| 3/1/2022 09:54 |
אמיר |
 | | מחבר: | אמיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 09:54:22 |
| היי, סגרנו חופשה לתאריכים 22-27 בדצמבר וניתנה לנו אפשרות ביטול חינם של המלון עד ה13 בדצמבר.
ב19 לדצמבר הממשלה החליטה להפוך את המדינה לאדומה וכבר עבר הזמן בו יכלנו לבטל את המלון ולקבל החזר מלא.
ניסינו לדבר עם החברה שדרכה סגרנו את המלון אך הם לא מחזירים לנו את הכסף.
זה סכום רב ששילמנו ולא נוכל להרשות לעצמנו לממן חופשה במועד אחר אם לא יוחזר לנו הסכום.
אשמח אם תוכלו לעזור לנו בנושא. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:26:36 |
| אמיר שלום,
האם מדובר על אותו שאלה שירדן פתחה בשרשור אחר? כי זה יענה בשרשור אחר. | |
|
|
|
| 2/1/2022 22:33 |
דניאל |
 | | מחבר: | דניאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 22:33:12 |
| | הסופר שבו אני קונה , יש לו מכונת בקבוקים, בעיקר לבקבוקי מיחזור קטנים. לא לגדולים. כאשר המכונה לא קוראת בקבוק למרות שכתוב עליו חייב בפיקדון, הם לא מקבלים אותו.(כמו נביעות ספורט 755 מ''ל) בשעה האחרונה לפני סגירה, קרי בין תשע לעשר בראשון עד שלישי ובין עשר לאחד עשרה בימי רביעי וחמישי, הם לא רוצים לקבל. צועקים על אנשים לבוא עד שמונה או תשע. לא עוזר גם כשאומרים שזה החוק. בקבוקים שנקראים במכונה, יש בעיה כהשמכונה מלאה, אז בשעות הערב המאוחרות, קרי באזור תשע בערב, העובד לא מעוניין יותר לרוקן, בטענה שעסוק בלנקות, בגיבוי ההנהלה, וכך לא ניתן להחזיר כלל בקבוקים קטנים. מוכן לדווח באופן פרטי את פרטי הסופר, ותשלחו לשם פקחים בשעות האלו. בעבר דיווחתי עליהם למשרד לאיכות הסביבה שהעירה להם. זה עזר לזמן קצר בלבד. ורק היו עסוקים בלנחש מי הלשין. לכן מוטב שישלחו לשם פקחים ותראו בעצמיכם. | |
|
|
|
| 3/1/2022 04:08 |
יעקב |
 | | מחבר: | יעקב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 04:08:51 |
| | כדאי לדעת, לסופרים יש שיטה, כאשר הם מכירים את האדם שמביא בקבוקים, הם לא יקחו ממנו. כדי "לחנך" אותו להפסיק לבוא. אז כבר ששולחים פקח שיסתובב בחנות, לא כדאי שיחזיר בעצמו. שייראה בעצמו איך אנשים שמגיעים ולא לוקחים מהם. רק ככה יתפסו אותם. יכול להסתכל על המכונה ולראות שכתוב תקלה או מלא. ואף אחד לא מגיע לסדר את זה. ומצד שני לא לוקחים בקבוקים בלי המכונה. הפקרות בכל התחום, למרות כל האזהרות. נראה שאין מי שתכלס יעניש את הסופרים. רק אם לאדם עצמו יש סבלנות לקחת עו"ד ולהגיש תביעה. ואחרי זה מה יעשה, ילך לסופר לקניות וגם אז ירקו עליו. כיצד תישמר לו החסינות והסודיות? הכי טוב שאנשים ישליכו לרחוב ויפסיקו למחזר. אולי אז המדינה תתעורר שרשתות השיווק עושות מה שבא להם. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:12 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:12:33 |
| דניאל שלום,
על פניו, יש כאן חשש להפרה.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור:
https://www.consumers.org.il/category/deposit-law-general | |
|
|
|
| 3/1/2022 04:08 |
יעקב |
 | | מחבר: | יעקב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 04:08:57 |
| | כדאי לדעת, לסופרים יש שיטה, כאשר הם מכירים את האדם שמביא בקבוקים, הם לא יקחו ממנו. כדי "לחנך" אותו להפסיק לבוא. אז כבר ששולחים פקח שיסתובב בחנות, לא כדאי שיחזיר בעצמו. שייראה בעצמו איך אנשים שמגיעים ולא לוקחים מהם. רק ככה יתפסו אותם. יכול להסתכל על המכונה ולראות שכתוב תקלה או מלא. ואף אחד לא מגיע לסדר את זה. ומצד שני לא לוקחים בקבוקים בלי המכונה. הפקרות בכל התחום, למרות כל האזהרות. נראה שאין מי שתכלס יעניש את הסופרים. רק אם לאדם עצמו יש סבלנות לקחת עו"ד ולהגיש תביעה. ואחרי זה מה יעשה, ילך לסופר לקניות וגם אז ירקו עליו. כיצד תישמר לו החסינות והסודיות? הכי טוב שאנשים ישליכו לרחוב ויפסיקו למחזר. אולי אז המדינה תתעורר שרשתות השיווק עושות מה שבא להם. | |
|
|
|
| 2/1/2022 22:33 |
דניאל |
 | | מחבר: | דניאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 22:33:21 |
| | הסופר שבו אני קונה , יש לו מכונת בקבוקים, בעיקר לבקבוקי מיחזור קטנים. לא לגדולים. כאשר המכונה לא קוראת בקבוק למרות שכתוב עליו חייב בפיקדון, הם לא מקבלים אותו.(כמו נביעות ספורט 755 מ''ל) בשעה האחרונה לפני סגירה, קרי בין תשע לעשר בראשון עד שלישי ובין עשר לאחד עשרה בימי רביעי וחמישי, הם לא רוצים לקבל. צועקים על אנשים לבוא עד שמונה או תשע. לא עוזר גם כשאומרים שזה החוק. בקבוקים שנקראים במכונה, יש בעיה כהשמכונה מלאה, אז בשעות הערב המאוחרות, קרי באזור תשע בערב, העובד לא מעוניין יותר לרוקן, בטענה שעסוק בלנקות, בגיבוי ההנהלה, וכך לא ניתן להחזיר כלל בקבוקים קטנים. מוכן לדווח באופן פרטי את פרטי הסופר, ותשלחו לשם פקחים בשעות האלו. בעבר דיווחתי עליהם למשרד לאיכות הסביבה שהעירה להם. זה עזר לזמן קצר בלבד. ורק היו עסוקים בלנחש מי הלשין. לכן מוטב שישלחו לשם פקחים ותראו בעצמיכם. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:09:54 |
| דניאל שלום,
מהמתואר, יש כאן חשש להפרה של החוק.
הם אמורים לקבל את הבקבוקים בכל השעות הפעילות.
נא הגש תלונה באתרנו וננסה לעזור:
https://www.consumers.org.il/category/deposit-law-general
לגבי הפקחים, הרגולטור הוא הרשות להגנת הצרכן, ויש לבקש שישלח לשם פקחים:
https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=Pniot@Cpfta.gov.il
| |
|
|
|
| 2/1/2022 22:16 |
מיכל |
 | | מחבר: | מיכל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 22:16:41 |
| שלום
היום בערב הגעתי סוף כל סוף לסניף של רשת בגדים מוכרת וותיקה באזור התעשייה של חולון כדי להחליף או לקבל זיכוי עבור פיג'מה שקטנה עלי, שקניתי לא מזמן.
בכניסה לחנות המוכרת ביקשה להציג תו ירוק.
הופתעתי כי לא ידעתי שגם בכניסה לחנות (שלא נמצאת בקניון) צריך להציג תו ירוק.
בכל מקרה, אמרתי שאין לי בעיה שלא להיכנס לחנות וביקשתי מהמוכרת לבצע את פעולת החזרת הפיג'מה וקבלת פתק הזיכוי בעוד שאני מחכה בחוץ.
המוכרת התעקשה שהיא קיבלה הוראה מהנהלת החנות שלא לתת שירות למי שאין תו ירוק, גם אם הוא לא ניכנס לחנות וגם אם הוא מחכה בחוץ.
הסברתי למוכרת שזמן ההחלפה של הפיג'מה עומד להיגמר ואז אני בכלל לא אוכל להחליף או לקבל זיכוי. אבל שום דבר לא עזר. המוכרת התעקשה שהחנות קיבלה היום קנס על זה שמוכרת נתנה שירות ללקוחה שעמדה מחוץ לחנות שלא היה לה תו ירוק.
בקיצור, כל העניין נשמע לי לא הגיוני לגמרי.
אין לי שום בעיה לעמוד בחוץ, אפילו בגשם ובשלג, אבל אני זכאית לקבל שירות ככל אדם ללא קשר לתו בצבע כזה או אחר וללא קשר לווירוס כזה או אחר.
אודה למידע ועזרה.
מיכל
| |
|
|
|
| 3/1/2022 11:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:00:59 |
| מיכל שלום רב,
החנויות פועלות במסגרת התו הירוק לפי הוראות של משרד הבריאות.
על פניו, באם המדיניות של החנות (אותה תצטרכי לברר עם שירות הלקוחות) אומרת שלא נותנים שירות אם הצרכן מחוץ לחנות, הרי שאין להם, על פניו, מניעה לעשות זאת, בין אם נאהב או לא. מהמתואר, אין כאן איזושהי הפרה מסוימת. | |
|
|
|
| 2/1/2022 21:45 |
מאור |
 | | מחבר: | מאור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 21:45:21 |
| שלום,
התקינו לי מזגן בדירה, ההסכם של ההתקנה נסגר עם בעלת הדירה שלנו, לפי ההסכם עלות ההתקנה הבסיסית היא על סה"כ 995 כולל מע''מ ויש אפשרות שתגבה עלות נוספת אם יהיה צורך (יש רשימה של פעולות שיכולות לייצר עלויות נוספות).
בסוף ההתקנה נשלחה חשבונית על סה"כ 1568 שח.
האם זה תקין לגבות עלות נוספת (של כ50% מהעלות הבסיסית) בסוף מבלי להודיע במהלך ההתקנה על אותן התוספות עליהן אנחנו הולכים לשלם?
תודה מראש ! | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:53:52 |
| מאור שלום,
לו היו מיידעים אותך מראש ומקבלים את הסמכתך, הרי שהדבר היה תקין.
מהמתואר על ידך, עולה כי הפוך הוא: עודכנת, לדבריך, על עלות ההתקנה הבסיסית בלד ולא פירטו בפניך עלויות נוספות שיושתו עליך, אם וכאשר.
יש כאן חשש להטעייה. | |
|
|
|
| 2/1/2022 20:37 |
אופיר |
 | | מחבר: | אופיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 20:37:26 |
| שלום
לפני 8 שנים פתחתי חשבון בנק על שמו של בני שנולד.
במשך כשנתיים הופקד לשם כסף בכל חודש וב6 שנים האחרונות לא בוצעה בו פעילות.
כעת פתחתי חשבון מסחר עצמאי עבור החסכונות לילדים וברצוני למשוך את הכסף שנמצא בחשבון הבנק ולהעביר לחשבון המסחר.
הבנק טוען שעל אף שהחשבון נפתח לפני 8 שנים ולא בוצעה בו שום פעולה במשך 6 שנים, אין אפשרות לגעת בכסף בעשר השנים הקרובות עד שהקטין יגיע לגיל 18.
האם זה הגיוני?? הכסף שלי שהופרש כל חודש 200 שקלים שייך לבנק מבלי אפשרות להעביר או לפדות?
נא עצתכם
תודה | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:51 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:51:35 |
| אופיר שלום,
על פניו, זה נשמע הגיוני, אך המועצה אינה מוסמכת לייעץ בנושא הזה.
יש לברר בכוכבית 3002 במשרד האוצר או במוקד פניות הציבור של בנק ישראל, שם תינתן לך תשובה מוסמכת. | |
|
|
|
| 31/12/2021 18:39 |
ורדי |
 | | מחבר: | ורדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/12/2021 | | שעה: | 18:39:15 |
| אני בעל עסק קטן של נתינת שרות. האם מותר לי לשלוח, באופן חד פעמי, הודעה רגילה או וואטסאפ למספרי טלפונים אקראיים ולהציע את שרותי.
| |
|
|
|
| 2/1/2022 12:14 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 12:14:33 |
| | המועצה לא מסייעת לבעלי עסקים. עד כמה שידוע לי, אתה זקוק להסכמת המנויים כדי לשלוח הודעה כזו.תבדוק יותר על החוק. | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:25:15 |
| ורדי שלום,
משה צודק. אנו לא מסייעים לצערנו, לפי חוק הגנת הצרכן, לבעלי עסקים.
יש לפנות לרשות להגנת הצרכן או לשי"ל (שירות יעוץ לאזרח) באיזור מיקום העסק. | |
|
|
|
| 2/1/2022 11:53 |
אילן פינגרהוט Ilan Fingerhut |
 | | מחבר: | אילן פינגרהוט Ilan Fingerhut (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 11:53:54 |
| מה עלי לעשות ?
ב 2/21 רכשתי שעון באתר אינטרנט בעלות של כ 750$
לאחר השעון הגיע (בחודש 4/21) ולאחר זמן קצר התברר כתקול
בהתייעצות עם הספק (בווצאפ ובמילים) שלחתי את השעון בדואר (ב 8/21) ולאחר בדיקות ובירור מול דואר ישראל התברר כי הספק קיבל את השעון (11/21) אך מאז הפסיק לתקשר עימי ו/או לענות לפניות שלי
הכל מתועד
האתר עדיין פעיל
האם ניתן לדרוש מחברת האשראי לבטל את העסקה ?
054-6573864
אילן | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:13:51 |
| אילן שלום,
ראישת, יש לשאול למול מי בוצעה העסקה? האם מדובר באתר אינטרנט ישראלי או זר שנמצא בחו"ל.
במידה והוא נמצא בחו"ל, הרי שחוק הגנת הצרכן לא חל עליו, ותהיה תלוי אך ורק בחסדיו, לצערנו.
במידה ומדובר באתר ישראלי, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
בכל מקרה, אתה אמנם יכול לנסות לבטל את העסקה, אבל הסיכוי הוא אפסי: חברת האשראי תאמר לך, קרב לוודאי, שאין אפשרות מאחר והעסקה כבר בוצעה והתמורה כבר נתקבלה (גם אם היא פגומה). | |
|
|
|
| 2/1/2022 11:43 |
דול |
 | | מחבר: | דול (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 11:43:13 |
| | שלום, הוט לא מפסיקים להטריד, האם אפשר להגיש תביעה תית חוק הספאם? פעם בכמה בשבועות מקבלת שיחה..שיחות מוקלטות אבל לא עם הזדהות. | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:09:04 |
| דול שלום רב,
סעיף 30א' לחוק התקשורת, התשס"ח–2008 אוסר על משלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ללא אישור של הנמען. האם זאת שיחה מוקלטת אוטומטית ללא אישורך? במידה וכן, הגישי ראשית תלונה בשתי מקומות: באתרנו ובמשרד התקשורת (המפקח על הוט) בכתובת pnyot@moc.gov.il על מנת לנסות להסדיר את העניין בטרם תפני לבית משפט לתביעות קטנות (במידה והקריטריונים יחולו עלייך, כאמור).
חשוב לשים לב שלא כל שיחה, כאמור, מוגדרת כספאם.
להרחבה: https://www.consumers.org.il/category/email-spam-law | |
|
|
|
| 2/1/2022 11:24 |
דניאל |
 | | מחבר: | דניאל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 11:24:30 |
| שלום רב
ב25 לאוקטובר כתבתי מייל לחברה do sswim שנמצאת בניו יורק
עם השאלה האם עד תאריך מסוים הפריטים יגיעו כדי שאדע עם רלוונטי להזמין,
כיוון שבאתר לא מסופק שום מידע על זמן ההגעה, גם לא במשלוח האקספרס.
לא היה מענה, ניסיתי גם בפייסבוק ובאינסטגרם.
ב29 לאוקטובר ביצעתי הזמנה באתר do sswim
הזמנה בסך 564$ עם 5 פריטים.
באותה דקה שבה הזמנתי שלחתי מייל שאומר-
לא לשלוח את ההזמנה במידה והיא לא תגיע לפי התאריך המבוקש.
באתר שלהם כתוב שאפשר לבטל הזמנה עד 24 שעות מביצועה.
שוב, ללא מענה.
אבל מה שכן נודע לי באופן אוטומטי שההזמנה בדרך אליי..
בלי התייחסות לבקשתי- נותרתי חסרת אונים.
כשההזמנה הגיעה ב7.11 הרבה אחרי מה שהייתי צריכה.
ב15.11 שלחתי אותה חזרה
אני נשאתי בכל ההוצאות של המשלוחים.
ב26.11 קיבלתי אישור שנמסרה ליעדה.
מאז.. אני מנסה מרחוק
אפילו דרך חברה שנמצאת בארצות הברית להתקשר ולנסות להבין למה אף אחד לא עונה,
מישהי משם ענתה לי פעם אחת ואמרה שהמשלוח לא הגיע (למרות שיש לי הוכחה שכן)
ושלחתי לה תרגום וצילומי מסך מטעם דואר ישראל שהמשלוח נמסר!
אני רוצה לתבוע אותם, זו חברה משגשגת ולא איזה משהו מפוקפק.
הכל מוכח ומגובה עם מיילים וניסיונות בלתי פוסקים למענה ראוי.
כולל המדיניות שלהם באתר שהם לא עומדים מאחוריה.
אשמח לדעת מה אוכל לעשות. | |
|
|
|
| 3/1/2022 09:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 09:34:04 |
| דניאל שלום,
לצערנו הרב, חוק הגנת הצרכן אינו חל על חברות זרות (לפי המתואר על ידך, מדובר בחברה כזו).
כל מה שנותר לך הוא להמשיך לשלוח להם מיילים בתקווה שהעניין יסתדר. באשר לתביעה קטנה כנגדם, את תצטרכי היתר המצאה (סיכוי קלוש ביותר). לשם כך, יש לפנות לכוכבית 3852 (המוקד של הרשות השופטת) על מנת לקבל יעוץ בנושא. | |
|
|
|
| 30/12/2021 14:19 |
קסניה |
 | | מחבר: | קסניה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 14:19:03 |
| | היי, רכשתי נעל מזוייפת מאתר ישראלי הטוען שכל המוצרים מקוריים. מהי הדרך פעולה הנכונה והמהירה לקבלת כספי בחזרה? האם יש חוק התיישנות ואם רכשתי את המוצר בחודש אפריל אין ביכולתי לקבל את הכסף? חשוב לי לציין שהאתר עדיין פועל וטוען שכל מוצריו מכוריים. יש לי הוכחה חד משמעית שהמוצר שסיפקו לי מזוייף והאתר אינו מוכן לתת לי שום הוכחה נגדית הפוכה. תודה רבה | |
|
|
|
| 2/1/2022 07:19 |
את לא ראשונה |
 | | מחבר: | את לא ראשונה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 07:19:04 |
| | חפשי UGGSTORE כאן בפורום. יש שרשור גדול | |
|
|
|
| 3/1/2022 09:31 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 09:31:24 |
| קסניה שלום,
יש להפריד בין הגוון הצרכני לבין הגוון הפלילי. זיוף מצוי בסעיף 418 לחוק העונשין, ויש להגיש גם תלונה במשטרה בנושא.
באשר לגוון הצרכני, ראשית אין התיישנות. מהמתואר על ידך עולה כי ביצעת עסקת "מכר מרחוק" (דרך האינטרנט), וקמה לך האפשרות לבטל תוך 14 יום מיום עשיית העסקה (במידה ועשית זאת, יש לשלוח לחברה את ההוכחה לכך) או מיום טופס קבלת חוזה/גילוי נאות על פרטי העסקה, לפי המאוחר מבניהם. במידה ולא קיבלת את זה, הרי שבעת הקבלה תהיה לך האפשרות לבטל.
מובן שהבקשה צריכה להיות מתועדת (בכתב או בהקלטה) אל בית העסק.
כמו כן, יש כאן חשש כבד להפרה של סעיף 2(א)(1) לחוק הגנת הצרכן בנוגע להטעייתך על מהות וטיב המוצר. גם אם עבר סד הזמנים שציינו מעלה, הרי שלפי סעיף 32 לחוק הנ"ל, אפשר לדרוש ביטול בשל הטעיה מהותית תוך זמן סביר.
| |
|
|
|
| 2/1/2022 00:32 |
יעל 222 |
 | | מחבר: | יעל 222 (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 00:32:38 |
| שלום,
בדיוק אבי חידש את הביטוח לרכב חובה ומקיף. יש לו סוכן. הפעם נסגרה פוליסה עם חברת ביטוח X כאשר שירותי גרר וכו' נכתב בפוליסה דרך חברה בשם דרכים.הפוליסה נעשתה ממש השבוע וקיבלתי את הפוליסה ביד.
יצא הגורל ונתקעתי עם הרכב, יום שבת.
מצאתי את שירותי הגרר "דרכים" רשומים בפוליסה והתקשרתי להזמין שירות. ששאלתי אם אנו לקוחות? המוקדנית אמרה שלא רואה.
הסבירה ששירות למי שלא לקוח יעלה 230. ואם אני לקוחה אז בחינם כי זה בפוליסה. דיברה על העתיד שאם לא יהיה עדכון שאנו לקוחות.הסכמתי.
אמרו שמתחייבים להגיע עד שלוש שעות.
מאחר והרכב היה בחנייה וירד גשם עליתי לביתי.חיכיתי ליד הטלפון הנייד.
כנראה ברגע מסויים ( סלחו לי אבל הייתי בשירותים) וכשיצאתי ראיתי שיחה שלא נענתה וזה היה מחברת דרכים,התשרתי אמר שכבר הלך כי לא עניתי לטלפון ושאעשה קריאה חדשה. קצת חצוף לא לחכות זה לקח 10 דקות.
בכל מקרה התקשרתי בחזרה למוקדנית אמרה שאם אני רוצה שוב קריאה אשלם 180. אמרתי לא תודה.
שאלתי אם מחייבים אותי במשהו? אמרה לא.
למען ההגינות חשבתי שאת 180 תקח על זה שהביאה מישהו. השיחות שלי מוקלטות.
כעת בערב, קיבלתי מסרון מחברת האשראי שחוייבתי ב-230 שח מהם.( אני מכותבת על כל עסקה שנעשית לי באשראי.
מה עושים מכאן?
1. מבטלים את העסקה עם חברת האשראי?
2. האם לתת לתשלום לרדת ב-10.1 ולחכות אולי יהיה זיכוי? אין לי מושג כמה זמן יקח לעדכן אצלם את הפוליסה.
אין לי בעיה להעביר צילום של הפוליסה אליהם..
אשמח להכוונה כי שירות לא קיבלתי.
את ה-180 רצתה לקחת אם תביא שוב אדם לזירה.
תודה רבה
| |
|
|
|
| 3/1/2022 09:15 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 09:15:27 |
| יעל שלום,
ראשית, רק חברת האשראי היא זו שמוסמכת לבטל עסקה, ועל פניו היא לא תעשה זאת מכיוון שלרוב היא לא נוטה להתערב ביחסים שבין בית העסק לנילון.
אין כאן הכחשת עסקה או אי קבלת תמורה.
אנו מציעים ליצור קשר עם החברה ולהסדיר את העניין עמה, בין אם בירידת התשלום ואח"כ הגעה להסדר או הגעה להסדר לפני כי לפי דברייך, הביטוח חודש.
על פניו, יש כאן חשש להטעייה בשירות שניתן. במידה והעניין אינו מסתדר, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 30/12/2021 14:46 |
נהוראי |
 | | מחבר: | נהוראי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 14:46:59 |
| שלום רכשתי אייפד במחיר שהיה טעות של החברה שמוכרת אותו(נרכש דרך אתר האינטרנט של החברה).. למחרת הרכישה חייגו אלי ואמרו שהייתה טעות במחיר ולכן ההזמנה מבוטלת..
פניתי לנציגים ומנהלים בחברה וכלום החברה לא מוכנה לספק את האייפד אומרים שטעות אנוש..
והציעו 200 שקל תמורת ביטול ההזמנה, כמובן שלא הסכמתי בכלל..
האם החברה חייבת לספק לי את האייפד?
למרות שזה מחיר ממש נמוך ולא קרוב למחיר המקורי שלו?? | |
|
|
|
| 3/1/2022 09:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 09:01:15 |
| נהוראי שלום,
שאלה טובה, שאנו נתקלים בה רבות.
למרבה הצער, אי אפשר לכפות על החברה לספק לך את המוצר במחיר שפורסם. המועצה נכנסת "לעובי הקורה" כאשר לא משיבים לך את הכסף ששולם.
האם הפרסום תוקן, ותוך כמה זמן? במידה ולא, ישנו חשש להטעייה בפרסום (סעיף 7 לחוק).
בנוסף, ישנה אפשרות לגשת לבית המשפט באופן עצמאי ולתבוע על הנזק שנגרם (אם נגרם, וגם אותו יש להוכיח).
ללא כל קשר, מדובר בנושא צרכני חשוב שעל המחוקק להידרש אליו. | |
|
|
|
| 30/12/2021 09:11 |
מיכה |
 | | מחבר: | מיכה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 09:11:14 |
| שלום
אני מתעניין ברכישת ביטוח רכב
קיבלתי הצעות מחיר טובות וברגע שאמרתי שבשנת 2019 לא היה לי ביטוח מקיף אלא רק חובה אצל כל החברות ביטוח המחיר קפץ בצורה מוגזמת ואין שום מחיר הנחה או הטבה. שנתיים אחרונות היה לי ביטוח מקיף ואין שום תביעות או שלילות בכלל יותר משלוש שנים.
חשוב לי לציין ששנה שעברה בחידוש הביטוח לא התייחסו לנושא הזה בצורה כזאת.
האם סעיף או תנאי זה תקין?
תודה מראש
מיכה | |
|
|
|
| 30/12/2021 10:42 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 10:42:06 |
| | הסעיף תקין מכיוון שהביטוח הוא בעיקרו "פרטי" וכך נוהגות החברות. אתה יכול לפרסם את ההודעה גם ב- carsforum.co.il בפורום המשפטי, ואולי יוכלו לעזור לך שם. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 3/1/2022 08:51 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 30/12/2021 14:35 |
יפה |
 | | מחבר: | יפה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 14:35:24 |
| בס"ד
שלום,
אשמח לדעת בתוך כמה זמן מביטול העסקה, על האתר ממנו רכשתי את הכרטיס, להחזיר לי את הכסף? | |
|
|
|
| 3/1/2022 08:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 08:47:06 |
| | נוסיף על התשובה (שנתנו בשרשור נפרד) שיש להחזיר את הכסף בתוך שבועיים ימים, וזאת לפי סעיף 14ה לחוק הגנת הצרכן בדבר ביטול עסקה. | |
|
|
|
| 30/12/2021 12:36 |
יפה |
 | | מחבר: | יפה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 12:36:20 |
| בס"ד
שלום,
אשמח לדעת בתוך כמה זמן מביטול העסקה על האתר ממנו רכשתי את הכרטיס, להחזיר לי את הכסף? | |
|
|
|
| 3/1/2022 08:41 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 08:41:34 |
| יפה שלום,
מתיאורך עולה כי ביצעת עסקה דרך האינטרנט, דהיינו עסקת "מכר מרחוק".
מותר לך לבטל את העסקה ב-2 תנאים מצטברים:
- תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה.
- יותר מ-7 ימים (שאינם ימי מנוחה) לפני מועד הנסיעה.
| |
|
|
|
| 30/12/2021 11:49 |
שלום עברון |
 | | מחבר: | שלום עברון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 11:49:54 |
| האם בחנות מקוונת יש חובה להציג את המחיר ל- 100 מוצר כאשר המוצר הנמכר הוא פולי קפה באריזות של 1 ק"ג / 0.5 ק"ג?
האם זה משנה מהו שחט המחסן של החנות (כ- 80 מ"ר)? אין לי תצוגה או קבלת קבל המחסן.
במידה שיש חובה כאת, האם ניתן לציין את המחיר בטקסט התיאור של המוצר או שחובה להציגו לצד המחיר של המוצר? | |
|
|
|
| 3/1/2022 08:16 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 08:16:36 |
| שלום עברון שלום רב,
בחנות מקוונת יש חובה להציג מחיר, כמו בכל חנות פיזית, אחרת יש כאן חשש להטעיה, לפי חוק הגנת הצרכן. מה הרלוונטיות לעניין המחסן? נשמח שתחדד את שאלתך. | |
|
|
|
| 29/12/2021 11:51 |
אלון |
 | | מחבר: | אלון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/12/2021 | | שעה: | 11:51:07 |
| שלום,
בדואר בחבילה שהזמנתי רשום שהחבילה נמסרה (באותו היום שהגיעה) וכשהגשתי תלונה לפניות הציבור הם אמרו לי שבדקו ומי שלקח הזדהה והלך עמה. זה מן הסתם בלתי אפשרי ואני מבין שמדובר בעובד של הדואר שגנב אותה. מה אני עושה הלאה?
תודה. | |
|
|
|
| 30/12/2021 07:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 07:19:24 |
| אלון שלום רב,
גניבה זהו מעשה בעל גוון פלילי, לא צרכני. יש להגיש תלונה כנגד האדם בו אתה חושד בצירוף ביסוס כלשהו (זה ש"אתה מבין" שזה עובד של הדואר לא מספק. צריך ביסוס לחשדות כאמור).
בטרם תפנה למשטרה, יש לפנות ראשית לדואר ולרגולטור שמפקח עליו, משרד התקשורת, על מנת לנסות למצות את פנייתך בחלונות הנמוכים יותר. | |
|
|
|
| 30/12/2021 13:04 |
אלון |
 | | מחבר: | אלון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 13:04:42 |
| תודה רבה.
אכן אין לי ביסוס נגד אדם קונקרטי רק מייל של פניות הציבור שאומר כי:" מבדיקה שנערכה בנוגע לדבר הדואר שמספרו בנדון הוברר, כי דבר הדואר נשא את שמו ומענו של נמען אחר ונמסר לידיו כנגד זיהוי וחתימה, בהתאם להנחיות."
גם אם אכן התרחשה טעות בשם (ביררתי מול השולח, מספר המעקב היה נכון)- החבילה היתה אמורה להיות מוחזרת לשולח ואילו במייל נכתב כי מישהו הזדהה וחתם עליה, דבר שלא היה יכול להיות, מה גם שזה אירע *בדיוק* באותו היום שהיא הגיעה (דבר לא סביר בעליל אילו היה מדובר באדם "מן החוץ". ובכלל, כמות צירופי המקרים באירוע יותר מדי לא הגיונית).
איני כל כך מכיר אילו חלונות נמוכים יותר קיימים, האם אתם מציעים לפנות לאתר של משרד התקשורת? כי את התשובה של פניות הציבור שהייתה באתר של הדואר הרי קיבלתי.
תודה רבה. | |
|
|
|
| 30/12/2021 13:48 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 13:48:25 |
| מי שאחראי על המשלוח זה המוכר. אני מציע לך בשלב ראשון להודיע לחברת האשראי על כשל תמורה. החברה מחויבת להחזיר לך את כספך בתוך מספר ימים והנושא ממשיך להתברר. לדעתי, מסירה תקינה (ומה שחברת האשראי צריכה לראות במסמך מדואר ישראל), צריכה להיות רק עם חתימה שלך על קבלת החבילה שזהה לזאת שקיימת בחברת האשראי. תוודא שחברת האשראי עושה בדיקה מעיין זו. לא להסתפק במשהו בדמות "פניות הציבור הם אמרו לי שבדקו ומי שלקח הזדהה והלך עמה".
אם הרכישה נעשתה דרך חברה מסודרת כמו פייפאל, הם אמורים להחזיר לך את כספך. | |
|
|
|
| 3/1/2022 02:55 |
אלון |
 | | מחבר: | אלון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 02:55:44 |
| משה- תודה רבה על העצה, הבעיה ש:
א. הדבר לא נעשה דרך חברת אשראי (ארנק דיגיטלי של כרטיס מתנה. בלי שום אשראי) ובטח שאין להם שום חתימה.
ב. האמת היא שמלכתחילה הזמנתי עבור מישהו אחר בכלל, אז זה לא כל כך רלוונטי.
ג.בדואר ישראל אכן רשום שההחבילה נלקחה (באותו היום שהגיעה (דבר לא הגיוני בעליל)).
כך שלצערי במקרה הזה לבטל תשלום לא יצליח (מה גם שאם הדואר איבד\גנב חבילה, למה המוכר צריך להיות אשם? מה גם שמבחינתו, ברישומים, "קיבלתי" את החבילה).
| |
|
|
|
| 30/12/2021 19:19 |
יהודית |
 | | מחבר: | יהודית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 19:19:00 |
| שלום. רכשתי דירה חדשה. לאחר הרכישה התברר שאין לקבלן ולו בלטה אחת רזרבה במידה ועם ובלטה תפגע, תסדק וכו.
כבר 6 חודשים הקבלן לא נותן מענה. האם יש חוק שמחייב אותו באחוז מסויים של בלטות, חיפויים וכו רזרבי. מה עלי לדרוש? מה מקובל לעשות במקרה כזה? תודה. | |
|
|
|
| 2/1/2022 12:41 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 12:41:33 |
| https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000074852
תקן ישראלי 1629:
"התקן מחייב קבלנים למסור לרוכשי דירות אריחים רזרביים בסך 2% משטח הריצוף של הדירה, לצורך תיקונים בעתיד".
צריך לפנות במכתב מסודר (לא רואה כרגע צורך בעו"ד למכתב כזה) ורשום לקבלן, ולשמור את התיעוד, אבל לפי ההתנהלות, לא נראה שייתן מענה.
בכל מקרה חוק המכר (דירות) מגן עליך בצורה מסוימת למספר שנים.
אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 2/1/2022 23:34 |
יהודית |
 | |
|
| 29/12/2021 15:17 |
גבריאלה |
 | | מחבר: | גבריאלה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/12/2021 | | שעה: | 15:17:25 |
| מכללה פרטית הציגה מחיר שמתפרש לקורס שנתי (סמסטר א' ו-ב' ) בשעה שכוונתם היתה לסמסטר א' בלבד.
האם המועצה לצרכנות מטפלת בהחזרת חצי מדמי הלימוד או השתתפות בסמסטר ב' ללא תשלום נוסף , על ידי מכללה פרטית? | |
|
|
|
| 30/12/2021 07:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/12/2021 | | שעה: | 07:47:19 |
| גבריאלה שלום,
ראשית, כיצד ביצעת את העסקה?
במידה והיא נעשתה פנים מול פנים, הרי שסד הזמנים לביטול הוא כדלקמן:
תוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם ובלבד שהביטול ייעשה 14 ימים שאינם ימי מנוחה לפחות לפני מועד תחילת השירות.
במידה והיא נעשתה במכר מרחוק (דרך טלפון/אינטרנט וללא נוכחות משותפת של הצדדים), הרי שסד הזמנים הוא בתוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית העסקה או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר, כמפורט להלן: בעסקה מתמשכת – בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו, ובעסקה שאינה עסקה מתמשכת – בתנאי שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.
במידה ואת בתוך גדרי סד הזמנים המצוין מעלה, הרי שביכולתך לדרוש ביטול עסקה מהמכללה הפרטית.
במידה וסד הזמנים עבר, הרי שאת יכולה לנסות לדרוש ביטול לפי הפרה, לכאורה, של סעיף 2 לחוק בדבר הטעיה מהותית. הדרישה כמובן מבית העסק, אך את תצטרכי להוכיח את ההטעיה (אם וכאשר תלכי עם זה לבית משפט לתביעות קודם). ראשית, הגישי תלונה באתרנו (בצירוף מסמכים המאששים זאת) וננסה לעזור. | |
|
|
|
|