון לחוק המאפשר להם לגבות עמלה בסך 330 ש"ח או עמלה כלשהיא ?
2. מכיוון שהעסקה נעשתה דרך סוכן נסיעות ולא דרך סוכנות נסיעות ,גבה הסוכן כ- 1,000 ש"ח עבור עסקה שלא בוצעה. האם הוא מחוייב להחזיר לי את התשלום ? | |
|
|
|
| 22/12/2021 08:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 08:44:29 |
| רחל דוד שלום רב,
בבואנו להסתכל בחוק הנ"ל, לא מצאנו אזכור לכך. נודה באם תשאלי אותם היכן זה כתוב במפורש (נכון להיום, החוק עבר מלא עדכונים מתחילת המגיפה).
לעמדת המועצה, גביית דמי טיפול או כל עמלה אחרת שלא מוזכרת במעמד ההזמנה ובחוזה שנכרת ביניכם - בטלה ואין היא חוקית. חשוב לזכור, מדובר בעמדתנו.
מותר להם להחזיר לפי הערך הדולרי ביום ההחזר.
בגדול, את ביצעת עסקה והביטול לא נעשה מיוזמתך ולא על ידך, נהפוך הוא.
הפרת החוזה היא מצדם, ועל כן המינימום המתבקש הוא להשיב לך את מלוא התמורה ששילמת.
במידה והעניין לא מסתדר, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
| |
|
|
|
| 20/12/2021 09:29 |
נש |
 | | מחבר: | נש (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 09:29:30 |
| שלום.
זכיתי בתביעה כנגג חצי חינם על חוק הפקדון לבקבוקי משקה בסך 5,700 ש״ח.
אחד ממנהלי החנות איים כי לא יאפשר לי להכנס מכיון שאני ״מחפש״ אותם. האם זה חוקי? | |
|
|
|
| 21/12/2021 13:28 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 13:28:47 |
| ברכות על הזכייה בתביעה. ספק אם הנושא חוקי. חוק איסור הפליה מאפשר לך לתבוע על הפליה בסכום של עד 50000 ש"ח (10000 ש"ח יכול להיות יותר הגיוני במקרה). כדאי שתהיה לך הקלטה של עובד בעסק. מחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים:
2. (א) בחוק זה –
"מקום ציבורי" – חנות.
3. (א) מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי.
(ג1) לעניין סעיף זה, רואים כהפליה גם קביעת תנאים שלא ממין העניין.
"מחפש" אותם לא נראה ענייני, ואם תרצה לתבוע, תצטרך לשכנע טוב שופט שיש כאן הפליה (תכיר טוב את החוק). אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 21/12/2021 13:54 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 13:54:30 |
| | יותר מדויק, לקבוע תנאי לפיו: "הכניסה לחנות או מתן שירות מותרים אצלנו רק למי שבדמיון שלנו לא מחפש אותנו" (או עושה משהו דומה), לא בטוח שעניינית. או ששופט יקבל טיעון כזה או שלא. | |
|
|
|
| 22/12/2021 08:36 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 08:36:54 |
| נש שלום רב,
משה צוד, לכאורה. אין שום סיבה שהם "יחפשו אותך", לטענתך, רק כי זכית בתביעה כנגדם.
במידה והעניין נמשך, יש להגיש ראשית תלונה באתרנו וננסה לעזור.
במידה וזה לא יצלח, עליך לבדוק אפיקים של תביעה כנגדם בעזרת עו"ד פרטי
(או באופן עצמאי, אם מדובר בתביעות קטנות). | |
|
|
|
| 21/12/2021 13:44 |
נתי |
 | | מחבר: | נתי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 13:44:58 |
| לפני מספר ימים הייתי אמור לחזור לארץ מקייב עם חברת אל על והטיסה בוטלה. פניתי לחברת אל על בדרישה לקבלת פיצויים ע"פ החוק, אך היא טוענת שבעקבות הקורונה היא אינה חייבת לפצות אותי מאחר ומדובר "בנסיבות מיוחדות".
לכן רציתי לדעת האם אכן בעקבות הקורונה הם לא חייבים לפצות אותי? דהיינו, האם הקורונה אכן נחשבת לנסיבות מיוחדות?
אציין שאוקראינה אינה מוגדרת כמדינה אדומה לא במועד הביטול ולא כיום. | |
|
|
|
| 22/12/2021 08:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 08:25:01 |
| נתי שלום,
לפי חוק שירותי תעופה, על חברת אל על, לכאורה, מוטלת החובה לפצות אותך בגין ביטול הטיסה.
לא ברור מהן ה"נסיבות המיוחדות" שבגינן היא גורסת שהיא פטורה מפיצוי זה. חברות התעופה אכן הוחרגו בזמן הגל השלישי (ע"י ועדת הכלכלה בכנסת) מפיצויים, אך זה לא עד קץ הימים, וזה כבר הסתיים, על פניו.
יש לשאול אותם לגבי המקור החוקי של תשובתם. במידה ואין תשובה מספקת (ואין הוכחה שלהם בכתובים לגבי זה במהלך השבוע הקרוב), הרי שיש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 21/12/2021 10:14 |
ענת |
 | | מחבר: | ענת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 10:14:28 |
| האם יש חובה לסמן על גבי מחברות, יומנים ולוחות שנה:
1. שם המוצר וכינויו המסחרי
2. ארץ הייצור
3. שם היצרן, מספר זהותו ומענו,
4. אם המצרך מיובא - שם היבואן, מספר זהותו ומענו
5. כמות המצרך ופירוט חמרי היסוד שמהם הוא מורכב
?
| |
|
|
|
| 22/12/2021 08:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 08:20:58 |
| ענת שלום,
ההפניה הרלוונטית בחוק הוא צו הגנת הצרכן (סימון הטובין), תשמ"ג-1983.
סימון טובין ייעשה בהדפסה, בהטבעה, בחריטה או בכל דרך אחרת על הטובין או אריזתם, למעט בכתב יד. לא ניתן לסמן על הטובין או על אריזתם, ייעשה הסימון על גבי תווית שתוצמד היטב לטובין או לאריזתם בהדבקה או בתפירה באופן שתמנע הסרתה בקלות.
ישנה החרגה בחוק כאשר מדובר בציוד משרדי (לכאורה, כמו במקרה דנן):
הם יסומנו על גבי תווית או שלט צמוד למכל או למדף, שבו הם מונחים או בסמוך אליהם; אם מספר סוגי טובין מוצגים למכירה בתוך מכל או מדף, אופן הסימון יהיה כזה שניתן יהיה לשייך את פרטי הסימון, כאמור לעיל, לסוג הטובין המתאים.
הוראת סעיף זה לא תחול, אם קיימת חובת מתן הוראות שימוש או אזהרה, כאמור בצו זה או לפי כל דין.
באשר לפרטי הסימון, יכללו הפריטים הבאים:
(1) שם המצרך וכינויו המסחרי;
(2) הסימן המסחרי הרשום אם ישנו כזה;
(3) שם הדגם ומספר סידורי, אם ישנם;
(4) היות המצרך מסוג ב' אם איכותו נמוכה מהרגיל או שהוא פגום;
(4א) אם המצרך מוחדש – המלה "מוחדש" ותאריך החדשתו;
(5) שם היצרן ומענו, ואם המצרך מיובא – שם היבואן ומענו;
(6) ארץ הייצור;
(7) כמות המצרך –
(א) הכמות תצויין ביחידות של מספר או ביחידות של אורך, שטח, נפח או משקל – הכל על פי השיטה המטרית;
(ב) בסוגי המצרכים המפורטים להלן יכלול הסימון את הכמות הנקיה (נטו) של המצרך באריזה, ביחידות משקל או ביחידות נפח:
| |
|
|
|
| 21/12/2021 09:12 |
מאיר טל |
 | | מחבר: | מאיר טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 09:12:58 |
| | שכרתי רכב לפני כחצי שנה והתנגשתי התנגשות קלה מאד ברכב צד ג שעמד לפני ברמזור, התנגשות שלא הסבה נזק פח ועלות התיקון אם בכלל לא אמורה לעלות מעבר לשקלים בודדים. כעת חברת ההשכרה רוצה לגבות ממני את מלוא גובה ההשתתפות העצמית ע"ס 2000 ש"ח, האם הם חייבים להמציא לי את דו"ח התביעה ואת עלות תיקון הנזק של צד ג? והאם הם אכן יכולים לגבות סך של 2000 ש"ח גם אם עלות התיקון נמוכה בהרבה? | |
|
|
|
| 22/12/2021 08:12 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 21/12/2021 09:12 |
מאיר טל |
 | | מחבר: | מאיר טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 21/12/2021 | | שעה: | 09:12:49 |
| | שכרתי רכב לפני כחצי שנה והתנגשתי התנגשות קלה מאד ברכב צד ג שעמד לפני ברמזור, התנגשות שלא הסבה נזק פח ועלות התיקון אם בכלל לא אמורה לעלות מעבר לשקלים בודדים. כעת חברת ההשכרה רוצה לגבות ממני את מלוא גובה ההשתתפות העצמית ע"ס 2000 ש"ח, האם הם חייבים להמציא לי את דו"ח התביעה ואת עלות תיקון הנזק של צד ג? והאם הם אכן יכולים לגבות סך של 2000 ש"ח גם אם עלות התיקון נמוכה בהרבה? | |
|
|
|
| 22/12/2021 08:12 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 08:12:01 |
| מאיר שלום,
על פניו, הם יכולים לגבות סך של 2000 ש"ח. יש להסתכל בחוזה ובתקנון שנכרת ביניכם ולראות האם אין כאן הטעיות, לכאורה.
מנגד, במידה והם מסרבים להמציא דו"ח תביעה, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 20/12/2021 20:49 |
איליה |
 | | מחבר: | איליה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 20:49:44 |
| שלום, לפני כחצי שנה יצרו איתי קשר נציגים של בזק בינלאומי והציעו לי לעבור אליהם, בתום השיחה סוכם שידבר איתי טכנאי שינייד אותי כיוון שהם לא עובדי בזק בינלאומי אלא רק נציגים שלה.
מאז לא שמעתי מהם במשך חודשים וכמובן ששום טכנאי לא חזר אלי, אך לאחר תקופה שמתי לב לחיובים מבזק ,ניסיתי ליצור קשר עם בזק אך היה רשום שאין מנוי כזה, לא הבנתי שמדובר בבזק בינלאומי, ומדובר בחברות שונות, לאחר מכן ביטלתי את הוראת הקבע של חיובים אלו.
לפני כמה ימים התקשר אלי עו"ד מטעמם ונאמר לי כי אני חייב לבזק בינלאומי סכום על סך 300 שקל עקב חסימת התשלום ועל זה שהם פנו לעו"ד, הסברתי לו שמעולם לא קבלתי שום שירות מבזק בינלאומי, והוא אמר לי לפנות אליהם לבירורים, פניתי וקבלתי מהם את החשבוניות על ה"שירות" שקבלתי, מבדיקה של החשבוניות התברר לי כי הפרטים שם שגויים ואינם על שמי או מקום מגורי ובנוסף מספר הרחוב איננו קיים בכתובת הרשומה על החשבונית, כך שהשירות ניתן לכתובת לא קיימת.
כמובן שגם ביררתי עם הספק אינטרנט שאיתי ושאליו אני מחובר עוד מ-2016 , הוטנט, והם מעולם לא קיבלו הודעה על התנתקות והם אינם עובדים עם בזק בינלאומי.
שאלתי היא האם יש פה עילה לתביעה נגדם בגין הונאה, או לפנות אליהם, להסביר את המצב ולדרוש החזר כספי על החיובים?
| |
|
|
|
| 22/12/2021 08:08 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 08:08:01 |
| איליה שלום,
יש לפנות אליהם ולהסביר את המצב, כפי שכתבת.
ביטול הוראת קבע באופן חד צדדי היא עבירה פלילית, על פניו. על כן, תצטרך להוכיח את טענותיך בצירוף מסמכים המאששים זאת.
במידה והעניין לא מסתדר, יש להגיש תלונה באתרנו וגם לרגולטור, משרד התקשורת, וננסה לעזור (בצירוף כל המסמכים כמובן). | |
|
|
|
| 20/12/2021 17:07 |
נועם צ |
 | | מחבר: | נועם צ (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 17:07:17 |
| שלום רב.
יש לי קרן פנסיה בהפניקס חברה לביטוח. כבר למעלה משבוע שאני מחכה שסוכן יחזור אלי על מנת להסדיר את פעילות קרן הפנסיה. לא משנה כמה אני מתקשר או משאיר הודעות אצלם בווצאפ , אף אחד לא חוזר אלי ואני למעשה נשאר בלי מענה.
מה עליי לעשות ? האם זו עילה לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות ?
אני מרגיש שזה פשוט זלזול טואטלי בלקוח ובכספי הפנסיה שלנו.
תודה מראש,
נועם. | |
|
|
|
| 22/12/2021 07:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:52:44 |
| נועם שלום,
חוק ששת הדקות לא חל על חברות הביטוח (הנושא אמור להיות מוסדר ע"י הרגולטור, המפקח על הביטוח במשרד האוצר ויש לפנות אליו בעניין).
יחד עם זאת, יש כאן חשש להפרה על טיב השירות בהתנהלות הקלוקלת שלהם, לכאורה.
לא היינו ממליצים ישר לפנות לבית המשפט, אלא להגיש תלונה במקביל גם באתרנו וגם אצל הרגולטור כאמור. | |
|
|
|
| 20/12/2021 13:05 |
דנית |
 | | מחבר: | דנית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 13:05:31 |
| שלום
ברצוני לבטל עסקה
והמוצר עוד לא נשלח מבית העסק
האם בית העסק עדיין רשאי לגבות 5%? | |
|
|
|
| 20/12/2021 13:38 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 13:38:26 |
| | כן מכיוון שהייתה עסקה. אין לי קשר למועצה. כדאי לבטל את העסקה לפני שהמוצר יישלח. | |
|
|
|
| 20/12/2021 15:16 |
דנית |
 | | מחבר: | דנית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 15:16:58 |
| | כן כבר ביטלתי אני פשוט יודעת שהם עוד לא שלחו את זה תהיתי אם אני בכל זאת צריכה לשלם את ה 5% | |
|
|
|
| 22/12/2021 07:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:47:50 |
| דנית שלום,
משה צודק.
לפי חוק הגנת הצרכן, מותר לגבות דמי ביטול מקסימאליים של חמישה אחוזים מסך העסקה או מאה שקלים, הנמוך מבניהם. | |
|
|
|
| 20/12/2021 14:16 |
יחזקאל |
 | | מחבר: | יחזקאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 14:16:40 |
| שלום,
ביצעתי קניה ממכונה אוטומאטית, המכונה מאפשרת לשלם עם אפליקציה Monyx ועל מנת לבצע תשלום, יש צורך להפקיד לתוכה כסף (כמו ארנק וירטואלי) ואז מימנה לבצע תשלום.
קניתי מוצר ב-5 שקל, ובפועל ראיתי שחייב אותי ב6 שקל שזה 20% מעל המחיר.
לאחר בירור עם השירות לקוחות של האפליקציה, מתברר שהמכונה גובה עמלה של 1 שקל עמלת אשראי.
אציין שהתשלום בוצע לא דרך האשראי, אלא דרך ארנק וירטואלי נטען.
ולטענתם העמלה זהה לאשראי, וזה למרות שאין שום תקנון או מידע לגבי זה.
יודע שאכן יש תביעה ייצוגית, אך היא על הנושא של עמלת אשראי ופה מדובר בסוגיה שונה. אשמח לדעת האם תקין ומה אפשר לעשות להמשך? | |
|
|
|
| 22/12/2021 07:46 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:46:41 |
| יחזקאל שלום,
על פניו, מדובר בהטעיה כי היה צריך לכתוב על המכונה שנגבית עמלה גם בקנייה בארנק וירטואלי.
התביעה הייצוגית שציינת היא באותו נושא, לא בסוגיה שונה (פשוט הפלטפורמה של התשלום שונה). יש לבדוק עם מארגני התביעה הייצוגית האם אפשר לכלול נושא זה. | |
|
|
|
| 20/12/2021 13:46 |
דורית |
 | | מחבר: | דורית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 13:46:13 |
| שלום רב, האם ספק (חברה) מחוייבת לשנות שם בחשבונית לבקשת הלקוח?
ביקשתי מחברה לשנות את שם הלקוח המופיע בחשבוית והם סירבו
| |
|
|
|
| 22/12/2021 07:41 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:41:20 |
| דורית שלום,
על פניו, את לא אמורה להיתקל בקשיים לשינוי שם בחשבונית במידה ואת מבקשת.
יש לפנות לרשות המיסים בכוכבית 4954 לשם קבלת חוות דעת נוספת. | |
|
|
|
| 20/12/2021 11:58 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 11:58:58 |
| שלום
ניגשתי לחנות למוצרי שיער ורציתי לקנות מוצר שעולה 2700 שקלים , לא היה לי את הכסף אז השארתי מקדמה על סך 500 שקלים ואת השאר בהמשך... לבסוף לא יכולתי להשלים את שאר הכסף וניגשתי לחנות לאחר ארבעה ימים לבטל את הקנייה ולקבל את המקדמה המוכרת מבקשת את הקבלה שניתנה לי כדי להחזיר לי את הכסף ואיבדתי אותו ועכשיו היא לא מוכנה להחזיר לי למרות שהכל התנהל מההתחלה מולה ולה השארתי את המקדמה מה אני יכולה לעשות ?
| |
|
|
|
| 22/12/2021 07:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:39:54 |
| עדי שלום,
יש לראות תשובה בשרשור נפרד. | |
|
|
|
| 20/12/2021 11:58 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 11:58:34 |
| שלום
ניגשתי לחנות למוצרי שיער ורציתי לקנות מוצר שעולה 2700 שקלים , לא היה לי את הכסף אז השארתי מקדמה על סך 500 שקלים ואת השאר בהמשך... לבסוף לא יכולתי להשלים את שאר הכסף וניגשתי לחנות לאחר ארבעה ימים לבטל את הקנייה ולקבל את המקדמה המוכרת מבקשת את הקבלה שניתנה לי כדי להחזיר לי את הכסף ואיבדתי אותו ועכשיו היא לא מוכנה להחזיר לי למרות שהכל התנהל מההתחלה מולה ולה השארתי את המקדמה מה אני יכולה לעשות ?
| |
|
|
|
| 22/12/2021 07:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:39:28 |
| עדי שלום,
על פניו, אין היא יכולה להתנות את החזרת המוצר בקבלה שאבדה, מה גם שאין חולק על כך שהיא רוצה להחזיר את הכסף, לכאורה. אמור להופיע במסופי בית העסק פרטי העסקה שבוצעה. במידת הצורך, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 20/12/2021 10:28 |
צרכן |
 | | מחבר: | צרכן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 10:28:31 |
| | האם לחנות מותר לסרב לזכות לי את האשראי רק מהסיבה שאין זה האשראי שאיתו ביצעתי את העסקה (אני מחזיק בקבלה) ? | |
|
|
|
| 22/12/2021 07:35 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:35:57 |
| צרכן שלום,
קרוב לוודאי שהחנות מסרבת לעשות פעולה זו כי היא חוששת שיבוא יום ואדם אחר יטען שמדובר.
במידה ומדובר בעסקה שנעשתה פנים מול פנים, סעיף 4(א) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) מדבר על אופן החזרת התמורה:
"היה התשלום בכרטיס אשראי, יבטל העוסק את החיוב ואם זוכה חשבונו של העוסק ישיב העוסק לצרכן את הסכום שזוכה בו במזומן או בשיק מזומן או יודיע לחברת כרטיסי האשראי של הצרכן על ביטול העסקה וחברת כרטיסי האשראי תזכה את כרטיס האשראי של הצרכן מיידית בסכום החיוב ובלבד שהיה באפשרותה של חברת כרטיסי האשראי להיפרע מהעוסק בשל העסקה שבוטלה; ואולם לא היה ניתן לזכות את כרטיס האשראי של הצרכן כאמור, ישיב העוסק לצרכן את התמורה במזומן או בשיק מזומן".
על פניו, צריך להחזיר באותו אופן (למרות שלא יורדים לרזולוציה של זהות בעל הכרטיס), ובמידה ואין אפשרות - יש לעשות זאת במוזמן או בשיק מזומן. | |
|
|
|
| 19/12/2021 22:01 |
וי |
 | | מחבר: | וי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/12/2021 | | שעה: | 22:01:10 |
| שלום,
מזה מספר חודשים אני מתאמנת בסטודיו לאימונים. העסקה נעשתה בסטודיו אך לא נמסר לי שום חוזה או מסמך המעיד על תנאי העסקה. עקב פגיעה ב שריר בברך באחד האימונים לא הייתי מסוגלת להתאמן בחודש האחרון. משהתקשרתי וביקשתי לבטל את החיוב עד שאצליח לחזור להתאמן לאחר סיום הבירור רפואי, נעניתי שאין בעיה לבטל את המנוי אך החיוב של החודש העוקב יירד כסדרו, על אף שהסברתי שאיני יכולה להתאמן כלל במצב זה. זה אומר שלא התאמנתי חודש ושילמתי וכעט אשלם על עוד חודש וחצי לשווא- כיוון שההודעה נעשתה באמצע החודש הנוכחי. האם זוהי דרישה הגיונית? | |
|
|
|
| 22/12/2021 07:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:14:00 |
| וי שלום,
הדרישה, לכאורה, הגיונית. לפי תיקון 37 לחוק הגנת הצרכן (המדבר על חדרי כושר), מותר לקחת "חודש התראה מראש", דהיינו הודעה מוקדמת ותשלום על החודש העוקב (לא חודש וחצי. כלומר, אם ביקשת לבטל ב-15.12, אזי סיום המנוי יהיה ב-15.1, תוך כדי שמותר לך להיכנס למכון במהלך זמן זה).
יחד עם זאת, בהנחה ולא נמסר לך שום חוזה או מסמך המעיד על תנאי העסקה ויש לך מסמך רפואי המאשש שאת לא יכולה להתאמן (פרטים בלינק מטה), נא הגישי תלונה באתרנו וננסה לעזור.
https://www.consumers.org.il/category/gym_membership_cancellation1
| |
|
|
|
| 19/12/2021 17:45 |
חנן |
 | | מחבר: | חנן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/12/2021 | | שעה: | 17:45:39 |
| | האם יש חוק או תיקון לחוק לגבי החזר כספי מחברת תיירות על חבילה נופש שכביכול יוצאת לפועל כסידרה אבל אין אופציה מעשית לממש אותה עקב איסור יציאה בגלל מדינה אדומה? | |
|
|
|
| 22/12/2021 07:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 22/12/2021 | | שעה: | 07:06:51 |
| חנן שלום,
ראה תשובה שכתבנו בנושא לפני כמה ימים בנוגע למדינה אדומה:
שאלה מצוינת, שנוגעת לכלל הצרכנים, לאור ההגבלות החדשות שהוטלו ועוד יוטלו על שלל מדינות, שיהיו בבחינות "מדינות אדומות", האסורות לכניסה.
בגלים הקודמים, היו חברות תעופה שלא הוציאו טיסות, ועל כן היה "כשל תמורה", דהיינו שילמת על שירות שכלל לא ניתן לך. במצב כזה, החברות צריכות להשיב, בין אם דרכם או דרך הסוכנות נסיעות, את מלוא התמורה ששולמה, לכל הפחות.
כיום, חברות התעופה, כפי שכתבת במקרה דנן, מוציאות טיסות ו"יהי מה". מבחינתן, אין כאן כישלון תמורה כי הטיסה יוצאת = ישנה תמורה.
לעמדתנו, יש הבדל גדול בין אי יציאה מהארץ עקב חשש מהקורונה או כל בעיה אחרת/ביטול שלא עומד בסד הזמנים של ביטול עסקה לפי חוק הגנת הצרכן. כאן מדובר בהגבלה שהוטלה לא מכבר, הגבלה שאילולא הייתה קיימת - סביר להניח שהיית טס.
יחד עם זאת, וזה הדבר הכי חשוב: על אף שעבר הרבה זמן מאז שהמגיפה הגיחה לחיינו, בתחום התעופה, מדינת ישראל, לצערנו הרב, מתנהלת כאילו אין קורונה בנושא זה: לא חוקקו שם הוראות שעה/תקנות/חוקים.
על אף שיש שיאמרו שקמה לך עילת הסיכול (כי המדינה נהפכה לאדומה), יש שיטענו כי היית צריך להיות מודע לכך שישנה אפשרות, ולו הקלושה ביותר, שיכריזו על המדינה כאדומה.
בכל אופן, נסה להגיע עמם להסדר (דחיית/ביטול בתנאים טובים יותר וכו').
במידה ולא, הגש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 16/12/2021 12:01 |
אייל |
 | | מחבר: | אייל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/12/2021 | | שעה: | 12:01:18 |
| שלום,
בתאריך 23.11 רכשתי זוג כרטיסי טיסה לאיחוד האמירויות לי ולאשתי דרך ארקיע לתאריך 23.12.
כרגע ישנה המלצה להכניס את איחוד האמירויות לרשימה אדומה. המלצה שתיכנס לתוקף ב 20.12.
מבחינת ארקיע, הטיסה יוצאת ויהי מה גם למדינה אדומה.
מבחינתם אין התייחסות לועדת חריגים שתמנע ממני לעלות על הטיסה.
מה האפשרויות שעומדות בפניי? האם אף צד לא לוקח אחריות? | |
|
|
|
| 17/12/2021 12:40 |
אייל |
 | |
|
| 19/12/2021 09:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/12/2021 | | שעה: | 09:07:41 |
| אייל שלום,
שאלה מצוינת, שנוגעת לכלל הצרכנים, לאור ההגבלות החדשות שהוטלו ועוד יוטלו על שלל מדינות, שיהיו בבחינות "מדינות אדומות", האסורות לכניסה.
בגלים הקודמים, היו חברות תעופה שלא הוציאו טיסות, ועל כן היה "כשל תמורה", דהיינו שילמת על שירות שכלל לא ניתן לך. במצב כזה, החברות צריכות להשיב, בין אם דרכם או דרך הסוכנות נסיעות, את מלוא התמורה ששולמה, לכל הפחות.
כיום, חברות התעופה, כפי שכתבת במקרה דנן, מוציאות טיסות ו"יהי מה". מבחינתן, אין כאן כישלון תמורה כי הטיסה יוצאת = ישנה תמורה.
לעמדתנו, יש הבדל גדול בין אי יציאה מהארץ עקב חשש מהקורונה או כל בעיה אחרת/ביטול שלא עומד בסד הזמנים של ביטול עסקה לפי חוק הגנת הצרכן. כאן מדובר בהגבלה שהוטלה לא מכבר, הגבלה שאילולא הייתה קיימת - סביר להניח שהיית טס.
יחד עם זאת, וזה הדבר הכי חשוב: על אף שעבר הרבה זמן מאז שהמגיפה הגיחה לחיינו, בתחום התעופה, מדינת ישראל, לצערנו הרב, מתנהלת כאילו אין קורונה בנושא זה: לא חוקקו שם הוראות שעה/תקנות/חוקים.
על אף שיש שיאמרו שקמה לך עילת הסיכול (כי המדינה נהפכה לאדומה), יש שיטענו כי היית צריך להיות מודע לכך שישנה אפשרות, ולו הקלושה ביותר, שיכריזו על המדינה כאדומה.
בכל אופן, נסה להגיע עמם להסדר (דחיית/ביטול בתנאים טובים יותר וכו').
במידה ולא, הגש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
| |
|
|
|
| 20/12/2021 23:13 |
אייל |
 | | מחבר: | אייל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/12/2021 | | שעה: | 23:13:03 |
| תודה רבה!
לאחר דין ודברים הוצע לי זיכוי כספי ללא הגבלת זמן | |
|
|
|
|